collapse

Auteur Topic: Wit...  (gelezen 5479 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Wit...
« Gepost op: 30 januari 2008, 13:38:44 »
Afgelopen oktober ben ik nog naar Malta geweest, lekker de zon opgezocht. En daar ontzettend veel hemdjes met spaghettibandjes gedragen: resultaat: witte strepen op mijn schouders.

En ze blijven maar staan natuurlijk!! Nu heb ik dus een strapless jurk gekocht. Dus die strepen zijn heel goed te zien. Nu kreeg ik de tip van de bruidszaak: die strepen insmeren met dove of iets dergelijke om een bruin kleurtje te krijgen en daarna onder de zonnebank te kruipen.  Nu twijfel ik dus aan die smeersels, heb ze nog nooit gebruikt, maar krijg ik dan niet juist hele bruine strepen? Ik heb zelf zoiets ik stap binnenkort wel een paar keer onder de zonnebank en dan vlak voor de trouwerij ook nog 1 of 2 keer...dan moet het voldoende wezen toch? Hoe doen jullie dat?


Groetjes Rixt

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Wit...
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2008, 13:41:22 »
Ik heb ooit zo'n fles smeersel gekregen van mijn aanstaande schoonmama :) Het werkt wel op zich, maar ik kan me niet voorstellen dat je echt PRECIES die strepen kunt insmeren..
In jouw geval zou ik mijn lichaam scrubben, insmeren met gewone bodylotion en dan aan het einde van de dag eens onder de zonnebank.
Succes.

Annemieke

  • Gast
Wit...
« Reactie #2 Gepost op: 30 januari 2008, 13:44:26 »
Ik gebruik het niet vaak, maar het werkt op zich wel. Ik weet niet of het lukt om daarmee alleen je witte strepen weg te werken, ik zou gewoon je hele lichaam insmeren ermee. En inderdaad een paar keer onder de zonnebank. Misschien werkt het wel als je op de strepen van dat spul smeert dat je sneller bruin wordt en op de rest van je armen etc. niet, maar dat zou je dan even bij de zonnebank kunnen vragen. Ik heb er geen ervaring mee!

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Wit...
« Reactie #3 Gepost op: 30 januari 2008, 13:58:41 »
Ik krijg vlekken dat spul, ook al smeer ik heel goed in enzo...
Dus dat kan ook nog...

nisanlin

  • Gast
Wit...
« Reactie #4 Gepost op: 30 januari 2008, 14:39:31 »
Ik heb die Dove sunshine heet het geloof ik wel, en het werkt bij mij wel. Alleen gebruik ik het niet echt, het trekt zo rottig in, en je moet daarna je handen wassen, maar ja, die zijn dus na een paar dagen witter dan de rest van je lichaam...nou ja gedoe gedoe

loezje

  • Gast
Wit...
« Reactie #5 Gepost op: 30 januari 2008, 15:00:32 »
Ik had van het zonnebanken bij mijn oksel van die witte vouwen gekregen.... tja.... heb het goed gescrubt en een aantal keer ingesmeerd met dove sunshine. Goed dun insmeren en veel scrubben, want anders krijg je vlekken. Bij mij is het wel goed bevallen. ik denk dat je er best streepjes mee wegkrijgt. Gewoon even aan je a.s. vragen of ie ff wil helpen smeren.

130608

  • Gast
Wit...
« Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2008, 15:16:54 »
[quote name=\'loezje\' post=\'147260\' date=\'30 January 2008, 15:00\']Ik had van het zonnebanken bij mijn oksel van die witte vouwen gekregen.... tja.... heb het goed gescrubt en een aantal keer ingesmeerd met dove sunshine. Goed dun insmeren en veel scrubben, want anders krijg je vlekken. Bij mij is het wel goed bevallen. ik denk dat je er best streepjes mee wegkrijgt. Gewoon even aan je a.s. vragen of ie ff wil helpen smeren.[/quote]

En je kunt ook nog onder zo'n zonnebank waar je in moet staan, zodat je inderdaad niet zoveel van die witte plekjes krijgt... Ik gebruik zelf ook dove sunshine en vind dat het goed werkt en geeft bij mij geen vlekken.

minime

  • Gast
Wit...
« Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2008, 16:58:21 »
Ook ik heb vorig voorjaar dove sunshine gebruikt omdat ik voor een bruiloft een jurkje aanwilde en omdat het die dag heel warm was wilde ik geen panty's. Ben toen ongeveer 2 weken van tevoren begonnen met smeren en om de dag of 2 dagen gesmeerd en prima resultaat! Heb wel die voor de lichte huid gebruikt.
En inderdaad goed insmeren en je handen wassen, evt met een nat doekje, zodat de buitenkant van je handen wel gekleurd wordt. Had geen last van vlekken, maar dan moet je wel de tijd nemen voor insmeren.
Ik ga het ws ook voor mijn bruiloft gebruiken als de zonnebank te weinig helpt.
Ik zou wel je hele lichaam insmeren en niet alleen de bandjes

Noukie

  • Gast
Wit...
« Reactie #8 Gepost op: 31 januari 2008, 14:04:18 »
geen ervaring mee, sorry! ik heb sowieso een hekel aan bandjes, dus probeer altijd topless te zonnen of anders de bandjes naar beneden te doen.
wat jij zegt klinkt wel logisch, lijkt mij wel dat het zo weg moet gaan.. succes ermee!

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Wit...
« Reactie #9 Gepost op: 31 januari 2008, 15:12:14 »
Ik denk dat je toch nog een keer op vakantie moet, dan wel zonnebaden zonder bandjes  :tongue:

Misschien toch de zonnebank en scrubben. Als ik een paar weken achter elkaar 1 x per week eronder lig, zie je heel goed verschil. Ik houd dan een wit cirkeltje op mijn onderrug/billen over waar ik dan op lig, maar voor de rest wordt ik egaal bruin. Maar wel je armen en benen af en toe anders neerleggen, anders krijg je witte plekken.
Enige nadeel van de zonnebank: mijn sproeten komen gelijk weer op, nu zijn ze minder maar 's zomers komen ze gelijk zodra de zon er weer is  :blink:

Rosie

  • Gast
Wit...
« Reactie #10 Gepost op: 31 januari 2008, 17:24:27 »
Ha, toevallig, dit topic! Ik had het er gisteren net nog met een vriendin over, dat ik helemaal niet graag onder de zonnebank zou willen (ik vertrouw het voor geen haar) en of zij geen oplossing wist... kwam ze dus met die Dove aanzetten :biggrin: Ik ga het binnenkort zeker es proberen, want ik word altijd zo bleek in de winter... op je trouwdag moet je stralen hè :)

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Wit...
« Reactie #11 Gepost op: 31 januari 2008, 22:24:27 »
Ik ben er voor m'n trouwen heel streng in geweest, in de zon, hup bandjes omlaag.
Nog een strapless topje gekocht en een strapless bh had ik al.
Waar ik echt bij zweer, is biodermal sun tan extra.
Dat werkt als een trein!
Insmeren zonnen en hoppa weer een klein tintje bruiner.
Nou moet ik ook heel eerlijk zeggen dat ik heel snel bruin wordt, ben redelijk donker getint.

Jel

  • Gast
Wit...
« Reactie #12 Gepost op: 1 februari 2008, 07:57:27 »
Anke, is dat bodylotion of zonnecreme?

Ik ga zelf een combinatie doen van een paar keer zonnebank en insmeren met creme. Ik heb persoonlijk betere ervaring met de 'zelfbruinende' lotion van Nivea. Die van Dove werkt voor verkleuring van de huid ook heel goed, maar je moet heel erg goed je handen wassen idd (anders krijg je gelige nagels) en die creme geeft ook enorm af op je kleding (ook als ie goed ingetrokken is). Als je een witte jurk hebt, is dat niet zo handig. Die van Nivea geeft minder af.
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2008, 07:58:00 door Jel »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Wit...
« Reactie #13 Gepost op: 1 februari 2008, 10:38:31 »
Het is geen zonnebrand, dus kijk uit met verbranden!!! Maar je kan het wel daarmee vergelijken, ook te gebruiken voor onder de zonnenbank.
Maar het zorgt er wel voor dat je sneller bruin wordt, er zit echt iets van een versneller in.
Ik heb het lekker gebruikt voor ik ging trouwen en eigenlijk de jaren daarvoor gebruik ik het ook, en ik had echt een mooi bruin kleurtje met het trouwen!
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2008, 10:38:57 door Anke »

1Hanneke

  • Gast
Wit...
« Reactie #14 Gepost op: 1 februari 2008, 19:03:06 »
Ik heb een jurk met een V-hals, met gewoon een redelijk breed stuk over mn schouders dus, dus ik heb dat probleem niet :)
Ik loop zomers toch wel vaak in een hemdje... dus als het goed is gaat dat wel goed. Heb altijd wel een witte streep van mijn horloge, maar ik heb van die vingerloze handschoenen dus daar heb ik ook geen last van. Moet alleen opletten dat ik geen wit ranje heb omdat het decollete van mn jurk lager is dan van mn shirtjes. Duik wel een paar keer bij mn schoonouders onder de zonnebank, maar wil dit niet te vaak doen. Ik vind bruin wel mooi, maar als je teveel onder de zonnebank gaat wordt je echt zo zonnebankbruin, vind ik toch niet zo mooi hihi. Hoop straks lekker veel de zon in te kunnen  :cool:
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2008, 19:03:28 door 1Hanneke »

bgirl

  • Gast
Wit...
« Reactie #15 Gepost op: 2 februari 2008, 12:02:38 »
Hallo,

Ik ga in juli trouwen en begin nu met een zonnebankkuur van 10 dgn. Daarna ga ik 1x in de week onder de zonnebank, maar dat ligt er een beetje aan hoe bruin in ben. Want idd zonnebank bruin is niet mooi.

Groetjes

Rosie

  • Gast
Wit...
« Reactie #16 Gepost op: 3 februari 2008, 16:58:44 »
Ik ben gisteren met een eerste laagje zelfbruinende lotion van Hema begonnen... ik wou eerst die Dove kopen, maar ik was wel blij dat Hema iets gelijkaardigs had, want die zijn volledig dierproef-vrij en dat vind ik wel belangrijk :)

Benieuwd na hoeveel dagen ik resultaat ga zien :biggrin:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Wit...
« Reactie #17 Gepost op: 4 februari 2008, 11:01:16 »
En dames, denk ook even aan je ringen of je oorbellen als je grote knopjes in hebt!
Ringen af en evt kleine ringen in je oren doen, ook dat verkleurd.
En witte strepen om je vingers of witte vlekken op je oren is ook niet heel mooi als je trouwt!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards