collapse

Auteur Topic: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage  (gelezen 76777 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anna23

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #75 Gepost op: 11 december 2010, 12:56:47 »
Wij hebben ook een tuinfeest in augustus 2011!! Voor 75 man en wij hebben gekozen voor een luxe buffet (catering). Ook hebben wij een DJ die voor muziek zorgt de hele avond en een bar met barman. Voor het geld hoeven wij het niet te doen, want kost ong. hetzelfde als we een locatie hadden afgehuurd. Maar we wilden perse een feest op de boerderij van de familie van lief  :biggrin:

Dus nog geen ervaring, maar we hopen dat alles goed geregeld is.

Qua aankleding hebben we gekozen voor wit (dus witte tent, tafellinnen, statafel strakke witte laken, witte barkrukken etc) met een beetje rood (rode stoelen voor gewone tafels en rode lint om de bartafels). Verder moeten we nog iets verzinnen voor de gewone tafels qua versiering (we zitten nu te denken aan rode rozenbladeren strooien met een bloem of een kaarsje ofzo...)

Leuk als we ideeen kunnen uitwisselen!!

Fee

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #76 Gepost op: 12 december 2010, 15:04:34 »
Wij hebben een tuinfeest / BBQ voor ca 40 man gehouden als onze verlovingsfeest.
Een tent is echt een must : maakt het een stuk intiemer en je hebt plek om lampjes en slingers enzo op te hangen.
Met 40 mensen vind ik 2 hangtafels te weinig, tenzij je verwacht dat iedereen continue staat te dansen. Tel even hoeveel "groepjes" je hebt (bv zijn famailie, jouw familie, 2 vriendengroepen) en neem dat aantal als minimum aantal statafels.

Bedenk goed wie je de taak van de bar bijvullen en hapjes rondgaan geeft. Dit is veel meer werk dan je eerst denkt. Huur er desnoods een paar pubers uit de buurt voor in. En vergeet niet regelmatig het handdoekje op de wc te vervangen. Met 40 man was ik trouwens ook wel blij dat we een 2e wc boven hadden.

Wedding2011

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #77 Gepost op: 12 december 2010, 18:39:33 »
Ja, een tweede toilet is dan inderdaad erg handig!! Wij huren maar een toiletwagen, want 120 man met 2 toiletten.. dat is geen doen!! :)
Een tent is inderdaad ook erg leuk om lampjes en slingers enzo op te hangen! Ik zie het echt ook al helemaal voor me.. Allemaal lampjes door de tent heen, echt super gezellig! Kijk er nu al naar uit.. maar duurt nog zooo lang.. :sad:

jennenjos

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #78 Gepost op: 13 december 2010, 12:43:09 »
Wij trouwen op 17 maart 2012 pas, maar ik was al aan het orienteren wat locaties betreft.
Toen kwam ik erachter dat ik eigenlijk helemaal geen zaal wil. Massale onpersoonlijke bruiloft is niets voor mij

Nu ben ik gaan nadenken om het thuis te doen en IK ZIE DE DAG AL VOOR ME!!!
Dit voelt net zo goed als de ingeving om op mijn verjaardag te trouwen.

Ik weet precies hoe ik de boel versierd wil hebben etc en het idee om het over te laten aan het personeel van een locatie maakte me nu al zenuwachtig.

Heb het zo bedacht dat de parytent op vrijdag wordt opgezet en dat ik vrijdagavond met mijn schoonfzussen (mijn familie woont te ver) de tent versier, hapje, drankje erbij
Vrijgezellenavond wil ik niet dus dit is een geweldig alternatief.

wij hebben ook 2 toiletten maar ik laat de dames dan boven naar de wc gaan en de heren beneden
De rommel daarna, tja organiseren we de afterparty. Rommel opruimen en de left overs op eten :biggrin:

Fee

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #79 Gepost op: 13 december 2010, 16:37:27 »
17 maart, dan kan het nog behoorlijk fris zijn in een partytent. Of sluit je alle wanden en dan flinke verwarming erin??

In elk geval heb je nog even tijd, komend jaar maar iets uitgebreider je verjaardag vieren, dan kan je alvast oefenen / wat dingen uitproberen.

jennenjos

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #80 Gepost op: 13 december 2010, 17:09:02 »
ja we doen met verwarming erin

vloer erin ook dus komt qua warmte wel goed

 :biggrin:

Eveliennn

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #81 Gepost op: 2 februari 2011, 19:28:08 »
Hoe hebben jullie het gedaan met de ondervloervan de tent ? Als je dit moet huren, wat zijn de kosten hier dan ongeveer van?

Djulietaah

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #82 Gepost op: 10 mei 2011, 11:35:17 »
Deze kun je vaak bij een party tent meehuren. Skippy-rent is daar bijvoorbeeld een mooi site voor.

Wij doen weliswaar geen tuinfeest, maar gebruiken de basisschool waar mijn vriend werkt als locatie. Als het mooi weer is kunnen we lekker buiten zitten, en met slecht weer gaan we lekker naar de gymzaal. We huren dan een aantal picknicktafels en laten een catering de barbecue verzorgen. Ik heb d'r echt zin in! Het past ook gewoon bij ons.

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #83 Gepost op: 10 mei 2011, 12:41:36 »
Wij hadden ook een tuinfeest, voor ongeveer 150 personen.
Heel gaaf was het!
We hadden een tent, een cateraar en een DJ.

Over het algemeen moet je ervan uitgaan dat je voor ongeveer 40% van je gasten zitgelegenheid hebt. Anders wordt het heel statisch (gaat iedereen zitten en komen ze als je pech hebt nooit meer van hun plek). Een standaard hangtafel is voor 6 personen, dus zorg ervoor dat je voor de rest van de mensen (dus voor ongeveer 60% van je gasten) een hangtafel hebt staan, mag ook wel voor iets minder hoor (45-50% zoiets)!

Zorg voor heaters, voor als het (aan het eind van de avond) toch wat fris wordt.

Denk aan iets van een brandblusser, je weet maar nooit!

Een vloer in de tent is wel heel fijn. Sowieso om te lopen en mocht het wel gaan regenen, dan krijg je zo'n modderpoel als je pech hebt. Tenzij je de tent op tegels kunt zetten natuurlijk!

Als je zelf de drank enzo doet, maak dan een afspraak met de supermarkt of slijter dat je ongebruikte flessen weer terug mag brengen. Dan kun je lekker ruim inslaan, zodat je nooit te weinig hebt, maar hoef je die kosten niet te maken!

Silver

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #84 Gepost op: 15 mei 2011, 14:37:27 »
Wij trouwen volgend jaar augustus en houden ook een tuinfeest. Mijn schoonvader heeft een ruime tuin buiten het dorp waar we wonen en gaan trouwen. We hebben ook veel familie die wat kan bijdragen hiermee dus dat gaat een hoop schelen.
We nodigen ook iets van 40 man uit maar hoe en wat moeten we nog precies gaan neerzetten, we hebben dan ook nog wel even.

Ik ga dit topic in de gaten houden!

marjolein1987

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #85 Gepost op: 3 juli 2011, 19:59:40 »
Ik ook! Ben benieuwd wie jullie als ceteraar hebben en hoeveel jullie kwijt zijn met alles erop en eraan... Enne locatie is hier een probleem want, waar vind je een locatie waar je zelf mag barbequen?

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #86 Gepost op: 4 juli 2011, 12:39:00 »
Marjolein1987: In welke regio ben je op zoek? Ik weet nog wel een leuk adresje op de Veluwe namelijk.

marjolein1987

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #87 Gepost op: 4 juli 2011, 12:47:13 »
Vertel vertel!! Ik woon in doorwerth vlakbij arnhem!!

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #88 Gepost op: 5 juli 2011, 08:43:30 »
Doorwerth is net de andere kant van de Veluwe. :)
Wij hebben hier ons feest gevierd, lekker landelijk en super mooi!
Je kan het echt zo gek maken als je zelf wilt en je kan zelfs je gasten voor een leuke prijs laten overnachten.
Wij hebben zelf de 4 persoons B&B genomen.
Wij hadden deze cateraar, echt fantastisch!
Even een kleine impressie voor je beeldvorming;


marjolein1987

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #89 Gepost op: 5 juli 2011, 16:11:13 »
Dat ziet er gezellig uit!! Ik ga even de sites bekijkenHelaas is putten te ver weg maaar barneveld opzich niet volgensmij. Ik zie dat ze ook thuis leveren.. Blijven hun er dan bij of leveren hun, gaan weg en komen het vervolgens weer halen?
Mag ik vragen wat je hiervoor kwijt was?

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #90 Gepost op: 5 juli 2011, 16:33:25 »
Bedoel je de cateraar?
Hij komt gewoon op elke gewenste locatie.
Hij is echt super! Wij hebben voor de bbq workshop gekozen en alle gasten hebben geholpen en vonden het echt leuk om te doen!
Zo heb je gelijk wat entertainment.

Onderstaande even gekopieerd van de factuur.
Wij waren 80,- p.p. kwijt en kind gratis. (meest luxe wat je kan, dus kan evt goedkoper)
Drank was onbeperkt!

Kookworkshop via de bbq:
Roze Prosecco met een gebakje van de
Banketbakker(1 suikervrij) 15.45 uur
18.00 aanvang kookworkshop
garnaal koriander en limoen
cocquielle op de schelp
tonijn Sushi/sashimi
Tonijn biefstuk met gr aspergebbq
lamsrack
tournedos
thaise varkenshaassatespies
spaghettieijs
23.00 einde kookworkshop
alle wijn, bier en fris bijpassend bij de maaltijd.
ook bestek, borden en glaswerk incl afwas
gebruik van Big Green Egg en hele buitenkeuken van
PARTYZ.NL
extra hulp naast de workshopleider voor het
opruimen.
plastic schortjes voor de workshop deelnemers
Allergie wordt nog doorgegeven iig ananas,
sinasappel,
1 suikerpatient waarvoor 16.30 een stokbroodje oid
1 schaaldieren allergie(bbq goed schoon maken na
het grillen dus)
1 heel klein kind van 1,5 jaar.
E 220 tm 228 en e 621(natriumglutaminaat)
« Laatst bewerkt op: 5 juli 2011, 16:36:02 door marjolein--1984 »

marjolein1987

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #91 Gepost op: 5 juli 2011, 17:47:59 »
Poe! 80 euro per persoon! T is wel een leuk idee trouwens...
Die ' gewone' bbq op de schaapskooi klinkt ookwel leuk... Zit het drinken er overal bij in? Dan lijkt me dat ook heel erg leuk!

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #92 Gepost op: 6 juli 2011, 11:13:56 »
Ik zal gewoon eens contact met hem opnemen echt alles is bespreekbaar!
Indien je nog vragen hebt mag je me altijd en pb sturen.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #93 Gepost op: 29 december 2011, 22:35:33 »
Hoi hoi!

In september gaan we ons trouwfeest en de kerkdienst bij mijn ouders in de tuin vieren.
We hebben uiteraard al aan het een en ander gedacht maar jullie willen vast nog wel even meedenken voor dingen die ook leuk zijn of die we vergeten.

Waar dachten we al aan:

Tent voor slechter weer
Cateraar
Versiering tent
Stoelen
(sta)tafels
Muziekinstalatie
Briefje buren, evt overlast even bellen met cm
Stoelen tijdens kerkdienst(je)
Versiering boom


Aan de cateraar vragen:
Rekening houden allergieen.
Mogelijk eigen drank te regelen
Ruimen jullie ook op en wassen jullie af
Blijven jullie opbouwen als wij in het raadhuis zijn.

Graag jullie medenkende feedback!

deniesje

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #94 Gepost op: 30 december 2011, 00:22:22 »
als je veel mensen uitnodigt wellicht extra wc's? toestemming vd gemeente ivm evenement en wellicht geluidsoverlast?
Een verharde vloer in de tuin dat als wanneer het regent je niet in de drek staat te sjompen?

missy-ila

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #95 Gepost op: 30 december 2011, 08:28:51 »
Eventueel wat leuke houten bordjes met daarop waar alles (ceremonie, wc, eten) te vinden is.  :)

Ik denk dat je verder het meeste wel hebt. Ik weet niet of je electra nodig hebt (band, muziek) dan zou je nog moeten kijken of je genoeg aansluitingen in de tuin hebt. Is ook handig voor extra lichtjes.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #96 Gepost op: 30 december 2011, 19:05:15 »
Voor de algemene indruk

Er komen zo'n 40 gasten, nie meer nie minder :wink: Extra wcs hoeft niet denken we.
Ze kunnen gewoon naar binnen.
Gelukkig hebben we genoeg verharde gedeeltes dus geen soppartijen bij regen.
Die bordjes zijn een goed plan! Vind het er ook erg leuk uitzien! Bijna lief!
Extra stroom, goede! Zet hem op mijn lijstje!
Moet je voor een feestje van 40 personen een vergunning/toestemming hebben van de gemeente?
Het is toch besloten terrein met een besloten feestje?

deniesje

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #97 Gepost op: 31 december 2011, 01:33:36 »
oh als het om slechts 40 personen gaat hoeft dat denk ik niet hoor. Ik dacht dat je er een stuk of 100 had :wink:

blondbruidje

  • Gast
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #98 Gepost op: 31 december 2011, 09:12:38 »
Dat aanvragen van een vergunning/melding doen bij de gemeente zou ik wel even navragen. Met name als er een band of dj komt optreden, dan moet je al snel een melding doen/vergunning aanvragen (afhankelijk van de gemeente). Dat hangt dus niet samen met het aantal gasten.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen in (eigen) tuin / tuinfeest / schuur / garage
« Reactie #99 Gepost op: 31 december 2011, 10:47:42 »
Sowieso mag je niet overal zomaar voor de wet trouwen, iedere gemeente heeft daar zo zijn regeltjes voor, dus ik zou dat ook nog even goed navragen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards