collapse

Auteur Topic: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage  (gelezen 76672 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Gepost op: 31 januari 2008, 15:50:27 »
Ik werk zelf bij een evenementenorganisatie, waar ook tenten worden verhuurd.

Nu heb ik met mijn baas een HELE GOEDE deal gesloten. Wij gaan dus ook ons feest (en diner) in zo'n tent doen. Er komt ongeveer 300m2 tent te staan,met echt exclusieve aankleding. O.a. met loungeblokken en -banken. Alles in rood/zwart. Het wordt echt supermooi!

Ook een cateraar geregeld, das mooi als je mijn werk doet, heb je zoveel contacten wat dat betreft!

Kijk maar eens op www.party-event-vaassen.nl, en dan bij projecten (is echt niet als reclame bedoeld, gewoon om een indruk te geven van hoe onzelocatie er uit gaat zien!!) de foto's die bovenaan staan geven een goed beeld.

Echt zo blij mee!!
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2008, 15:50:51 door @nniek »

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2008, 15:57:24 »
Heb even gekeken, mooi hoor!
Echt heel super!
Scheelt een bult als je de goede contacten hebt idd :wink:.

130608

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2008, 16:08:28 »
OH wat fijn, ik wilde ook zo graag een tent, maar was te omslachtig en duur uiteindelijk om dat allemaal te regelen!

nisanlin

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2008, 16:25:30 »
Leuk!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2008, 17:44:55 »
Klinkt goed! En werkt prima, zo'n tent! Veel plezier!

Alexia

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2008, 18:39:36 »
leuk joh!

Caar

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 23
    • http://www.reisbijbel.nl
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #6 Gepost op: 5 februari 2008, 16:40:09 »
Hoi Anniek, ziet er leuk uit!
Komt de tent op het gras te staan? Wat voor soort schoenen heb je dan aan, met of zonder hak? Wij trouwen zelf op een kampeerboerderij. Ik zit aan leuke trouwslippers van Rainbow Club te denken omdat ik met hakken wegzak in het gras.....
Caroline

bruid2008

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #7 Gepost op: 5 februari 2008, 19:08:52 »
Echt waanzinnig mooi..... vooral dat met dat rood/zwart/wit. Maar 300m2 daar moet je nogal wat ruimte voor hebben. Waar zet je hem dan neer?

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #8 Gepost op: 6 februari 2008, 09:02:30 »
we zetten de tent bij mijn ouders in de tuin.
Tja die hebben een groot weiland naast de deur...

Er komt een houten vloer in, dus geen last van hallen die in het zand/gras blijven steken...

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #9 Gepost op: 6 september 2008, 11:32:52 »
Wij geven een tuinfeest bij mijn ouders.
Zij hebben ruimte genoeg.
Nu wilde we tijdens de receptie (20 man) gewoon zelf koffie en gebak serveren.
s'Avonds geven we een feest.
Rond 17.00 begint het dan willen we iedereen koffie met gebak serveren en rond 20.00 soep met allerlei soorten brood en hapjes.

Heeft er iemand tips omdat te regelen want om nou zelf voor 60 man alles rond te brengen daar hebben we geen zin in.
Is het stom om er een lopend buffet van te maken en bijv alleen de koffie en gebak te laten serveren?
De rest van de avond willen we ook nog wat hapjes op de tafels zetten.
En hoe doe je dat met de gasten die later komen?

Wij hebben dus geen catering bedrijf heb helaas ook geen nichtjes die kunnen serveren.
Misschien dat ik een buurmeisje met een vriendinnetje vraag of is dat niks?

Nog meer tips voor een tuinfeest zijn welkom!!!

~M*M~

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #10 Gepost op: 6 september 2008, 15:22:14 »
ik las op een ander forum de tip om langs te gaan bij de hotel school of iets dergelijks, je kan daar dan vragen of er studenten zijn die willen serveren.

K en P

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #11 Gepost op: 6 september 2008, 19:39:53 »
Mn ouders geven regelmatig grote tuinfeesten en we hebben nog nooit catering gehad.
Ja om de salades enzo klaar te maken, maar niet om uit te serveren.
Lekker alles op een mooi gedekte tafel zetten en het buffet openen.
Mensen die wat willen halen het echt zelf wel.
En zo krijg je ook een leuke reuring op je feest en weet je zeker dat het geen stilzit feest is.

Wij hadden met ons trouwfeest ook een buffet en mensen moesten zelf hun drinken halen aan de bar (wilden wij perse zo)
Is niks raars aan hoor.
Ik vind die sfeer veel relaxter.
Doe dus wat je zelf wilt!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #12 Gepost op: 6 september 2008, 22:49:20 »
We denken er over een vriendin van mijn moeder en haar dochter van 17.00 tot... koffie en gebak te laten serveren.
Dan zorgen zij er ook voor dat rond 20.00 de soep, broodjes en hapjes op een tafel komen te staan.
Daarna is het ieder voor zich. Er zijn vast wel mannen die de tap willen bedienen en frisdrank en wijn zetten we op een tafel met glazen erbij.

Die vriendin van mijn moeder mag uiteraard op het feest blijven en misschien dat we haar vragen hier en daar wat hapjes op de sta tafels tezetten.

We hebben geen bar o.i.d afgehuurd dus de kans op barhangen is klein.
Wat denken jullie?

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #13 Gepost op: 7 september 2008, 11:20:05 »
Er zijn verhuurbedrijven waar je voor nog geen 300 euro van alles kan huren. (tafels, borden, bestek, warmhoud schalen)
Officieel zijn er ontzettend veel regels en voorzieningen voor een tuinfeest nodig; maar niet iedereen heeft daar het budget voor.
Een cateringbedrijf is overigens nog niet eens zo duur; Maar wel een stuk makkelijker. Je hoeft dan geen familielid of jezelf op te offeren om het buffet op tafel te krijgen.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #14 Gepost op: 7 september 2008, 12:20:46 »
[quote name=\'Dinyb\' post=\'177998\' date=\'07 September 2008, 11:20\']Er zijn verhuurbedrijven waar je voor nog geen 300 euro van alles kan huren. (tafels, borden, bestek, warmhoud schalen)
Officieel zijn er ontzettend veel regels en voorzieningen voor een tuinfeest nodig; maar niet iedereen heeft daar het budget voor.
Een cateringbedrijf is overigens nog niet eens zo duur; Maar wel een stuk makkelijker. Je hoeft dan geen familielid of jezelf op te offeren om het buffet op tafel te krijgen.[/quote]

Ik ben dan wel benieuwd wat die regels en voorzieningen allemaal inhouden, waar kan ik dat vinden?
Heb overigens geen last van de buren ()of zij van mij)het is op een boerderij.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #15 Gepost op: 7 september 2008, 15:11:55 »
Ik heb geen site of wat dan ook; de informatie die ik heb komt uit mn cursus..

Voor een groot tuinfeest heb je voorzieningen als een tent, een vloer, tafels, stoelen, buffettafel en servies nodig. maar ook toilet en stroom voorzieningen (voor een feest voor 100 man) want ik neem aan dat de tent ook verlicht moet worden. en je misschien een bandje hebt?
Bij de gemeente moet je dan een vergunning aanvragen en de buren inlichten ivm geluidsoverlast

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #16 Gepost op: 7 september 2008, 16:03:17 »
Oke dank je wel.Wat leuk dat je een cursus doet voor weddingplanner.
Nee we hebben geen band en de buren zijn uitgenodigd, de buren aan de andere kant wonen te ver weg om er last van te hebben.
Voor een tent met muziek hoef je toch geen band aan te vragen alleen bij een bandje toch?

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #17 Gepost op: 7 september 2008, 16:58:22 »
Ik zal het eens voor je nakijken...

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #18 Gepost op: 7 september 2008, 17:46:35 »
Denk dat het ook per gemeente verschilt.

Heb eens gekeken voor een cateraar hier in de buurt maar vind het veel te duur omdat mensen geen avondeten hebben en hapjes kunnen we zelf ook serveren(vriendin van mijn moeder dan).

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #19 Gepost op: 12 september 2008, 15:13:53 »
Ik werk bij een bedrijf dat regelmatig tuinfeesten organiseert en dan met name trouwerijen.
We hebben onze eigen bruiloft ook in een tent bij mijn ouders gegeven!

Als je op je eigen grond een feest wilt geven hoef je daar geen vergunning voor aan te vragen. Het is immers een besloten privé feest op eigen grond.
Wel moet je officieel rekening houden met geluidsoverlast. Per gemeente verschilt het, maar je mag vaak tot een uurtje of 23.30 uur muziek aan hebben...
Maar als je de buren hebt uigenodigd, wat kan je dan gebeuren? Ons feest ging tot na 1-en door en we hebben geen gezeur gehad.

Gewoon doen, het is hartsikke gaaf, uniek en iets waar je met veel plezier op terug zult kijken.

Het is wel echt zo dat een cateraar niet per sé heel duur is. Kijk alles zelf doen is natuurlijk goedkoper, maar betekent ook dat je heel veel werk moet verzetten!

Als je vragen hebt dan hoor ik het wel! Ben op dit moment met 3 bruiloften bezig op deze manier!

Groetjes Anniek

Carolina

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #20 Gepost op: 12 september 2008, 17:21:48 »
Kun je kijken bij een horeca uitzendbureau? Dan kun je misschien wat mensen inhuren om te serveren etc.

Als je tenten wilt op je tuinfeest dan ben je goedkoper uit als je tuin tenten bij de gamma o.id. koopt, daar hebben ze vaak hele mooie.

Voor drank hebben wij zelf een afspraak met Gall&gall gemaakt. Zij leveren tap en drank en wat niet opgaat kopen ze terug. Ze kunnen er ook glazen bij leveren, deze wilden ze wel schoon terug hebben.
« Laatst bewerkt op: 12 september 2008, 17:27:16 door Carolina »

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #21 Gepost op: 12 september 2008, 17:54:56 »
@nniek dank je wel. Je hebt een pb

Carolina bedankt voor de tip. Ik zal eens informeren bij de lokale drankenhandel  hier in de buurt.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #22 Gepost op: 12 september 2008, 21:53:15 »
Is het stom om alleen het eerste drankje te serveren en daarna alles op een mooie tafel neer te zetten en mensen zelf te laten pakken?

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #23 Gepost op: 12 september 2008, 22:03:49 »
Nee, alleen wel de kans dat er heel veel gedronken word

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #24 Gepost op: 12 september 2008, 22:08:45 »
Veel drinken is geen probleem er is mogelijkheid voor wie geen BOB heeft om een tent mee te brengen. En voor de lastige drinkers is er zelf een douche buiten metalleen koud water :tongue:

Ik weet niet of het kan op een bruiloftsfeest om mensen zelf drinken te laten pakken.Aan de andere kant wie bepaald wat kan of niet. :unsure:
Nu trouwen wij ook niet heel standaard en ik denk dat het wel een ontspannen sfeertje geeft als mensen ook wat rondlopen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards