collapse

Auteur Topic: 2 Ceremoniemeesters  (gelezen 5503 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nog even wachten

  • Gast
2 Ceremoniemeesters
« Gepost op: 10 december 2007, 11:20:49 »
Hoi allemaal! weer een vraagje van mij!
Wij zitten eraan te denken om 2 ceremoniemeesters te vragen (1 is er al gevraagd). Ik vroeg me af wie dat nog meer heeft gedaan.
Wij zijn namelijk van mening dat wanneer je 2 ceremoniemeesters hebt, dat ze dan allebei van de dag kunnen genieten en niet dat er 1 zich helemaal rot loopt op de dag.
Nu ben ik ook een beetje op internet aan het kijken wat een ceremoniemeester allemaal doet, maar ik heb het idee dat het veel meer is. Hebben jullie tips/ervaringen?

Clio

  • Gast
2 Ceremoniemeesters
« Reactie #1 Gepost op: 10 december 2007, 11:44:08 »
Tsja, het hangt er heel erg vanaf hoeveel jij zelf wilt dat de cm doet. In ons geval is de ceremoniemeester er vooral als aanspreekpunt op de dag zelf, en om dan onverwachte dingen op te vangen.

Het regelen van alles hebben we helemaal zelf gedaan, maar sommige bruidsparen kiezen er juist voor om daar hun ceremoniemeester in te betrekken, of die zelfs de vrije hand te geven. Het hangt er maar net vanaf wat je zelf prettig vind.

Alexia

  • Gast
2 Ceremoniemeesters
« Reactie #2 Gepost op: 10 december 2007, 15:33:26 »
Inderdaad, wat Clio zegt, wat jij zelf wilt! Wij hebben in principe ook 2 CM's maar dat is een stel hoor. In principe hebben zij alleen die dag echt wat te doen, want ik wil zelf alles organiseren. Ik maak voor hun een draaiboek zodat zij die dag een beetje op de tijd kunnen letten dat we niet overal te laat komen enzovoorts.. verder zijn zij idd die dag het aanspreekpunt voor als er problemen zijn en stukjes georganiseerd zijn. Verder doen ze bij ons weinig.

1Hanneke

  • Gast
2 Ceremoniemeesters
« Reactie #3 Gepost op: 10 december 2007, 19:51:10 »
Wij hebben ook een bevriend stel als ceremoniemeester(s). Dit vooral omdat ze het graag samen willen doen, allebei andere dingen hebben die ze goed kunnen en graag doen. Zij is goed in dingen regelen en aanspreekpunt zijn, hij vind het leuk om als er mensen zijn die stukjes willen doen of dergelijke, dat te regelen en aan te kondigen enzo.
Wij willen t ook zoveel mogelijk wel zelf regelen, maar de CM is dan vooral aanspreekpunt en degene die zorgt dat alles en iedereen op de juiste plek op de juiste plaats is. Dus voor mensen die willen weten wat ze moeten geven, of ze een stukje kunnen doen, vrijgezellenfeest (denk ik dan :rolleyes: ). En om het programma in de gaten te houden, gasten naar de plek begeleiden enzo. Das een beetje het beeld dat ik heb... maar ik mis misschien ook nog wel een boel taken hihi

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
2 Ceremoniemeesters
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2007, 20:21:58 »
Hmmm, ik zou dan wel een duidelijke scheiding maken, van de één doet overdag en de ander 's avonds. Ik zou zo bang zijn dat ze er niet uitkomen, samen... Ja, een half jaar geleden zou ik daar niet eens aan denken, maar ik heb dus een verhaal gehoord van twee meiden die samen een vrijgezellenfeest zouden organiseren. Liep uit op ruzie en toen deed niemand het meer!!!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
2 Ceremoniemeesters
« Reactie #5 Gepost op: 11 december 2007, 05:10:43 »
Hou er idd wel rekening mee dat als je er 2 hebt ze langs elkaar af kunnen werken.
Of kunnen denken "oh dat doet zij wel" en dan gebeurt er niks.
En waarom zou 1 persoon zich rot rennen???
Als het op die dag goed verloopt dan hoeft je CM in principe bijna niks te doen.
Het is maar net wat je er van verwacht.

Nog even wachten

  • Gast
2 Ceremoniemeesters
« Reactie #6 Gepost op: 11 december 2007, 08:54:05 »
Ik vind het ook wel lastig hoor. Ik had het idee dat de cm van mijn vriend zorgt dat mn vriend de bloemen niet vergeet, dat de auto op tijd is enz en dat mijn cm zorgt dat ik op tijd bij de kapper ben enzo.
op de dag zelf lijkt het me handig als 1 cm met de portemonnee loopt en de ander zorgt dat iedereen op tijd is en goed staat.
hoe hebben jullie de cm gevraagd?

Eke

  • Gast
2 Ceremoniemeesters
« Reactie #7 Gepost op: 11 december 2007, 09:48:58 »
Mijn vriend en ik waren CM's op de bruiloft van mijn broer en zijn vriendin (nu vrouw natuurlijk) en ik vond het wel fijn om het samen met hem te doen, je rent je toch een slag in de rondte in je eentje....

Zo moesten we na de ceremonie bij de trouwlocatie van de burgelijke stand direct door naar de kerk (terwijl de anderen foto's maakten en elkaar feliciteerden) om daar alles in orde te maken en gasten te ontvangen en halverwege de kerkdienst gingen we door naar de feestlocatie om daar alles te regelen, op het feest zijn we bij het bruidspaar gaan staan om de kado's op te "vangen" en weg te leggen en na het feest zijn we gaan opruimen en hebben we de kado's naar hun thuis gebracht....

Al met al een leuke, maar toch hele hectische dag en we vonden het jammer dat we niet alles echt beleefd hebben. Maar toch heel voldaan dat we het klusje geklaard hadden...

Zelf zitten we ook in dubio wie we vragen, aan de ene kant ik wil graag dat mn schoonzus het doet, maar ik wil haar ook geen stressdag bezorgen.. Lastig dus!

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
2 Ceremoniemeesters
« Reactie #8 Gepost op: 11 december 2007, 16:46:39 »
Wij hebben ook 2 ceremoniemeesters, mijn beste vriendin en de zus van mijn vriend. Zij maken onderling een verdeling wie wat doet, en de zus van mijn vriend is ook muzikant in de kerk dus dan is het logisch dat mijn vrienin het is. Als het van te voren goed is doorgesproken is het alleen maar makkelijk.

Sylvia en Andre

  • Gast
2 Ceremoniemeesters
« Reactie #9 Gepost op: 3 januari 2008, 11:40:34 »
Wij hebben ook 2 ceremonemeesters genomen, of eigenlijk "toegewezen gekregen".


In principe hadden we iemand op het oog, maar toen we deze naam aan onze 2 getuige doorgaven, gingen er
gelijk bellen rinkelen bij een van de getuige (mijn favo-broertje) Hij zei, "Je weet dat hij bij de NS werkt ???"
Natuurlijk, zei ik, "en rijd er ooit wel eens een trein keurig op tijd ???"

Tja, ik begreep direct wat hij bedoelde. Dus zei mijn getuige, Ik neem die taak samen met jouw andere getuige (Mijn allerbeste boezemvriend, al ruim 22 jaar) wel op me, en alles gaat helemaal goed komen.

Ik moet zeggen dat ik hier heel erg blij mee ben, ik weet nu zeker dat alles goed gaat komen, maar aan de andere kant ook "bezorgd" omdat beide heren vreselijke ratten zijn, en er zullen dus ongetwijfeld wat verassingen komen op onze dag.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards