collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis Dominicaanse republiek  (gelezen 25544 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bruidje08

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #25 Gepost op: 13 maart 2008, 23:56:20 »
Wij gaan ook in augustus.. volgens mijn collega, die al jaren in augustus gaat, is er dan nog niet zoveel aan de hand en zij heeft al 7 jaar mooi weer in deze maand..Hoop het! Gelukkig gaan we de eerste week van augustus al. Zou toch wel heel zonde zijn inderdaad :sad:

Sambal

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #26 Gepost op: 14 maart 2008, 00:11:53 »
Klopt, van juni t/m augustus regent het vaker en het orkaanseizoen is in september en oktober. Net als in Mexico, waar ik geweest ben. Maar het hoeft niet te betekenen dat er elk jaar een orkaan is. Wel regent het bijna dagelijks, maar er kan daarnaast ook veel zon zijn. Je moet je er even op instellen.

xbruidjex

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #27 Gepost op: 14 maart 2008, 17:46:14 »
hoe het in punta cana zit weet ik niet. maar wij konden (in puerto plata) echt niet het hotel uit omdat er gewoon niks in de buurt was. verder zijn er heel erg veel arme wijken waardoor ze aanraden niet zelf op onderzoek uit te gaan omdat ze je kunnen ''beroven'' ik weet verder niet precies hoe erg dat is. maar toen we langs die wijken reden (met de bus vanaf het vliegveld) zag ik dat ik er ook niet perse naar toe hoefte.

zorg er trouwens wel voor dat je genoeg ''klein'' geld op zak hebt. want bij alles wat ze daar voor je doen vragen ze om een tip. wij hadden alleen groot geld (net omgewisseld) en toen we na aankomst op het vliegveld de bus is moesten zorgde een mannetje wel even dat ie de koffers er in zou doen voor ons. daarna was het gelijk TIP!! TIP!! dus 3 seconden werk kreeg die 20 euro van ons. durfde ook geen nee te zeggen want was beetje eng typje hihi.

het lijkt nu alsof ik helemaal negatief over het land ben maar dat is echt niet zo hoor! zijn ook leuke dingen en het is daar echt SUPER mooi! probeer je alleen tips mee te geven  :wink:

Bruidje08

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #28 Gepost op: 14 maart 2008, 23:07:00 »
Tsja, dit is helaas in bijna alle landen in Midden-en Zuid Amerika zo...als je hier van tevoren een beetje op de hoogte bent dan schrik je er niet meer zo van. Toch blijven deze landen me trekken, ik vind het er zo mooi!
Alleen zou ik in de Dominicaanse Republiek geen rondreis willen doen (weet niet eens of dit mogelijk is..)op eigen houtje, daar is Cuba weer veel meer geschikt voor! het allerliefst zou ik daar weer naar toe gaan, maar mijn vriend wil helaas niet 2 x naar hetzelfde land.. :sad:

Maar dit ziet er op de foto's ook geweldig uit! Heb er zin in!! :cool:

Lisette1982

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #29 Gepost op: 18 februari 2009, 16:13:34 »
Wij wilden dus eigenlijk in september naar de dominicaanse gaan voor onze (verlate) huwelijksreis.
Maar na enigzins wat te hebben opgezocht over het land blijkt dan het orkaan seizoen te zijn.
Nu vraag ik me dus af of het echt af te raden is om dan te gaan. Of valt het nog mee met de orkanen en de regen?

Anders moeten we dus op zoek naar een ander land. Het liefs de in de carribean. Echter zitten we aan een budget van 3000 euro (met z'n drieen) want onze zoon van 2,5 gaat ook mee.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #30 Gepost op: 18 februari 2009, 16:28:26 »
Ik zou zeker niet gaan tijdens het orkaanseizoen! Heb nu al vaker meegemaakt dat mensen hierin gestrand waren en dat is geen pretje! Genoeg verhalen over bekend.  Zou absoluut het risico niet nemen, de kans is erg groot dat je er zelf ook in beland en met een kleine van 2,5 zou ik de gok al helemaal niet wagen.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #31 Gepost op: 18 februari 2009, 16:28:30 »
Euhm .. hoe lang wil je gaan? Want 3000 euro met z'n drieen is best lastig denk ik.
Wij denken er over om dit jaar naar Tobago te gaan - ook Caribisch maar met zijn tweeen kom je dan al op of boven dat bedrag.

Het orkaan/regen seizoen schijnt wel mee te vallen - het is toch wel warm. De dagen beginnen vaak zonnig en 's middags valt er dan een korte, hevige bui. Hoe het met orkanen zit op de Dominicaanse Republiek weet ik niet. In Tobago is in 1963 de laatste langs geweest of zo.

bride 2 be

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #32 Gepost op: 18 februari 2009, 16:34:49 »
Wij gaan in september naar Aruba. Dit eiland behoort tot de bendenwindse eilanden en schijnt bijna geen last te hebben in het orkaanseizoen. Hooguit wat meer wind maar dit is minimaal. Ook Curacao en Bonaire schijnen prima te kunnen  in september, misschien heb je hier wat aan?

Puma in love

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #33 Gepost op: 18 februari 2009, 17:01:10 »
Je moet een beetje mazzel hebben met dat orkaan seizoen! Wij zijn ook in september in DR geweest en totaal geen last van orkanen gehad (maar dan ook helemaal niet!)! Alleen de voordelen ervan meegemaakt: weinig mensen op het resort en een super warm zeewater! (is het warmst van het hele jaar!).
Een tip van het reisbureau was ook naar het noorden van DR te gaan, het oosten wordt het zwaarst geraakt door een evt. orkaan. In het oosten zijn de stranden vaak mooier, maar in het noorden konden wij gewoon met z’n tweetjes met de plaatselijke bus naar een stad (Puerto Plata)! Zonder excursies of dergelijke. Dat had je in het oosten weer niet volgens mij.

femkemarije

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #34 Gepost op: 18 februari 2009, 19:06:32 »
Ik zou het niet doen. Wij zijn eens op het randje van regenseizoen naar Cuba geweest en hadden wel 2 van de 10 dagen regen. Zit je dan op je resort... Maar ik vind orkanen wel wat enger dan regen! Afgelopen jaar is de DR wel erg getroffen volgens mij, zo ook Sint Maarten.

Zoals al eerder gezegd hebben de DR en Cuba wél last maar Aruba en de Antillen niet. Dus misschien dat als optie?

Juudjeuh

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #35 Gepost op: 18 februari 2009, 20:44:46 »
Wij zijn in 2007 in september geweest en geen last gehad van orkanen..
M'n ouders zijn afgelope september geweest ook geen last gehad... En we gaan aankomend jaar ook in september met het hele gezin naar de DR.

Je kan inderdaad pech hebben, maar geloof inderdaad dat je er in het noorden, bij punta cana, minder last van hebt... De stranden zijn daar ook mooier :) mooi wit!

Robine82

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #36 Gepost op: 18 februari 2009, 21:45:21 »
Het is de vraag of je het risico wil nemen .. je kan mazzel hebben en niets merken van orkanen .. maar als het wel zo is, lijkt het me geen pretje!
Wij trouwen in september, maar hebben besloten niet naar de carribean te gaan (terwijl het wel erg mooi is!!), omdat wij het risico niet willen nemen. Ik lees dat jullie een verlate huwelijksreis doen .. kunnen jullie dan niet nog verder verlaten - of ver-eerderen, (bv half aug) zodat je niet in orkaan seizoen zit?!

Hypnotic

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #37 Gepost op: 19 februari 2009, 04:33:26 »
Het orkaan seizoen loopt van juni tot en met november, als je 6 maanden afweegt naar het risico om in een orkaan terecht te komen, lijkt mij dat risico best klein,.
wij trouwen ook in september, en doen gewoon een cruise oa in de caribic van eind september tot half oktober,
Ik ben al eerder die kant op geweest in die maanden, en heb ook wel eens een dag regen gehad, so what? dan speel je een dag niet voor rollade, pak een plu, en ga de hort op, het is sowieso warm!

saskia81

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #38 Gepost op: 19 februari 2009, 11:02:29 »
Wij zijn in Juni naar de dr geweest (in 2005) en het was SLECHT
Van de 15 dagen hebben we zeker 5 hele dagen binnen moeten zitten. Het was dan ook echt extreem, werd ons verteld door het personeel.
Nou dan zit je daar mooi, de hele dag binnen, koud is het niet, maar het regent dan zo hard, dat je verder ook niets buiten kan doen.
En als je dan met een kleine van 2,5 zit, duren de dagen helemaal lang
Buiten die 5 dagen viel er hier en daar op een dag ook een flinke bui, maar dat was dan even heftig, en een uur daarna kon je bij wijze van weer lekker in de volle zon aan het strand liggen.
Je loopt altijd een risico, het klimaat is natuurlijk erg aan het veranderen, dus zekerheden krijg je nooit.
Als je het echt graag wil, zou ik het er wel op wagen. Zeker als je 2 weken gaat, zitten er altijd meer mooie dagen bij dan slechte (over het algemeen)
succes!

Lisette1982

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #39 Gepost op: 19 februari 2009, 16:17:46 »
En hoe is het er in oktober?
Veel verder verlaten gaat helaas.

Hypnotic

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #40 Gepost op: 19 februari 2009, 17:47:50 »
Iets minder kans op een orkaan,
Ik zou zelf niet in Cana gaan zitten, want als het dan een dagje regent, heb je alleen strand,
In de buurt van Puerto Plata heb je een mooie natuur, en ook een leuke stad, met wat historisch spul, (forten) rum fabriek, enz, grappige dingen om een verregende dag mee op te leuken,

Lisette1982

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #41 Gepost op: 19 februari 2009, 18:27:04 »
En hoe zit het met de zee? Cana is wel rustiger en meer geschikt voor kinderen heb ik begrepen. Maar is Puerto plata wel te doen met een kind van 2,5?

saskia81

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #42 Gepost op: 19 februari 2009, 19:32:50 »
In cana is er idd weinig te beleven in de omgeving, dan moet je al snel met een excursie weg met de bus.
Wij waren erg aangewezen op het hotel, dus idd met slecht weer, binnenhangen......

Hypnotic

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #43 Gepost op: 19 februari 2009, 21:02:48 »
Ik weet niet of je normaal ook met je smurf reist, en allerlei activiteiten onderneemt,
Je hoeft toch ook niet IN PP te verblijven,
Cabarete en Sosua liggen in de buurt, en liggen aan mooie stranden,

Lisette1982

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #44 Gepost op: 19 februari 2009, 21:35:02 »
Ik bedoelde eigenlijk meer of de zee aan de noordkust dus in de buurt van puerto plata wel te doen is met een kind.
Omdat het natuurlijk aan de atlantische oceaan ligt. En die is over het algemeen wat ruiger.
Kan je daar ook mooi snorkelen/duiken?

Puma in love

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #45 Gepost op: 19 februari 2009, 21:57:43 »
[quote name=\'Lisette1982\' post=\'208619\' date=\'19 February 2009, 21:35\']Ik bedoelde eigenlijk meer of de zee aan de noordkust dus in de buurt van puerto plata wel te doen is met een kind.
Omdat het natuurlijk aan de atlantische oceaan ligt. En die is over het algemeen wat ruiger.
Kan je daar ook mooi snorkelen/duiken?[/quote]
Ik denk dat het noorden ook goed te doen is met een kleine!
Ik heb begrepen dat de zee in de buurt van Cabarete idd ruig is. Wij zaten in RIU resort, afgelegen van andere hotels, 30 minuten met openbaar vervoer naar Puerto Plata, de zee was rustig hier. En voor het hotel zelf was het niet echt spannend snorkelen, nee...
Zo was de zee bij het hotel:


Wel wat visjes gezien, maar voor dat echt super gaaf water moesten wij toch op excursie naar een zandeilandje:

Hypnotic

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #46 Gepost op: 19 februari 2009, 21:59:43 »
Hahaha, ik begreep je verkeerd,
Er ligt een rif voor Sosua, ik vond het wel aardig (maar minder in vergelijking met Bonaire,/Rode Zee, ben verwend daardoor)
De zee is wat ruiger, hoewel ik er goed kon zwemmen, ik weet niet of in Cana ook een rif voor de deur ligt, het zou dan een afweging worden van prioriteiten,
Of de zee te doen is met een kleine, ik heb geen idee, niet op gelet eigenlijk,
google?

Lisette1982

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #47 Gepost op: 19 februari 2009, 22:05:03 »
Ik denk dat we gewoon voor safe moeten gaan en voor de noordkust moeten gaan kiezen. De stranden in Cana schijnen wel mooier te zijn dan in het noorden. Maar dat is wat mij betreft dan wat minder belangrijk.
En anders zal er vast wel een excursie zijn die je naar mooie plekjes leidt.
We hadden eigenlijk gewoon in mei moeten gaan trouwen en dan direct op reis moeten gaan....Hadden we dit probleem niet gehad. Haha

Lisette1982

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #48 Gepost op: 2 maart 2009, 21:53:17 »
Nou we hebben onze reis geboek hoor! We hebben besloten om een maandje later te gaan (oktober) en gaan dan 16 dagen naar punta cana met z'n drieen.
Heb er nu al zin in

saskia81

  • Gast
Re: Huwelijksreis Dominicaanse republiek
« Reactie #49 Gepost op: 9 maart 2009, 20:27:50 »
Leuk!!!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards