collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis Egypte  (gelezen 17094 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijksreis Egypte
« Gepost op: 20 december 2007, 13:37:02 »
Wij willen graag op huwelijksreis naar Egypte. We willen dan graag een week een Nijlcruise en een week strand. Hierover heb ik de volgende vragen:
- Wij hadden uit de reisgidsen begrepen dat een Nijlcruise best relaxed is. Maar het meisje bij het reisbureau zei, overigens zonder dat ik ernaar vroeg, dat een Nijlcruise juist erg vermoeiend is. Volgens haar moet je om vijf uur 's ochtends al klaarstaan voor de excursies.. Dit zou zijn i.v.m. de hitte later op de dag. Maar wij gaan in april, en júist in april omdat wij hadden begrepen dat het dan de gehele dag een aangename temperatuur is. Heeft iemand ervaring met zo'n Nijlcruise, moet je echt om vijf uur al met de excursies mee? En hoe lang duren die excursies dan? Een ander reisbureau had een heel ander verhaal, nu weet ik echt  niet meer wie ik moet geloven..
- Wij willen de week strand liefst niet in Hurghada doorbrengen. Dit wordt echter standaard aangeboden en het is bij de meeste touroperators niet mogelijk dit te veranderen. Vooruit, toch Hurghada dan, maar dan wel een goed hotel, liefst zonder Russen die zuipen en het buffet leegroven. Heeft iemand een tip?

Noukie

  • Gast
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #1 Gepost op: 20 december 2007, 13:43:51 »
Ben 1 x in mijn leven naar Egypte geweest, idd Hurghada, en vond het echt een verschrikkelijk land. Ik zou niemand aanraden om daar naartoe te gaan. Het begint al op de luchthaven, verschrikkelijk.. wat een enge bedoening.
De mensen (mannen) zijn zeer opdringerig, er lopen ontzettend veel zuipende oost-europeanen rond en het eten is zeer zeer slecht (op de terugvlucht was bijna iedereen ziek en we zaten in allemaal andere hotels). De lucht was wel elke dag strakblauw, een super klimaat, dat dan weer wel...

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #2 Gepost op: 20 december 2007, 13:49:02 »
Bedankt voor je reactie Noukie. Wij zijn zelf al eerder in Egypte geweest, in Sharm El Sheikh, daar komt minder aso-volk dan in Hurghada. Die vakantie was super! Prima hotel, goed eten, aardige Egyptenaren :) en geweldig weer natuurlijk.. we zijn toen ook naar Cairo geweest, was ook geweldig.. En aangezien we heel graag de 'schatten van Egypte' willen zien, willen we die Nijlcruise. En we willen toch een beetje ontspannen aan het strand daarna.. Mocht iemand een reisorganisatie weten waarmee je niet persé naar Hurghada hoeft voor de strandverlenging, dan hoor ik dat ook graag.

Alexia

  • Gast
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #3 Gepost op: 20 december 2007, 13:49:51 »
nooit een Nijlcruise gedaan maar lijkt me wel heel mooi.
Het land is inderdaad wel heel corrupt, overal moet je over onderhandelen e.d.

Noukie

  • Gast
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #4 Gepost op: 20 december 2007, 14:32:03 »
Poeh, ik zou niet weten waar dat niet hoeft.. ik zal wel even proberen te zoeken voor je!  :)

Wij hebben onze honeymoon geboekt via Startravel, mobiele reisadviseur. Je kunt je wensen dan aan hen doorgeven en zij zoeken alles voor je uit, errug handig! Misschien een idee?
« Laatst bewerkt op: 20 december 2007, 14:35:35 door Noukie »

Carina

  • Gast
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #5 Gepost op: 20 december 2007, 19:34:52 »
Ik ben afgelopen zomer in Hurghada geweest en vond het helemaal geweldig! We zijn ook zeker van plan om nog een keer naar Eypte te gaan, omdat we ook nog de tempels in Aswan willen zien. Met de excursies naar Cairo en Luxor werden wij om 2 en 5 uur opgehaald bij het hotel omdat het ver rijden is maar zeker de moeite waard, het is zooo mooi. En als je op straat niet bij iedere koopman blijft praten maar gewoon beleefd lacht, nee schud en doorloopt valt het allemaal reuze mee. Je hebt daar ook winkels waar ze vaste prijzen hebben, daar betaal je iets meer maar dan heb je niet de hele tijd zo'n irritant ventje achter je aan.

Egypte vind ik echt geweldig en raad het je echt aan.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #6 Gepost op: 21 december 2007, 09:06:21 »
Hoi meiden, bedankt weer voor jullie reacties. Ik vond Sharm El Sheikh ook super, Carina :) we zijn toen ook naar Cairo geweest en toen werden we om één uur 's nachts opgehaald, we waren de volgende nacht om één uur ook weer terug in het hotel. Maar dat vind ik iets anders dan zeven dagen lang om vijf uur klaarstaan voor de excursie, en dan nog wel op huwelijksreis.. Als ik helemaal gezond zou zijn, zou het me misschien niet zoveel kunnen schelen, maar ik ben helaas niet zo gezond en een nijlcruise leek ons júist zo relaxed, vergeleken bij bijvoorbeeld een safari ergens in Afrika.. Nu bleek dat laatste toch al geen optie omdat mij afgeraden wordt anti-malariamiddelen te gebruiken :wink:
Maargoed, best lastig dus: we willen zo graag die Nijlcruise maar we willen/kunnen niet iedere dag om vijf uu rmet de excursies mee.. Vandaar dat ik jullie vroeg om ervaringen met de excursies vanaf het cruiseschip, want misschien overdrijft het ene reisbureaumeisje? En moet ik het andere reisbureau geloven?

happygirl

  • Gast
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #7 Gepost op: 21 december 2007, 14:33:26 »
hoi hoi wij hebben als honeymoon een nilecruise gedaan in Juli
wij hadden een aantal excursies om 7 uur sochtends maar wij gingen dan ook in eenw arme maand, ik vond het absloluut niet vermoeiend want omstreeks 11 uur waren we terug en dan kon tot een uurtje of vier het heerlijke luieren beginnen we hadden ook excursies om 4 uur. Ik vind het een absolute aanrader, we hadden erna nog wel een weekje in hurghada en dat was wel erg lekker erna dat moet ik wle toegeven. Dus voor osn was de cruise perfect maarja wij zijn niet echt van de enkel zon zee vakanties, we willen altijd graag wel iets doen!


xxx

nisanlin

  • Gast
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #8 Gepost op: 21 december 2007, 16:43:35 »
Wij wilden ook heel graag een rondreis door Egypte doen als huwelijksreis, maar is helaas niet gelukt ivm visumperikelen. Als we ooit nog zo'n reis maken wil ik het via Djoser doen, die hebben echt geweldige reizen.

[quote name=\'Noukie\' post=\'142185\' date=\'20 December 2007, 13:43\']Ben 1 x in mijn leven naar Egypte geweest, idd Hurghada, en vond het echt een verschrikkelijk land. Ik zou niemand aanraden om daar naartoe te gaan. Het begint al op de luchthaven, verschrikkelijk.. wat een enge bedoening.
De mensen (mannen) zijn zeer opdringerig, er lopen ontzettend veel zuipende oost-europeanen rond en het eten is zeer zeer slecht (op de terugvlucht was bijna iedereen ziek en we zaten in allemaal andere hotels). De lucht was wel elke dag strakblauw, een super klimaat, dat dan weer wel...[/quote]
Sorry hoor maar van zo'n reactie gaan mijn haren recht overeind staan. Wat heb jij nou helemaal gezien van Egypte? Je hotel en 10 kilometer daarom heen. Hoe kun je dan in hemelsnaam zo oordelen over een land waar je 1 puntje van hebt gezien? Natuurlijk is het eten niet goed als je als toerist 300 euro betaalt voor een AI resort, wat denk jij dan? was maar 10 kilometer het toeristengebied uitgegaan, ik weet zeker dat je dan een heel, heel ander beeld had gehad. Het maakt mij verder niet uit hoe of wat, maar zo'n makkelijk veroordeling van een land wat je niet kent, daar kan ik niet tegen.

1Hanneke

  • Gast
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #9 Gepost op: 21 december 2007, 22:01:33 »
Als het even kan willen wij misschien ook op huwelijksreis naar Egypte, we duiken namelijk allebei en de Rode Zee is een van de mooiste plekken om te duiken (en in verhouding ook redelijk betaalbaar :) )
Maar ben er nog niet geweest dus kan niet over ervaringen vertellen. Maar voor de excursies, kan je toch gewoon een reisbureau om het programma van de reis vragen? Er ligt toch al vast hoelaat die excursies zijn voordat je de reis boekt, dat kunnen ze toch laten zien? Mij lijkt dat als je een goed reisbureau hebt en je uitlegt dat je met excursies niet te vroeg weg wil en je strandweek niet in Hurgada wil, ze je toch echt wel een goed programma voor je samen moeten kunnen stellen.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #10 Gepost op: 27 december 2007, 11:13:24 »
Ik zou ook doen wat Hanneke zegt, overal is een oplossing voor.
Kijk eens rond, bel eens rond en kijk es op internet naar reisverslagen van mensen.
Ook daar moet je soms wat dingen met een korrel zout nemen... maar zo krijg je wel een goed beeld van de reis die je zou willen maken.

friend

  • Gast
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #11 Gepost op: 1 januari 2008, 18:33:40 »
wij zijn zelf alleen een x in egypte geweest voor een strandvakantie maar vrienden van ons hebben wel de nijlcruise gedaan.
Zij vertelde inderdaad dat je iedere dag heel vroeg op moest maar dat zij dat zeker de moeite waard hebben gevonden, en ach al je die week erna nog lekker een weekje het strand op gaat zou ik het persoonlijk niet zo heel erg vinden, maar dat is natuurlijk ieder voor zich

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #12 Gepost op: 2 januari 2008, 10:36:57 »
Het probleem is niet zozeer dat we het zo erg vinden, het probleem is meer dat het gewoon niet kan. Ik heb problemen met mijn gezondheid en heb daardoor meer rust nodig dan andere mensen. Stel dat we om vijf uur op zouden moeten voor de excursie, dan zou ik dus de avond ervoor het avondeten al over moeten slaan om te gaan slapen, dat schiet niet op natuurlijk. Bij het reisbureau zeggen ze nu trouwens dat de tijden van de excursies niet vastliggen, maar dat het gaat om 'vroeg in de ochtend' en 'laat in de middag'. We overwegen nu ook maar andere bestemmingen..

RainbowR1

  • Gast
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #13 Gepost op: 2 januari 2008, 15:15:37 »
Ik zou niet zo snel voor een cruise kiezen als honeymoon, maar dat heeft te maken dat ik snel zeeziek word! Maar misschien dat een Nijlcruise wat rustiger zal zijn... Ik ben ook 1 keer in Hurghada geweest en ik heb echt genoten. Er waren wel veel Russen, maar goed die zijn makkelijk te ontwijken (je herkent ze gelijk!). En al die opdringerige verkopers ach... ik speel het spelletje gewoon mee, zij proberen ook maar hun geld te verdienen. Vanuit Hurghada hebben we ook allerlei excursies gedaan, echt heel erg leuk!

@Mar1981: Misschien kun je kiezen om niet aan alle excursies mee te doen? Zodat je toch nog wel wat rust krijgt? Wij willen met onze honeymoon ook vooral relaxen van onze (waarschijnlijk hectische) bruiloft! Succes met het uitzoeken van jullie honeymoon!

happygirl

  • Gast
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #14 Gepost op: 3 januari 2008, 12:27:11 »
[quote name=\'RainbowR1\' post=\'142938\' date=\'02 January 2008, 15:15\']Ik zou niet zo snel voor een cruise kiezen als honeymoon, maar dat heeft te maken dat ik snel zeeziek word! Maar misschien dat een Nijlcruise wat rustiger zal zijn...[/quote]


Mijn ervaring is is dat je op de nile echt niet zeeziek kan worden, als je benenden deks liep merkte je eigenlijk niet dat je op een boot zat! er is eigenlijk geen golfslag en weinig wind!


De meeste excursies zijn bdw echt niet voor 7 we gingen meestal rond half 8 weg en een keer om 7 uur, niet eerder(in de warmste maand, als jullie gaan is het iets koeler) uur, .....alleen de excursie vanuit Hurghada naar cairo begon om 5 uur omdat dit echt superver rijden was...wij zijn lekker niet gegaan en hebben besloten gewoon nog eens terug te gaan :)

Is het geen optie om smiddags siesta te houden als je er toch graag heen wilt? daar heb je echt tijd zat voor namelijk..........
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2008, 12:29:27 door happygirl »

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #15 Gepost op: 3 januari 2008, 12:35:29 »
Hoi,
Bedankt nog voor jullie reacties! Wij hebben er inmiddels voor gekozen naar een andere bestemming op huwelijksreis te gaan. Dit omdat de vluchten naar Luxor en Marsa Alam pas op donderdag gaan en wij op vrijdag trouwen. Daarnaast bleek het toch erg lastig (en erg kostbaar in verhouding) te zijn om te regelen dat we NIET naar Hurghada zouden gaan voor de verlenging aan het strand. We willen graag wel een andere keer (over een paar jaar) een Nijlcruise doen.
We gaan nu op huwelijksreis naar Mexico! We boeken een hotel aan het strand waar je kunt snorkelen enzo en we kunnen daarvandaan ook mooie excursies maken. Zo kunnen we ook zelf, ter plekke, besluiten wanneer we een excursie maken.
Groetjes Mar

Alexia

  • Gast
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #16 Gepost op: 3 januari 2008, 13:57:11 »
dat is vast ook heel erg mooi!

friend

  • Gast
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #17 Gepost op: 3 januari 2008, 18:05:13 »
[quote name=\'Mar1981\' post=\'142911\' date=\'02 January 2008, 10:36\']Het probleem is niet zozeer dat we het zo erg vinden, het probleem is meer dat het gewoon niet kan. Ik heb problemen met mijn gezondheid en heb daardoor meer rust nodig dan andere mensen. Stel dat we om vijf uur op zouden moeten voor de excursie, dan zou ik dus de avond ervoor het avondeten al over moeten slaan om te gaan slapen, dat schiet niet op natuurlijk. Bij het reisbureau zeggen ze nu trouwens dat de tijden van de excursies niet vastliggen, maar dat het gaat om 'vroeg in de ochtend' en 'laat in de middag'. We overwegen nu ook maar andere bestemmingen..[/quote]


 :unsure: sorry dat wist ik niet

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #18 Gepost op: 3 januari 2008, 18:07:50 »
@ friend: geeft niet, dat kon jij ook niet weten want ik had het er in eerste instantie niet bij gezet :)

misseagle

  • Gast
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #19 Gepost op: 8 juni 2012, 09:10:24 »
Ik wilde altijd trouwen op Aruba sinds ik daar gewoond heb maar omdat we toch ook onze familie en vrienden erbij willen hebben trouwen we daar dus niet. Dus riep ik altijd dat ik daarheen wilde op huwelijksreis.
Gisteren ook naar een reisbureau geweest om alvast wat info op te doen. We wilden het namelijk wel combineren omdat ik ook iets nieuws wilde zien en niet alleen reisgids wilde spelen op Aruba.

Echter viel alles wat we wilden combineren vrijwel buiten ons budget dus gingen we verder zoeken (wat onhandig is als je geen internet hebt, alleen op je mobiel) Alles wat we vonden en wilden viel buiten ons budget.

Dus zijn we verder gaan kijken en nadenken van "wat willen we nu eigenlijk".
Nou ik wil dus geen reisgids spelen op mn huwelijksreis dus Aruba komt over een paar jaar wel en eigenlijk hoeven we ook niet perse ver weg...

Mn vriend was al eens in Egypte geweest dus ik dacht 'die wil er niet heen'. Bleek dat hij alleen op het resort heeft gezeten met zn ouders toendertijd, dus hij heeft nog helemaal niets gezien!

Een nijlcruise leek ons wel wat.. Dus nu ben ik aan het rondkijken op internet en vind een nijlcruise incl cairo en een paar dagen strand (15 dagen) wat ons dus kei leuk lijkt!

Ben alleen benieuwd naar de ervaringen van anderen....
Dus kom maar op/1

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #20 Gepost op: 8 juni 2012, 10:16:35 »
Hoi, wat leuk Egypte!

Wij zijn in 2009 in Egypte geweest, ook op huwelijksreis. Hebben met shoestring de reis Egypte avontuurlijk gedaan. Het voordeel van shoestring vind ik de kleine groepen, de reis ging al door vanaf 2 personen. Uiteindelijk waren we met zijn vieren en een gids en chauffeur, bijna een prive reis!

We zijn dacht ik 13 dagen geweest.

Wat ik heel mooi vond:

LUXOR! Met stip op 1. Wat een prachtige stad. De tempels liggen letterlijk midden in de stad. De sfeer is er goed, vriendelijke mensen en heerlijke restaurants langs de nijl. Ik vond dat hier ook veel meer moois te zien was dan in Cairo!

Aswan was ook gaaf, heel klein, echt afrika vond ik. De mensen zijn er donkerder (je zit bij Soedan in de buurt) en de riviertochtjes geven je echt een jungle boek gevoel. Aswan is wel wat armoediger dan Luxor.

Ook hebben we overnacht in de witte woestijn. Dit was echt onvergetelijk. Het lijkt wel een maanlandschap.

Wat ik minder vond:

Cairo. Kijk, de piramides staan er en de moskee is wel mooi. Maar dat is het dan ook echt wel. Ik vond het een verschrikkelijke stad. Vieze smog, miljoenen mensen op elkaar gepropt, ongelofelijk veel verkeer en lawaai. Nee, hier hoef ik echt niet naar terug. Ik zou sowieso dus niet langer dan 1 of 2 dagen hier willen blijven.

Een nijlcruise hebben wij dus niet gedaan, wel een dag en nacht op een feloeka (zeilbootje) geweest. Dit vond ik ook heel mooi. Er lagen matrassen op het dek dus je kon lekker liggen en de nijl aan je voorbij zien trekken.

Ik heb nog contact met onze reisleider en hij geeft aan dat het echt veilig is voor toeristen (naar aanleiding van de rellen enzo die er (geweest) zijn. Ik voelde me als toerist iig altijd veilig. Toen we door de woestijn reisden moesten we deels wel een bewapende politieagent mee maar ik heb dit niet als naar ervaren. Bij een cruise zal je hier natuurlijk geen last van hebben.

Als je nog vragen hebt, vraag maar raak!

misseagle

  • Gast
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #21 Gepost op: 8 juni 2012, 10:43:32 »
Oh shoestring had ik nog niet aan gedacht!
Goede tip!!

Inderdaad geen nijlcruise en dat heeft mijn AS wel in zijn hoofd.. maar misschien vind hij dit ook wel gaaf.
Ik in ieder geval wel! (heb al gekeken, de 16 daagse reis.. Leuk!!)

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #22 Gepost op: 8 juni 2012, 10:51:16 »
het is iig echt super goed geregeld als je met shoestring gaat. Wij durfden er te boeken omdat mijn zwager en schoonzus via shoestring naar Thailand waren geweest en dat was ook goed geregeld. Kan het echt iedereen aanraden.

Onze reisleider zei trouwens dat de shoestring reizen eigenlijk hetzelfde zijn als Djoser of koning aap, maar dan goedkoper :wink: je ziet dezelfde dingen en blijft in dezelfde hotels

oh nog een tip!
Als je in Aswan bent, doe een excursie naar het nubische dorp. Dat is zo waanzinnig mooi, echt 1001 nacht. Wij hebben dat ook gedaan, je krijgt een heerlijke maaltijd en een rondleiding. En zelfs even les in het schooltje. En we konden baby krokodillen vasthouden. Echt een hele leuke excursie!

deze foto is in het nubische dorp gemaakt

« Laatst bewerkt op: 8 juni 2012, 10:59:33 door Violet »

misseagle

  • Gast
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #23 Gepost op: 8 juni 2012, 11:01:15 »
Oooh je zorgt ervoor dat ik NU al wil gaan haha en dan moet ik nog een jaar wachten :tongue:

ps heb je nog meer tips qua excursies?
Want je hebt ook wat vrije dagen, kun je dan ook excursies extra boeken bijv?
« Laatst bewerkt op: 8 juni 2012, 11:01:46 door misseagle »

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Egypte
« Reactie #24 Gepost op: 8 juni 2012, 12:17:09 »
Onze reisleider kwam met ideeen voor excursies en er staan ook losse excursies op de site

deze hebben wij gedaan. Je bepaald en betaald de excursies die niet standaard bij de reis in zitten gewoon terplekke

Aswan - boottocht & lunch in Nubisch dorp (1/2 dag) dit was dus echt heel leuk!

Aswan - excursie Philea en High Dam (1/2 dag) was ook leuk, licht en geluidshow bij de tempel was mooi

Cairo - dagexcursie Piramides van Gizeh, de Sphinx en Saqqara, absoluut de moeite waard, de pyramides zijn erg indrukwekkend

Cairo - stadstour (Egyptisch museum, Citadel, Khan al-Khalili) ook leuk, egyptisch museum is heel mooi, wel enorm groot

Dakhla - excursie kamelen (1.5 uur) ook leuk, manlief wilde niet, ik ben alleen gegaan. Gaaf hoor een stuk woestijn door op een kameel!

Luxor - excursie Vallei der Koningen & Hatsjepsoet Tempel WAANZINNIG! Echt zo indrukwekkend vond ik dit!

Luxor - stadstour Luxor Museum, Karnak & Luxor Tempel dit vond ik het mooiste qua tempels

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards