collapse

Auteur Topic: Help!  (gelezen 4054 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sambal

  • Gast
Help!
« Gepost op: 6 februari 2008, 21:51:54 »
Hoi allemaal,

Ik heb een beetje een probleem, vind ik zelf. Wij vieren onze hele trouwdag op dezelfde locatie. We trouwen om 14.00, dit duurt tot 14.45, daarna nemen we felicitaties in ontvangst. Nou wilden wij in 1e instantie met onze daggasten (30 man) daarna (om 15.00) bruidstaart gaan eten en champagne drinken. Onze receptie begint om 16.00. Maar nu denken we dat er best wat mensen naar onze huwelijksvoltrekking komen kijken, die niet tot de daggasten behoren. Is het raar om ons met de daggsten na de huwelijksvoltrekking even een half uur terug te trekken in een ander zaaltje van de locatie om taart te eten en champagne te drinken met de daggasten, terwijl de mensen die op de receptie wachten een ander drankje wordt aangeboden? Het wordt ons namelijk te duur om iedereen bruidstaart met champagne te laten nuttigen. Maar is het niet erg onbeleefd om je even een half uurtje terug te trekken met je daggasten? We hadden ook nog bedacht om de bruidstaart te bewaren voor het dessert na ons diner en met iedereen champagne te drinken na de huwelijksvoltrekking, maar dit wordt ook erg duur. Iemand tips? Alvast bedankt.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Help!
« Reactie #1 Gepost op: 6 februari 2008, 22:22:12 »
Oei, wat een lastige. Als het nu niet op 1 locatie was dan had je gewoon met je daggasten kunnen vertrekken en tegen je andere gasten kunnen zeggen dat die (bijvoorbeeld) weer op het feest welkom zijn.

Maar als je op dezelfde locatie zit is het wel een beetje vreemd denk ik. Kun je niet de taart als ijstaart doen als toetje, en dan de champagne met iedereen gewoon lekker laten zitten en in plaats daarvan een kopje koffie doen, of gewoon met de receptie beginnen?

Sambal

  • Gast
Help!
« Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2008, 21:12:45 »
Bedankt voor je reactie! Waarschijnlijk gaan we inderdaad zoiets doen. De bruidstaart als toetje en de champagne laten we zitten.

Sue

  • Gast
Help!
« Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2008, 20:15:32 »
Tja, dat zou ik dus niet doen....jullie willen het graag zo, met champagne en taart. Ik neem aan dat de mensen die de uitnodiging krijgen voor de receptie kunnen lezen :wink: en dus weten dat ze pas om 16.00 welkom zijn op de receptie. En als jullie om 1400 trouwen kunnen ze ook wel bedenken dat er dus een tijd tussenzit. Maar hee, hun keuze om ook naar de plechtigheid te komen toch?? Niet jullie verantwoordelijkheid.
Dus gewoon lekker doen wat jullie willen, het is jullie dag! Trek je een uurtje terug met de daggasten, ik vind dat dat moet kunnen. Succes ermee

Sambal

  • Gast
Help!
« Reactie #4 Gepost op: 9 februari 2008, 00:19:23 »
Ja daar heb je ook gelijk in, Sue. Ik vond het in 1e instantie ook wel kunnen, maar achteraf vond ik het toch niet zo gastvrij. We zitten er nu aan te denken om de receptie een half uur te vervroegen en niet na de huwelijksplechtigheid de taart doen, maar als desert. Met champagne verwelkomen we de feestgasten 's avonds. Dit zit bij de prijs van het feest in. Zo hebben we dus en taart met alleen de daggasten, en champagne, maar het kost ons niks extra's. En we hoeven de mensen die de moeite hebben genomen om naar de huwelijksvoltrekking te komen niet achter te laten terwijl wij taart eten in een andere ruimte. Vinden jullie dit ook een goede oplossing of hebben jullie nog andere tips? Ik blijf het lastig vinden.

Jojanne

  • Gast
Help!
« Reactie #5 Gepost op: 9 februari 2008, 10:47:06 »
Dat is inderdaad een goed idee!
Kan me wel voorstellen hoor, dat je je min of meer verantwoordelijk voelt voor de niet-daggasten die wel naar de plechtigheid komen.
Dit lijkt mij een prima oplossing

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards