collapse

Auteur Topic: Hoe Zouden Jullie Dit Oplossen?  (gelezen 7457 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Hoe Zouden Jullie Dit Oplossen?
« Reactie #25 Gepost op: 8 januari 2008, 17:00:15 »
Ik heb toevallig de folder voor mijn neus liggen. Je kunt trouwen op locatie naar keuze in de Gem. Geldermalsen. Wij wonen in de gemeente Geldermalsen.
Kosten voor locatie naar keuze in de gemeente Geldermalsen: € 514.-
Kosten Landgoed: € 500.- excl. BTW (vind ik aan de prijzige kant)

Dus hebben we het er ook nog over gehad om op gemeentehuis Neerijnen te trouwen. Is mogelijk, kosten: € 504.-. Als we die leges van gemeente Geldermalsen niet hoeven te betalen is de keuze denk ik snel gemaakt voor ons. Kosten voor documenten e.d. houdt je toch. Maar meer dan € 1000.- voor een locatie waar je misschien maar een uur (of iets langer) bent, vind ik aan de prijzige kant.

Alexia

  • Gast
Hoe Zouden Jullie Dit Oplossen?
« Reactie #26 Gepost op: 8 januari 2008, 17:02:39 »
maar hoe kom je dan op 1000 euro?

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Hoe Zouden Jullie Dit Oplossen?
« Reactie #27 Gepost op: 8 januari 2008, 17:06:04 »
Kosten locatie gemeente + kosten offerte Landgoed die net binnenkomt

Sorry voor de vele vragen hierover, maar ik weet niet goed wat ik moet verwachten hiermee. Vandaar
« Laatst bewerkt op: 8 januari 2008, 17:07:05 door Liefde is ... wendy & Jasper »

Alexia

  • Gast
Hoe Zouden Jullie Dit Oplossen?
« Reactie #28 Gepost op: 8 januari 2008, 17:20:13 »
ah nu snap ik hem. Dat is inderdaad wel duur. Kan het me wel voorstellen, de locatie waar jullie dus willen gaan trouwen, wil er ook gewoon geld voor krijgen. (willen jullie er alleen trouwen of ook het diner/feest e.d. doen, misschien kan je korting krijgen).

Het is inderdaad wel duur dan, dan zou ik persoonlijk voor de goedkopere optie kiezen. Maar dat moeten jullie besluiten.
Maar dan kan het inderdaad wel zo duur zijn.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Hoe Zouden Jullie Dit Oplossen?
« Reactie #29 Gepost op: 8 januari 2008, 18:01:23 »
Ah, vandaar. Nu begrijpen we elkaar  :biggrin:  Ik dacht dat ik het nooit ging snappen.
Bedankt voor het antwoord. Maar inderdaad, we hebben het net onder het eten over gehad en het landgoed wordt dan gewoon te duur. Vooral als in een andere gemeente alleen het gemeentehuis zoveel kost als hier alleen al de kosten voor het trouwen op een locatie naar keuze.

nisanlin

  • Gast
Hoe Zouden Jullie Dit Oplossen?
« Reactie #30 Gepost op: 8 januari 2008, 19:56:57 »
ah ja, ik had laatst al in het nieuwsblad gelezen dat marienwaerdt zo ongelooflijk duur is om te trouwen, belachelijk gewoon

Maar wat is dan het voordeel om nu in Neerijnen te trouwen? dat is dus 500 euro? en op het gemeentehuis in Geldermalsen 250 ofzo, toch?

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Hoe Zouden Jullie Dit Oplossen?
« Reactie #31 Gepost op: 8 januari 2008, 20:40:47 »
Ja, in Neerijnen kost het € 504.- en in Geldermalsen € 265.-

Maar dan gaat voor ons ook het totaalplaatje een klein beetje meespelen. Als het maar € 250.- scheelt, is het de overwegen waard vind ik. Hier zat voor ons ook de grens, met de maximale kosten die erbij zouden komen voor een locatie naar keuze.
Ik ga donderdagmiddag even langs de twee gemeentes voor informatie en dan kunnen we het waarschijnlijk vast gaan leggen.
Want zeg nu zelf, dit ziet er toch best leuk uit?



Wij zijn hier in septbember ofzo (open monumentendag) wezen kijken en hebben toen ook de trouwzaal gezien. Dit was echt een super gemeentehuis. Wij gaan hier ook vaak in het bos wandelen en vinden het nog steeds heel mooi.

Alexia

  • Gast
Hoe Zouden Jullie Dit Oplossen?
« Reactie #32 Gepost op: 8 januari 2008, 20:42:20 »
het ziet er super uit hoor!

ik zelf betaal ook meer dan in mijn eigen gemeente, gewoon omdat ik (we) die locatie mooi vind. Dus als je het geld ervoor hebt, waarom niet?!

nisanlin

  • Gast
Hoe Zouden Jullie Dit Oplossen?
« Reactie #33 Gepost op: 8 januari 2008, 20:58:27 »
Ja ik ken het gemeentehuis wel. Het is inderdaad mooi

Maar ik trouw toch liever in de gemeente waar ik woon, maar daar is het gemeentehuis inderdaad een stuk lelijker :) maar ach

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Hoe Zouden Jullie Dit Oplossen?
« Reactie #34 Gepost op: 9 januari 2008, 02:03:51 »
Ja, ik kan me wel voorstellen waarom je hier wilde trouwen.
Prachtig!!

Krisses

  • Gast
Hoe Zouden Jullie Dit Oplossen?
« Reactie #35 Gepost op: 9 januari 2008, 09:31:09 »
:ohmy:  :ohmy: Wat een schitterende locatie zeg! Snap heel goed dat je daar wil trouwen...

Om terug te komen op het handjes schudden...wij hebben er ook al de nodige discussies over gehad...wij hebben 190 gasten...
als we die 's avonds allemaal de hand moeten schudden zijn we 4 uur bezig...vind dat zooo zonde van de avond... :sad:
Maar ja het is ook wel weer zo dat mensen de moeite nemen om naar jou toe te komen dus begrijpelijk dat ze je willen feliciteren..

Heeft iemand de briljante oplossing?? :biggrin:

Alexia

  • Gast
Hoe Zouden Jullie Dit Oplossen?
« Reactie #36 Gepost op: 9 januari 2008, 09:34:30 »
ehh, sommigen geven mensen een ballon, die ze dan de lucht in moeten laten gaan als jullie langs zijn geweest, en dan kan je af en toe even dansen, even langs mensen enzovoorts...

succes met al die gasten :biggrin:

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Hoe Zouden Jullie Dit Oplossen?
« Reactie #37 Gepost op: 9 januari 2008, 09:58:14 »
@ Krisses, dat vind ik nou juist het voordel van óók handjes schudden in het stadhuis! Bij ons zal het erop neerkomen dat we ca. de helft van de handjes daar al geschud hebben en de andere helft schudden we op het feest :) Wij hebben in totaal zo'n 100 gasten.

Krisses

  • Gast
Hoe Zouden Jullie Dit Oplossen?
« Reactie #38 Gepost op: 9 januari 2008, 14:03:41 »
@ Mar1981 bij ons is er maar 35 man overdag en de rest komt 's avonds dus dan komt het er nog op neer dat ik nog steeds 155 man een hand moet geven  :sad:

We hadden een oplossing maar helaas :sad:
wij hadden bedacht om een digitaal gastenboek
( www.dvdgastenboek.nl ) bij de deur te zetten...iedereen kan in de camera iets in spreken om je te feliciteren en wij krijgen dat later op DVD thuis...
heb maanden lang contact gehad met dat vrouwtje ( wij waren het met sommige dingen niet eens)  krijg ik vorige week een mailtje dat alle apparaten al verhuurd zijn...heb een flink pissig  :mad: mailtje terug gestuurd...
Dus ja dag oplossing :sad:

Bruidje2008

  • Gast
Hoe Zouden Jullie Dit Oplossen?
« Reactie #39 Gepost op: 9 januari 2008, 16:25:26 »
[quote name=\'Krisses\' post=\'143938\' date=\'09 January 2008, 14:03\']@ Mar1981 bij ons is er maar 35 man overdag en de rest komt 's avonds dus dan komt het er nog op neer dat ik nog steeds 155 man een hand moet geven  :sad:

We hadden een oplossing maar helaas :sad:
wij hadden bedacht om een digitaal gastenboek
( www.dvdgastenboek.nl ) bij de deur te zetten...iedereen kan in de camera iets in spreken om je te feliciteren en wij krijgen dat later op DVD thuis...
heb maanden lang contact gehad met dat vrouwtje ( wij waren het met sommige dingen niet eens)  krijg ik vorige week een mailtje dat alle apparaten al verhuurd zijn...heb een flink pissig  :mad: mailtje terug gestuurd...
Dus ja dag oplossing :sad:[/quote]

Jammer zeg van het digitaal gastenboek, beetje vreemd ook van die firma als je al zolang aan het mailen bent om dan nu pas te melden dat alles verhuurd is  :dry:  
Ik vraag me echter wel af of dit nou DE oplossing is, mensen willen je denk ik toch persoonlijk feliciteren dan via een camera.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Hoe Zouden Jullie Dit Oplossen?
« Reactie #40 Gepost op: 10 januari 2008, 01:47:50 »
Digitaal boek of niet (jammer dat ze al verhuurd zijn), mensen komen met een cadeau of envelop, of misschien wel met niks en dan gaan ze je toch feliciteren.
Geef je mensen een ballon dan ben je lang bezig om te zoeken of je ze al hebt gehad of niet.

Naar mijn idee is het handjes schudden in de rij nog steeds het makkelijkste en het snelste voorbij.
Mensen zien dat andere mensen ook willen feliciteren, dus die doen het kort maar krachtig.
Later op de avond praat je wel een beetje bij.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards