collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis Dominicaanse republiek  (gelezen 25547 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lodi

  • Gast
Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Gepost op: 17 januari 2008, 16:04:32 »
Hallo allemaal
Afgelopen zaterdag hebben wij onze huwelijksreis ook geboekt. We gaan naar de Dominicaanse Republiek.
We zijn normaliter erg avontuurlijk en reislustig qua vakanties, maar omdat we een week voor ons huwelijk al naar Italie gaan ( samen met mijn familie, kado van mijn ouders want die zijn 40 jaar getrouwd) en daar lekker gaan klimmen en wandelen, hebben we besloten om 9 dagen all inclusive te gaan genieten met zijn 3en in de zon.

We gaan naar het plaatsje Sosua, daar zijn niet alleen resorts maar is ook een plaatsje waar je heen kan.

Misschien zijn andere meiden hier ook geweest en hebben nog leuke ideeen.

Alvast bedankt

Alexia

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2008, 16:15:55 »
klinkt heerlijk! Heel veel plezier!

HappyBride

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2008, 22:18:47 »
He leuk dat jullie geboekt hebben! Klinkt heerlijk relaxed is na zo'n actieve vakantie en het trouwen denk ik wel lekker inderdaad!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2008, 10:50:58 »
Dat wordt afkicken voor jullie!!!!
Maar wel optimaal genieten met z'n 3-en voor het eerst zo ver weg.
Klinkt heerlijk!

Linnie

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2008, 13:36:06 »
Klinkt goed! Lekker genieten met je gezinnetje!

Sue

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2008, 09:53:26 »
Lekker hoor, de Dominicaanse republiek. Geniet er van!

FutureBride

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2008, 09:58:39 »
Eerst naar Italië, dan trouwen en dan naar de Dominicaanse! Klinkt goed!

lodi

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #7 Gepost op: 22 januari 2008, 17:02:04 »
:biggrin: ja het is wel een beetje te he..hihi
Het weekje italie doen mijn ouders kado,kunnen we alvast ontspannen en bijkleuren voor de bruiloft :biggrin:

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #8 Gepost op: 22 januari 2008, 20:08:33 »
Heerlijk joh! Daar zijn wij ook geweest op huwelijksreis! Ook naar Sosua. Zit je dan toevallig ook in Casa Marina Beach, of Reef? Wij hebben er een heerlijke tijd gehad in ieder geval! We zijn eigenlijk niet het plaatsje verder in geweest. We hebben 1 poging gedaan, maar werden een beetje gek van die mensen die je om de haverklap aanhouden om je iets te laten kopen. Daarna alleen nog een keer naar de bank geweest. Maar op het resort en bij de excursie was het echt geweldig!
Als ik ze nog geplaatst krijgt, heb ik vast 2 fotootjes voor je!

lodi

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2008, 14:12:59 »
Wauw dat ziet er mooi uit.
Wij gaan naar Sosua bay hotel. Ik had al begrepen uit de folder dat het plaatsje vol staat van souveniers winkels, nou ja hoeven we er ook niet te veel van verwachten :biggrin:
leuk dat jullie het zo naar de zin hebben gehad.
Als je nog leuke tips hebt voor excursies? laat ze me weten :)

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #10 Gepost op: 24 januari 2008, 22:52:15 »
Oké, wel een ander hotel dus! Wij zijn op excursie geweest naar paradise island. Eerst een eind met een bus, dus dan zie je al heel wat van het land. Gaf de gids ook wat uitleg over wat je zag. Daarna met speedbootjes een eind varen naar het eilandje, dat zie je op de foto. Gewoon een strookje wit zand met 3 kleine hutjes erop zoals op die foto. Daar kon je schitterd snorkelen! Echt geweldig was dat. Vervolgens hebben we met diezelfde bootjes door de mangrove gevaren. Ook al schitterd. Daarna gelunched bij een strandtentje en vervolgens met de bus terug. Op de terugweg gingen we nog langs een sigarenmakerij. Lieten ze zien hoe dat in zijn werk ging. Was echt een mooie dag! Echt wel een aanrader!

lodi

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #11 Gepost op: 25 januari 2008, 13:59:10 »
Wat leuk, klinkt heel goed die tip.
Lijkt me ook fantatstisch om heen te gaan.
Dankje

Hellokitty

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #12 Gepost op: 11 maart 2008, 00:37:06 »
Wie is er wel eens geweest? We zouden heel graag naar Punta Cana willen, het gedeelte met de allermooiste witte stranden en blauwe zee.. (zucht!) Zoooo mooi voor een honeymoon!

Alle ervaringen zijn welkom!

HappyBride

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #13 Gepost op: 12 maart 2008, 23:24:42 »
Sorry nog nooit geweest, vrienden van ons wel met de Honeymoon en die vonden het prachtig! Lijkt me ook een geweldig mooie reis!
Succes met zoeken!

Sambal

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #14 Gepost op: 12 maart 2008, 23:46:03 »
Ben er ook nooit geweest, maar vrienden wel. Die zaten ook in Punta Cana, in een RIU-hotel. Ze vonden het geweeeeldig. Lijkt me een perfecte honeymoonbestemming! En Punta Cana heeft inderdaad de mooiste stranden. Dit zit aan de Caribische kant van het eiland, daar moet je zitten. Aan de Atlantische kant van het eiland zijn de stranden minder wit en mooi.

lodi

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #15 Gepost op: 13 maart 2008, 10:38:11 »
Wij gaan in mei naar Sosua als huwelijksreis, van wat ik gezien heb erg mooi.

Sambal

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #16 Gepost op: 13 maart 2008, 11:19:53 »
Leuk hoor, in Sosua schijnen de stranden wat minder wit te zijn dan aan de Caribische kant van het eiland, maar het plaatsje schijnt echt supergezellig te zijn! Veel plezier!

xbruidjex

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #17 Gepost op: 13 maart 2008, 12:26:35 »
ik ben vorig jaar zomer op vakantie geweest naar de dominicaanse republiek. ik zat alleen in puerta plata. het is een onwijs mooi eiland. zeker weten. alleen als je daar heen wilt gaan zorg er dan voor dat je in een top hotel zit waar alles inclusive is want je kan dus niet zelf daar over straat lopen. je kan van die excursies maken. heel wat eigelijk. dolfijnen zwemmen, watersport en safaries.

als je echt een zon vakantie wil hebben en lekker alleen maar wil luieren is het een super vakantie bestemming. maar voor de rest.. tja.. ik ben er maar 8 dagen geweest en dat was eigelijk wel genoeg. dus zou het zelf minder  vinden voor een honeymoon.

wat ik wel heb gehoord is dat punta cana wel super mooie bounty stranden heeft! dat hoorde ik van mensen in het vliegtuig op de terug weg. dus als je naar de dominicaanse republiek gaat moet je zeker die kant op!

brenda2612

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #18 Gepost op: 13 maart 2008, 12:40:21 »
Wij gaan in augustus op huwelijksreis naar de Dom. rep.

We gaan over 2 weken naar een reisbureau om te boeken.

Ik weet alleen niet zo goed welke gedeelte van het eiland het leukste is voor een huwelijksreis. mooie witte stranden zijn leuk, maar er moet verder ook wel wat te doen zijn...

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #19 Gepost op: 13 maart 2008, 14:35:41 »
Wij zijn ook naar puerto plata geweest, 2 weekjes. Was echt een week te lang. En je moet zeker een goed hotel uitzoeken, want daar zul je toch het meeste van de tijd doorbrengen. Wij hadden de pech dat we niet een super hotel hadden. We kregen zelfs door het personeel halverwege de vakantie een briefje onder de hotelkamerdeur doorgeschoven dat we een gratis tshirt op konden halen omdat we gast waren. Moesten ergens naar een uithoek van het hotel, en begonnen toen al wat twijfels erover te krijgen. En inderdaad we werden te woord gestaan door wat personeelleden en geinformeerd hoe wij wel eventjes geld konden lenen en hier een huisje konden kopen, was allemaal heel simpel en helemaal niet duur. Hebben daar toch een ruzie moeten maken om hun duidelijk te maken dat we hier niet van gediend zijn en dat we hier voor onze rust kwamen. Uiteindelijk is de directeur erbij gekomen en mochten we gaan. (weg werd gewoon belemmerd, dus was gewoon eng). We hebben het daarna de organisatie doorgegeven, maar die vonden het normaal, gebeurde dus wel vaker.

Op zich is het een heel mooi eiland. Alleen de mensen zijn wat geobsedeerd door het toerisme, wat erg jammer is. Maar dat is toch op veel plekken zo. Als je een goed hotel uitzoekt, moet er weinig aan de hand wezen en kun je denk ik een geweldige vakantie hebben.

Groetjes Rixt

veronique

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #20 Gepost op: 13 maart 2008, 15:49:02 »
wij zijn vorig jaar september naar de dominicaanse republiek geweest.
ook naar punta cana daar zijn de stranden inderdaad witter.
wij zijn ook expres naar die kant van het eiland geweest voor de witte stranden.
het is er prachtig heerlijke witte langen zandstranden met palmbomen.
maar neem inderdaad een goed hotel all-in.
want je kan niet zo makkelijk van het park af dit raden zo ook af.
wij vonden het niet zo erg want bij ons hotel zaten winkeltjes 5 restaurant's en in discotheek.
maar overdag kan je wel gewoon naar het centrum lopen hebben wij ook gedaan.
zeker de moeite waard om heen te gaan!!!!

Sambal

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #21 Gepost op: 13 maart 2008, 15:53:51 »
Ik lees nu al 2 x dat je niet goed van het hotelpark af kan en je niet zomaar zelf op straat kunt gaan lopen. Waarom is dit? Word je lastig gevallen, is het gevaarlijk? Dit heb ik niet echt gehoord van mijn vriendin, die in Sosua zat.

lodi

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #22 Gepost op: 13 maart 2008, 17:24:29 »
Klopt wat ik van Sosua begreep is dit een gezellig plaatsje met restaurants en kroegen, vanuit ons hotel is het op loop afstand.
Om deze reden hebben we ook voor dit plaatsje gekozen, andere plaatsen zit je echt aan een resort vast
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2008, 17:24:47 door lodi »

Bruidje08

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #23 Gepost op: 13 maart 2008, 20:04:44 »
We hebben geboekt! We hebben gekozen voor de prachtige witte stranden en knalblauwe zee in Punta Cana. Normaal zijn we ook erg ondernemend en willen we altijd iets van het land en zijn cultuur zien als we op vakantie zijn, maar op onze honeymoon willen we maar 2 dingen: relaxen en genieten van elkaar. En als je  van te voren weet dat er buiten het resort om niets te beleven is dan stel je je daarop in en is het helemaal niet erg..Heb er zooooo'n zin in!! :applaus:  :heart:  :heart:  :sun:

debby82

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #24 Gepost op: 13 maart 2008, 23:05:29 »
ik weet niet wanneer je trouwt maar ik zou niet in augustus t/m oktober gaan, de vakantie van vriending van ons is toen flink verregend in verband met een orkaan.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards