collapse

Auteur Topic: Ring Graveren  (gelezen 69037 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nisanlin

  • Gast
Ring Graveren
« Gepost op: 7 november 2007, 10:44:11 »
Gewoon even nieuwsgierig....

denk dat de meeste mensen in hun ring gewoon naam en datum hebben staan, maar een collegaatje van mij heeft er een tekstje in staan, da's ook best mooi!

In onze verlovingsringen staat gewoon "naam" en daarachter 14.5.06. Aangezien mijn vriend zijn verlovingsring ook als trouwring houdt, laat ik daar alleen de nieuwe datum achter zetten denk ik. Maar mijn trouwring is nieuw dus ik zou eventueel iets anders kunnen doen. Zit ik nog even over te denken. Maar naam en datum moet er sowieso in!  :)

hoeveel tekens kunnen er ook alweer in een ring? staat me iets bij van 34? trouwens, iemand enig idee hoeveel graveren kost? 10 euro ofzo?

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Ring Graveren
« Reactie #1 Gepost op: 7 november 2007, 11:33:19 »
Geen idee hoeveel tekens er in mogen en wat graveren kost.
Maar bij ons staat er gewoon naam en 07-09-2007 in gegraveerd.
Lekker simpel, je kijkt er toch niet in.

Noukie

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #2 Gepost op: 7 november 2007, 11:57:49 »
In mijn verlovingsring staat alleen 18-07-07 en in de trouwringen wil ik onze voornamen en 18-04-08 hebben staan...
Geen idee hoeveel tekens het mogen zijn, ligt dat ook niet aan de grootte van de ring? Ik heb nl hele smalle/dunne vingertjes, dus een kindermaatje qua ring...

K en P

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #3 Gepost op: 7 november 2007, 12:27:45 »
Bij mij staat er : Patrick 15-10 Love
En bij mn man: Kitty 15-10 4-ever

Hoeveel tekens erin kunnen ligt aan de breedte van je ring en aan de manier waarop je het laat graferen.
Als je het erin laat laseren kan je er een hele tekst in kwijt (kort gedicht zelfs!)
Bij gewone grafure ligt het aan het lettertype en je ringmaat.
Hou ook rekening met eventuele echtheids tekens binnen in de ring.
Hierdoor kan je er minder in kwijt.

Hoe duur het is verschilt per juwelier.
Ik heb ze gehoord van 3 euro per teken tot een kwartje per teken.

Zou dus gewoon eens rondvragen bij jou in de buurt.

Alexia

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #4 Gepost op: 7 november 2007, 12:59:39 »
wij laten elkaars naam en datum erin graveren.

bij ons was het volgens mij 2 euro voor kleine letters en 5 euro voor een hoofdletter. Geloof dat wij in totaal (Alexia 04-07-2008 Jan 04-07-2008) €35 kwijt zijn

happygirl

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #5 Gepost op: 7 november 2007, 13:15:30 »
vaak is het graveren gratis bij de zaak waar je hem hebt gekocht of koopt. Wij mochten na de trouwdatum altijd terug komen (jaar na verloving+zelfde ringen) met de bon en dan zouden ze het gratis graveren. Helaas zijn we niet van de echt van de vlotten en is die zaak nu weg.
Nu ruim een jaar later heeft een vriendin ze voor ons weggebracht.
bij een andere zaak moet je natuurlijk wel betalen ongeveer 80 cent per teken.

nisanlin

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #6 Gepost op: 7 november 2007, 13:25:47 »
Jeetje, wat duur zeg ! Voor 1 lettertje zoveel geld. Nou goed.

Mijn ring is dus ook vrij smal en ik heb kleine vingertjes, dus zal weleens overleggen met de juwelier. had hem ook wel in Turkije kunnen laten graveren maar daar doen ze het met de hand en dat is niet altijd even mooi. Bij onze verlovingsringen is hetl wel mooi geworden maar omdat mijn trouwring zo smal is wilde ik het nu in nederland laten doen. Ik zit nu te denken aan
naam 14.5.08 seni seviyorum

RainbowR1

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #7 Gepost op: 7 november 2007, 13:59:30 »
In mijn verlovingsring staat: EVANS 27-05-07

Heel standaard dus (naam datum). Wij hoefden niets te betalen voor het graveren dat vonden ze een deel van de service.  :biggrin:

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Ring Graveren
« Reactie #8 Gepost op: 7 november 2007, 14:34:34 »
in mijn ring staat naam van mijn man + mijn naam en onze datum en in zijn ring staat mijn naam + zijn naam en datum.
Bij ons zat het graveren bij de prijs in.

Clio

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #9 Gepost op: 7 november 2007, 14:49:15 »
Wij hebben onze initialen en de trouwdatum in de ring laten graveren, en ook bij ons zat het graveren bij de prijs inbegrepen.

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Ring Graveren
« Reactie #10 Gepost op: 7 november 2007, 16:36:44 »
Bij ons zit het graveren  ook bij de prijs in en wij hebben verlovingsdatum, naam, trouwdatum. Vrienden van ons hadden een eigen tekentje ontworpen en dat hebben ze er heel mooi ook ingezet. Ik zou het gewoon eens informeren bij je juwelier

loezje

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #11 Gepost op: 7 november 2007, 18:04:08 »
Ik moet denken aan een verhaal van mijn collega, die wilde, zei ze tegen de juwelier, Eddy 4 ever in haar ring gegraveerd.

En jij? zei hij tegen Eddy.

En Eddy zei, bij mij moet erin:  zolang het leuk blijft.

De juwelier begreep toen wel dat het een grapje was.

Linnie

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #12 Gepost op: 7 november 2007, 18:40:20 »
Bij ons ook heel standaard: naam en trouwdatum.
Zat ook gewoon bij de prijs in.

HappyBride

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #13 Gepost op: 7 november 2007, 23:14:37 »
Wij zitten eraan te denken om onze namen, datum en dan Ti Amo erin te zetten als dat mogelijk is qua aantal tekens. Ben in Italie ten huwelijk gevraagd en dat is ook ons favoriete land dus vandaar.
Ik weet ook inderdaad niet hoeveel erin passen en we hebben de ringen nog niet dus weet niet wat voor dikte ze gaan worden, dus dat moeten we allemaal nog zien.

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Ring Graveren
« Reactie #14 Gepost op: 8 november 2007, 08:31:56 »
Wij hebben ook gewoon naam (van de ander) + trouwdatum erin gezet.
Graveren was gratis.

pila

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #15 Gepost op: 8 november 2007, 10:32:05 »
Wij hebben ook onze naam (in kleine letters) en 16-12-07 erin laten zetten. Zat bij de prijs inbegrepen.

Bij ons hebben ze het ook met de hand gedaan, we hebben onze ringen laten maken en daar doen ze het altijd met de hand erin schrijven. Hij zegt dat hij het net zo makkelijk doet als gewoon schrijven met een pen. Vind vaak met machine dat het zo "krullerig" wordt en daar houden wij niet van. Maar dat zal per machine ook wel verschillend zijn, soms kun je ook kiezen tussen lettertypes.

En je ziet idd toch niet wat er in je ring staat, dus gewoon erin zetten wat jij wilt. Volgens mij is er nooit iemand die vraagt "wat staat er in jouw ring"  :wink:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Ring Graveren
« Reactie #16 Gepost op: 8 november 2007, 11:08:01 »
Onze vriendschapsringen waren heel duidelijk met de hand gegraveerd, maar volgens mij dachten ze dat onze ringen proefmodellen waren.
Vreselijke gravure.
Bij mij hadden ze in de eerste instantie gedacht (volgens mij) dat het Rudy was ipv Ruben, want je zag heel duidelijk dat ze van een D een B hadden gemaakt.
En het stond er zo houterig lelijk aan elkaar geraveerd.
Wat een misser was dat.
Maar nu is het prachtig!

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
Ring Graveren
« Reactie #17 Gepost op: 8 november 2007, 11:08:02 »
wij hebben alleen 18 mei 2007 erin staan. We wilden eigenlijk helemaal niets erin, maar hebben ons laten overhalen mede omdat we dat 'als cadeau' er van de goudsmid bijkregen. We wilden niet elkaars naam erin zetten want we zeiden: tegen de tijd dat we niet meer weten met wie we getrouwd zijn, dragen we die ring waarschijnlijk toch niet meer. De datum zou ik me eventueel nog kunnen voorstellen dat je er een keertje niet op kunt komen.
Voor ons was het lettertype waarin het gegraveerd zou worden ook wel belangrijk. Je kan dat niet overal kiezen. Uiteindelijk vind ik het er wel heel mooi uitzien.

K en P

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #18 Gepost op: 8 november 2007, 11:11:45 »
Ik heb al meerdere keren mn ring af moeten doen om te laten zien wat erin stond hoor  :tongue:
Wij wilden eerst de naam van de ander aan de buitenkant laten graferen, maar op aanraden van verschillende juweliers hebben we dit toch maar niet gedaan (ivm het slijten aan de buitenkant)

nisanlin

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #19 Gepost op: 8 november 2007, 12:24:32 »
Ik vind het juist een heel mooi idee als er wat binnenin je ring staat. Ik ben heel trots zeg maar dat ik nu mijn (verlovings)ring draag met de naam van mijn vriend en de datum. Weet ook niet, echt een gevoel!

Ik ga van het weekend maar eens langs de juwelier om een prijs te vragen. Mijn ring is echt heel smal dus ik hoop dat dat verder geen problemen geeft.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Ring Graveren
« Reactie #20 Gepost op: 8 november 2007, 14:54:38 »
ik denk het niet hoor, daar hebben ze vast wel ervaring mee.

K en P

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #21 Gepost op: 8 november 2007, 16:22:34 »
Mijn ring is een maatje 15 .. (ja kindermaatje ja  :tongue:  )
En 4,5 mm breed.
Alles staat er heel duidelijk in gegrafeerd in mooie letters (niet de standaard blokletters, maar dat was een keuze)
Dus ik ga ervanuit dat je ring vast wel gegrafeerd kan worden!

nisanlin

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #22 Gepost op: 9 november 2007, 16:06:01 »
Heb je ook al zulke kleine vingertjes K en P? :biggrin: mijn maatje is geloof ik 18 en nu nog een slag kleiner omdat de ring zo dun is. Geen kindermaatje, wel smal.

Ik ben er min of meer uit, ik wil dat er bebisim benim (of als dat te lang is alleen bebisim) bij komt te staan. Dat is het allerliefste koosnaampje wat mijn vriend voor mij heeft en het is ook de titel van onze openingsdans op onze verloving, precies 2 jaar voor onze bruiloft. Als het vanavond nog lukt ga ik even langs de juwelier.

Yvy

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #23 Gepost op: 9 november 2007, 17:33:18 »
Ik heb dus ook van die smalle vingertjes (mijn ring is maatje 16), en er blijft echt niet veel plaats over, door het steentje en de echtheidstekentjes aan de binnenkant van de ring. Dus hier ook niet veel origineels: gewoon zijn naam en de trouwdatum. En dat wordt nog passen en meten... :huh: We kunnen in elk geval al 3 cijfers uitsparen, ipv 07-06-08 7-6-8 (al vind ik dat nu weer niet uitzien, dus waarschijnlijk wordt het toch de eerste optie)

friend

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #24 Gepost op: 9 november 2007, 17:47:51 »
wat leuk dat er meerdere meiden zijn met zulke smalle vingers! ik heb 15,5 haha

wij hebben elkaars naam en de trouwdatum erin. moet eerlijk zeggen dat we er ook niet echt aan gedacht hebben om er iets anders in te zetten tot ik dit nu lees haha

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards