collapse

Auteur Topic: Volwassen bruidsmeiden  (gelezen 66106 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Freshy

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #75 Gepost op: 16 januari 2013, 16:04:50 »
Wat super leuk zeg! Dat is bij ons hetzelfde geval. Het zijn bij ons mijn achternichtjes (18 en 22 jaar)
Waar bestel je die jurken dan?

Fransje

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #76 Gepost op: 16 januari 2013, 18:51:15 »
Bij sweet flavours... Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat het betrouwbaar is. :)

Steffie_G

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #77 Gepost op: 25 januari 2013, 12:05:16 »
Toen we naar de bruiloft van mijn nonkel zijn geweest was ik daar ook bruidsmeisje, omdat ik eigenlijk het enigste meisje was in de familie die nog geen 20 jaar was.

En nu wilt mijn tante mijn bruidsmeisje zijn op mijn trouw, maar ze is al wel 54 jaar   :blink:
En ik ken haar eigenlijk ook totaal niet, ik zie hun misschien 2 x op 4 jaar tijd.

Dus ik vond het heel onbeleefd dat zij zichzelf uitnodigde als zijnde bruidsmeisje.


Jassou

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #78 Gepost op: 25 januari 2013, 12:21:47 »
Bedoelde ze dat niet met een knipoog? Ik kan me namelijk niet goed voorstellen dat een tante die je zo weinig ziet dat ook echt graag zou willen. :)

Steffie_G

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #79 Gepost op: 25 januari 2013, 12:52:21 »
Nee ze was echt dood serieus.
En ik heb achteraf ook gehoord van mn moeder dat ze het echt wel meende.
Dat ze zeer boos zou worden als ik haar niet als bruidsmeisje zou nemen

Jassou

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #80 Gepost op: 25 januari 2013, 12:56:39 »
Vreemd. Zowel dat ze het zou willen, dat ze er om vraagt, én dat ze ook nog boos zou worden als ze haar zin niet zou krijgen. De innerlijke acht jarige komt naar boven? :P

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #81 Gepost op: 25 januari 2013, 13:03:59 »
Vreemd. Zowel dat ze het zou willen, dat ze er om vraagt, én dat ze ook nog boos zou worden als ze haar zin niet zou krijgen. De innerlijke acht jarige komt naar boven? :P

Haha, dat wilde ik net zeggen. Het nichtje van AS is 5 en was ook zeer beledigd dat ze geen bruidsmeisje mocht zijn hahaha.

Jassou

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #82 Gepost op: 25 januari 2013, 13:11:35 »
haha bij een 5-jarige is dat nog enigszins schattig, bij een 54-jarige.... not so much.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #83 Gepost op: 25 januari 2013, 13:31:56 »
Ligt er misschien een beetje aan wat je als de taak ziet van je bruidsmeisje?
Als ze je enkel helpt aankleden ala, maar dan nog moet het goedvoelen.
VErwacht ze echt je sleep te dragen, de ringen te brengen en dat soort zaken wordt het toch wel erg bijzonder op je 54ste

Steffie_G

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #84 Gepost op: 25 januari 2013, 23:17:18 »
Het is dus voor haar de bedoeling dat ze dus echt mee het kleed helpt aandoen, ringen naar voren dragen, sleep dragen, tekst voordragen, ...

Maar ik zie ze eigenlijk zo goed als niet en ik heb er ook absoluut geen band mee.
Dus ik was eigenlijk zowiezo niet van plan om ze uit te nodigen.
Ik wil ons huwelijk zo intiem mogelijk houden en enkel de mensen uitnodigen aan wie ik wel degelijk iets heb.
En niet omdat het volgens de 'regels' verplicht is om uit te nodigen.
Het is onze trouw, dus wij bepalen.

Al vrees ik dat het bij mijn ouders niet in goede aarde zal vallen dat ik ze niet uitnodig.
Maar om eventjes heel erg cru te zijn: boeie....

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #85 Gepost op: 25 januari 2013, 23:33:13 »
Onbegrijpelijk!!

Steffie_G

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #86 Gepost op: 27 januari 2013, 13:19:11 »
Vind ik nu eigenlijk ook wel.
We hebben ondertussen besloten dat we dus geen bruidsmeisjes of bruidsjonkers gaan aanstellen op onze trouw.
En dus mijn tante en nonkel niet gaan uitnodigen.

Binnen een paar maand gaan we de uitnodigingen aan beide onze ouders afgeven en ze op die manier zeggen dat we gaan trouwen.
Ik ben zeer benieuwd naar de reactie als ze horen dat de tante & nonkel er niet bij gaan zijn.

Bruidslin

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #87 Gepost op: 17 juli 2013, 13:07:54 »
Wat fijn dat dit topic er is! Leuk om al jullie ervaringen met bruidsmeisjes te lezen. Ik twijfelde of het gebruikelijk is om je zusje te vragen als bruidsmeisje of niet, maar aan de antwoorden zie ik dat meerderen dat doen, dank! Ik ga vandaag mijn zusje vragen en verder heb ik 3 vriendinnen al gevraagd. Ik dacht zelf aan 5-6 bruidsmeisjes, maar 4 is misschien ook een mooi getal :-) Ik wilde ze vragen om de CM te assisteren, mij vooraf tips te geven over de jurk en de dag, mij op de dag te helpen met mijn uiterlijk, en om een verrassinkje met elkaar voor te bereiden voor mijn AS. Weet nog niet wat precies, maar dacht eraan om met twee van hen een drie-stemmig lied te gaan zingen.

Amoenaaa

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #88 Gepost op: 18 juli 2013, 20:34:05 »
Hartstikke leuk, ik zeg doen!

Bruidslin

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #89 Gepost op: 18 juli 2013, 20:44:23 »
hihi :-) Mijn zusje had het vandaag te druk met de Nijmeegse Vierdaagse, die komt over twee weken langs voor een lunch, prima!

Nu nog een mooi lied uitkiezen, ik ga maar gauw zoeken waar het verrassings- en liedjes-topic is ;-)

Bruidslin

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #90 Gepost op: 18 juli 2013, 20:46:42 »
...ben trouwens best benieuwd hoe het met Steffie en haar familie (tante) is afgelopen?

Steffie_G

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #91 Gepost op: 18 juli 2013, 20:49:53 »
Geen bruidsmeisjes bij ons :)
Mijn nonkel en tante zijn wel uitgenodigd maar dat is het dan ook.

Ik weet nog niet hoe ze er op heeft gereageerd, maar ik heb toch nog niets gehoord van haar, dus geen nieuws is goed nieuws he.

En anders mag ze op haar kin kloppen.

Franz0r

  • Junior
  • **
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Vrouw
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #92 Gepost op: 15 september 2013, 21:41:16 »
Ik wil mijn beste vriendin vragen om mijn bruidsmeisje/meid te zijn.
Getuigen heb ik al en wij willen geen ceremoniemeester, maar wil haar wel graag dichter bij de bruiloft betrekken en een aantal taken geven zoals corsages opspelden bij de daggasten, helpen met aankleden, zakdoekjes bewaren, aanspreekpunt voor de gasten etc.
Voor een jurk kunnen we dan gezellig samen shoppen. :)

Ben benieuwd of ze het wil!

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #93 Gepost op: 16 september 2013, 11:57:46 »
Ik kwam dit topic weer eens tegen.. Leuk..
Mijn eigen berichtjes eens teruggelezen over de bruidsmeisjes stress/vraagstukken.
Dus ik dacht, ik zal eens een foto posten, van hoe het er uiteindelijk uit heeft gezien.. mijn bruidsmeiden.




LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #94 Gepost op: 16 september 2013, 12:01:00 »
Super leuk Marlie!!!

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #95 Gepost op: 16 september 2013, 12:04:19 »
Heel leuk Marlie!

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #96 Gepost op: 16 september 2013, 12:15:19 »
Gaaf Marlie! Waar hebben jullie de bruidsmeiden jurken gekocht?

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #97 Gepost op: 16 september 2013, 12:20:54 »
Die hebben ze uiteindelijk allemaal zelf gekocht. Allemaal ergens anders, De een bij zalando, de ander bij Steps, weer een bij Guess, volgens mij komen er twee bij Nelly.com vandaan...
Is uiteindelijk god uitgepakt, want de jurkjes passen heel leuk samen..en passen toch helemaal bij degene die hem aan heeft,

Franz0r

  • Junior
  • **
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Vrouw
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #98 Gepost op: 20 september 2013, 21:53:59 »
Leuke foto!

Miranda 1982

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #99 Gepost op: 10 oktober 2013, 15:36:24 »
Marlie wat gaaf!

Ik heb mijn 3 nicht'jes' gevraagd van 18, 21 en 24 jaar. Die vroegen 10 jaar geleden toen wij verkering kregen 'als jullie gaan trouwen mogen wij dan bruidsmeisje zijn?'. Belofte maakt schuld, en ze wilde heel erg graag! En daarnaast de nichtjes van mijn verloofde van 8 en 10 jaar gevraagd.

In mijn geval dus 5 bruidsmeisjes. Ik zou het leuk vinden allemaal in dezelfde kleur en dan de oudste 3 in dezelfde jurk en de jongste 2 in dezelfde jurk. Wij willen binnenkort eens hier gaan kijken: http://www.suitsyouwell.nl/


 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards