collapse

Auteur Topic: Ring Graveren  (gelezen 69039 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jassou

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #50 Gepost op: 19 april 2010, 01:05:39 »
Ik zou de dag kiezen van de ceremonie waar je het meest waarde aan hecht. Voor de een kan dat het burgerlijk huwelijk zijn, want dan ben je man en vrouw, en het kerkelijk huwelijk is dan 'alleen' een inzegening. Voor de anderen kan het kerkelijk huwelijk meer betekenis hebben, omdat je dan pas man en vrouw in de ogen van god bent?? (dat laatste weet ik niet hoor, ben niet gelovig... maar zo heb ik dat eens uitgelegd gekregen)

Valerie

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #51 Gepost op: 19 april 2010, 09:54:27 »
Tja, de datum die je erin wilt is echt idd afhankelijk van de dag waar je de meeste "feeling" mee hebt.

Wij hebben de dag van ontmoeten, naam partner en dan de trouwdatum.

Dus: 06-01-06 Erwin 22-04-10 , en in zijn ring: 06-01-06 Valérie 22-04-10

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Ring Graveren
« Reactie #52 Gepost op: 19 april 2010, 10:24:53 »
Datum burgerlijk huwelijk...
Geen namen. Die staan in Morse-code op de buitenkant van de ring.

10eke

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #53 Gepost op: 19 april 2010, 10:56:18 »
Wij hebben een mooie zin gevonden en deze door tweeën. We hebben de zin ook in onze kaart staan.

Seolram

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #54 Gepost op: 19 april 2010, 13:09:17 »
We willen heel graag  'Amor Vincit Omnia'  erin, net als op de pen waar we me tekenen en op de taartschep (als we die nog op tijd vinden), maar het is nog niet helemaal duidelijk of er klein genoeg geraveerd kan worden dat het er op kan en het is ook een beetje 'kielekiele'  of de ringen daar op tijd genoeg voor in NL zijn...

kattekliek

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #55 Gepost op: 19 april 2010, 14:01:56 »
Wij hebben deze ringen besteld. Naast onze voornaam en de mooie trouwdatum 12-11-10 willen we - als er genoeg plaats voor is - nog in laten graveren: Pr 4:12. Dat is de afkorting van het bijbelboek Prediker hoofdstuk 4, vers 12, waarin staat: "Een koord dat uit drie strengen is gevlochten, is niet snel stuk te trekken." (wat gaat over de verbintenis tussen de twee gehuwden en God)

Ik zou de dag kiezen van de ceremonie waar je het meest waarde aan hecht. Voor de een kan dat het burgerlijk huwelijk zijn, want dan ben je man en vrouw, en het kerkelijk huwelijk is dan 'alleen' een inzegening. Voor de anderen kan het kerkelijk huwelijk meer betekenis hebben, omdat je dan pas man en vrouw in de ogen van god bent?? (dat laatste weet ik niet hoor, ben niet gelovig... maar zo heb ik dat eens uitgelegd gekregen)
Volgens protestantse zienswijze (ik heb het over protestantse kerkgemeentes; natuurlijk zal niet elke protestantse gelovige het zo zien) is het burgerlijk huwelijk de echte huwelijkssluiting, en het kerkelijk huwelijk inderdaad een inzegening van iets wat er al is. Volgens katholieke zienswijze (ook hier: wat de Kerk leert, niet per se wat elke katholiek gelooft) is het burgerlijk huwelijk tussen twee gedoopten enkel een wettelijk contract zonder specifieke spirituele waarde, en het kerkelijk huwelijk de eigenlijke huwelijkssluiting, een sacrament.

Mijn vriend is protestant en ik katholiek, daarom doen wij beide op dezelfde dag. Was hij gelovig katholiek geweest, dan waren we misschien wel gratis op maandagochtend getrouwd, om later - op de dag van het kerkelijk huwelijk - wat minder van hot naar haar te hoeven rennen :)
« Laatst bewerkt op: 19 april 2010, 14:05:14 door kattekliek »

Mignon

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #56 Gepost op: 19 april 2010, 14:10:27 »
Wij trouwen op maandag voor de wet en vrijdags in de kerk. Wij hebben gekozen om de datum van de kerk te kiezen..Omdat die dag voor ons meer voelt als de trouwdag....

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Ring Graveren
« Reactie #57 Gepost op: 20 april 2010, 21:06:03 »
Wij hebben elkaars naam en daarna de trouwdatum.

MissBride

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #58 Gepost op: 24 april 2010, 09:06:45 »
We hebben een aantal jaar geleden al trouwringen gekocht als jubileumringen/vriendschapsringen, dus we hoeven geen nieuwe ringen te kopen met ons trouwen; dat scheelt! Nu staat er zijn naam in, de datum waarop we verkering kregen en dan binnenkort dus ook nog de trouwdatum. :biggrin:

Samenfreek

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #59 Gepost op: 24 april 2010, 11:32:48 »
Bij ons staat er Samantha 25-05-2010 Freek in bij hem
en bij mij alleen Freek 25-05-2010, er was niet genoeg plaats voor mijn eigen naam. Dat krijg je als je 3 briljantjes erin wil  :rolleyes:

lydia

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #60 Gepost op: 26 april 2010, 20:47:40 »

Volgens protestantse zienswijze (ik heb het over protestantse kerkgemeentes; natuurlijk zal niet elke protestantse gelovige het zo zien) is het burgerlijk huwelijk de echte huwelijkssluiting, en het kerkelijk huwelijk inderdaad een inzegening van iets wat er al is. Volgens katholieke zienswijze (ook hier: wat de Kerk leert, niet per se wat elke katholiek gelooft) is het burgerlijk huwelijk tussen twee gedoopten enkel een wettelijk contract zonder specifieke spirituele waarde, en het kerkelijk huwelijk de eigenlijke huwelijkssluiting, een sacrament.

Mijn vriend is protestant en ik katholiek, daarom doen wij beide op dezelfde dag. Was hij gelovig katholiek geweest, dan waren we misschien wel gratis op maandagochtend getrouwd, om later - op de dag van het kerkelijk huwelijk - wat minder van hot naar haar te hoeven rennen :)

wij zijn protestant en hebben er wel voor gekozen om ons huwelijk in te laten zegenen op een andere dag als deze gesloten wordt. we hebben wel méér met de dag van de kerkelijke inzegening en het feest. de sluiting is voor ons gevoelsmatig een 'formaliteit'. we weten dus nog niet helemaal wat in onze ringen komt te staan.. datum dat we elkaar voor het eerst zagen wil bij ons ook niet helemaal, want dat weten we niet meer. toen ik 2 was ofzo :biggrin:

kattekliek

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #61 Gepost op: 26 april 2010, 21:02:22 »
wij zijn protestant en hebben er wel voor gekozen om ons huwelijk in te laten zegenen op een andere dag als deze gesloten wordt. we hebben wel méér met de dag van de kerkelijke inzegening en het feest. de sluiting is voor ons gevoelsmatig een 'formaliteit'.
Ik weet inmiddels dat best veel protestanten er zo over denken, inderdaad. Zo was ik best wel verbaasd over het antwoord van mijn vriend, toen ik voorstelde om mensen van zijn kant (vrienden, familie) wat nadrukkelijker uit te nodigen voor het gemeentehuis dan familie van mijn kant (het is een tamelijk kleine zaal en de kerk is enorm, vandaar). Hij zei toen namelijk dat de meeste mensen toch eerder naar de kerk dan naar het gemeentehuis komen. Ik stond daar echt van te kijken, omdat 'officieel' toch in het gemeentehuis het huwelijk wordt gesloten volgens protestantse theologie. Maar ja, niet iedereen is zo hypertheologisch ingesteld als ik, blijkbaar :laugh:
« Laatst bewerkt op: 26 april 2010, 21:02:55 door kattekliek »

lydia

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #62 Gepost op: 27 april 2010, 23:52:24 »
ja, dat klopt idd wel, maar voor ons is het idd gevoelsmatig belangrijker om een zegen te vragen over het huwelijk dan wat voor ons 'het ondertekenen van het papiertje' is.
dus dan gaat het er niet om waar het huwelijk officieel wordt gesloten; dat is gewoon een ding dat erbij hoort. we willen ons huwelijk beginnen met God. Maar hierdoor is het wel zo'n puntje om toch te twijfelen over de datum in de ring..

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Ring Graveren
« Reactie #63 Gepost op: 28 april 2010, 13:33:59 »
Wij hebben toen we elkaar net leerden kennen witgouden vriendschapsringen gekocht.
Hier hebben we toen de datum in laten zetten dat we elkaar ontmoetten en elkaars naam.

Deze ringen gebruiken we ook als trouwringen. Dan komt het volgende erin:
Remco 27-06-2003 25-06-2010
Marjolein 27-06-2003 25-06-2010

Ik krijg er alleen een ring extra bij, ook witgoud en met 21? briljantjes. (2 trouwringen dus voor mij  :wink: )
Hier laat ik later dan de naam/namen van onze kinderen inzetten.

Faith

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #64 Gepost op: 5 januari 2011, 22:50:45 »
Wij hebben vandaag onze ringen laten graveren. Het is geworden: Come what may + trouwdatum.

Geïnspireerd door de Moulin Rouge:
Come what may
I will love you
Untill my dying day


Voor ons betekent het: ik hou van je en blijf bij je, onvoorwaardelijk, wat er ook gebeurt.

idgnkv

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #65 Gepost op: 5 januari 2011, 23:13:39 »
Bij ons staat onze trouwdatum en trouwtekst in de ringen.
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2015, 20:44:24 door idgnkv »

MissMip

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Vrouw
Ring Graveren
« Reactie #66 Gepost op: 6 januari 2011, 11:00:15 »
Ik dacht dat we gewoon onze namen zouden doen met datum, maar nu kwam mijn vriend opeens met de opmerking dat hij dat niet wil, maar dat hij '......- My angle' wil. Ik ben helemaal verbaasd. Ik wist wel dat hij mij een beetje zo ziet omdat ik hem nog wel eens ergens mee help enzo, maar ik wist niet dat hij dat nu in zijn ring wil. Maar ik vind het wel een superlief idee, dus dat gaat het worden denk ik. Naar we hebben besloten een aparte verlovingsring te doen dus het duurt nog even :wink:

marian1313

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #67 Gepost op: 6 januari 2011, 11:10:17 »
@MissMip, bedoel je dan niet my angel (=engel)

Wij hebben gewoon naam van partner en de trouwdatum, niet nagedacht over eventuele andere opties

twijfeltje

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #68 Gepost op: 6 januari 2011, 12:15:08 »
Erg leuk om er iets bij te zetten!
Maakt het weer wat persoonlijker.  
Ik ga eens overleggen met vriendlief.

Faith

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #69 Gepost op: 6 januari 2011, 12:34:13 »
@idgnkv: als ik het goed begrijp is dat een verwijzing naar deze twee regels uit de bijbel:

Doch mijn God zal naar Zijn rijkdom vervullen al uw nooddruft, in heerlijkheid, door Christus Jezus.  
Onzen God nu en Vader zij de heerlijkheid in alle eeuwigheid. Amen.


Waarom deze tekst? (Ik neem aan dat je daar een speciaal idee achter hebt...)

@marian: waarom niet?

MissMip

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Vrouw
Ring Graveren
« Reactie #70 Gepost op: 6 januari 2011, 13:20:59 »
@MissMip, bedoel je dan niet my angel (=engel)

Wij hebben gewoon naam van partner en de trouwdatum, niet nagedacht over eventuele andere opties

haha, ja dat bedoel :tongue: Typefoutje :wink:

vlinder84

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #71 Gepost op: 6 januari 2011, 14:27:53 »
Bij ons alleen de datum. Ookal is het standaard, de naam graveren vind ik raar. Ik vind het net zoiets als mensen die een kettinkje omhebben met de naam van hun partner. Waarom? Z'n naam vergeet ik echt niet. De datum vind ik dan weer wel belangrijk omdat de ring symbool staat voor de plechtigheid van die specifieke dag.
Ik kan wel begrijpen dat iemand het wel wil, maar voor mij is het niks.

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Ring Graveren
« Reactie #72 Gepost op: 6 januari 2011, 15:09:57 »
Wij hebben de ringen gekocht toen we net verkering hadden. Ik had nnog wat geld staan van mijn overgrootopa en hij was net overleden. Ik wilde er iets blijvends van kopen. We kozen voor witgouden trouwringen met daarin de namen en de datum van onze ontmoeting/verkering. Ja we waren erg snel.
Deze ring hebben we nu ook als trouwringen weer gebruikt met onze trouwdatum erbij. nu staat er:
R. 27-06-2003 25-06-2010
Marjolein 27-06-2003 25-06-2010

Ik wilde er graag een ring met stenen bij. Die draag ik aan de andere hand. Daar komen de namen of initialen van onze kinderen, geboren uit het huwelijk in te staan.

Jolanda

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #73 Gepost op: 6 januari 2011, 19:00:11 »
Bij ons komen onze namen en datum in ons eigen handschrift in de ringen.
En wij kiezen niet voor 28-05-2011, maar voor 28 mei 2011, vonden we leuker.  :)
Dus in mijn ring komt in zijn handschrift: Nathan 28 mei 2011
En in zijn ring komt: Jolanda 28 mei 2011.
En dit worden de ringen.

twijfeltje

  • Gast
Ring Graveren
« Reactie #74 Gepost op: 6 januari 2011, 19:06:23 »
Wel leuk dat je het in je eigen handschrift kunt laten doen!
Iets om naar te informeren bij de juwelier.

*Slaat het meteen ergens op om niet te vergeten...*

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards