collapse

Auteur Topic: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft  (gelezen 38539 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Penny

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #25 Gepost op: 23 januari 2013, 14:47:50 »
Verloofde en ik waren op zoek naar een manier om onze kinderen te laten participeren bij de huwelijksvoltrekking zelf. We hebben al een aantal kinderaktes gezien, en vonden dat een goed idee.

Nu zag ik bij toeval een set te koop voor het houden van een 'sand ceremony', heeft een van jullie hier ervaring mee? Zelf gedaan of gezien bij een ander?

Ik heb veel voorbeelden gevonden van de teksten die erbij horen, maar vind het allemaal net iets te dramatisch, en het legt alleen de naduk op het huwelijk tussen bruid en bruidegom.
Wij willen juist vieren dat we met de kinderen een gezin vormen, en omdat de kinderen meedoen mag het best wat luchtiger.

Alle ideeën zijn welkom!
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2013, 20:54:12 door JoyceS »

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #26 Gepost op: 23 januari 2013, 21:09:20 »
Nog nooit van gehoord 'sand ceremony'.

Welke taken je ze geeft hangt natuurlijk ook een beetje af van de leeftijd. Wij hebben ook twee kinderen van dan bijna 1 en ruim 3. Onze zoon van 3 mag de ringen komen brengen. Die zal hij al rijdend op een auto met aanhanger (met daarop de ringen) komen brengen. Daarnaast slaapt hij de avond er voor samen met papa bij opa en oma en mag hij in de trouwauto mama en zijn zusje komen ophalen.
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2013, 20:55:54 door Happymama79 »

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #27 Gepost op: 23 januari 2013, 21:22:26 »
Een zand ceremonie heb ik ook al eerder gezien maar ik vraag me af hoe je dat in een gemeentehuis huwelijk in moet passen, met een eigen babs kan dat denk ik beter, ziet er wel leuk uit!

Marieke1975

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #28 Gepost op: 24 januari 2013, 14:52:39 »
Hallo allemaal,

Heel, heel lang geleden heb ik een kleutertje beloofd (de dochter van mijn beste vriendin) dat als ik zou gaan trouwen zij het bruidsmeisje mocht zijn.
De man liet op zich wachten en het trouwen ook, wat resulteerde in 2 kinderen van 4 en 2 en nu pas een aanzoek,
het bruidskleutertje is nu 12 en een behoorlijk bijdehante Amsterdamse.
Ik wil nu graag mijn eigen kleuter als bruidsmeisje.......
Wie weet er ee hele toffe erebaan voor de 12-jarige? :confused:

alvast bedankt
Marieke

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #29 Gepost op: 24 januari 2013, 14:55:16 »
Rondgaan met het gastenboek misschien? Of jouw assistente zijn met het vasthouden van je boeket en je tasje en kijken of je haar en make-up nog goed zit ofzo? Misschien kun je haar ook meevragen als jullie foto's gaan maken en dat zij er dan voor zorgt dat je sleep goed ligt bij foto's.

Fransje

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #30 Gepost op: 24 januari 2013, 18:28:56 »
Laat haar bruidsDAME zijn. :) Dat heb ik ook gedaan met mijn zusje. BruidsDAMES krijgen natuurlijk veel belangrijkere taken (voor hun gevoel). Ze mogen het handtasje bijhouden en make-up en zakdoekjes enzo van de bruid. Is dat een idee?

injaja

  • Junior
  • **
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Vrouw
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #31 Gepost op: 8 maart 2013, 21:30:48 »
Ons schoonzusje kwam met een supergoed idee voor de taken voor kinderen op de bruiloft! Wij hebben drie nichtjes van 8-12 jaar. We geven ze elk een wegwerpcamera mee, met daarbij een 'opdrachtenlijstje' van alle dingen waar ze een foto van moeten maken. Zo kun je daar bijvoorbeeld op zetten; 'maak een foto van bruid en bruidegom dat ze elkaar een kusje geven', 'maak een foto dat de schoonouders in een deuk liggen', 'maak een foto dat ouders aan het dansen zijn', maak een foto dat bruid haar oma knuffelt'. Zij kunnen dan wegstrepen wat ze gehad hebben en misschien dat we ze aan het einde nog een soort 'certificaat' kunnen geven (of misschien alleen de kleinste, aangezien de 12jarige daar niet zoveel meer mee zal hebben).

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #32 Gepost op: 9 maart 2013, 10:41:47 »
Hé, leuk idee injaja!

injaja

  • Junior
  • **
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Vrouw
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #33 Gepost op: 9 maart 2013, 14:57:50 »
Dat vond ik ook! Dus ik dacht; die deel ik met iedereen zodat er meer mensen wat aan hebben! :D

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #34 Gepost op: 9 maart 2013, 15:08:03 »
Ik ga em onthouden voor mijn nichtje. Zou ze ook erg leuk vinden, gok ik.

misseagle

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #35 Gepost op: 9 maart 2013, 19:09:35 »
Super idee!
Heb zelf ook nichtjes tussen de 7 en 13 die bruidsmeisjes zijn dus ik ga dit zeker voorstellen aan mijn AS

Bruidje2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Wat te doen met mijn petekind?
« Reactie #36 Gepost op: 16 juni 2014, 14:06:44 »
Hallo allemaal,
Op onze bruiloft komen eigenlijk geen kinderen, enkel mijn petekind.
Tegen de tijd dat we gaan trouwen is hij 2,5 jaar oud.
Maar nu wil ik hem graag een speciale taak geven, ik had zelf al bedacht om hem de ringen te laten brengen.
Maar hebben jullie misschien leukere ideetjes?
Alvast bedankt! :)

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Wat te doen met mijn petekind?
« Reactie #37 Gepost op: 16 juni 2014, 14:31:23 »
De ringen laten brengen is leuk toch?! ;) Ik heb hele leuke shirtjes gezien met op de voorkant een stropdas geprint en op de achterkant Ringsecurity erop. Vond ik erg grappig en ik vind het haast jammer dat ik dochters heb ;)
Je kunt hem ook voor jullie uit laten lopen met een bordje met "Here comes the bride" of in het Nederlands natuurlijk. Verder lees ik even mee, want wij hebben ook twee dochters die we wat willen laten doen. Alleen die zijn dan ruim 3,5 en 6.

mamamikado

  • Gast
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #38 Gepost op: 16 juni 2014, 15:55:44 »
Ook bij ons zijn er 3 dochters aanwezig: De oudste (9,5 jaar) wilt graag iets voordragen, en mag de kinderaktes brenegn voor hunzelf, deze zijn door de gemeente geregeld. De middelste (8 jaar) komt de ringen brengen. De jongste (bijna 5) mag de trouwboekjes, samen met de bode brengen en langs alle getuigen gaan met het boekje.

's avonds mogen de oudste 2 helpen met het ontvangen van de gasten. De jongste drtelt overal op haar manier tussendoor.

Wij hebben een locatie met een indoorklimtoestel, en een speelhoek, dus ze zullen zich vast vermaken, we hebben zo'n 15 kids tussen 15 mnd en 16 jaar ;) Anders kunnen ze ook nog buiten lekker balletje trappen o.i.d.

Bruidje2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Wat kan mijn petekind doen op de grote dag?
« Reactie #39 Gepost op: 16 juni 2014, 16:03:16 »
Hallo allemaal,
Op onze bruiloft komen eigenlijk geen kinderen, enkel mijn petekind.
Tegen de tijd dat we gaan trouwen is hij 2,5 jaar oud.
Maar nu wil ik hem graag een speciale taak geven, ik had zelf al bedacht om hem de ringen te laten brengen.
Maar hebben jullie misschien leukere ideetjes?
Alvast bedankt! 

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Taken kinderen (jong&oud) op de bruiloft
« Reactie #40 Gepost op: 16 juni 2014, 16:39:31 »
Mn vriend en ik hebben ook 2 kinderen, die willen we natuurlijk ook een speciale taak geven. Ze mogen de ringen brengen en de kinderakte tekenen.

Ze zijn nog te klein om de mensen op te vangen als je binnen komen bij de locatie.

Ze zijn namelijk dan 5 en 6 jaar oud en het zijn 2 stoere jongetjes.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards