collapse

Auteur Topic: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft  (gelezen 38533 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

seertje

  • Gast
Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Gepost op: 24 maart 2005, 14:18:56 »
hallo

wie weet een leuke functie voor mijn broertje van 16 jaar.
helaas is hij te jong om getuigen te zijn, en ook weer te oud om de ringen te mogen dragen. is er toch een bepaalde manier om het in het zonnetje te zetten?

bruidje

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2005, 15:48:33 »
mischien leuk de ceremonimeester te helpen
of jou weggeven

seertje

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2005, 16:26:07 »
ja inderdaad hij zou kunnen helpen met de ceremoniemeester
mijn vader mag mij al weggeven, dus dat zit er helaas niet in voor hem
maar ik wou hem ook een beetje in de spotlights zetten

bruidje

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2005, 18:56:39 »
[quote name=\'seertje\' date=\'24 March 2005, 16:26\']ja inderdaad hij zou kunnen helpen met de ceremoniemeester
mijn vader mag mij al weggeven, dus dat zit er helaas niet in voor hem
maar ik wou hem ook een beetje in de spotlights zetten
[post=\"12493\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


maar mischien kan het somen met je vader lijkt me ook heeeeeeeeel gaaf
hij aan de ene kant en je vader aan de andere kant


ook kan jij mischien op een andere maniier de ringen precenteren bv aan een zwaart of zo ik noem maar wat hoor???????
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2005, 18:57:15 door bruidje »

seertje

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2005, 20:43:25 »
[quote name=\'bruidje\' date=\'24 March 2005, 18:56\'][quote name=\'seertje\' date=\'24 March 2005, 16:26\']ja inderdaad hij zou kunnen helpen met de ceremoniemeester
mijn vader mag mij al weggeven, dus dat zit er helaas niet in voor hem
maar ik wou hem ook een beetje in de spotlights zetten
[post=\"12493\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


maar mischien kan het somen met je vader lijkt me ook heeeeeeeeel gaaf
hij aan de ene kant en je vader aan de andere kant


ook kan jij mischien op een andere maniier de ringen precenteren bv aan een zwaart of zo ik noem maar wat hoor???????
[post=\"12527\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


dit vind ik echt een super idee om het samen te laten doen!
zou dat mogen denk je?

hihi

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #5 Gepost op: 24 maart 2005, 20:46:29 »
voor in de kerk bedoel je? Of in het stadhuis... Volgensmij zijn daar geen regels voor dus mag je je laten weggeven door wie je maar wilt!

seertje

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #6 Gepost op: 24 maart 2005, 20:48:40 »
ja ik bedoelde voor in de kerk, maar nog van te voren even navragen of dat inderdaad mag  :)  maar ik denk dat ik twee "heren" gelukkig ga maken

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #7 Gepost op: 24 maart 2005, 21:15:44 »
in de kerk zijn daar, voor zover ik weet, geen regels voor. Maar misschien verschilt dat wel per kerk, dus vraag het inderdaad even na!

Cygnet

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2005, 23:31:04 »
Seertje,

Als je in de kerk trouwt zijn er heel veel gelegenheden / momenten om je broertje een belangrijke rol te geven.. overleg eens met degene (priester/pastor/pastoor?) die jullie huwelijk sluit? Misschien kan hij iets lezen - of (als je katholiek bent) je boeket aan maria bieden - voorgaan in gebed.. er zijn heel veel mogelijkheden.

Ook bij een burgerlijk huwelijk zijn veel ambtenaren bereid om een lid van de familie iets te laten zeggen als onderdeel van de ceremonie - kwestie van vragen!

putje

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #9 Gepost op: 15 september 2010, 17:36:20 »
Mijn vriend en ik willen gaan trouwen. Hij heeft 3 volwassen kinderen, ik 2. Aangezien we maar 4 getuigen mogen hebben is het dus niet mogelijk om ze allemaal te vragen. Weet iemand een leuke taak (geen ceremonimeester, we houden het klein) voor de "overgebleven" persoon?
Groet,

Maewyn

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #10 Gepost op: 15 september 2010, 17:58:34 »
Eredame voor een vrouw? Het spike n span houden van het bruidspaar, aanreiken van zakdoekjes, halen van drankjes, dragen van het boeket en de ringen, etc. Is dat misschien wat?

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #11 Gepost op: 15 september 2010, 17:59:04 »
Hoe oud is de "overgebleven persoon" en is het een mannetje of een vrouwtje?
Wat zijn zijn/haar kwaliteiten (regelen/inrichten/naaien/speechen/knutselen?)?

suzan1983

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #12 Gepost op: 15 september 2010, 20:38:48 »
Moeilijk. Wij zijn getrouwd na een geregistreerd partnerschap en konden toen dus geen anderen getuigen meer kiezen. We hadden geen getuigen meer nodig omdat we al man en vrouw waren.
E zijn zus wilde we wel graag als getuige. We hebben toen alle "getuigen" laten tekenen in het trouwboekje.

Je kunt ook alle 5 de kinderen een andere taak geven en bv je ouders (als je die nog hebt) of een goede vriendin, Broer, zus als getuigen kiezen.
Dan hoef je je niet druk te maken dat je 1 van de kinderen overslaat.

randstadmeisje

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #13 Gepost op: 15 september 2010, 20:54:42 »
Ik ben eens naar een bruiloft geweest, waar ze met hetzelfde zaten. De bruidegom had een hele speciale band met zijn broers en zus en heeft iedereen laten tekenen in het trouwboekje (net als de post hierboven). Alleen dit was natuurlijk naast de officiele papieren, dat was een idee van de ambtenaar. De ceremonie was erg sfeervol en alle broers waren even zenuwachtig of ze de 'echte' getuige waren of niet

Of misschien kan hij of zij meelopen met zijn/haar vader naar de ceremonie, dan wordt hij weggegeven door zoon/dochter.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2010, 20:55:38 door randstadmeisje »

liefmeisie

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #14 Gepost op: 15 september 2010, 20:59:42 »
Wij waren dit jaar aanwezig bij een bruiloft waarbij de zussen en broers getuigen waren.
Omdat ze toch graag de ouders ook wilden laten tekenen hebben ze de ouders alleen in het trouwboekje een handtekening laten zetten. Is dit misschien ook een idee? Dus de getuigen op de papieren en de 5e in het trouwboekje.

wij gaan trouwen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 206
  • Geslacht: Vrouw
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #15 Gepost op: 16 september 2010, 00:12:37 »
Mijn 18 jarige zoon geeft mij weg, mijn dochter van 15 geeft de ringen en naast de 4 getuigen die we hebben, worden de kinderen ook naar voren geroepen om te tekenen, maar dan in het trouwboekje...dit laatste was een idee van de ABS, waar wij het direct in konden vinden.

De ABS vroeg ook of er nog iemand een persoonlijk woord/speech wilde doen...
misschien is weggeven van de bruid, waarbij hij/zij in een korte speech aangeeft waarom de kinderen het fijn vinden dat jullie gaan trouwen een idee voor je 5e kind??
« Laatst bewerkt op: 16 september 2010, 23:27:18 door wij gaan trouwen »

Skogarfoss

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #16 Gepost op: 16 september 2010, 09:56:18 »
Wat cool om te horen dat je inderdaad dus  meer dan 4 getuigen kan hebben, in de zin van meer mensen in je trouwboekje laten tekenen.
Ik zit hier ook met het dilemma dat ik niet kan/wil kiezen uit mijn 3 beste vriedinnen. En voor mij betekent het trouwboekje meer dan die papieren die je na je huwelijk toch nooit meer ziet.

jmarloes

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #17 Gepost op: 16 september 2010, 23:19:52 »
Ik spreek persoonlijk uit ervaring, alleen dan vanuit de andere kant. Mijn moeder is hertrouwd en wij zaten ook met 5 kinderen. 2 van zijn kant en 3 van de onze. Ik zou het wel allemaal gelijk houden anders krijg je toch een beetje buitengesloten idee. Ik wist dat het niet anders kon, maar voelde mij toch een beetje bijhangen omdat ik de enige was zonder een 'echte' taak... Het is moeilijk, maar ik zou er als ik jou was toch er zo veel mogelijk naar streven dat iedereen ongeveer het zelfde heeft. Dan voelt niemand zich als het vijfde wiel :)

w&ndy

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #18 Gepost op: 17 september 2010, 09:27:51 »
lijkt me inderdaar astig,maar leuk idee om alle kids te laten tekenen in het trouwboekje! En zou dan vragen of ze op uitzondering er een 5de stoel bijzetten bij de getuigenbankjes/stoelen. Verder kun je als het een meid is haar jou laten helpen met aankleden en hem/haar wat verantwoordelijkheden geven voor de dag. Als het een zoon  is kun je hem inderdaad jou weg laten geven,of hem de trouwauto laten rijden.
Ik ben benieuwd hoe je het gaat doen!
succes!

putje

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #19 Gepost op: 17 september 2010, 18:54:47 »
Bedankt voor alle reacties. Het gaat om de zoon van mijn vriend van 21 jaar. Dus erg lastig om iets leuks te verzinnen. En het is al heel lang mijn wens om in elk geval zelf mijn 2 kinderen als getuigen te hebben. "Mijn vriend" (natuurlijk zitten we er allebei mee) zit daarmee dus in een lastig dilemma want het liefst wil hij ze alle 3. Hij werkt op het gemeentehuis, zij het op een andere afdeling dan burgerzaken maar misschien is er toch iets te regelen. En anders gaan we toch maar voor het aangeven van de ringen.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #20 Gepost op: 18 september 2010, 18:10:50 »
Chauffeur van de trouwauto misschien?
Of als BABS??
« Laatst bewerkt op: 18 september 2010, 18:11:33 door Happy Bride »

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #21 Gepost op: 18 september 2010, 22:39:07 »
Wellicht dat hij een stukje van de ceremonie kan invullen door een mooie speech te geven?

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #22 Gepost op: 1 oktober 2010, 22:32:08 »
Chauffeur van de trouwauto misschien?
Zat ik ook aan te denken!

trouwambtenaar Mariƫlle

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #23 Gepost op: 6 oktober 2010, 13:37:42 »
Hallo Putje,

Het is ook een idee om de zoon van je vriend de officiele trouwakte te laten voorlezen voordat de andere getuigen deze tekenen.
De ambtenaar kan vantevoren een leesakte aanreiken waar precies de tekst op staat die gelezen moet worden, het begint met:
Heden(jullie trouwdatum) verschenen voor de ambtenaar van de burgerlijke stand enzovoort...

Of je maakt zelf, van mooi papier, een tekenakte met daarom alle vijf de namen van de kinderen, die ze tijdens de ceremonie ook tekenen.

Hopelijk komen jullie eruit, in ieder geval een fijne trouwdag!

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #24 Gepost op: 6 oktober 2010, 13:40:07 »
Wij hebben een goede vriend van ons die als vijfde wiel aan de wagen hing zeg maar de moderne versie van de huwelijksakte voor laten lezen tijdens de ceremonie. Als verrassing overigens, dus dat was eerst even zo'n wha? yikes! moment, maar wij wisten dat ie daar wel tegen kon :wink:

Zo kreeg hij ook een speciale taak.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards