collapse

Auteur Topic: Ondertrouw  (gelezen 238533 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gijoy

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #725 Gepost op: 23 september 2012, 12:44:59 »
Waar je gaat trouwen, ondertrouw is gratis. Die sturen alleen het papierwerk door naar de gemeente waar je daadwerkelijk gaat trouwen.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Ondertrouw
« Reactie #726 Gepost op: 23 september 2012, 14:45:25 »
Ik weet niet of ik nou zo dom ben om het niet te snappen maar in welke gemeente trouw je???

In ondertrouw doe je in de gemeente waar je woont, maar wij trouwen in een andere gemeente. Aan welke gemeente ga ik nou betalen??
Gemeente van ondertrouw of gemeente van trouwen??

Het is even zoekwerk, maar aangezien wij hetzelfde hebben kan ikhet je uitleggen.

Wij wonen allebei in Rotterdam dus we MOETEN in rotterdam in ondertrouw, Wij trouwen in Gouda, Nu is het zo dat het in ondertrouw gratis is, dus als je in een andere gemeente trouwt hoef je bij de ondertrouw niks te betalen.
De gemeente waar je in ondertrouw gaat stuurt dan je dossier op naar de gemeente van trouwen, en daar krijg je een rekening van,

Wij hebben in overleg met de gemeente Gouda besloten dat we zelf het dossier naar Gouda brengen en dan gelijk daar het trouwboekje en parkeeronthefiingen ophalen, en dan ook gelijk betalen.

1 ding waar je wel op moet letten omdat dit nogal verschilt per gemeente zijn de documenten die je nodig hebt,In Rotterdam en Gouda halen ze de geboorteaktes gewoon uit de computer maar er zijn gemeentes waar ze deze nog op papier willen hebben, Iets wat je dus echt even moet uitzoeken.

MS69

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #727 Gepost op: 23 september 2012, 21:05:15 »
Aw zo werkt dat dus. Dankjulliewel!

Scheelt enorm... Ene gemeente vraagt 300 euro en de ander 700 euro.... Blij toe dat we de gemeente van 300 euro dan moeten betalen :P

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #728 Gepost op: 23 januari 2013, 20:56:56 »
hebben jullie het uitbundig gevierd, of helemaal niet?? Met familie of met zijn 2en???
Heb de zoekfunctie gebruikt... maar km zo vaak het woord ondertrouw tegen.....

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #729 Gepost op: 23 januari 2013, 21:02:40 »
Wij gaan volgende week vrijdag in ondertrouw, en gaan 's avonds uit eten. Verder niet! We hebben beide de hele dag vrij, dus misschien dat we nog wat anders gaan doen... :)
We vieren het overigens gewoon samen, 1 februari doen we altijd wat speciaals met zijn 2en omdat we dan zoveel jaar samen zijn.

Wat ga je zelf doen tol81?

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Ondertrouw
« Reactie #730 Gepost op: 23 januari 2013, 21:02:58 »
Tol, je kunt ook in een specifiek board op ondertrouw zoeken. Als je aan het beginscherm bent, zoekt de machine in alle boards. Als je bv in het board 'het huwelijk' staat, dan zoekt de zoekmachine alleen daar.
Ik heb je topic samengevoegd met een bestaand topic.

Wij hebben niets speciaals gedaan met de ondertrouw. Wij zouden eigenlijk uiteten gaan (voor mijn verjaardag, de dag erop), maar zijn niet geweest. Vriendlief was ziek, dus alleen op en neer naar het gemeentehuis gegaan. Anders hadden we 'gewoon' genoten van onze vrije dag samen.

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Ondertrouw
« Reactie #731 Gepost op: 23 januari 2013, 21:04:41 »
Wij hebben er samen een leuke dag van gemaakt. Alles stond die dag in het teken van ons trouwen. Zijn onder andere naar een juwelier geweest om ideeen op te doen voor de ringen. 's avonds hebben we met z'n tweeën getoast met een prosecco!

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #732 Gepost op: 23 januari 2013, 21:28:38 »
Wij hebben niks gedaan, we waren allebei zo ziek als een hond :P Blij dat we weer thuis waren!

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Ondertrouw
« Reactie #733 Gepost op: 23 januari 2013, 21:33:27 »
Wij zijn gewoon lekker uit eten geweest bij onze vaste Griek, waar we zelfs alleen de hoofdgerechten hoefden te betalen omdat we iets te vieren hadden! :)

Jassou

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #734 Gepost op: 23 januari 2013, 22:45:49 »
Wij deden alles met de post, en kregen toen dus een keer een brief binnen met de mededeling dat we nu dus 'in ondertrouw waren'. Ik geloof dat ik die brief niet eens meteen gezien heb, de post verdwijnt hier altijd op een stapel die eens in de zoveel dagen (weken?) geopend wordt. Dus ik zou niet kunnen zeggen wat we op die dag gedaan hebben precies. We zijn het in ieder geval niet gaan vieren. Ik weet ook eigenlijk niet echt wat het nou orecies betekend. Dat je trouwdatum geregistreerd staat in de agenda en dat alle paperassen in orde zijn? Op zich was dat laatste wel een feestje waard, wat een gedoe was dat. :)

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Ondertrouw
« Reactie #735 Gepost op: 25 januari 2013, 23:25:25 »
Wij zijn afgelopen december, de 27e, in ondertrouw gegaan. Geen speciale datum, puur praktisch vanwege de kosten die in 2013 met €50 omhoog gingen. Lief heeft er een vrije dag voor gekregen, ik had vakantie. Stelde weinig voor, met 25 minuten stonden we weer buiten. Het was nog vroeg, dus zijn nog even boodschappen gaan doen en gelijk gebak meegenomen om het toch een beetje te vieren. Zijn daarna doorgereden naar de juwelier om onze trouwringen uit te zoeken en hebben 's avonds met mijn familie gegeten, nog in het kader van Kerst maar wel heel gezellig! En van m'n ouders hadden we bloemen gekregen, erg leuk. Dus wel een beetje bijzonder maar niet zo romantisch en bijzonder als sommige verhalen hier!

loez23

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #736 Gepost op: 27 januari 2013, 15:06:38 »
Wij hadden ongeveer hetzelfde - we zijn eind december 2011 in ondertrouw gegaan omdat de kosten in 2012 omhoog zouden gaan, dus puur praktisch. Van mijn ouders kregen we een flesje bubbels, maar zelf hebben we er verder niets mee gedaan, ook omdat alles pas vanaf het nieuwe jaar écht een beetje ging leven (oktober 2012 leek nog een eeuwigheid ver weg toen het nog 2011 was). ;)

mmam1982

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #737 Gepost op: 27 januari 2013, 15:27:33 »
Wij hebben er gelijk een leuk dagje van gemaakt dat in het teken van trouwen stond. Naar een juwelier geweest, lekkere lunch gegeten, afspraak met locatie en nog een hapje gegeten (dat laatste wel wat snel omdat aanstaande niet helemaal lekker was). Verder hebben we 's avonds nog een flesje bubbels gekregen van schoonouders. Leuk!

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: Ondertrouw
« Reactie #738 Gepost op: 27 januari 2013, 18:04:46 »
Wij gaan in ondertrouw op de verjaardag van AS. Als we jarig zijn nemen we meestal vrij, dus dat scheelt dan weer. Verder gaan we 's avonds uiteten. En er zal ook taart zijn, maar dat is dan voor de verjaardag van AS.. ;)

injaja

  • Junior
  • **
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #739 Gepost op: 27 januari 2013, 19:58:56 »
Wij zijn vorige week donderdag in ondertrouw gegaan.
's Ochtends eerst ringen uitgezocht, 's middags om 12:00 uur in ondertrouw. Daarna zijn onze beide ouders op de koffie geweest en hebben we een taartje gegeten als mini-feestje.
Helaas had AS 's avonds een 'hoe-komen-we-de-crisis-door-gesprek' op het werk... Dus dat maakte dat je met je hoofd ook met heel andere dingen bezig bent dan alleen trouwen..

linnekemaas

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #740 Gepost op: 29 januari 2013, 16:01:57 »
Wij gaan 21 februari in ondertrouw, op die dag heeft hij mij ten huwelijk gevraagd. Wij doen verder niet iets speciaals, misschien ook lekker lunchen en naar de bioscoop. Wij moeten wel het huwelijk betalen en het trouwboekje indien gewenst. Bij ons kost het € 262 euro plus het trouwboekje wat ongeveer 35 euro zal kosten
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2013, 16:04:30 door linnekemaas »

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #741 Gepost op: 29 januari 2013, 17:21:12 »
ik zat er over te denken wat nog een leuke datum is om in ondertrouw te gaan... mmmm 21 mrt vind ik wel een leuke.. eerste lente dag... ga je kijken, op een donderdag... moeten maar eens even gaan kijken of dat handig is... en dan ben je dit aan het typen,... bedenk je je in een x dat we dan nog op wintersport zijn,.... valt die datum ook al af...
ff verder kijken maar weer...

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #742 Gepost op: 30 januari 2013, 09:08:35 »
hoe heb ik deze datum kunnen vergeten...wat is er romantischer dan op 14 feb in ondertrouw te gaan:-) Gebeld en geregeld!!!whoehoe!

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: Ondertrouw
« Reactie #743 Gepost op: 30 januari 2013, 21:39:13 »
Haha mooi zo! Romantisch!

Slagsas

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Ondertrouw
« Reactie #744 Gepost op: 14 december 2013, 09:39:50 »
Wij zijn gisteren in ondertrouw gegaan. Gewoon woensdag gebeld en vrijdag hadden ze nog een plekje.
Even naar binnen, wat papierwerk doornemen en tekenen en binnen 10 minuten stonden we weer buiten.

Verder over naar de orde van de dag. Want tja, voor ons was dit niet meer dan een vinkje op de to-do-lijst van ons huwelijk.

Dit werd ons overigens wel kwalijk genomen door mijn schoonouders :blink: want: ondertrouw daar hoort een feestje bij.....vonden zij.....
En dat hadden zij graag willen organiseren *zucht*

Vind het wel lastig hoor dat we het lekker op onze eigen manier willen en gaan doen, maar dat er toch zeker een aantal mensen zich kennelijk voor het hoofd gestoten voelen, lees schoonouders en vrienden die zelf wel gedacht hadden dat ze getuigen zouden worden. Denk soms wel eens: waren we er maar helemaal niet aan begonnen.  :sleep:

jokibridie

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #745 Gepost op: 12 februari 2014, 13:24:41 »
Wij zijn vorige week maandag in ondertrouw gegaan. Wat een nuchter gebeuren: binnen het kwartier weer buiten en 300 euro lichter!
Maar 's avonds gezellig uit eten geweest! Romantisch :heart:

mamamikado

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #746 Gepost op: 12 februari 2014, 16:30:51 »
"s morgens moest ik werken ;) 's middags met de jongste dochter en AS naar het gemeentehuis, daarna de kids ophalen en door naar mijn schoonvaders verjaardag...dus zeer bijzonder :biggrin: :blush:

Wij hebben trouwens nog niks hoeven betalen. De BABS neemt twee weken voor onze trouwdatum contact met ons op

Pooh

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #747 Gepost op: 13 februari 2014, 17:18:20 »
Wij gaan woensdag in ondertrouw. Omdat het gemeentehuis 100 meter van mijn ouders vandaan ligt en mijn moeder die dag vrij heeft, gaan we daarna een taartje bij haar eten. 's Middags gaan we onze ringen bestellen en dan 's avonds willen we uit eten gaan. Dure dag, we moeten ons huwelijk betalen en mijn vriend zijn auto moet die dag gekeurd worden  :blink:

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #748 Gepost op: 25 februari 2014, 14:34:48 »
Wij gaan morgen in ondertrouw.
Ook hier niet heel veel bijzonders, praktische datum uitgekozen.
En toevallig hebben we morgen ook een afspraak staan met de fotografe om het e.e.a. door te spreken.

Misschien plakken we er nog een gezellige etentje achteraan.

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Ondertrouw
« Reactie #749 Gepost op: 26 februari 2014, 11:17:04 »
Hoe ver van te voren kan je in onder trouw gaan? Want de datumd die wij willen gaan trouwen kan wel eens een populaire datum zijn.

Wanneer leg je de datum vast voor het trouwen bij de gemeentehuis?

Moet je bij overzetten gerestreerde partnerschap naar huwelijk ook in ondertrouw?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards