collapse

Auteur Topic: Gemeentehuis Fout Gemaakt!  (gelezen 10508 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knijn80

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Gepost op: 4 januari 2008, 09:46:22 »
Ik moet ff mijn verhaal kwijt.  :mad:

Gisteren werden we gebeld door het gemeentehuis, dat de tijd die wij hadden gereserveerd per ongeluk dubbel geboekt was door hun. Dus wij staan om 14:00 uur geboekt, maar een ander bruidspaar ook!
Nu beweert het gemeentehuis dat het andere stel de tijd eerder heeft vastgelegd dan wij, en dat wij nu alleen maar om 12:00 uur of 13:00 uur kunnen. Dus moesten wij maar even zeggen wat wij willen.

Om 15:00 uur kon ook niet (want dat willen wij eventueel nog wel) en 16:00 uur was ook al vastgelegd.
Maar wij willen helemaal niet een uur eerder, want dan zitten we met de hele planning! Moeten we alles weer door elkaar gooien!! :sad:
En bovendien moeten de gasten allemaal een uur eerder komen, dus zij moeten ze een uur langer vermaken, en dat kost ons meer geld. Eigenlijk vinden we dat het gemeentehuis ons tegemoet moet komen, en ons (een deel van) de leges (toch bijna 550,- euro!!) terug betaald o.i.d.

Wij hebben de datum en tijd (22-08-08) in oktober 2007  al vastgelegd!!!!!
Dit is toch niet ONZE fout?!?!?

Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie doen?

RoelandBE

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #1 Gepost op: 4 januari 2008, 10:38:05 »
Erg sneu voor jullie; de gemeente waar wij trouwen hebben minstens 5 locaties en 6 trouwambtenaren. 3 locaties zijn tegen “normaal” tarief; de overige 2 tegen een dikke opslag omdat dat speciale locaties zijn.
Is er niets mogelijk in jullie gemeente?
In onze gemeente zouden er bij wijze van spreken 5 man tegelijk kunnen trouwen.

opzich is het nieteens een grote gemeente met 30-40.000 inwoners.

Volgens mij is 22-08-2008 een erg geliefde datum en zeker 1400uur want ik hoor het veel voorbij komen.

knijn80

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #2 Gepost op: 4 januari 2008, 10:49:09 »
[quote name=\'RoelandBE\' post=\'143202\' date=\'04 January 2008, 10:38\']Erg sneu voor jullie; de gemeente waar wij trouwen hebben minstens 5 locaties en 6 trouwambtenaren. 3 locaties zijn tegen “normaal” tarief; de overige 2 tegen een dikke opslag omdat dat speciale locaties zijn.
Is er niets mogelijk in jullie gemeente?
In onze gemeente zouden er bij wijze van spreken 5 man tegelijk kunnen trouwen.

opzich is het nieteens een grote gemeente met 30-40.000 inwoners.

Volgens mij is 22-08-2008 een erg geliefde datum en zeker 1400uur want ik hoor het veel voorbij komen.[/quote]



De locatie van ons is inderdaad een "speciale locatie", want ons officiele gemeentehuis is een oerlelijk gebouw..............
Ik hoor "onze" datum helemaal niet vaak voorbij komen, grappig, jij wel dus!
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2008, 10:50:14 door knijn80 »

Suusje1982

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #3 Gepost op: 4 januari 2008, 13:25:43 »
jeetje zeg, ik zou echt schreeuwen, tieren, huilen en zoo kwaad zijn! Bahbahbah.

Misschien kun je vragen of de ambtenaar van de burgelijke stand bij jullie wil komen of op een andere locatie! (is wel gelijk heel speciaal!) De gemeente heeft een fout gemaakt, dus zij moeten idd met een oplossing komen en een uur eerder of later is wel erg makkelijk gedacht van ze. misschien kan het andere bruidspaar dat wel? Je kan misschien ook wel akkoord gaan en an een tegemoetkoming in de kosten eisen (of vragen)

Zijn alle locaties geboekt? ders kun je misschien nog zeggen dat zij maar met een ander loactievoorstel moeten komen? Ik weet niet waar je woont, maar misschien is er nog wel ruimte in een andere trouwzaal in de omgeving!? Balen zeg@ ik hoop dat je hier wat mee kunt?

Wel heel erg slordig van de gemeente, maar fouten toegeven zullen ze niet snel doen.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #4 Gepost op: 4 januari 2008, 13:48:11 »
Ik begrijp dat jullie de leges al betaald hebben.. Maar wat je zou kunnen proberen te regelen: wellicht is er een andere plaats (in de buurt) waar jullie ook heel graag zouden willen trouwen. Als die plaats nog plek heeft op de gewenste datum en tijd, zouden jullie met de gemeente kunnen overleggen dat jullie die plaats (al is het in een andere gemeente!) boeken en dat de gemeente jullie op zijn minst de betaalde leges terugbetaalt. Geef bij de gemeente aan dat jullie niet onwillig zijn, maar dat het gewoon veel geld kost om een uur eerder te trouwen om de doodeenvoudige reden dat je dan je gasten een uur langer moet bezighouden. Wellicht kan de gemeente jullie hierin financieel tegemoet komen. Dat van de planning zou ik niet als argument gebruiken want tja, het is  nu eenmaal nog ver weg, de kaarten zijn nog niet verstuurd enzo, daar kan ongetwijfeld nog wel iets mee geregeld worden..
Succes.

knijn80

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2008, 14:09:26 »
Bedankt voor jullie meedenken!

We hebben de gemeente gebeld. Zij hebben hun excuses aangeboden (jaja, goed van ze!!), en zij hebben gezegd dat zij wel een tegemoetkoming willen doen in de extra kosten die wij moeten maken, omdat wij een uur eerder trouwen (we hebben de tijd nu op 13:00 uur gezet).
Dat vind ik toch wel heel netjes van ze.

En inderdaad: de kaarten e.d. zijn nog niet gedrukt, dat scheelt. Ze zijn wat dat betreft wel op tijd met de mededeling.
Stel je voor zeg, dat je zoiets een maand van te voren zouden ontdekken dat ze een dubbele boeking hebben gemaakt........... :wacko: Dat zou pas erg zijn!

Gwen

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #6 Gepost op: 4 januari 2008, 15:01:50 »
Wat een vervelende situatie zeg.
Helaas valt er niks aan te doen en moet je er maar het beste van maken.

Succes er mee.

Suusje1982

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2008, 15:19:33 »
dat is netjes zeg, fijn dat het op deze manier 'opgelost'  is

Groetjes!

Alexia

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2008, 15:44:17 »
fijn dat het toch nog 'goedgekomen' is, netjes (logisch) dat de gemeente toch tegemoet is gekomen maar pfffff... lijkt me niet leuk om hier zo achter te komen! grrrrr

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #9 Gepost op: 4 januari 2008, 17:48:53 »
Nou, wat een geluk bij een ongeluk zeg! Ik hoop dat die tegemoetkoming een beetje schappelijk is. Trouwen is al duur zat.

Sue

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #10 Gepost op: 5 januari 2008, 16:50:46 »
Al is het niet meer dan normaal dat ze kosten compenseren, ik kan me voorstellen dat het een heel vervelende situatie was. Hopelijk compenseren ze voldoende. En nu genieten hoor  :tongue:

Marjoleinmm

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #11 Gepost op: 5 januari 2008, 18:17:04 »
wat vervelend zeg!!!

gelukkig dat de gemeente jullie wel tegemoet wil komen, maar kan me voorstellen dat je er onwijs van baalt!

succes ermee verder!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #12 Gepost op: 5 januari 2008, 21:46:08 »
Ik ben blij dat het toch nog netjes is opgelost.
Jeetje zeg, leuk is het niet.

knijn80

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #13 Gepost op: 7 januari 2008, 13:23:14 »
We hebben vanmiddag een brief gemaild met de te verwachten extra kosten die wij nu door hun hebben.
Wij komen op bijna 500 euro extra kosten. Het is nog even afwachten hoeveel ze daarvan vergoeden, maar misschien vergoeden ze het hele bedrag wel.
Ik ben benieuwd!

Alexia

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #14 Gepost op: 7 januari 2008, 14:02:19 »
afwachten maar.. het is toch een boel geld!

Sue

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #15 Gepost op: 7 januari 2008, 15:08:57 »
Ik zal voor je duimen. Want het is toch weer extra geld he

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #16 Gepost op: 8 januari 2008, 00:05:03 »
Nou ik mag hopen dat ze jullie aardig tegemoet willen komen.
500 euro is niet niks wat je zo even ophoest.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #17 Gepost op: 10 januari 2008, 22:08:00 »
Jeetje...wat een drama...Dan mag je inderdaad nog blij wezen dat het zover van te voren al gemeld wordt. Ik heb ook anders meegemaakt met familie.

De locatie is er pas achtergekomen op het moment dat er al een feest aan de gang was en dat mijn neef en aangetrouwde nicht aankwamen rijden!! Zij mochten naar een klein bovenzaaltje (voor 50 pers. terwijl er 200 waren uitgenodigd), er is gauw wat extra personeel opgetrommelt, en zo hebben ze het geprobeerd de avond tot een goed einde te brengen. Probleem was dat het andere feestje, een feestje was van de burgemeester (z'n dochter trouwde ofzo), dus tja..die zet je er niet zomaar even uit!!

Gelukkig is het wel een geslaagd feestje verder geworden, personeel heeft z'n best wel gedaan om het goed te maken. En de gasten van mijn neef & nicht hebben hier en daar ook wel een drankje gehaald op kosten van de burgermeester :tongue:

Toch is het niet het feest waar je op gerekend had. Een flinke domper op die ene speciale dag! Uiteindelijk hebben ze alleen een klein deel van de drankjes betaald, huur endergelijke hebben ze allemaal teruggekregen. Dus het is gelukkig (qua kostenplaatje) wel goed opgelost.

Hoop voor jullie dat jullie het complete bedrag vergoed krijgen.

Groeten Rixt

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #18 Gepost op: 11 januari 2008, 01:53:00 »
Dat is ook erg.
Jeetje, als je sommige verhalen hoort en leest...  :blink:

Alexia

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2008, 12:11:27 »
[quote name=\'Rixt\' post=\'144160\' date=\'10 January 2008, 22:08\']Jeetje...wat een drama...Dan mag je inderdaad nog blij wezen dat het zover van te voren al gemeld wordt. Ik heb ook anders meegemaakt met familie.

De locatie is er pas achtergekomen op het moment dat er al een feest aan de gang was en dat mijn neef en aangetrouwde nicht aankwamen rijden!! Zij mochten naar een klein bovenzaaltje (voor 50 pers. terwijl er 200 waren uitgenodigd), er is gauw wat extra personeel opgetrommelt, en zo hebben ze het geprobeerd de avond tot een goed einde te brengen. Probleem was dat het andere feestje, een feestje was van de burgemeester (z'n dochter trouwde ofzo), dus tja..die zet je er niet zomaar even uit!!

Gelukkig is het wel een geslaagd feestje verder geworden, personeel heeft z'n best wel gedaan om het goed te maken. En de gasten van mijn neef & nicht hebben hier en daar ook wel een drankje gehaald op kosten van de burgermeester :tongue:

Toch is het niet het feest waar je op gerekend had. Een flinke domper op die ene speciale dag! Uiteindelijk hebben ze alleen een klein deel van de drankjes betaald, huur endergelijke hebben ze allemaal teruggekregen. Dus het is gelukkig (qua kostenplaatje) wel goed opgelost.

Hoop voor jullie dat jullie het complete bedrag vergoed krijgen.

Groeten Rixt[/quote]

big *oops*  :blink:

knijn80

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #20 Gepost op: 11 januari 2008, 12:17:14 »
Ohhhh jeetje, dat is erg!!!!
Daar is mijn verhaal niks bij......   :rolleyes:

De gemeente heeft ons gisteren gebeld, dat ze een vergoeding van 300 euro redelijk vinden.
Wij waren het daar natuurlijk niet mee eens, want dan hebben we toch nog steeds (door hun stomme fout) 200 euro extra kosten!!
Heel gedoe heen en weer, uiteindelijk was het geen leuk gesprek.

Maar........ vandaag werd ik gebeld dat ze er nog eens over hebben nagedacht en dat ze een nieuw voorstel hebben: ze willen ons graag gratis laten trouwen.
Ik vind dat een prima voorstel en mijn aanstaande ook, dus het is opgelost!
Pffffffff......... pak van mijn hart............

Ik ben blij!!
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2008, 12:17:39 door knijn80 »

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #21 Gepost op: 11 januari 2008, 12:26:08 »
Wat fijn dat het toch nog goed is opgelost Knijn80! Gratis trouwen kost de gemeente 'minder' maar voor jullie zal het misschien per saldo niet veel uitmaken. Gelukkig maar dat dit probleem de wereld uit is!

knijn80

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #22 Gepost op: 11 januari 2008, 12:34:37 »
Voor ons maakt het niet uit inderdaad!
Ik ben allang blij dat het opgelost is, want ik had er een hard hoofd in........

Alexia

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #23 Gepost op: 11 januari 2008, 15:39:40 »
fijn om te horen dat er in elk geval een oplossing is gekomen

Sue

  • Gast
Gemeentehuis Fout Gemaakt!
« Reactie #24 Gepost op: 11 januari 2008, 18:48:34 »
Gelukkig, een oplossing waar jullie tevreden mee zijn. Veel plezier vanaf nu met de voorbereidingen.

Wat een horrorscenario trouwens, dat andere verhaal...het zal je gebeuren zeg, pfff

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards