collapse

Auteur Topic: Stiefmoeders  (gelezen 5063 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Stiefmoeders
« Gepost op: 23 februari 2014, 19:18:22 »
Ik loop tegen wat dingen aan bij het plannen van de bruiloft die anders dan anders zijn, ik ben namelijk stiefmama van de twee kinderen van mijn lief.

- Hoe ga je met zijn ex om richting de bruiloft?
- Laat je een goed testament opstellen? (Bv wanneer je man komt te overlijden dat jij het koophuis niet uitgezet wordt)

Ik was dus benieuwd of er hier nog meer stiefmoeders zijn die tegen deze dingen aanlopen en hoe die hiermee omgaan?
« Laatst bewerkt op: 3 maart 2014, 18:56:49 door Stephanie.B »

Jassou

  • Gast
Re: Stiefmoeders
« Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2014, 20:28:58 »
Ik ben geen stiefmoeder, maar ik zou wat betreft je vragen:
1) je man volgen in zijn wensen. Hij is met haar uit elkaar gegaan, dus zal wel een duidelijke(re) mening/gevoel hebben wat betreft hoe zij wel of niet betrokken word.
2) Alles vast laten leggen bij een notaris. Dit is niet alleen als je stiefmoeder bent relevant, maar sowieso als er kinderen zijn. Als mijn man zou komen te overlijden erft onze zoon de helft als er niets anders is vastgelegd. Daar moet hij dan al erfbelasting over betalen wat gevolgen kan hebben voor mij (bijvoorbeeld erfbelasting over de helft van de waarde van het huis waar ik dan nog in woon). In jullie geval is het nog belangrijker duidelijke afspraken te hebben, ik zou dus zeker eens naar een notaris gaan en je laten voorlichten. Onder huwelijkse voorwaarden trouwen is dan altijd wel een goed idee.

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stiefmoeders
« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2014, 09:15:26 »
Ik ga inderdaad eerst maar een afspraak maken bij een notaris.

En je advies over zijn ex is erg lief, maar zo werkt het helaas niet en daarom zocht ik andere stiefmoeders. Het zal je verbazen wat sommige exen doen om je leven (inclusief bruiloft!) zo zuur mogelijk te maken helaas.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stiefmoeders
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2014, 09:39:11 »
Klinkt als dat het niet goed gaat met de ex. Mijn sz was uitgenodigd op de bruiloft van haar ex op het feest 's avonds. Maar zij hebben een erg bijzondere goede band. Zij is soort van vriendinnen met de nieuwe vrouw van haar ex. Dus hier je denk ik ook weinig aan.

Jassou

  • Gast
Re: Stiefmoeders
« Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2014, 12:26:27 »
En je advies over zijn ex is erg lief, maar zo werkt het helaas niet en daarom zocht ik andere stiefmoeders. Het zal je verbazen wat sommige exen doen om je leven (inclusief bruiloft!) zo zuur mogelijk te maken helaas.
Maar ook dan zal je a.s. wel een duidelijke mening hebben over hoe met haar om te gaan toch? Wat ik bedoelde te zeggen: Het is niet zo dat alleen jij een beslissing hoeft te maken linksom of rechtsom (over geen enkele potentiele gast lijkt me?), maar dat dat iets is waar je samen een oplossing voor zou kunnen vinden? Na de bruiloft is ze immers nog steeds in jullie leven, dan zal er ook een bepaalde modus gevonden moeten worden.

Lotgenoten zoeken lijkt me altijd wel fijn, misschien was je daar meer naar op zoek. :)

Shayna

  • Junior
  • **
  • Berichten: 106
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stiefmoeders
« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2014, 12:53:32 »
Mijn schoonzus had het zelfde problem, de ex was niet voor de bruiloft of feest uigenodigd.
De kinderen waren wel bruidsjongens, en ze werd van de hele familie gewaarschuwd om niet te komen.
Gewoon geen goede band met elkaar, het is inmiddels zo erg dat de grootste bij mijn schoonzus in huis woont en de jongere moet naar een "inrichting" omdat hij zo een haat heeft (tegen de eigen moeder). Ze zijn wel druk bezig om de jongere ook bij hun in huis te halen...

Zo ver ik weet zijn ze zonder voorwaarden getrouwd.

Als ik jouw was zou ik de adviezen die hier gegeven worden wel opvolgen, beter zekerheid voor het geval dat, als dat je later naar de rechtbank moet.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Stiefmoeders
« Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2014, 13:08:07 »
Zou mezelf afvragen of het meerwaarde heeft als ze erbij is.
Als ik het zo lees is dat het niet, en ben je eerder bang dat ze de boel komt verstieren.
Waarom zou je verplicht zijn haar uit te nodigen? Ze is 'enkel' de moeder van de kinderen, maar verder hebben jullie toch geen band met haar meer?

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stiefmoeders
« Reactie #7 Gepost op: 24 februari 2014, 15:15:15 »
Ik zoek inderdaad lotgenoten omdat dat toch net even anders is omdat ze vaak ervaring hebben. Lotgenoten weten hoe slopend het soms is om (ook samen met je man) met zijn ex om te gaan. Sommige mensen die ik ken van een ander forum hebben bijvoorbeeld alle huwelijksplannen geheim gehouden omdat ze bang waren dat de ex de kinderen dan niet meegaven. Ja, dat soort kinderachtige dingen gebeuren echt :-(!

Maar ik ben daardoor niet minder blij met jullie reacties hoor! :-)
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2014, 15:17:42 door Stephanie.B »

Jassou

  • Gast
Re: Stiefmoeders
« Reactie #8 Gepost op: 24 februari 2014, 15:17:28 »
Ik heb dat hier inderdaad ook al eens eerder gelezen. Hopelijk vind je hier mensen met wat meer ervaring!

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stiefmoeders
« Reactie #9 Gepost op: 24 februari 2014, 15:23:33 »
Mijn zusje is 'de ex'. Ze heeft geen goede band met de vader van haar dochter (niet zo vreemd aangezien hij nooit afspraken nakomt). Als ik haar in mag schatten zou ze echt niet zitten te wachten op een uitnodiging van de bruiloft van haar ex-vriend, maar ook totaal geen probleem hebben om haar dochter mee te geven/leuk aan te kleden voor die hypothetische bruiloft. Het bomt haar niet wat hij met z'n leven doet, als hij er maar is voor hun dochter.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards