collapse

Auteur Topic: Vrijgezellenfeest...  (gelezen 11510 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Vrijgezellenfeest...
« Gepost op: 15 november 2007, 12:55:37 »
Toen mijn schoonzusje trouwde en haar beste vriendin hoogzwanger was, moest ik gewoon wat leuks verzinnen voor een vrijgezellenfeest!! Zussen heeft ze niet, ik ook niet...en verdere heeft alleen veel kennissen, maar niet vriendinnen. Dus voor z'n tweetjes iets moeten bedenken. Ik had haar beste vriendin nog wel gevraagd, maar die zag het niet zitten ook omdat ze op 1 van de eilanden woont. Dus ik ben samen met mijn schoonzusje naar de sauna / beautysalon geweest. Zijn we eventjes heerlijk verwend...en voor haar een totale verrassing, daar had ze helemaal geen rekening mee gehouden. Was een superdag!!!

Klein beetje hoop ik, nu ik ga trouwen, dat zij ook wat gaat regelen voor mij...zo'n soort dag lijkt mij ook helemaal geweldig. Maar contact met mijn vriendinnen heeft ze eigenlijk niet. Nu heeft een vriendin van me een domme zet gedaan...zij dacht namelijk dat ik het vrijgezellenfeest moest organiseren...ik heb haar toen maar gauw verteld (ze begon allemaal dingen al te bedenken) dat zij degene moet wezen die iets bedenkt en dat ik daar eigenlijk niets vanaf mag weten!! Dus ik vermoed een klein beetje dat ik wel eens twee feestjes kan 'verwachten' Maar waar ik niet op zit te wachten, zoals wel meerdere...dat ik in een gek pak de stad in moet..rare opdrachten moet uitvoeren...dan ben ik gauw weer vertrokken vrees ik...Maar ik ben wel bang, als ik dit laat doorschemeren dat ze dit juist wel gaan doen...Hoe kan ik dit het beste vertellen dat ik niet op zo'n vrijgezellenfeest zit te wachten??

Liefs Rixt

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Vrijgezellenfeest...
« Reactie #1 Gepost op: 15 november 2007, 16:18:31 »
gewoon eerlijk zijn in de richting van de persoon die het gaat organiseren. Of tijdens gesprekken over je aanstaande huwelijk laten doorschemeren dat je niet op van die rare dingen zit te wachten. Als ze je een beetje goed kennen kunnen ze dat ook zelf wel inschatten denk ik. Maar als het je dwars zit gewoon bespreekbaar maken want het is toc iets waar je later met plezier op terug moet kijken en niet als vervelend hebt ervaren.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Vrijgezellenfeest...
« Reactie #2 Gepost op: 15 november 2007, 17:18:59 »
ja idd eerlijk zijn daar over....

aan de andere kant denk ik ook dat je je gewoon kan laten meeslepen in zon dag... Het gebeurt zo vaak en het is ook weleens leuk om jezelf eens iets te zien doen wat je anders nooit zou doen! geloof me je bent er snel doorheen dat het je niet eens meer wat uitmaakt. Zelfs wild vreemden reageren vaak leuk omdat ze weten dat het een vrijgezellenfeest is.....

zelfs bedelen in de mac vinden mensen grappig......

Alexia

  • Gast
Vrijgezellenfeest...
« Reactie #3 Gepost op: 15 november 2007, 17:51:31 »
als je zo'n dag niet wilt zou ik het ook gewoon vertellen. het moet voor jou ook een erg leuke dag worden en als je je opgelaten zou voelen door iets wat ze gaan doen dat is ook niet de bedoeling.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Vrijgezellenfeest...
« Reactie #4 Gepost op: 30 januari 2008, 15:56:05 »
Ik ben er al achter dat ik een mega-groot vrijgezellenfeest krijg...haha...
Ieder jaar wordt er in mei een groot feest georganiseerd door de sportvereniging waar ik bij zit (en waar ook heel veel vrienden van mij bij zitten). Laat dat weekend nou net een week voor ons trouwen zijn.
Ze hebben mij al laten doorschemeren dat ik er wel vanuit mag gaan dat ik samen met nog een goede vriend (die wordt dat weekend 30) in het middelpunt komen te staan!!!

Op die manier zou ik het wel ontzettend leuk vinden, ook omdat ik niet alleen in het middelpunt sta. Wel heb ik al duidelijk gemaakt dat ik geen rare pakjes aan ga trekken of zeer vreemde acties uit ga halen in opdracht van. Ik geloof dat ze dat wel hebben begrepen.

:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

lesley

  • Gast
Vrijgezellenfeest...
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2008, 13:13:32 »
Bij mij heb ik uit betrouwbare bronnen, Namelijk de ceremonimeesters dat ze al druk bezig zijn.... ben reuze benieuwd maar niet bang voor gekke dingen

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Vrijgezellenfeest...
« Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2008, 12:22:02 »
[quote name=\'lesley\' post=\'147943\' date=\'03 February 2008, 13:13\']Bij mij heb ik uit betrouwbare bronnen, Namelijk de ceremonimeesters dat ze al druk bezig zijn.... ben reuze benieuwd maar niet bang voor gekke dingen[/quote]


Spannend Lesley!! Ik begin nu wel nieuwsgierig te worden naar wat ze van plan zijn. Dat ze druk aan het plannen zijn is me allang duidelijk. Kreeg gisteren een smsje van een vriendin, " Zullen we woensdag maar pizza eten, anders red ik het niet. Tot woensdag!!" Bleek dus dat aantal vriendinnen elkaar hadden gesproken, en dat ze ineens op het idee kwamen om een gezellige avond in te plannen voor woensdag. Maar ze was even vergeten dat ik niet bij dat gesprek aanwezig was, dus ik miste de uitnodiging...haha (snap je het nog:S) Wist ik meteen dat ze ook over andere dingen gesproken hadden, behalve over woensdag...want daar MOCHT ik niet bij wezen. :biggrin:

Alexia

  • Gast
Vrijgezellenfeest...
« Reactie #7 Gepost op: 4 februari 2008, 18:57:04 »
ik heb nog helemaal niets gehoord :sad: ... heb al wat hints aan m'n moeder doorgegeven wat ik wel leuk zou vinden..

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Vrijgezellenfeest...
« Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2008, 20:45:26 »
[quote name=\'Alexia\' post=\'148141\' date=\'04 February 2008, 18:57\']ik heb nog helemaal niets gehoord :sad: ... heb al wat hints aan m'n moeder doorgegeven wat ik wel leuk zou vinden..[/quote]

Dat was ook bij mijn zwager zo...die dacht echt dat er niets georganiseerd werd door z'n vrienden + broer (mijn vriend dus). En dat vond hij zo jammer, dat hij dat vertelde aan zijn ouders. Toen begon z'n moeder tegen ons, van jullie moeten wel wat organiseren hoor. Dat werd zo erg, dat we het op het laatst maar aan haar hebben verteld dat we met vanalles bezig waren en dat het wel goed zou komen. Wat doet ze? Zegt ze dat tegen mijn zwager!!! Oeps...was niet helemaal de bedoeling. Vonden we wel heel erg jammer dat ze het had verteld, maar zijn reactie was er niet minder om. Zo blij als een klein kind :biggrin:

Mijn schoonzusje ging sowieso nergens vanuit. Ze had 1 goede vriendin, die ver weg woonde en ook nog eens hoogzwanger was. Geen zussen en alleen mij als schoonzusje. Maar uiteraard heb ik wel wat voor der geregeld. Stond op zondagmorgen eens op de stoep, moest even wat 'langsbrengen'. Ze vond het niet niets vreemd dat ik dat ineens op zondagmorgen deed, ook niet dat mijn vriend niet mee was, en haar aanstaande had gebak gehaald. En nog ging er geen lichtje bij der branden!! Toen hebben we het haar maar verteld. Een beauty-arrangement met sauna, zonnebank, massage en gezichtsbehandeling. We hebben een heerlijk dagje gehad. :biggrin: En zij de verrassing van der leven...:biggrin:

Dus op zich is het nog helemaal niet verkeerd om niets te horen...ik heb gewoon vriendinnen die het niet voor hun kunnen houden :biggrin: (ben ook de eerste van die groep die gaat trouwen, dus velen wisten niet eens hoe een vrijgezellenfeestje werkte. Dus ze klopten al bij mij aan de deur wat voor feestje ik ging organiseren haha)

Liefs Rixt

Backspace

  • Gast
Vrijgezellenfeest...
« Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2008, 22:26:05 »
Ik ga over 2,5 week trouwen en heb nog niets gemerkt/gehoord over een vrijgezellenfeest. Wel hebben onze CM"s aan ons gevraagd wat we leuk zouden vinden en wat absoluut niet (ik riep namelijk al heel lang dat ik best een feestje wou, maar inderdaad niet in gekke pakken tot in de nacht uitgaan), dus dat vond ik wel erg fijn!
Maar.. nog niets over een datum of dat iemand perongeluk iets heeft laten vallen. Wel hebben de CM's de afspraak voor de laatste keer bespreken telkens verzet. Van 2 febr (konden ze niet meer, weekendje weg), naar komend weekend en laatst belden ze dat we ervan uit moesten gaan dat we de 15e zouden afspreken.
Dus ik heb een sterk vermoeden dat het de 15e gaat worden. Maar wanneer gaan we dan de laatste dingen bespreken?! Dat moet ook nog en de week voor de trouwerij wordt wel druk inmiddels.

Dus ik ben erg benieuwd! Ik zal er niet rouwig om zijn als 't niet doorgaat, maar zou 't ook wel erg leuk vinden als we 'n gezellige dag/avond zouden hebben met de vriendinnen, zo vlak voor de trouwerij.. We zien het wel!
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2008, 22:26:37 door Backspace »

Noukie

  • Gast
Vrijgezellenfeest...
« Reactie #10 Gepost op: 6 februari 2008, 16:23:42 »
Ik krijg zeker weten een vrijgezellenfeest en mijn vriend ook... over de datum laten de dames helaas niks los, maar met een beetje logisch nadenken denk ik dat ik wel weet wanneer het zal zijn... Ben heel erg benieuwd!

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Vrijgezellenfeest...
« Reactie #11 Gepost op: 6 februari 2008, 16:50:39 »
Dit klinkt vast vrij sneu maarja, bij gebrek aan vrienden krijg ik een vrijgezellenfeest van mn collega's. Eerst eten en dan wat drinken in de kroeg. Op die manier blijft het leuk. :)

Alexia

  • Gast
Vrijgezellenfeest...
« Reactie #12 Gepost op: 6 februari 2008, 17:25:13 »
ach, bij mij is er ook een gebrek aan vrienden dus het zal bij mij van m'n zussen af moeten komen als er iets gebeurt. Vandaar de hints maar aan m'n moeder...

ik zou het op zich niet erg vinden als er niets gebeurt, maar aan de andere kant zou ik het ook wel jammer vinden. Ik zie het wel, maar ga er eigenlijk niet echt vanuit.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Vrijgezellenfeest...
« Reactie #13 Gepost op: 6 februari 2008, 18:28:32 »
Echt veel vrienden heb ik ook niet, m'n beste vriendin woont zelfs 300 km verder op :S
Maar ik doe aan teamsport, en alle dames hebben mij al op de hoogte gebracht dat ik nog wel eens wat kon gaan verwachten. Verder is de vereniging vrij close, dus alle 8 teams ken je dan ook wel zo langzamerhand. En als er dan een feestje georganiseerd wordt voor deze 8 teams, precies een weekend voordat je gaat trouwen...dan gaat dat wel als lopend vuurtje rond. :biggrin:

Als ze het maar netjes houden, en dat ik geen rare pakjes ofzo aan hoef..dan vind ik het prima...:biggrin:

friend

  • Gast
Vrijgezellenfeest...
« Reactie #14 Gepost op: 7 februari 2008, 08:24:35 »
mijn vriendinnen hebben gevraagd wat ik absoluut niet wilde omdat ze wel willen dat het een leuke dag voor me word en anders zou ik het dnek ik toch zelf ook wel aangeven, als ze je een beetje kennen houden ze er wel rekening mee lijkt me

16mei

  • Gast
Vrijgezellenfeest...
« Reactie #15 Gepost op: 10 februari 2008, 19:18:32 »
Misschien raar maar ik wil helemaal geen vrijgezellen feest, hier zouden ze mij ook echt geen plezier mee doen. Mijn lief en ik gaan lekker samen thermen en dat vinden we heerlijk. We wonen ook al 7 jaar samen misschien dat dat het is.
Maar voor degene die het wel doen, veel plezier en geniet ervan

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Vrijgezellenfeest
« Reactie #16 Gepost op: 8 april 2008, 13:32:45 »
Mijn zwager belde me gisteren op met de vraag of er al iets geregeld was voor het vrijgezellenfeest voor mijn vriend :biggrin:

Dus heb ik gisteren de daggastenlijst doorgekeken, stiekum z'n telefoon gepakt voor alle namen en telefoonnr. van zijn beste vrienden, die hij ook op z'n vrijgezellenfeest wil hebben :biggrin:
Uiteraard met een aantal datums dat hij sowieso niet kan.

komt nu dan toch echt dichtbij....:biggrin:

Alexia

  • Gast
Vrijgezellenfeest
« Reactie #17 Gepost op: 8 april 2008, 15:55:18 »
leuk hoor... spannend he, dit soort dingen :biggrin:

ik moet nog even kijken of er iets geregeld gaat worden voor m'n vriend. Voor mij zeker wel, maar heb nog uit geen enkele richting iets voor m'n vriend gehoord en ik zou het wel jammer voor hem vinden als er niets zou gebeuren.

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Vrijgezellenfeest
« Reactie #18 Gepost op: 8 april 2008, 20:45:14 »
Ik heb me helemaal niet beziggehouden met het vrijgezellenfeest van mijn man. En andersom ook niet. Dat konden zijn vrienden goed alleen af :biggrin:

Alexia

  • Gast
Vrijgezellenfeest
« Reactie #19 Gepost op: 8 april 2008, 21:35:41 »
tja wij wisten absoluut niet of er iemand het ging regelen door wat 'probleempjes' maar ik heb het even nagevraagd maar de voorbereidingen zijn in volle gang dus ga me er ook verder niet meer mee bemoeien :biggrin:

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Vrijgezellenfeest
« Reactie #20 Gepost op: 8 april 2008, 23:21:06 »
[quote name=\'LadyXochi\' post=\'157498\' date=\'08 April 2008, 20:45\']Ik heb me helemaal niet beziggehouden met het vrijgezellenfeest van mijn man. En andersom ook niet. Dat konden zijn vrienden goed alleen af :biggrin:[/quote]


Ik moest wel... mijn vriend heeft meerdere vriendengroepen, van het sporten en nog van school. En daarnaast nog een collega en broertjes. Dus die kennen elkaar helemaal niet. En het is wel makkelijker als er gewoon 1 vrijgezellenfeest wordt georganiseerd. Daarnaast hebben mijn vriend en ik zaterdagavond altijd wel wat (o.a. wedstrijden), dus daar moesten ze ook even rekening mee houden. Hoe en wat ze gaan regelen om de dag in te delen is aan hun, daar heb ik geen flauw idee van...:biggrin:

nisanlin

  • Gast
Vrijgezellenfeest
« Reactie #21 Gepost op: 10 april 2008, 09:33:38 »
Ik dacht dat er geen vrijgezellenfeest zou zijn voor mijn lief, omdat hij geen vrienden heeft in Nederland. Maar mijn vader en oom organiseren het voor hem, superleuk

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Gisteren De Klos :d
« Reactie #22 Gepost op: 3 mei 2008, 21:49:48 »
Totaal onverwacht...

Stonden 3 vriendinnen gisteren bij mij op de stoep. Toen ik ze alle drie samen zagen, begon er pas een belletje te rinkelen. De hele dag had ik niets in de gaten gehad, terwijl mijn aanstaande de hele dag zat te plannen. Normaal doen we vrijdagavond boodschappen, maar nu in eens op de middag. Verder bleek achteraf dat de kapper zelfs nog in het complot zat. Moest einde van de middag naar de kapper om mijn haar te verven, maar ik moest natuurlijk wel weer op tijd thuis wezen!!

Dus met 3 vriendinnen op naar de stad, vanuitgaande dat we gezellig met z'n viertjes iets leuks gingen doen. Totdat ik ineens allemaal bekende gezichten zie...nog 5 vriendinnen zaten lekker op het terras. Maar ja...de rest moesten nog wel even zien dat ik de vrijgezellige dame was van deze avond. Dus er kwam een knaloranje pruik, rood-wit-blauwe boa en een tiara te voorschijn. Dus ik viel genoeg op als "wel een late koninginnedag", Dus met z'n negenen zijn we eerst een restaurantje binnengegaan, waar we konden aanschuiven bij het moorddiner. Tijdens het eten moesten we doormiddel van een rollenspel een moord oplossen. Erg leuk om te doen, veel gelachen. Aan het einde van de avond kreeg ik van iedereen een persoonlijk cadeautje. Iedereen had namelijk de opdracht gekregen een cadeautje te kopen wat op 1 of andere manier met mij te maken had. Erg leuk, dat een ieder zo anders over mij denkt, en al helemaal dat iedereen de opdracht op een andere manier interpreteerd. Hele leuke cadeautjes gekregen. En daarna de kroeg in...erg gezellig met z'n allen staan swingen op de dansvloer.... maar ik moest er ook nog even aan geloven, ik werd door de DJ naar de bar geroepen, en moest samen met een jarige job dansen boven op de bar. Was blij dat ik er niet alleen hoefde te staan, maar het was wel heel erg leuk. Dacht dat ik dat nooit zou durven (komen wel vaker daar in die kroeg, en ik wist wel dat dit mij stond te wachten), maar je groeit zo'n avond toch wel een beetje in je 'rol'.

Ik heb een zeer gezellige avond gehad, totaal onverwacht. Helemaal de groep bij elkaar had ik nooit verwacht. (de 3 meiden die me hebben opgehaald kenden de andere 5 helemaal niet) Ook bleek al dat ze sinds januari al bezig waren om dit allemaal te regelen!! Helemaal super dat ze zoveel tijd erin hebben gestoken om mij een leuke avond te bezorgen.

Hebben jullie eigenlijk op 1 of andere manier de vrienden / vriendinnen bedankt die alles voor je hebben geregeld voor het vrijgezellenfeest?

Oh...op dit moment is trouwens mijn aanstaande de klos...:biggrin: ben benieuwd hoe gezellig hij het heeft...

Liefs Rixt...

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Gisteren De Klos :d
« Reactie #23 Gepost op: 3 mei 2008, 23:22:38 »
Weer een super geslaagd vrijgezellenfeest  :cool:

JoyceD

  • Gast
Gisteren De Klos :d
« Reactie #24 Gepost op: 4 mei 2008, 00:33:41 »
Leuk !
Zie je al op die bar staan met je boa , je tiara en je pruik hahaha

Groetjes Joyce

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards