collapse

Auteur Topic: Trouwen Jullie In Gemeenschap Van Goederen Of Onder Huwelijkse Voorwaarden?  (gelezen 19545 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chantalentom

  • Gast
Trouwen Jullie In Gemeenschap Van Goederen Of Onder Huwelijkse Voorwaarden?
« Reactie #25 Gepost op: 6 maart 2008, 13:33:09 »
wij trouwen op huwelijksevoorwaarden.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen Jullie In Gemeenschap Van Goederen Of Onder Huwelijkse Voorwaarden?
« Reactie #26 Gepost op: 6 maart 2008, 14:09:53 »
Ik heb het nagevraagd en dit
Citaat
Als je een eigen huis hebt met levensverzekering is huwelijkse voorwaarden eigelijk beter. Je zou dan op moeten laten stellen dan de betaling van de levensverzekering buiten de gemeenschap van goederen valt. Bij een eventuele uitkering bij overlijden hoef je dan geen belasting te betalen. Niet echt een prettig vooruitzicht maar ja... Tegenwoordig zijn ze er geloof ik wel makkelijker mee bij de belastingdienst maar officieel hoort dit nog wel.
klopt niet volgens de medewerker van de notaris die ik aan de telefoon had. In onze voorwaarden voor de levensverzekering staat trouwens ook al dat je alléén successsierecht moet betalen als de levensverzekering moet uitkeren binnen een half jaar na het aangaan en je bent NIET getrouwd. Dit kan je dan ook weer omzeilen door op papier de premie voor de ander te betalen en niet die voor jezelf.

femkemarije

  • Gast
Trouwen Jullie In Gemeenschap Van Goederen Of Onder Huwelijkse Voorwaarden?
« Reactie #27 Gepost op: 6 maart 2008, 17:08:02 »
Huwelijkse voorwaarden, ik krijg nl een smartengeld schadeclaim agv een ongeval, moet ik wel zeker stellen! en we hebben nu ook gewoon onze eigen rekeningen en een gez rekening. We zijn trouwens net bij de notaris geweest (1 dag voor trouwen, lekker op tijd!!!)

Mariska 05-09-2008

  • Gast
Trouwen Jullie In Gemeenschap Van Goederen Of Onder Huwelijkse Voorwaarden?
« Reactie #28 Gepost op: 6 maart 2008, 19:52:14 »
Wij trouwen in gemeenschap van goederen!

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Trouwen Jullie In Gemeenschap Van Goederen Of Onder Huwelijkse Voorwaarden?
« Reactie #29 Gepost op: 16 maart 2008, 08:48:49 »
[quote name=\'nisanlin\' post=\'151607\' date=\'27 February 2008, 12:25\']Gemeenschap van goederen, wij hebben allebei niets :wink:[/quote]

[color=\"#6600CC\"]Dat klinkt bekend hahaha! Wij trouwen ook in gemeenschap van goederen![/color]

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Trouwen Jullie In Gemeenschap Van Goederen Of Onder Huwelijkse Voorwaarden?
« Reactie #30 Gepost op: 17 maart 2008, 21:45:04 »
[quote name=\'femkemarije\' post=\'152865\' date=\'06 March 2008, 17:08\']Huwelijkse voorwaarden, ik krijg nl een smartengeld schadeclaim agv een ongeval, moet ik wel zeker stellen![/quote]Hoezo zeker stellen? Krijg je die niet als je in GvG bent getrouwd?

Senty

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Vrouw
  • Onze mooie trouwdag was op 29 mei 2015!
Re: Trouwen Jullie In Gemeenschap Van Goederen Of Onder Huwelijkse Voorwaarden?
« Reactie #31 Gepost op: 16 juli 2014, 03:51:14 »
Wij trouwen onder Huwelijkse voorwaarden, aangezien het (koop)huis waar we in wonen helemaal op mijn naam staat en mijn vriend een eigen zaak heeft.

Dit is nooit een discussie geweest, een standpunt van ons beide.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards