collapse

Auteur Topic: Taart  (gelezen 10761 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

natascha

  • Gast
Taart
« Gepost op: 25 maart 2005, 21:14:54 »
Wij wilden donderdag avond de taart bestellen, wat denk je.....????
Bakkerij dicht !!!!!!   Schiet niet op zo.
Johan heeft het aldoor zo druk, hij is deze week al 3 avonden weg,
en ik wil niet alles alleen beslissen.
Hopelijk is hij morgen op tijd thuis, kunnen we dan misschien even heen.
Maar dan moeten we ook nog zijn pak ophalen....

Wat voor taart nemen jullie???
Kleur, smaak, hoe veel lagen???

irenebreebaart

  • Gast
Taart
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2005, 21:17:28 »
Wij hebben de taart nog niet besteld. We kunnen het doen via de lokatie, maar we kunnen dan wel overleggen met de bakker... Ik denk dat wij 4 lagen hebben, dat is ongeveer 45 man, want we doen alleen met de daggasten de taart. Ik weet dus ook nog niet welke kleur enzo, maar de standaard taart zag er al heel mooi uit, dus ik ben benieuwd naar de mogelijkheden!

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Taart
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2005, 21:20:44 »
Wat voor taart weten we nog niet maar we weten wel dat we m bij een hele goeie chocolaterie zullen bestellen hier in de buurt!

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Taart
« Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2005, 21:26:38 »
Wij nemen alleen een taart voor nahet eten om met de de daggasten te delen.

Incl. onzelf zijn wij dan met 15 volwassenen en 4 kinderen, dus dat wordt een taart met één laag.
Welke smaak of hoe die eruit komt te zien weet ik nog niet.

Voor de gasten die 's avonds op het feest komen nemen petit fours.

Mijn ouders (m'n moeder en stiefvader) hadden dit 12 jaar geleden ook gedaan op hun bruiloft en dat was heel goed bevallen.
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2005, 21:35:23 door cadanawo »

natascha

  • Gast
Taart
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2005, 21:32:15 »
Ik wil zo en zo de bovenste laag bewaren ( voor de 1e trouwdag ),
Dus ik denk 3 lagen, maar dan niet te groot.
We zijn die dag met 20 personen.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Taart
« Reactie #5 Gepost op: 26 maart 2005, 00:57:34 »
ja taart.... ja wij doen niet speciaal een taart bestellen bij de bakker maar we halen gewoon 4 losse taarten (lekker goedkoop) en die zetten we op een door mijn zus meegebrachte staandaard. De meeste lusten toch geen marsepijn dus is het net zo makkelijk om gewoon wat simpele taarten te kopen (leek ons)

Pappeline

  • Gast
Taart
« Reactie #6 Gepost op: 26 maart 2005, 11:40:08 »
Ja, dat is natuurlijk ook een idee dromer :tongue:

Wij hebben na het eten een ijsbruidstaart geregeld door de lokatie, maar weet nog niet hoe hij eruit gaat zien :biggrin:

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Taart
« Reactie #7 Gepost op: 26 maart 2005, 11:49:34 »
ohw dat lijkt me wel spannend belin!! niet weten wat je krijgt

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Taart
« Reactie #8 Gepost op: 26 maart 2005, 14:02:20 »
Dromer, dat kan natuurlijk ook! Het is net wat je wilt. Ik vind een echte bruidstaart en juist helemaal bij horen. Ze zijn ook altijd zo mooi! :)

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Taart
« Reactie #9 Gepost op: 26 maart 2005, 14:05:10 »
hahahah ja dat is ook wel helemaal waar, nou ik kan misschien nog voor een echte gaan.... maar dan hele speciale taarten van de bakker, allemaal taarten die niet standaard zijn.... maar dat is even afhankelijk van onze financieen op dat moment....

isabel

  • Gast
Taart
« Reactie #10 Gepost op: 26 maart 2005, 14:17:52 »
De taart is van ons s'avonds maar het is een dessertpallet wij mogen een ijstaart aansnijden met duifjes


groetjes Isabel

Yvonne

  • Gast
Taart
« Reactie #11 Gepost op: 26 maart 2005, 19:11:43 »
Wij hebben toevallig vandaag onze taart uitgezocht!!!!
We kunnen via de lacatie een taart bestellen, maar wilde dan toch bij die bakker ff gaan kijken en proeven..
Dat hebben we dus vandaag gedaan.
We hebben een 3 laags bruidstaart, Iedere laag is in de vorm van een hart. De taart zelf wordt cremekleurig en er komen (ipv roosjes) orchideeenbloemen op van marsepein waaarschijnlijk in een groene kleur ( ik heb een boeket met creme-groen!!!)
We hebben daar een stukje chipolatataart geproeft en die was erg lekker( niet TE zoet) we hebben ook nog een ander stukje meegenomen om vannavond te proeven en die is iets van een soort mouse??? Weet niet helemaal wat het eigenlijk is.

We gaan dus vanavond weer testen!!

We wilde geen oudbollige taart en dat is naar ons idee helemaal gelukt!!!!

weer iets om af te strepen.....

ikki

  • Gast
Taart
« Reactie #12 Gepost op: 26 maart 2005, 19:17:48 »
Ook wij hebben een ijstaart.
We hebben wel aangegeven welke smaken wij wel en niet willen maar omdat hun nog nooit een bruidspaar hadden gehad die een ijstaart wilden weten wij nog niet hoe die eruit komt te zien daar hebben ze nog overleg over!

trolly

  • Gast
Taart
« Reactie #13 Gepost op: 26 maart 2005, 19:20:22 »
Wij moeten de taart nog bestellen maar wij vinden deze erg mooi, maar dan niet in deze kleur, maar gewoon creme... of wel gewoon deze kleur........... daar zijn we nog niet uit.

Trolly
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2005, 19:21:35 door trolly »

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Taart
« Reactie #14 Gepost op: 26 maart 2005, 20:02:30 »
MMMMmmmmTrolly zit er erg mooi en lekker uit.

Ik zou bijna toch ook maar een taart nemen voor 's avonds...maar ik hou het toch bij de petit fourtjes.

natascha

  • Gast
Taart
« Reactie #15 Gepost op: 28 maart 2005, 13:05:00 »
Mooie taart, ook met die calla's, ik wil n.l. ook calla's in mijn boeket dus zou het erg mooi passen....

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Taart
« Reactie #16 Gepost op: 28 maart 2005, 13:19:26 »
wow dat ziet er echt als een bruidstaart uit!! wel mooi hoor..... ik krijg er echt helemaal de kriebels van hahaha

Vero

  • Gast
Taart
« Reactie #17 Gepost op: 28 maart 2005, 15:10:06 »
Wij willen graag een taart voor onze daggasten (zo'n 20 pers). We hebben een leuke afspraak gemaakt met onze bakker. Na de huwlijksvoltrekking in het gemeentehuis gaat mijn schoonzusje met mijn zoontje en dochter naar de bakker. Daar mogen mijn kids (samen met de bakker) onze taart versieren. 's avonds na het eten mogen zij hem dan binnenbrengen met allemaal sterretjes vuurwerk erop.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Taart
« Reactie #18 Gepost op: 28 maart 2005, 19:14:00 »
ohw das ook wel erg leuk......heb je echt een reuze speciale taart!!

irenebreebaart

  • Gast
Taart
« Reactie #19 Gepost op: 28 maart 2005, 20:59:08 »
Wat een leuk idee! Dat maakt het helemaal speciaal!!

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Taart
« Reactie #20 Gepost op: 28 maart 2005, 23:45:36 »
Wat leuk Vero! Maakt het inderdaad wel heel speciaal! Wat zullen ze trots zijn als ze de taart binnen dragen :)

natascha

  • Gast
Taart
« Reactie #21 Gepost op: 14 april 2005, 11:33:01 »
We hebben de taart ook besteld.
Eindelijk.
Ik had op een Engelse website een babyblauwe taart gezien, vond ik heel mooi.
Dus bij de bakker hebben we een blauwe taart besteld, maar toen begon Johan dat hij wel een vrolijke taart wil.
Nu komen er zonnetjes, maantjes, sterretjes en andere dingen uit het heelal en de lucht op.
Moest wel even slikken, maar nu vindt ik het wel een leuk idee.
3 lagen, de bovenste is voor ons, de overige twee worden gegeten, alle drie de lagen krijgen een andere vulling:aardbei, bosvruchten en kersen.
Nu moet ik alleen de topper nog halen en bij de andere bakkerij brengen.
weer iets om af te strepen.

marieke

  • Gast
Taart
« Reactie #22 Gepost op: 14 april 2005, 12:57:21 »
Tsja, de taart....

Ik mag er niets over weten en niets over vragen... Mijn vader is vroeger banketbakker geweest en die gaat onze taart maken. Ik probeer af en toe te overleggen, maar de enige respons die ik krijg is: "komt wel goed!"
Ik heb ook geen idee hoe die eruit komt te zien, maar mijn vader kennende komt dat wel goed! Het wordt zo ie zo een hele mooie en bijzondere taart OOOOHHH en heel erg lekker natuurlijk!!!!
Maar verder blijft het een verassing (aaaaaaaaaaah en daar kan ik zó slecht tegen!!!) :rolleyes:

Groetjes, Marieke

Yvonne

  • Gast
Taart
« Reactie #23 Gepost op: 14 april 2005, 13:00:32 »
Wel gaaf marieke, Zo'n verassing...

Denk dat een banketbakker voor zijn dochter wel iets heel speciaals zal maken...
Ben ook benieuwd wat het gaat worden!!
« Laatst bewerkt op: 14 april 2005, 16:48:44 door Yvonne »

Bungoo

  • Gast
Taart
« Reactie #24 Gepost op: 14 april 2005, 16:38:14 »
Geen taart voor ons! Wij houden het gewoon bij een erg uitgebreid dessertbuffet zodat iedereen kan proeven wat ie wil. Het buffet blijft ook de hele nacht staan zodat iedereen die nog honger zou krijgen kan aanvallen :wink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards