collapse

Auteur Topic: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage  (gelezen 76688 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #100 Gepost op: 31 december 2011, 12:00:42 »
We trouwen niet voor de wet in de tuin, alleen de kerkdienst vind plaats in de tuin.
Band of DJ komt er niet, we draaien ws wat muziek van cd's.
Zal de gemeente eens bellen om te vragen!

Sofraine

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #101 Gepost op: 2 januari 2012, 13:15:09 »
Een paar warmtelampen voor buiten? In september kan het al best fris zijn als je pech hebt, en dan hoeft niet iedereen met zijn jas aan te staan, dat lijkt zo ongezellig en bovendien gaan mensen dan ook vaak eerder weg.

Mappel

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #102 Gepost op: 16 maart 2012, 12:58:31 »
Helloo!

Ik en mijn vriend trouwen volgend jaar 26 april.. We willen een tuinfeest geven, maar een tent is superduur. Momenteel hebben we een tent, aangekleed en al voor €5000,- Ik vind dat echt superduur (of is dat normale prijs)

Tevens wil ik zelf graag overdag een High tea verzorgen (maak hapjes van te voren, niet op de dag zelf hoor) en het avond diner (tapas) uitbesteden aan een cateraar...

Hebben jullie nog tips om het zo goedkoop mogelijk te houden?

We gaan vanavond een trouw ring uitzoeken, 2 voor de prijs van 1 (scheelt alweer wat.. haha)


Nou, ik hoop dat er iemand is die me kan/wil helpen of tips heeft!

Heel veel liefs,

Mappel

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #103 Gepost op: 16 maart 2012, 13:19:20 »

Mappel

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #104 Gepost op: 16 maart 2012, 14:05:14 »
zoek je zoiets


mwah... ik ben niet zo'n fan van bouwpakketten. Hoe kan het dat die zo goedkoop is? Een tent huren is veel duurder dan kopen.. in dit geval dan..

Toch bedankt voor de reactie

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #105 Gepost op: 16 maart 2012, 14:37:55 »
Wij huren een tent van 6 bij 6 voor 300 euro, en eentje van 12 bij 12 voor 600 euro.
Alles erop en eraan met catering, borden en bestek zijn we in totaal duurder uit dan dat jij noemt.
Zijn dan ook nog hard aan het onderhandelen!

Lieke23

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #106 Gepost op: 16 maart 2012, 14:43:23 »
5000 euro vind ik ook wel erg veel. Maar ik heb dan ook geen idee wat er allemaal bij zit.. Muziek, bar? Een toilethok? Ik zou het net echt handig vinden als alle gasten bij ons binnen naar de wc moeten gaan.

Tips om het zo goedkoop mogelijk te houden... Vraag in ieder geval genoeg offertes op bij verschillende cateraars. Zelf dingen doen is vaak goedkoper, maar kost ook weer een hoop tijd..

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #107 Gepost op: 16 maart 2012, 16:17:15 »
Ik weet niet waar je huurt maar €5000,- moet wel een hele sjieke tent zijn daar kan je ook een binnen locatie voor huren

Marry24

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #108 Gepost op: 16 maart 2012, 16:21:17 »
Ik vind 5000 ook echt heel erg duur, dan mag het eten er wel bij in zitten :tongue:  Misschien kun je een plaatje laten zien van wat je bedoeld en met welke aankleding?

jassou

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #109 Gepost op: 16 maart 2012, 21:57:26 »
Hoewel ik geen concrete tips heb, is het wel zo dat hoe meer je aan aankleding (tent, vloer, versiering, licht, stoelen, tafels, linnen, borden, bestek, glazen, verwarming (voor het eten), koeling (voor de rest), toilet etc etc etc) moet regelen, hoe duurder je uit bent. Als dit allemaal in je offerte zit, en de boel ook door het bedrijf opgezet en afgehaald wordt, dan vind ik 5000 eigenlijk heel netjes. Catering komt er dan nog bovenop, waarbij ook alles getransporteerd moet worden, en dus duurder is, tenzij je voor goedkopere menu opties gaat (b.v. een BBQ). De sfeer van een tuinfeest is heel gaaf, en dat zou wel een mooie reden zijn voor die aanpak, maar kostensparend is het allebehalve.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #110 Gepost op: 17 maart 2012, 09:49:22 »
Hoewel ik geen concrete tips heb, is het wel zo dat hoe meer je aan aankleding (tent, vloer, versiering, licht, stoelen, tafels, linnen, borden, bestek, glazen, verwarming (voor het eten), koeling (voor de rest), toilet etc etc etc) moet regelen, hoe duurder je uit bent. Als dit allemaal in je offerte zit, en de boel ook door het bedrijf opgezet en afgehaald wordt, dan vind ik 5000 eigenlijk heel netjes.

Helemaal mee eens! Wij zijn voor dit alles bijna 7000 euro kwijt... Alleen is dat nog geen definitieve prijs!

Mappel

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #111 Gepost op: 18 maart 2012, 12:11:49 »
Dankjewel voor jullie lieve reacties.

Wat er bij de tent zit zoals we tot nu toe zijn gekomen:

- Tent ala bruidspavilioen, maar een gewone tent volstaat ook en is stukken goedkoper, dus daar lopen nog onderhandelingen over
- Ondervloer + een 'echte vloer'? Lijkt mooier vertelde die man, maar ook daar kunnen we nog in snijden uiteraard
- Stoelen en tafels met linnen versiert
- Podium
- Stroom
- Verwarming met heaters (kunnen we evt. ook nog bij het bedrijf waar mijn vriend heeft gewerkt voor minder geld huren)

Eigenlijk alles wat in een tent aanwezig moet zijn.

Wat zit er niet in:

- toilet wagens (huren we van een buurtvereninging, is stukken goedkoper)- Catering en benodigdheden als glazen en servies (regel ik met een cateraar, een goede bekende van mij, wil het met korting doen)
- Kapstok
- Bar
- Versiering (doen we zelf)

Dus zo hier en daar zullen er kosten afgaan/ bij komen.

Wat kost normaal gesproken de catering?

Wij geven:
- high tea (doe ik zelf)- chocolade fontijn
- Tapas buffet
- Hapjes voor de avondgasten doen we zelf
- Drankjes voor de hele dag


Bij de hema heb ik zelf al lampionnen gekocht voor in de bomen. Hele mooie witte met lampjes op batterij. Voor de rest doe ik bloemen en decoratie zelf, met hulp van familie en vrienden.


Meer tips zijn welkom!

An ika

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #112 Gepost op: 17 april 2012, 13:38:46 »
Dit heet een pagodetent. Die zijn er veel goedkoper. Ook een bar kun je beter bij een drankenhandel huren samen met de drank, dan kun je vaak wel een mooie prijs regelen.  
Wij trouwen namelijk ook buiten, hebben zelf een tent gekocht, maar een kleine tent waar we niet allemaal in kunnen. Bij slecht weer hebben we een zaal op locatie. Maar ik heb wel gekeken voor een tent.
Ook de aankleding kun je zelf doen. Grote lappen stof kopen via stoffenstunter.nl. Dit is de goedkoopste aanbieder. Ben op de albert kuyp geweest bij alle stoffenkramen, maar stoffenstunter is goedkoper.  
Budgetland.nl heeft hele leuke goedkope gekleurde lampionnen.
Wij vonden het zelf juist leuk om met de voetjes in het gras te staan en wilden helemaal geen vloer. Toch het gevoel houden dat je lekker buiten bent. Dat scheelt ook een hoop in de prijs.
En we hebben een bbq geregeld bij een slager die ook zorgt voor het servies en dit weer vies mee neemt na het eten.
Wij hebben het eten voor 14 euro per persoon. Inclusief bbq's en mannen die het vlees komen bakken. inclusief luxe salade, vers fruit en stokbrood met sausjes. Plus het servies wat ze weer vies mee nemen.

De drank hebben we geschat, heb geen idee wat we daar van moeten verwachten. Mensen komen van 13.30 tot??? En zijn met 130 personen tot 17, en daarna nog met 100. Dus hebben 800 euro geschat voor drank.


Wij trouwen overigens dit jaar 28 april :-)
« Laatst bewerkt op: 17 april 2012, 13:39:21 door An ika »

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #113 Gepost op: 4 november 2012, 14:00:02 »
Wie van jullie geeft ook haar bruiloft volledig in eigen beheer? Dus gewoon thuis, een oude schuur, buurthuis of iets in die richting en wat is je budget?

Wij willen dat ook doen, (afhankelijk van de vergunning) maar ik zou graag willen weten hoe ik nu zit met de begroting.
We hebben 26 daggasten en 10 kinderen. Voor het feest komen daar nog  41 volw.

Ik heb nu als begroting voor het eten en drinken voor de hele dag:

Diner: 750
hapjes avond: 200
Dranken: 500
taart of cupcakes: 100
huurartikelen: 400
loonkosten: 250
springkussen: 100
DJ: 400

Is dit reeel????   :confused: Ik hoor graag wat jullie begroting is!


Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #114 Gepost op: 4 november 2012, 14:28:01 »
Wij hebben het wel een soort van in eigen beheer gedaan. Maar wij hadden wel bediening, een cateraar, een bruidijstaart, cupcakes en een koffiebuffet. Drank hebben we zelf ingekocht.

Voor 40 daggasten en 90 avondgasten (dus totaal 130 mensen) waren wij kwijt
400 euro bediening
500 euro locatie
1200 euro diner en hapjes
200 euro ijstaart
500 euro drank
100 euro cupcakes
100 euro koffiebuffet

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #115 Gepost op: 4 november 2012, 16:24:17 »
Hier ook het feest bij mijn ouders in de tuin gehouden (zonder vergunning trouwens) en hadden 45 daggasten en 7 kinderen ook de minireceptie (2 uurtjes voor 40 man extra) was daar en de kerkdienst voor alle belangstellenden. Wij gaven geen feest en zijn na het eten (rond 23 uur) naar huis gegaan. We hebben heel de dag 5 a 7 man personeel gehad via de cateraar (wisselend per drukte van de dag)
We hebben een cateraar laten komen die voor alles zorgde, van koffie tot lekkers, luchpakketen (waarvan de helft voor onderweg) van de bbq tot tafelsnaaidingetjes. De cateraar draaide tevens op als gastheer, mijn vader was ceremoniemeester, en samen hebben ze alles in goede banen geleid, zou het zo weer doen!
Voor ons perfect want zo hoefde wij nergens over na te denken en was alles toch geregeld.
Dit is ons lijstje van uitgaven:

Kosten overzicht      Prijs
      
Jurk      0
Pak      0
Cateraar      4500
Raadhuis      517.3
Kerk      125
Trouwauto   240
Bloemen      249.65
Bedankjes   160
Bedankjes ouders   100
Fotograaf   1000
Notaris      530
Kaarten + vrzdkstn   163
Taart      310
Enveloppen   34.13
Visitekaartjes kaart40.14
Koor      195
Versiering   125
Ringen               1100
      
      
Totaal      9389.22
« Laatst bewerkt op: 4 november 2012, 16:27:36 door Lies86 »

anna23

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #116 Gepost op: 4 november 2012, 17:54:18 »
Wij hadden ook een tuinfeest op de boerderij van de familie van lief.

Ong. 75 man, iedereen at mee, DJ en een open bar. In totaal waren we ong. 6000 euro kwijt aan onze 'locatie'. Hier ook geen vergunning aangevraagd.

Denk je wel aan extra wc's enzo? Wij hadden een best wel luxe wc caravan achtig iets met 4 wc's (2 voor de heren en 2 voor de dames) en die koste alleen al 800 euro. Verder hadden we een tent wat geen normale witte tent was, maar net iets specialer.

En denk aan huur servies, tafels en stoelen, versieringen....er is dan zooooooo veel waar je aan moet denken!

Het was wel heeeeeeeeel leuk om te doen, want zo konden we alles zelf beslissen/regelen en echt onze stempel erop drukken, maar voor de kosten hoef je het niet te doen. Want alles bij elkaar opgeteld, dan was het nog best wel prijzig!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #117 Gepost op: 4 november 2012, 19:11:33 »
Wij hebben een camping terrein, daar staat al en toilet gebouw dus daar hoeven we niet aan te denken! De huur heb ik via een partyverhuurder hier in de buurt weten te regelen voor slechts Eur. 450,- voor kopjes, alle glazen, bestek, gebaksborden, tafels, stoelen, koffiecontainers, bar, statafels. Dus echt heel voordelig, zijn ook vaste klanten van mij dus dat scheelt ook weer. Het diner willen we een luxe bbq, de kosten voor de standaard bbq zijn Eur. 390,- voor alle avond gasten en daar komen dan nog een skottelbraai bij voor broodjes shoarma, luxe salades, soepje vooraf en noem naar op. Het enige waar ik echt mee zit is de tent...ik vind de huur daarvan echt heel hoog...maar om nou zo'n grote tent te kopen waar we nooit meer iets mee doen, vind ik ook zonde...En die vergunning, er is mij verteld dat het echt moet! Dus ik vraag het morgen nogmaals na bij de gemeente...

Hilda79

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #118 Gepost op: 5 november 2012, 10:50:13 »
Wij zijn 's ochtends naar het gemeentehuis geweest en hebben daarna bij mijn schoonouders een BBQ gekregen van onze ouders. Alleen voor onze kleding ongeveer 500 uitgegeven en ik meen zo'n 25 euro voor de kaarten.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #119 Gepost op: 5 november 2012, 12:29:34 »
@Hilda, dat is helemaal lekker goedkoop! We willen het iets luxer dan dat doen maar ik wil niet na mijn bruiloft maanden niet meer uit eten kunnen of dagjes weg omdat mijn gehele spaarrekening leeg is....Iedereen doet wat bij ze past toch? Bedankt voor de input!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #120 Gepost op: 5 november 2012, 15:14:20 »
Wij waren uiteindelijk eigenlijk duurder uit dan bij welke locatie dan ook, dit komt over het algemeen doordat je alles los moet regelen, wat bij een locatie al bij de prijs in zit.
Onze tent kwam via de cateraar voor 500 euro.

Hilda79

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #121 Gepost op: 5 november 2012, 20:47:29 »
Wij hadden eerst ook het plan om te trouwen als ons huis (in eigen beheer gebouwd) klaar was maar kregen te horen dat we dan tijdens de bouw er slim aan zouden doen om steeds bij iedere nieuwe situatie naar de notaris te gaan om het opnieuw te laten beschrijven inclusief de kosten.
Omdat de dag en datum dat wij 5 jaar samen waren op dezelfde dag viel als 5 jaar daarvoor vonden we dat wel mooi.
Ons plan was om als ons huis af was "opnieuw" te trouwen maar dat is er nog nooit van gekomen.

miranda1002

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #122 Gepost op: 13 augustus 2014, 14:26:27 »
Toestemming van de gemeente hebben we.
Partytenten, wie weet een goedkoop adres om deze te kopen/huren?
Muziek, hoe maak ik een eigen playlist? of andere suggesties voor muziek. (niet te duur)
Hapjes, drinken,
enz.
Ik hoor het graag. Vast bedankt

E Maria

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 36
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #123 Gepost op: 13 augustus 2014, 21:39:04 »
In welke regio woon je?

Natalie en Maarten

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #124 Gepost op: 23 oktober 2014, 12:57:43 »
Wij zijn in eigen tuin getrouwd een hebben een fantatsich feets gehad. Hebben nog veel witte spullen ter overnamen evt. De gasten praten er nu nog over. Een spectaculair feest, uniek en zeer betaalbaar. Voorwaarde was wel in ons geval mooi weer.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards