collapse

Auteur Topic: Offerte Trouwringen  (gelezen 3116 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Offerte Trouwringen
« Gepost op: 21 december 2007, 23:05:20 »
Hallo dames,

Hoe lang hebben jullie moeten wachten op een offerte voor de trouwringen??
Wij hebben bij een juwelier ons eigen ring uitgezocht, dus eigen ontwerp.
Ze gaf aan zo snel mogelijk wat van haar te laten horen, maar het was wel iets aan de drukke kant.
(Het kwam zo over dat ze die week er niet meer aan toe kwam, maar einde van volgende week moest het dan zeker wel lukken).

Wij wachten ondertussen nu 4 weken erop, en reken er met kerst/oud en nieuw ook nog niet op.

Is dat normaal? Ik heb er nu al geen vertrouwen meer in, als de offerte al zolang duurt, hoe lang duurt het dan om de ringen te maken? Ik denk dat we maar op zoek moeten naar een andere...

Liefs Rixt

nisanlin

  • Gast
Offerte Trouwringen
« Reactie #1 Gepost op: 21 december 2007, 23:23:09 »
Bel haar even, dat schiet meer op dan gefrusteerd zitten wachten :wink:

Wij hebben in 1 keer onze ringen gekocht dus heb er geen ervaring mee maar 4 weken is aan de lange kant

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Offerte Trouwringen
« Reactie #2 Gepost op: 21 december 2007, 23:35:07 »
Nadat we dit verhaal bij  mijn ouders hadden gemeld, kwamen zij nog met het volgende verhaal:

collega had een zegelring (erfstuk) bij dezelfde juwelier gebracht, omdat deze beschadigd was. Hij wou hem graag herstellen. Hij heeft enkele keren er achteraan gebeld hoe het er mee stond. Maar na 3 maanden heeft hij de ring weer opgehaald, zonder dat er ook iets meegedaan was!!! Ze hadden het excuus dat ze het te druk hadden en dat ze er geen tijd voor hadden gehad, alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat het zo lang kon duren. Dus na dit verhaal heb ik er al niet veel vertrouwen meer in, en laten het er gewoon bij. Mocht ze alsnog bellen, dan hebben we mooi vergelijkingsmateriaal qua prijs.

Ik was alleen nog benieuwd of jullie hier ervaring mee hadden, en of het normaal was dat het zolang kan duren.

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Offerte Trouwringen
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2007, 16:06:32 »
Een offerte moet toch zeker wel binnen een week gemaakt zijn?

Alexia

  • Gast
Offerte Trouwringen
« Reactie #4 Gepost op: 22 december 2007, 18:50:06 »
balen zo'n juwelier. Ik zou er dan ook weinig vertrouwen meer in hebben. Ik denk dat het normaal ook een week, maximaal 2 weken zou zijn.

1Hanneke

  • Gast
Offerte Trouwringen
« Reactie #5 Gepost op: 22 december 2007, 19:07:01 »
Zou gewoon naar een ander gaan... er zijn genoeg juweliers!

Bruidje2008

  • Gast
Offerte Trouwringen
« Reactie #6 Gepost op: 23 december 2007, 19:15:59 »
Ik zou inderdaad ook naar een ander gaan. Het is niet normaal dat je vier weken moet wachten op een offerte.  Dit moet zeker binnen een week opgemaakt kunnen worden.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Offerte Trouwringen
« Reactie #7 Gepost op: 29 december 2007, 17:09:30 »
Nou we hebben de trouwringen!!! Maar wel bij een ander!!
We hebben nu nog niets vernomen van die andere juwelier.

Afgelopen donderdag waren we even in de stad, en bij de eerste de beste juwelier
vonden we DE trouwringen!! Toen we hem vertelden over die offerte waar we nu
nog steeds op wachten, vond ie maar heel raar. Hij heeft gewoon gelijk gebeld waar
we bij zaten, en had meteen een prijs voor ons. We zijn er gelijk mee akkoord
gegaan, en ze zijn besteld!

Groetjes Rixt

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Offerte Trouwringen
« Reactie #8 Gepost op: 29 december 2007, 17:22:19 »
Raar hoor van die andere juwelier.
We hebben ooit een keer een offerte laten maken en die stond 2 dagen later al op de mail.
Verder hebben we rondgekeken en nergens een offerte laten maken.
Gewoon gekeken en gekocht!!

Maar gefeliciteerd met jullie ringen!
Weer wat af te strepen.

Bruidje2008

  • Gast
Offerte Trouwringen
« Reactie #9 Gepost op: 29 december 2007, 17:30:57 »
Fijn Rixt dat jullie nu de trouwringen ergens anders gekocht hebben!
Wat voor iets hebben jullie gekocht?

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Offerte Trouwringen
« Reactie #10 Gepost op: 29 december 2007, 18:42:26 »
Bij ons was de prijs al bij de juwelier bekend, maar wij hadden niet echt 'custom' ringen. Alletwee een normale gouden band en de mijne heeft een steen. Ik denk dat hoe meer je hem wil personificeren, hoe flexibeler de prijs. Ik ben trouwens ook wel benieuwd bij welke juwelier jullie initieel zijn gegaan.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2007, 18:42:53 door LadyXochi »

Alexia

  • Gast
Offerte Trouwringen
« Reactie #11 Gepost op: 29 december 2007, 19:42:38 »
gefeliciteerd met de ringen :)

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Offerte Trouwringen
« Reactie #12 Gepost op: 29 december 2007, 19:46:30 »
Bij de eerste juwelier moest de trouwringen nog gemaakt worden, dan zou het van de goudprijs afhangen hoe duur de ring zou worden.

Waar we nu de ringen gekocht hebben, is de mijne wel standaard alleen van mijn aanstaande niet.
Hij wou hem graag breder hebben dan standaard. Dus deze moet nog wel gemaakt worden. Vandaar dat er ook navraag gedaan moest worden naar de prijs.

Liefs Rixt

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Offerte Trouwringen
« Reactie #13 Gepost op: 30 december 2007, 09:31:45 »
Kan ik inkomen, afhankelijkheid van de goudprijs. Maar die kun je ook gewoon online vinden. Hier bijvoorbeeld. Ik zie hier dat de goudprijs sinds September ook enorm aan het stijgen is. En volgens mij stijgt hij nog steeds. Dus die juwelier was jou denk ik alleen een oor aan het aannaaien en zou er zelf nog niet eens beter van worden. Tenzij hij eerst zelf een hoop goud had ingekocht en dit wilde verkopen als de dagprijs heel hoog is...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards