collapse

Auteur Topic: Fotoboek Van De Hema!  (gelezen 23604 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Fotoboek Van De Hema!
« Gepost op: 29 december 2007, 13:22:25 »
Vandaag hebben wij ons HEMA fotoboek binnengekregen. Vóór de kerst hebben we die zelf samengesteld en het ziet er echt goed uit! Het is een boek waar de foto's op de bladzijden gedrukt zijn. Wij hebben er voor gekozen om ook de voor- en achterkant te laten bedrukken met foto's. Ik ben er echt helemaal blij mee!

Het werkt als volgt:
Je download van de HEMA site een programma, waar je het album mee samen kunt stellen. Per pagina kun je een template kiezen. Je hebt veel verschillende mogelijkheden, in de categorie 1, 2, 3, 4 of meer foto's per pagina. Dan kun je bij 4 bijvoorbeeld kiezen tussen twee liggende en twee staande, een grote en drie kleintjes of weet ik wat nog meer. Je kunt ieder 'vak' ieder gewenst formaat geven, dus voor de perfectionisten onder ons is het een goed programma. Je sleept je digitale foto in een vak en het programma configureert de foto, zodat hij er het beste uitziet. Je kunt ook tekstvakken maken. Heel makkelijk is ook de uitlijning. Als je twee foto's op één lijn wil hebben, komt er bij het slepen een soort hulplijn bij kijken, zodat je kunt zien dat ze ook echt op één lijn liggen. Horizontaal en vertikaal.
Je kunt zo geloof ik 40 tot 60 pagina's maken. Je hebt ook vier (geloof ik) verschillende afmetingen van boeken. Als je klaar bent, kies je voor uploaden en je stuurt alles zo via internet naar de HEMA. Je krijgt eerst nog de vraag of je ook de buitenkant bedrukt wil hebben. Je kunt via iDEAL betalen, maar ook op andere manieren. En na een week, of 7 werkdagen geloof ik, krijg je het boek met de post! Wij hebben het grootste vierkante boek gekozen, mét foto's op de kaft en we waren iets van € 67,- kwijt, inclusief druk- en verzendkosten.

Ik vind het in ieder geval een echte aanrader!

Alexia

  • Gast
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2007, 13:32:09 »
fijn dat het mooi geworden is!

nisanlin

  • Gast
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2007, 15:09:11 »
Van onze verloving heb ik bij AH fotoservice een boek laten maken. Omdat zij toendertijd vrijwel de enige waren die ook gebonden boeken aanboden, heb ik daar toen voor gekozen en het is echt erg mooi geworden.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #3 Gepost op: 29 december 2007, 17:32:10 »
Wat fijn dat het zo goed is gelukt!!
Nu kun je elke dag nog lekker genieten van jullie momenten.

mods

  • Gast
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #4 Gepost op: 29 december 2007, 17:53:16 »
fijn dat je boek bevalt!

helaas heb ik mindere ervaringen met de Hema

ik heb vorig jaar november een foto agenda laten maken via de hema
ik kreeg hem in april  :blink:  eindelijk binnen
als excuus mocht ik kostenloos een digitaal boek laten maken van 30x30
deze is ook na 4 maanden eindelijk binnen gekomen
de fotos op de voorkant waren ze 'vergeten' terwijl ik ze er echt wel bij gezet heb
ook waren veel fotos niet scherp terwijl ze echt wel scherp zijn (ben notabene zelf fotograaf)

mijn ervaring met de hema online fotoservice is dus niet geweldig

(hiermee wil ik uiteraard niets afdoen aan jouw wél mooie boek)

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #5 Gepost op: 29 december 2007, 18:38:12 »
Ik moet er trouwens ook wel bijzeggen dat het leuk is voor éxtra foto's en dus niet voor de officiële rapportage. Daarvoor raad ik toch een prof aan.

Balen, mods, dat je zulke slechte ervaringen hebt. Misschien dat het sindsdien verbeterd is? Heb je nog een juiste versie van het boek gekregen?

Wij hebben de foto's 21 December besteld en  dus vandaag in huis gehad. Dat is dus, even rekenen...
21e telt niet mee, want we hadden 's avonds doorgestuurd... 22e en 23e was weekend, 24e was de eerste werkdag, 25e en 26e kerst, 27e de tweede werkdag en gisteren de derde. Dus gisteren hebben ze hem op de post gedaan en vandaag ontvangen. In de mail die ik kreeg na de upload stond: Er geldt een levertijd van maximaal 7 werkdagen NA ontvangst van betaling.
Toch wel netjes dan, helemaal gezien de kerst...

rupsje

  • Gast
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #6 Gepost op: 30 december 2007, 20:12:20 »
Als je zelf je trouwalbum wilt maken, dan kan ik www.myphotobook.nl aanraden.  :applaus:
Ik heb mijn album zelf ontworpen en hier besteld, en ik wist niet wat ik zag toen ik het thuisgestuurd kreeg!
De kwaliteit (kleuren, scherpte, lay-out) is echt super, net als de service en snelle levertijd.

Kruitvat is trouwens helemaal niets, dat heb ik ook geprobeerd maar dat album was verschrikkelijk.
Verkeerde kleuren (we leken net worteltjes!), onscherp en ook de foto's stonden schots en scheef
terwijl het in het thuisprogramma kaarsrecht. Die hebben we fijn terug gestuurd...

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #7 Gepost op: 30 december 2007, 23:46:37 »
Hmmm, even vergelijken.

HEMA is 40-60 bladzijden. MyPhotoBook is 144 bladzijden. HEMA is iets goedkoper*, maar scheelt niet veel. Bij de HEMA is het nog goedkoper als je niet een eigen foto op de omslag wil, maar da's wel zo leuk.

Bij MyPhotoBook kun je wel veel meer verschillende formaten kiezen. Ik ga daar nu even een klein boekje maken voor mijn moeder. Die kan ze dan meenemen op vakantie naar Istanbul. Daar hebben we familie en vrienden wonen.


*) gekeken naar zelfde formaat als wat wij hebben.

EDIT: Hmmm, de applicatie van de HEMA geeft je wel meer mogelijkheden. Is makkelijker in gebruik. Dus voor de échte control freaks raad ik toch de HEMA aan :wink:
« Laatst bewerkt op: 31 december 2007, 00:13:23 door LadyXochi »

K en P

  • Gast
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #8 Gepost op: 31 december 2007, 11:04:00 »
Dan raad ik voor de echte Hollanders Albumprinter aan  :tongue:
Zelfde kwaliteit als de Hema, maar wel een stuk goedkoper!
Ze printen allebei bij dezelfde centrale, dus de kwaliteit is precies gelijk.
Ook het programma is hetzelfde.

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #9 Gepost op: 31 december 2007, 11:07:44 »
Ah kijk! Daar ga ik dan ook even naar kijken. Misschien nog een boekje of zo :) Of misschien hetzelfde boek nog een keer :)

EDIT: Done! Ik heb een flipboekje gemaakt van 2x6 foto's. Bij deze zitten namelijk ook meer formaten. En ik krijg nu 3x dat boekje voor € 8,94! De levertijd is wel iets langer. Circa 2 weken. Maar goed, we zullen zien. Ik ben erg benieuwd!
« Laatst bewerkt op: 31 december 2007, 11:57:44 door LadyXochi »

nisanlin

  • Gast
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #10 Gepost op: 31 december 2007, 12:10:26 »
[quote name=\'LadyXochi\' post=\'142769\' date=\'31 December 2007, 11:07\']EDIT: Done! Ik heb een flipboekje gemaakt van 2x6 foto's. Bij deze zitten namelijk ook meer formaten. En ik krijg nu 3x dat boekje voor € 8,94! De levertijd is wel iets langer. Circa 2 weken. Maar goed, we zullen zien. Ik ben erg benieuwd![/quote]
wat leuk, zo'n klein boekje! Daar wil ik er ook een aantal van maken voor (net als bij jullie) de familie in Turkije :biggrin:. Ga ik zeker doen na de bruiloft, we gaan toch deze zomer naar Turkije dus dan kan dat mooi mee

K en P

  • Gast
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #11 Gepost op: 31 december 2007, 12:16:29 »
Let alleen wel op bij die flipboekjes dat de foto's echt miniscuul zijn.
Ik heb een keer bij de kruidvat zo'n miniboekje gemaakt voor 2,50 euro (geen aanrader..)
En dat waren zo ongeveer dezelfde maat fotootjes en dat is echt heel klein.

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #12 Gepost op: 31 december 2007, 17:52:08 »
F*** inderdaad 4x9 cm staat er, maar die 9 is dus de lengte van het hele ding, dus is één foto 3x4 cm...
Wel een beetje misleidend hoor...
Dan krijg je dus zoiets:
[attachment=7383:attachment]

Nou ja, ik zie het vanzelf wel verschijnen.
« Laatst bewerkt op: 31 december 2007, 17:53:21 door LadyXochi »

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #13 Gepost op: 1 januari 2008, 12:00:12 »
Vanmorgen een mail ontvangen: "Uw opdracht wordt zo spoedig mogelijk in productie genomen en binnen circa 5 werkdagen per post verzonden."
Zelfde als de HEMA dus. Dus niet 2 weken... Maar goed, het is nog niet binnen, dus ik zeg nog maar niets :wink:

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #14 Gepost op: 1 januari 2008, 22:58:53 »
Hihi ik heb net een boekje bij de HEMA laten afdrukken met vakantiefoto's als kadootje voor mensen bij wie wij tijdens de vakantie gelogeerd hebben.
Vond het programmatje handig!

Nu nog het resultaat afwachten :wink:

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #15 Gepost op: 3 januari 2008, 19:39:36 »
Vandaag die fotoflip binnengekregen en het formaat valt reuze mee! De foto's zijn 6x8 cm. Het enige wat ik niet verwacht had, was dat het papier best dun is. Ik had meer karton of zo verwacht, maar goed, geen ramp. Ik vond het het geld waard!

Alexia

  • Gast
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #16 Gepost op: 3 januari 2008, 20:17:41 »
gelukkig maar :biggrin:

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #17 Gepost op: 9 januari 2008, 14:07:30 »
Ik heb vandaag mijn bestelde boekje binnengekregen en ik vind de kwaliteit echt super! Leuk om je foto's in druk te zien. Ik had er een besteld met een eigen foto op voor en achterkant en ik vind het prima kwaliteit voor de prijs.

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #18 Gepost op: 9 januari 2008, 15:52:24 »
Van de HEMA of van de printservice?

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2008, 22:32:43 »
Van de Hema :biggrin:

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #20 Gepost op: 12 januari 2008, 11:17:18 »
Ja, da's dus zonde, want je had zo € 20,- minder kunnen betalen voor exact hetzelfde product als je het via Albumprinter had gedaan. Ik heb ons boek nog een keer laten drukken bij Albumprinter en die is vandaag binnen gekomen. Ziet er exact hetzelfde uit! Maar dus wel € 12,89 goedkoper. Scheelt nogal.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #21 Gepost op: 12 januari 2008, 15:18:49 »
Tja, bestelling was al de deur uit voor ik dit topic las. Helaas, maar niets meer aan te doen.

Ik heb trouwens nog even naar de prijzen zitten kijken ....
we hebben het toch over www.albumprinter.nl?

Dan snap ik niet hoe julle tot de conclusie komen dat zij goedkoper zijn. Ik heb bij de Hema een boek besteld van 22x22 cm, met 40 pagina's en een foto op voor en achterkant. Volgens mij was ik daar in totaal zo'n 37 euro aan kwijt.

Albumprinter levert er eentje van 21x21 cm, vanaf 23,50 voor 24 pagina's en 5 euro voor een bedrukte voorkant. Per 2 pagina's meer betaal je 1 euro. Dan kom ik in totaal voor hetzelfde boek op zo'n 44 euro uit?

130608

  • Gast
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #22 Gepost op: 12 januari 2008, 18:10:05 »
Ik heb al meerdere bestellingen gedaan bij de TNT.
Misschien iets duurder, maar dat weet ik niet zeker.
Heb al een paar kalenders, fotoboekjes en een agenda besteld en allemaal helemaal super. Leveren ook enorm snel! Allemaal heel netjes geregeld!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #23 Gepost op: 12 januari 2008, 19:05:28 »
[quote name=\'Lyanna\' post=\'144316\' date=\'12 January 2008, 15:18\']Ik heb trouwens nog even naar de prijzen zitten kijken ....
we hebben het toch over www.albumprinter.nl?

Dan snap ik niet hoe julle tot de conclusie komen dat zij goedkoper zijn.[/quote]Misschien verschilt dat per soort album, afmeting en aantal pagina's, ik weet het niet. Ik heb het boek eerst bij de HEMA besteld en daarna exact hetzelfde (ze gebruiken immers ook hetzelfde programma) bij Albumprinter. Ik heb de bedragen die ik heb betaald vergeleken.

Desiree

  • Junior
  • **
  • Berichten: 136
    • http://
Fotoboek Van De Hema!
« Reactie #24 Gepost op: 14 januari 2008, 01:06:31 »
Maandag een miniboekje besteld bij de Hema, Donderdag al klaar! Het ziet er echt super uit! Formaat is 15 x 10. 58 pagina's. kostte 17,-! Als je creatief bent met opmaken kan je er echt een kunstwerkje van maken.

Zoek wat mooie 'wallpapers'op internet als 'achtergrond' en je boekje zietber helemaal geweldig uit. Ik vond achtergronden met prachtige liefdesteksten er op! die staan nu mooi meegedrukt in het album.

Super leuk om de ouders gelijk een mooie minireportage te geven. En je kan het boekje makkelijk meenemen naar gelegenheden zonder dat je bang hoeft te zijn dat het beschadigd. Dan print je gewoon weer een neiuwe.

Wij hebben het boekje laten drukken om de kwaliteit te testen. Maar we maken er nu speciaal een voor de ouders, CM-ers en de kinderen. De boekjes kan je ook per stuk helemaal aanpassen. voor ons dus een succes.

Maar... ik moet er wel bij zeggen dat ik er nog niet helemaal over uit ben of  we het officiele trouwalbum ook bij hun laten verzorgen. Even verder kijken dus.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards