collapse

Auteur Topic: Originaliteit  (gelezen 4239 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HummerLimo

  • Gast
Originaliteit
« Gepost op: 23 oktober 2007, 15:37:45 »
Hallo aanstaande bruiden en bruidegoms!

Kom op met de meest originele aanzoeken ooit!

My story:

Voorbereidingstijd 5 tot 6 weken. Het begon met een idee om een partytent in de duinen te plaatsen en er een romantisch diner voor z'n tweëen van te maken. Ik zit nogal in het licht- en geluidswereldje en bedacht me er wat leuke lampjes bij die in de tijd van de zonsondergang het duingebied zouden moeten uitlichten.
Ik dacht aan een bbq en een barretje met wat drank waar een ober ons zou bedienen.

Omdat ik de hele tijd de datum van 17 oktober 2007 in mijn hoofd had, kwamen er al snel haken en ogen aan dit idee. Ten eerste het weer, maar ook omdat het stadhuis mij vertelde dat je allerlei vergunningen nodig zou hebben en dat veel dingen niet toegestaan zijn, ben ik verder gaan denken. Ik zou haar uiteten nemen en daarna naar een partytent-achtig iets gaan en haar dan vragen onder het genot van een hapje, drankje en muziekje.

Een limousine leek mij ook erg speciaal, maar hoe plaats je dat in zo'n concept als dit? Na enige tijd rondkijken kwam ik erachter dat limousine best duur zijn en hoe ik zo'n limousine wilde gebruiken, vond ik ook een moeilijke kwestie. Toen kwam ik op de site van huureenhummerlimo.nl. Mijn vriendin (inmiddels verloofde) is gek van Hummers (dure smaak dus :tongue:).

Die dingen kosten alleen nog meer dan normale limousines. Maar zo gek als ik ben, ik kreeg het idee niet uit mijn kop en bedacht me hoe ik het allemaal kon aanpakken. Ik besloot om de beste vrienden van ons uit te nodigen voor een verlovingsfeest met de HummerLimo als vervoersmiddel. Iedereen betaald een klein aandeel van de Hummer en zo kon ik het concept afmaken.

Het idee:

De HummerLimousine zou van een garage in Capelle a/d IJssel eerst naar Delft rijden, waar de vrienden in de Hummer zouden stappen en uitleg krijgen over alle multi-media apparatuur in de Hummer. Vervolgens rijdt de Hummer door naar Kijkduin waar ik met mijn vriendin een romantisch etentje had in een Grieks Restaurant. Zij heeft het idee dat wij naar een voorstelling zouden gaan van een cabaretier, om haar de illusie te wekken dat zij net gekleed moet gaan (i.v.m. de dresscode die nader wordt uitgelegd) en dat zij die bewuste avond vrij moest houden. Na het etentje liepen wij naar een plaats in de duinen waar mijn tante met mijn oom, kaarsen, een radio, warme chocomelk en meer hebben neergezet. Hier vroeg ik haar ten huwelijk en ze gaf het gehoopte antwoord: ,,Ja".

Niets vermoedend van het volgende onderdeel vertel ik haar dat het tijd is om te gaan. We lopen een trap af van de duin en de HummerLimousine met vrienden komt voorrijden. (zij helemaal uit haar dak.) Een vriend maakte foto's met een digitale spiegelreflexcamera en toen ze instapte kwam ze erachter dat dit een complot was. Na wat champagne en fotoshoots vertrokken we met de HummerLimo naar een Bowlingcentrum in Scheveningen. Hier maakte mijn vriendin en ik allebei een team van vrienden en vierden zo onze verloving.

Voorbereiding:

* Meerdere gesprekken met tante en oom over inrichting van de duinplaats
* Meerdere gesprekken met vrienden over het vervoer met de Hummer
* Weersomstandigheden nauwkeurig in de gaten houden: windrichtingen en krachten, zonsondergang tijden
   etc.
* Locatiebezoeken aan Restaurant, HuurEenHummerLimo en duinplaats
* Draaiboek van 50 pagina's met communicatieschema's, routebeschrijvingen, mails, offertes etc.
* Reserveringen uitvoeren
* geheim houding aan vriendin

Dresscode:

Het idee van een andere vriendin was om een dresscode in te voeren. Met de dames hadden we kleuren van jurken besproken en de heren hadden dezelfde stropdas.

Al met al was dit een bijzondere, mooie, maar vooral ook originele manier van een huwelijksaanzoek.

Groeten van mij!
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2007, 15:39:55 door HummerLimo »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Originaliteit
« Reactie #1 Gepost op: 23 oktober 2007, 19:08:24 »
Zo, jij hebt er werk van gemaakt!
En wanneer is DE dag??

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Originaliteit
« Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2007, 21:08:06 »
Cool!!! dat is nog eens origineel.
(Ik had ook stiekem gehoopt dat we met een Hummer limo gehaald zouden worden als verassing, maar helaas. :sad: )

Alexia

  • Gast
Originaliteit
« Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2007, 08:59:13 »
klinkt heel bijzonder!

ach ja, die van mij was misschien niet zo bijzonder, maar wel ernstig romantisch!

HummerLimo

  • Gast
Originaliteit
« Reactie #4 Gepost op: 27 oktober 2007, 14:15:44 »
[quote name=\'Anke\' post=\'136678\' date=\'23 October 2007, 19:08\']Zo, jij hebt er werk van gemaakt!
En wanneer is DE dag??[/quote]

Al ga ik één dag naar België, maak ik er al veel werk van! Vind ik leuk :biggrin:
Het was woensdag 17 oktober.

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Originaliteit
« Reactie #5 Gepost op: 27 oktober 2007, 14:58:08 »
Denk dat anke bedoelt wanneer jullie trouwdag is... :wink:

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Originaliteit
« Reactie #6 Gepost op: 16 november 2007, 15:31:06 »
stoer hoor!... dat belooft dan nog wat te worden met jullie trouwdag!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards