collapse

Auteur Topic: Ondertrouw  (gelezen 243777 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

smartie

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #100 Gepost op: 19 januari 2006, 18:30:11 »
We waren bij de gemeente voor mijn vriend in te schrijven en hebben dan gelijk een afspraak gemaakt voor ondertrouw.
Dus  geen probleem

carol.line

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #101 Gepost op: 19 januari 2006, 18:34:51 »
JA! Bekend verhaal. Tukkers he...

Ik las de gang van zaken al eerder op de internetpagina van Enschede, dus ik bellen: klopt dat wel??? Een afspraak maken om een afspraak te maken. Ja, inderdaad. Kan het nog krommer...

Ze willen gewoon nog weer een keer parkeergeld van je opstrijken...

En inderdaad: ondertrouw kan alleen op woensdag. De keus van de trouwdag is gelukkig wel vrij...

Nienke

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #102 Gepost op: 19 januari 2006, 19:16:30 »
Gelukkig waren wij met de fiets carol.line :biggrin: Aan ons niets te verdienen :biggrin:

Alleen voor ons een beetje jammer, is namelijk 20 minuten fietsen. Ach, fietsen is gezond!

jenny

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #103 Gepost op: 19 januari 2006, 19:45:57 »
Dat moest er nog eens bijkomen zeg haha.
Dat je niet zou kunnen kiezen wanneer je trouwt.

Thora&Neanie

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #104 Gepost op: 19 januari 2006, 20:20:51 »
Wij moesten inderdaad hier in Dordrecht ook een afspraak maken (kon online) om een afspraak te maken (moest in het gemeentehuis). Wij vonden het ook erg vaag  :)
En de receptioniste en de mevrouw bij wie we die afspraak gemaakt hebben vond het ook wel een beetje vaag, maar dat was makkelijker met papieren ofzoiets  :rolleyes:
Het was trouwens niet dezelfde vrouw als waar we bij in ondertrouw zijn gegaan, maar wel in zo'n zelfde kamertje

kirsten80

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #105 Gepost op: 19 januari 2006, 20:27:44 »
bij ons ging het ook erg makkelijk en ook de dag mochten we gewoon kiezen
morgen is het zover

Nienke

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #106 Gepost op: 20 januari 2006, 11:34:47 »
Nou het is gelukt hoor :biggrin: 8 februari om 14.15!

Kirsten, veel plezier vandaag!

vlinderbloem

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #107 Gepost op: 20 januari 2006, 12:29:51 »
Nou wat gaat dat raar dan joh!
Ik heb gewoon gebeld, en een afspraak gemaakt voor de dag die wij wilde!
8 maart om 15.00 uur gaat het gebeuren!
En daarna heeft die man ons een papier opgestuurd met wat we mee moesten nemen en een papier waarop de gegevens van de getuigen ingevuld moeten worden. De documenten van geboorte-akte enzo moeten we wel een week voor de ondertrouw in komen leveren. Maar verder niks bijzonders.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Ondertrouw
« Reactie #108 Gepost op: 20 januari 2006, 14:19:11 »
bij ons ging het helemaal niet moeilijk, wij hebben telefonisch een afspraak gemaakt en ze vertelde meteen wat ik mee moest nemen etc... was zo geregeld

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Ondertrouw
« Reactie #109 Gepost op: 20 januari 2006, 16:05:46 »
en wat was hun antwoord?

Ik had in de andere gemeente al een datum vast laten leggen waar we wilde trouwen voordat we uberhaubt met ondertrouw iets geregeld hadden (datum)...... de gemeente waar we in woonden zou alles ook doorsturen naar de andere gemeente dus dat werkte allemaal prima. Ook hebben we niets extras hoeven betalen (zelfs geen postzegel voor het versturen van de stukken).....

Abigail

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #110 Gepost op: 21 januari 2006, 00:08:54 »
de datum ligt vast hoor, was geen probleem  :biggrin:

Pluismuis

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #111 Gepost op: 21 januari 2006, 00:19:44 »
Ja, wij hebben ook al de trouwdatum vastlgelegd en trouwen ook in een andere gemeente dan die waarin we wonen.

Wat me er nu wel aan herinnert dat we nu toch wel 's een datum voor onze ondertrouw mogen gaan regelen  :ohmy: want wij weten ook niet precies hoe dat dan gaat eigenlijk.

Maar we hadden al eerder begrepen dat dat helemaal geen probleem is.

Maar toch maar ff bellen van de week (maar eerst datum verzinnen natuurlijk  :wink:

Mags

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #112 Gepost op: 22 januari 2006, 13:26:42 »
Ik heb gewoon gebeld voor het stellen van vragen wat we nodig hadden voor de ondertrouw... omdat we allebeid woonachtig zijn in de betreffende gemeente bleek ik niks mee te hoeven nemen, en kon ik meteen een afspraak maken voor de ondertrouw.

De dag van de ondertrouw zelf was wel errug spannend. Want er was een computerstoring in alle stadsdeelkantoren waardoor er onder andere geen ondertrouw kon worden geregeld. We lieten ons mobiele nummer achter voor het geval alls die dag nog in orde zou komen. Want ze zelf niet verwachtten...
Maar een uur later werden we gebeld en ging de ondertrouw door...

Ik lees heel vaak dat mensen dan meteen moeten betalen enzo.. maar hoefden alleen voor de uittreksels te betalen. Het zaalte moeten we twee weken voor het huwelijk pas betalen... en ook de getuigen en de te naam stellingen hoeven we pas twee weken van te voren door te geven.  :biggrin:

knuffelbeertje

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #113 Gepost op: 22 januari 2006, 23:25:57 »
bij ons ging het ook makelijk wij gingen het paspoort ophalen want anders mocht meneer niet trouwen hihihihi

en toen we hem op gingen halen hebben we gelijk een datum geprikt [color=\"#CC0000\"]14 februari om 10:00[/color]
dus ook geen probleem en de dag en tijd ook niet en er werd netjes gezegt wat we mee moesten nemen een copie van een paspoort of id bewijs want daar staan de namen voluit en dat is wel belangrijk en geboorte ackte en voor ons dan ook scheidingsackte omdat we ider getrouwd zijn geweest en uitreksel uit gemeent komt op de dag zelf

dus geen probleem

groet knuffelbeertje

knuffelbeertje

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #114 Gepost op: 14 februari 2006, 12:01:20 »
ja ja we zijn net terug van het gemeentehuis
en we zijn nu in ondertrouw.

vanmorgen om 8 uur werd er aangebeld ik lag nog lekker in dromen land ik er snel uit want r hield zich slapend hihih doe ik de deur open staat er een vrouw met een bos bloemen en een grotemand  
en zegt deze moest ik hier bezorgen

ik was ff stil

was het een super de luxe ontbijt en een mooie kaart met daar op wil je met me trouwen
echt lief :wub:  :wub:

hij zei nog ja anders wil je mischien niet wat een lieverd he.

lekker ontbeten en toen heb ik de kaart met het cadeau de zegel ring aan hem gegeven hij vondt hem supper hij zei ook nog jeetje ik heb aleen maar een ontbijtje ik zei dat maak toch niet uit je houd van me  en toen aangekleed om half 10 naar kollum daar om 10 uur naar binnen geroepen en alles doorbesproken en de trouwzaal bekeken we waren om 10.50 weer klaar dus ze haden alle tijd voor ons genomen
was een hele aardige man dus nu sta ik met mijn ene voet al bijna als getrouwde vrouw hihih op 6 juni maar de andere voet bij plaatsen

straks gaan we lekker verder eten want er is nog zoveel over van het ontbijt.

en vanavond lekker uit eten met zijn 2e

groetjes van mij
knuffelbeertje

Ketting

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #115 Gepost op: 14 februari 2006, 12:10:49 »
Wat romantisch  :wub:
en natuurlijk gefeliciteerd met jullie ondertrouw !

Liefs Mascha

smartie

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #116 Gepost op: 14 februari 2006, 12:21:04 »
Gefeliciteerd met jullie ondertrouw!!!!

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #117 Gepost op: 14 februari 2006, 12:30:04 »
Gefeliciteerd met jullie ondertrouw...lekker gevoel he met één been in het huwelijksbootje...

Wat een leuke verrassing van je aanstaande hubbie...en geweldig dat jouw cadeau ook in de smaak viel...jullie hebben er echt iets bijzonders van gemaakt...veel plezier vanavond met het etentje!!!

bruidje

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #118 Gepost op: 14 februari 2006, 12:31:32 »
he meid
van harte met jullie ondertrouw

kus monique

Sjakie

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #119 Gepost op: 14 februari 2006, 13:14:32 »
Gefeliciteerd, de dag begon al goed zo te lezen! Veel plezier nog vandaag!

knuffelbeertje

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #120 Gepost op: 14 februari 2006, 14:53:20 »
dank jullie wel het voelt geweldig ik zweef gewoon kan je nagaan op 6 juni hihihih

Hola here's Debora

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #121 Gepost op: 14 februari 2006, 15:21:52 »
Wauw!!!!!!!!!! Wat romantisch!

Gefeliciteerd met jullie ondertrouw en geniet samen van deze mooie dag.

Nu kan het aftellen beginnen.

Nienke

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #122 Gepost op: 14 februari 2006, 15:36:57 »
Gefeliciteerd!!! Wat romantisch zeg van je vriend ... eh..van je bruidegom :biggrin: En die ring is vast ook heel mooi!!

K en P

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #123 Gepost op: 14 februari 2006, 16:03:48 »
Wat lieffffff :biggrin:
Gefeliciteerd met je ondertrouw !

Gwen

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #124 Gepost op: 14 februari 2006, 16:08:53 »
Gefeliciteerd! weer een stapje dichter bij!

Wat leuk dat jullie elkaar wat gegeven hebben. En wat een lief ventje heb je zeg!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards