collapse

Auteur Topic: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage  (gelezen 76666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #25 Gepost op: 12 september 2008, 22:16:52 »
Als je de " bar" een beetje leuk aankleed is het gewoon een drankenbuffet, niks mis mee toch? Maak er een coctail gedeelte bij en nog creatief ook ^^

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #26 Gepost op: 12 september 2008, 23:01:12 »
Cocktail??Mensen zelf laten mixen bedoel je :huh:
Hmm weet niet of dat een goed idee is dan krijg je allerlei misselijkmakende dingen door elkaar ben ik bang :dry:

~M*M~

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #27 Gepost op: 13 september 2008, 09:58:56 »
weet je al of je iets van een thema wil? daar kan je de hapjes en drankjes en decor aan aanpassen.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #28 Gepost op: 13 september 2008, 11:40:15 »
Uhm thema?? Nee we doen niet echt een thema heb ik nog niet eens over nagedacht eigenlijk.
Maar nu je het zegt. We trouwen in Australie dus ja dat is wel een goed thema toch.
Nu eens uitzoeken wat ze daar voor een japjes hebben behalve kangaroe :tongue:
Ah dan zit het met de wijn wel goed. We reizen nl ook door een goed wijngebied. Misschien sturen we wel wat flessen op naar Nederlnd.

~M*M~

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #29 Gepost op: 13 september 2008, 12:42:32 »
lekker hapjes van de bbq, veel vis en vlees altijd goed toch?
als je van groen en geel houd dan zit je helemaal goed.
ziet er in ieder geval wel gezellig uit.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #30 Gepost op: 13 september 2008, 15:28:20 »
Ja het worden wel hapjes we gaan niet echt eten op het feest zelf dat doen we daarvoor met de familie daarom is het ook lastiger om even te bedenken maar ach met google en 2 maanden Australie moet je een heel eind komen toch.

dory

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #31 Gepost op: 14 september 2008, 14:03:08 »
Leuke onderwerp dit! Wij overwegen ook een tuin feest te geven! Het klinkt heel gezellig allemaal nu ik het zo lees.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #32 Gepost op: 14 september 2008, 14:51:37 »
wij hadden ook het idee van een tuinfeest (alleen het weer liet het die dag afweten) ondanks dat hebben we nog wel een gedeelte buiten gehad. Ons idee was hoe dan ook al tafels met lekkers erop zodat mensen in beweging blijven. Er liep wel iemand zo af en toe in de ronte om wat naar oude mensen te brengen maar verder moest ook iedereen zn eigen drinken halen. We hebben er niets over gehoord dat mensen dat als minder ervaarde, sterker iedereen vond het juist leuk omdat het niet zon "zitfeestje" was geworden.

Dus nee het is niet raar tafels met buffet te hebben en nee je hoeft ook niet perse bediening te hebben voor een geslaagd feest.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #33 Gepost op: 14 september 2008, 18:43:11 »
Dank je voor je reactie Dat is ook wat wij willen een ontspannen feest waar iedereen lekker rond loopt.En zitten kan dan rond de 2 vuurkorfen

lune

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #34 Gepost op: 19 september 2008, 15:11:10 »
Dat is ook een beetje wat wij willen, alleen hebben wij dan wel een locatie op het oog voor het feest, omdat de tuin van mijn ouders (waar we met een kleinere groep gaan eten) daarvoor gewoon te klein is.
Hoe hebben jullie dat gedaan met drank ed berekenen? Ik vind het zooo lastig in te schatten hoeveel er doorheen zal gaan!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #35 Gepost op: 19 september 2008, 16:34:50 »
Ik heb ook geen idee maar we gaan naar een drankhandel en probeer te regelen of ik voldoende kan meenemen en wat niet opgaat of we dat weer terug kunnen brengen.

Misschen dat ze bij een drankhandel wel een ruwe schatting kunnen maken

roxanne29-08

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #36 Gepost op: 20 september 2008, 00:19:58 »
ik weet niet waar je vandaan komt maar misschien een bbq van az kost 12.50 p.p maar...je hoeft niks af te wassen krijgt genoeg salades, stokbrood, kruidenboter,vlees, vis noem maar op. ik heb afgelopen mei een feestje gehouden voor 50 man, ik had een tap met wat glazen en sta tafels gehuurd met 40 liter bier voor 150 euro.. wat over zou zijn en niet aangebroken mocht ik terug brengen.. limonade en cola krijg je ook bij de lidl..l( ik weet niet wat je budget is.. (laat zeggen dat je dan voor alles 1000 euro kwijt bent maar je hebt dan zowieso een losse sfeer, mannen aan de bbq..niet veel opruim werk. en salades kun je in buffetvorm neerzetten) het lijkt mij gezellig.. succes ermee
groetjes rox

sorry lees nu pas dat je in australie trouwt oops foutje maar misschien gaat het daar ook..
« Laatst bewerkt op: 20 september 2008, 00:23:59 door roxanne29-08 »

Short01

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #37 Gepost op: 20 september 2008, 10:09:13 »
Wij hebben ook een buffetstyle feestje. Geeft wat meer interactie:)
Ik heb de dochter van een vriendin van mij gevraagd of zij met een vriendin zou willen helpen met wat dingen uitdelen zoals de cupcakes en wat andere lekkere dingen.
Voor het eten zelf, moeten de gasten lekker naar het lopend buffet. Niks raars aan :wink:

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #38 Gepost op: 20 september 2008, 11:04:36 »
We trouwen in Australië maar het feest is hier in nederland.
Kan niet van mijn gasten verwachten dat ze even een retourtje Australië boeken :tongue:

Eten hoeft er niet bij want het feest begint pas na etenstijd.Wel willen we hapjes enzo.

Ik ga ook eens kijken of ik wat meiden kan vinden die het leuk vinden om het een en ander rond te brengen.
Drank doen we in buffetvorm en ik denk dat er altijd wel een man is die wil tappen.

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #39 Gepost op: 22 september 2008, 09:19:24 »
[quote name=\'Happy Bride\' post=\'180183\' date=\'20 September 2008, 11:04\']Drank doen we in buffetvorm en ik denk dat er altijd wel een man is die wil tappen.[/quote]

Persoonlijk zou ik wel iemand regelen die gewoon die avond tapt.
Ik zou er wel wat moeite mee hebben als één persoon zich min of meer verplicht gaat voelen (zonder dat iemand hem dat zegt) om de hele avond te tappen.
Er zijn heel veel mensen die het kunnen en het leuk vinden om te doen.

Waar woon je? Anders wil ik het wel komen doen, haha!

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #40 Gepost op: 22 september 2008, 09:57:05 »
Dat tappen komt wel goed denk ik hoor!
Wij hadden vorig jaar een verjaardagsfeest van mijn tante, en daar waren meer dan genoeg mannen die het hartstikke leuk vonden om te tappen en bijna niet bij de tap weg te slaan waren haha  :laugh: .

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #41 Gepost op: 22 september 2008, 14:34:57 »
[quote name=\'Maaike999\' post=\'180329\' date=\'22 September 2008, 09:57\']Dat tappen komt wel goed denk ik hoor!
Wij hadden vorig jaar een verjaardagsfeest van mijn tante, en daar waren meer dan genoeg mannen die het hartstikke leuk vonden om te tappen en bijna niet bij de tap weg te slaan waren haha  :laugh: .[/quote]


Die hebben wij ook wel. :biggrin:

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #42 Gepost op: 6 oktober 2008, 09:37:21 »
Hoe staat het met de voorbereidingen? Zijn jullie al verder?

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #43 Gepost op: 6 oktober 2008, 15:32:51 »
inderdaad dat tappen komt altijd wel goed, dat is toch een mannending en ze willen toch altijd macho doen om te laten zien hoe goed of zij wel niet kunnen tappen....

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #44 Gepost op: 7 oktober 2008, 01:15:47 »
Nee eigenlijk nog niet veel verder.
We zijn aan het rondkijken voor het huren van een tent en ws heeft onze achterbuurman een tap die we zo mogen lenen.
Ben nog steeds wel aan het bedenken hoe ik alles het beste kan laten neer zetten.
Wil er zelf die dag geen werk mee hebben maar wil ook geenonwijs dure cateraar inhuren die alles een beetje netjes zet die avond.
Toch maar eens buurmeisjes af.
Het vragen daarvan duurt ook weer even omdat wij in het geheim trouwen. Gelukkig is het feest pas 4 maanden na de bruiloft

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #45 Gepost op: 7 oktober 2008, 08:41:16 »
Misschien kan ik je helpen?
Ik zit tenslotte in die wereld.

PB me anders even!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #46 Gepost op: 16 oktober 2008, 14:14:42 »
Blijkt een kennis een enorme tent te hebben die hij uitleent.
Tegen die tijd maar een vragen of wij die mogen lenen :biggrin:

We zijn er nog steeds niet helemaal uit hoor maar het wordt pas eind van de zomer dus dat scheelt
Anniek ik had je tergu gepbt.

ABressers

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #47 Gepost op: 2 januari 2009, 20:02:53 »
Sinds kort zijn we verloofd en nu lekker bezig met het maken van een draaiboek voor onze bruiloft (in 2010).

We willen er een 2-daagse trouwerij van maken:
Dag 1: trouwen voor de gemeente, taart snijden en diner met zo'n 30 genodigden
Dag 2: trouwen in de kerk, receptie en feestavond voor 100 a 150 genodigden

Dag 1 willen we heel graag trouwen in de tuin van de ouders van mijn vriendin (verloofde :-)) Het is een grote tuin aan het water met prachtige treurwilgen, een openlucht huwelijksvoltrekking dus!

We kennen een ambtenaar van een andere gemeente om de huwelijksvoltrekking te doen, maar nu nog het regelen hiervan \ onze vragen hierover:
- welke vergunningen zijn er nodig en van welke gemeente?
- wat kost dit ongeveer?
- mag dit wel?

Heeft iemand hier ervaring mee of ideeen hoe dit te regelen?   :unsure:

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #48 Gepost op: 2 januari 2009, 20:10:38 »
Hmmm, dat is best ingewikkeld (maar wel leuk) :wink:

Volgens mij moet je sowieso in je gemeente (degene waarin je trouwt) bekijken of je op een locatie mag trouwen die niet is aangewezen als officiele trouwlocatie. Dat mag bij een hele hoop gemeenten, maar volgens mij nog niet overal.
Daarna moet je aanvragen of een ambtenaar uit een andere gemeente jullie huwelijk mag/kan voltrekken (en natuurlijk ook die ambtenaar/gemeente benaderen om te kijken of dat wel mag en kan). En dat alles moet je dan vast laten leggen bij de gemeente, neem ik aan.

Je gaat dan in ondertrouw in de gemeente waarin een van jullie beiden woont.

Wat het kost, geen idee. Ik zou sowieso beginnen met bellen naar de gemeente waar jullie willen trouwen en vragen naar burgerzaken. Daar kunnen ze je vast alles uitleggen wat wel en niet mag. Succes!

Edit:
Er schoot me nog iets te binnen. Vraag sowieso na of je gemeente ook huwelijksvoltrekkingen in de openlucht toestaat ... want volgens mij mag ook dat niet overal :wink:
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2009, 20:12:12 door Lyanna »

Carolina

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #49 Gepost op: 2 januari 2009, 20:29:08 »
Als ik jouw was zou ik dat navragen bij de gemeente waar je wilt trouwen (dus gemeente waar die tuin is).

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards