collapse

Auteur Topic: Landgoed Eikenrode, Hooge Vuursche, Museum H'sum  (gelezen 9545 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mariskab

  • Gast
Landgoed Eikenrode, Hooge Vuursche, Museum H'sum
« Gepost op: 4 februari 2008, 16:16:53 »
Hoi allemaal,

Volgend jaar ga ik trouwen, het duurt nog even maar je kan beter te vroeg dan te laat beginnen.
Ik heb geïnteresseerd in de volgende locatie's

Landgoed Eikenrode te Loosdrecht
Landgoed Hooge Vuursche te Baarn
Museum Hilversum.

Heeft hier iemand ervaring mee? of heeft iemand andere tips in omgevind Hilversum??

groetjes Mariska

Biankie

  • Gast
Landgoed Eikenrode, Hooge Vuursche, Museum H'sum
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2008, 16:33:24 »
Hoi hoi,
Ik en mijn vriend hebben geinformeerd bij Hooge Vuursche. Echt een schitterende locatie!!!

Telefonisch afspraak gemaakt..blabla...leuk kletspraatje maakte de mevrouw... kregen een
informatieset opgestuurd wat ons nog blijer maakte. Alleen, nergens iets terug te vinden over
prijzen e.d. Terwijl wij ons toch ook financieel alvast wat aan het orienteren waren.
Op een zondagmiddag alvast langsgereden en wat door de tuin gewandeld, om verliefd op te worden!

Toen bleek dat we de afspraak moesten verzetten werd aan het eind van dat telefoongesprek
nog opgemerkt dat ze wel werken met een omzetgarantie van 10.000 euro. Maar dan had je ook
wel de bovenverdieping exclusief voor jouw gezelschap!
Dat viel ons een beetje rauw op het dak. Maar mocht je natuurlijk genoeg mensen hebben om die
gehele verdieping mee te vullen, is het wellicht een optie!

Wij vonden de omzetgarantie nogal een raar begrip, was voor het eerst dat we zoiets te horen kregen.
Uiteindelijk is het hem voor ons dus niet geworden, hebben de afspraak geannuleerd ivm omzetgarantie.
Dus misschien alvast een tip om rekening mee te houden

groetjes Bianca

Mariskab

  • Gast
Landgoed Eikenrode, Hooge Vuursche, Museum H'sum
« Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2008, 16:42:32 »
Hoi Bianca,

Jeetje dat is veel geld, dus dat wil eigenlijk zeggen dat je minimaal 10.000 euro kwijt bent voor de lokatie?
Dat is echt veel geld, we hebben een leuk budget maar niet genoeg daarvoor.

ik heb aanstaande zaterdag een afspraak bij Museum Hilversum en Landgoed Eikenrode. Ik heb een infopakket opgevraagd bij Hooge Vuursche, maar als daar idd geen prijzen bijstaan ga ik ook eens bellen.

Bedankt voor je mailtje... mocht ik meer weten laat ik het je nog wel weten

groetjes Mariska



[quote name=\'Biankie\' post=\'148099\' date=\'04 February 2008, 16:33\']Hoi hoi,
Ik en mijn vriend hebben geinformeerd bij Hooge Vuursche. Echt een schitterende locatie!!!

Telefonisch afspraak gemaakt..blabla...leuk kletspraatje maakte de mevrouw... kregen een
informatieset opgestuurd wat ons nog blijer maakte. Alleen, nergens iets terug te vinden over
prijzen e.d. Terwijl wij ons toch ook financieel alvast wat aan het orienteren waren.
Op een zondagmiddag alvast langsgereden en wat door de tuin gewandeld, om verliefd op te worden!

Toen bleek dat we de afspraak moesten verzetten werd aan het eind van dat telefoongesprek
nog opgemerkt dat ze wel werken met een omzetgarantie van 10.000 euro. Maar dan had je ook
wel de bovenverdieping exclusief voor jouw gezelschap!
Dat viel ons een beetje rauw op het dak. Maar mocht je natuurlijk genoeg mensen hebben om die
gehele verdieping mee te vullen, is het wellicht een optie!

Wij vonden de omzetgarantie nogal een raar begrip, was voor het eerst dat we zoiets te horen kregen.
Uiteindelijk is het hem voor ons dus niet geworden, hebben de afspraak geannuleerd ivm omzetgarantie.
Dus misschien alvast een tip om rekening mee te houden

groetjes Bianca[/quote]

Biankie

  • Gast
Landgoed Eikenrode, Hooge Vuursche, Museum H'sum
« Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2008, 16:57:02 »
Wij vonden het ook een behoorlijk bedrag en hoewel je bij andere lokaties (die dezelfde sfeer uitstralen) ook snel rond zo'n soortgelijk bedrag zal zitten, vonden wij de mededeling ensich al tegen de borst stuiten.
Dus stel, je eet en feest met de hele club voor 9000 euro, zullen ze toch minstens die 10.000 euro met je willen afrekenen omdat het anders te weinig is ofzo??? Beetje gek vonden wij.

Nu hebben wij de keuze laten vallen op Kasteel Wijenburg in Echteld. Moet ik eerlijk toegeven dat we nu ook aan hetzelfde bedrag zitten maar dat is nu onze eigen keuze geworden en werd het ons niet verplicht gesteld. Je kan het tenslotte zo gek maken als je zelf wilt en je portemonnee het toelaat door sommige dingen weg te laten of juist wel wat luxer te eten / hapjes, drankjes etc.

En jullie moeten zelf kunnen kiezen hoe je je dag wilt inrichten tenslotte!
Heel veel plezier en succes in ieder geval bij de zoektocht, ik vond het een heerlijke tijd, zo samen plannen maken!!!
groetjes Bianca

Sylvia en Andre

  • Gast
Landgoed Eikenrode, Hooge Vuursche, Museum H'sum
« Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2008, 17:55:18 »
Die omzetgarantie liepen wij ook tegen aan, maar bij navraag blijkt dit toch niet ongewoon te zijn. Gelukkig hebben wij een omzetgarantie van "slechts" 3.000 euro.


Het is overigens niet zo dat je een dergelijk bedrag hoeft uit te geven. Bij ons betreft het een lokatie met een zaal en een restaurant. Als wij een omzetgarantie garanderen van 3.000 hebben we voor het diner het restaurant exlusief voor ons. Kunnen we deze 3.000 niet garanderen, dan reserveren ze slechts een gedeelte van het restaurant. De zaal hebben we natuurlijk zowiezo exclusief.


Wij hebben voor onze dag een all-inn prijs afgesproken van 3.250,-- en krijgen hier een receptie voor van 2 uur voor 80-90 personen, een ontvangst van 38 daggasten en een poepiesjiek 5 gangen diner met een ijsbruidstaart als dessert.


Volgens mij hebben we het best wel okee geregeld zo.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Landgoed Eikenrode, Hooge Vuursche, Museum H'sum
« Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2008, 18:22:09 »
Toen wij bij Landgoed te Werve informeerden was er ook een omzet garantie van 6000 euro. Deze verschilde overigens wel per jaargetijde.

De Hooge Vuursche heb ik op zich geen ervaring mee, behalve dan dat mijn hele goede vriendin en CM daar general assistant manager is. Als ik zo zie hoe mijn bruiloft geregeld wordt dan denk ik dat dat op de Hooge Vuursche nog een tandje hoger gaat en nou ... dan mag je je handjes in elkaar knijpen :wink:

Die 10.000 euro is inderdaad veel. Het is echter wel een hele grote locatie en voor die prijs heb je het gehele kasteel de hele dag tot je beschikking.

Mariskab

  • Gast
Landgoed Eikenrode, Hooge Vuursche, Museum H'sum
« Reactie #6 Gepost op: 5 februari 2008, 11:33:39 »
Bedankt voor de reactie's
Ik heb zelf namelijk in gedachten om alleen het eten en het feest daar te houden. Kijk dan vind ik 10.000 echt teveel.
Een omzet garantie van 3000 kan ik zeker wel mee leven.
Mag ik vragen waar je dit hebt geregeld?

Sylvia en Andre

  • Gast
Landgoed Eikenrode, Hooge Vuursche, Museum H'sum
« Reactie #7 Gepost op: 5 februari 2008, 14:29:00 »
[quote name=\'Mariskab\' post=\'148256\' date=\'05 February 2008, 11:33\']Bedankt voor de reactie's
Ik heb zelf namelijk in gedachten om alleen het eten en het feest daar te houden. Kijk dan vind ik 10.000 echt teveel.
Een omzet garantie van 3000 kan ik zeker wel mee leven.
Mag ik vragen waar je dit hebt geregeld?[/quote]


Tuurlijk mag je me dat vragen.

Wij gaan naar de mof in leusden. Is welliswaar geen mooi kasteel, maar wel een uitermate gezellige locatie. Heel sfeervol ingericht met veel houtwerk en zo. Bekijk anders hun site maar even

Feestlocatie De Mof
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2008, 14:29:18 door Sylvia en Andre »

Candijtje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 467
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Landgoed Eikenrode, Hooge Vuursche, Museum H'sum
« Reactie #8 Gepost op: 6 februari 2008, 13:13:38 »
wij zijn getrouwd op Kasteel de Hooge Vuursche in Baarn. Het was een dag om nooit te vergeten! Supermooie lokatie, vanaf 12 uur sochtends tot 12 uur savonds waren wij daar te gast... tevens hebben wij de bruidssuite geboekt, die viel alleen wat tegen....

Lunch, trouwen, receptie, diner en feest daar gehouden maar wat we kwijt waren viel ons reuze mee moet ik zeggen!

Mariskab

  • Gast
Landgoed Eikenrode, Hooge Vuursche, Museum H'sum
« Reactie #9 Gepost op: 6 februari 2008, 13:16:06 »
Zou ik je mogen vragen wat je kwijt was?
Ik wil daar alleen het diner houden met 30 man en een feest voor 70 man.

groetjes Mariska

[quote name=\'Candijtje\' post=\'148533\' date=\'06 February 2008, 13:13\']wij zijn getrouwd op Kasteel de Hooge Vuursche in Baarn. Het was een dag om nooit te vergeten! Supermooie lokatie, vanaf 12 uur sochtends tot 12 uur savonds waren wij daar te gast... tevens hebben wij de bruidssuite geboekt, die viel alleen wat tegen....

Lunch, trouwen, receptie, diner en feest daar gehouden maar wat we kwijt waren viel ons reuze mee moet ik zeggen![/quote]

Candijtje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 467
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Landgoed Eikenrode, Hooge Vuursche, Museum H'sum
« Reactie #10 Gepost op: 7 februari 2008, 21:34:44 »
Volgens mij tussen de 6 en de 7 duizend euro..... 14 man diner en lunch, en een feest voor zo`n 60 - 70 personen.....

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards