collapse

Auteur Topic: Foto's uploaden in bericht/PB  (gelezen 28600 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

femkemarije

  • Gast
Foto's uploaden in bericht/PB
« Gepost op: 26 februari 2008, 20:16:00 »
mijn foto's zijn steeds te groot, ook al komen ze van mn gsm, die zijn maar 3 megapixel. hoe krijg ik ze wel in een bericht?

of kunnen jullie de ruimte van bestanden die je kan toevoegen misschien vergroten?

groetjes femke

Annemieke

  • Gast
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2008, 21:18:51 »
Het gaat niet zozeer om het aantal pixels, maar om de afmetingen van de foto en dus de grootte van het bestand. Je kunt foto's verkleinen in bv. Paint, via uitrekken/hellen in het menu Afbeelding.

Kitty78

  • Gast
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #2 Gepost op: 27 februari 2008, 06:37:42 »
ja in paint is dat heeeeel makkelijk, zelfs ik kan dat  :biggrin:  :biggrin:

splinter

  • Gast
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #3 Gepost op: 6 maart 2008, 17:02:13 »
Ik zou zo graag ook een foto willen plaatsen maar ik heb geen idee hoe dat moet?
Kan iemand me hierbij helpen?
Alvast bedankt!
Groetjes Hylke

1Hanneke

  • Gast
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #4 Gepost op: 6 maart 2008, 17:23:37 »
Als je via add reply een bericht typt, heb je een vakje Bijlagen, als je daar op bladeren klikt, kan je je foto zo in je bericht toevoegen. Dit kan wel alleen als hij niet te groot is, max 4.83 mb, dus als hij groter is, zal je hem in kleiner formaat moeten opslaan.
Als kleiner maken niet lukt of je wil meer foto's in een bericht plaatsen, dan kan je ze ook eerst op een website als photobucket.com zetten. Als je daar een profiel aanmaakt, kan je daar foto's van je computer oploaden. Die worden dan authomatisch verkleind en blijven daar in jouw map staan. Als je ze dan wil plaatsen, hoef je alleen de link die daar naast staat in je bericht te kopiƫren (die met [IMG] om direct je foto beeld te krijgen in je bericht).
Succes :wink:

ATB

  • Gast
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2008, 23:18:13 »
Je kan de foto ook verkleinen met Photoshop of kijk anders hier eens, http://preloadr.com/

Elena83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 750
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2009, 15:49:34 »
Kan iemand mij helpen...?

Ik wil in een PB een foto toevoegen ik heb alleen geen idee hoe dat moet.
Ik heb geen internetadres waar de foto's op staan dus ik kan ze niet in een url zetten...

Is er een ander mogelijkheid?

Liefs,
Daantje

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2009, 16:56:00 »
Volgens mij kan dat ook niet. Denk dat je dat het beste via Hotmail ofzo kan doen.

Elena83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 750
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #8 Gepost op: 14 mei 2009, 18:50:08 »
mm, oke wel jammer...

Nou hoef ik me tenminste niet suf te zoeken naar een andere mogelijkheid  :tongue:

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #9 Gepost op: 27 mei 2009, 11:07:38 »
Ik heb vanmorgen een foto geupload in het topec Hoe zag jouw jurk eruit. Daarna wilde ik er nog uploaden in een nieuw berichtje, staat er dat ik 5,13mb gebruikt heb van 5mb. Er staan geen bijlagn klaar en toch kan ik geen bijlage toevoegen. Wat heb ik fout gedaan en hoe brei ik dit weer recht?

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #10 Gepost op: 27 mei 2009, 11:20:43 »
Je foto is dus 0.13 mb te groot. Deze moet je dus even verkleinen, en opnieuw uploaden. Verkleinen kan bijvoorbeeld via Microsoft Office Picture Manager. -> Afbeeldingen bewerken -> formaat wijzigen.

Succes!

bride 2 be

  • Gast
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #11 Gepost op: 27 mei 2009, 11:53:19 »
Ik kopier de foto ook wel eens naar Paint, als je hem daar opslaat is ie vaak ook een stuk kleiner.

Pepper

  • Gast
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #12 Gepost op: 27 mei 2009, 11:53:59 »
Heb je m op hyves of iets dergelijks staan? Dan is het ook makkelijk om hem te linken....

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #13 Gepost op: 27 mei 2009, 12:07:43 »
De foto die er nu al opstaat is geaccepteerd. In een nieuw berichtje zou ik dan toch weer de volle kb's kunnen gebruiken? En dat kan dus niet. Ik heb ze niet op mijn hyves ofzo staan, doorlinken kan dus niet. Ben trouwens meer hier dan op mijn hyves :tongue:

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #14 Gepost op: 27 mei 2009, 12:24:42 »
Heb de foto verder verkleind.Hij is nu precies 5 mb maar als ik bij eigenschappen van de foto kijkis hij 68 kb. Ben echt blond, snap er niets van :tongue:  Hoe kan iets bij mij op de pc 68 kb zijn er met uploaden 5 mb? Met ieder nieuw bericht krijg je toch weer 256 kb upload ruimte?

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #15 Gepost op: 27 mei 2009, 12:32:19 »
Ben ff gaan rommelen en het is gelukt om de 2 foto's te plaatsen. Alleen in een willekeurig ander topic kan ik nu niets meer uoloaden.

~M*M~

  • Gast
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #16 Gepost op: 28 mei 2009, 12:35:22 »
wat ik met mijn leken hoofd denk is dat je, je aan je max zit van het aantal fotos dat je kan uploaden en dus op het forum hebt staan.
als je in jou controle paneel kijkt geheel links onder opties zie je beheer bijlagen.
als je daar op klikt kan je wat bijlagen verwijderen en heb je weer ruimte om wat foto's te plaatsten.
kan je meteen zien of je de voorkant van je jurk al geupload hebt
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2009, 12:35:53 door ~M*M~ »

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #17 Gepost op: 28 mei 2009, 14:27:09 »
Ye sYes Yes, dat was het probleem. Wist helemaal niet dat er een maximum zat aan het aantal te uploaden foto's :tongue:  Ach ja blijf blond

Swiffer

  • Gast
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #18 Gepost op: 19 juni 2009, 08:35:45 »
?????

[color=\"#FF0000\"]Edit: hierboven stond een bericht in een verkeerd topic, is inmiddels verplaatst naar het juiste topic.[/color]
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2009, 08:50:03 door Annemieke »

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #19 Gepost op: 20 juni 2009, 18:01:40 »
't Kan wel hoor... kreeg afgelopen week de tip van Anke...

Via de website http://www.tinypic.com kun je de desgewenste foto uploaden vanaf je bureaublad. En dan moet je url kopieren die bestemd is voor forums. Deze kun je dan weer plakken in een pb.

Groetjes Rixt

Femke

  • Gast
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #20 Gepost op: 5 januari 2010, 16:35:22 »
[quote name=\'~M*M~\' post=\'233779\' date=\'28 May 2009, 11:35\']wat ik met mijn leken hoofd denk is dat je, je aan je max zit van het aantal fotos dat je kan uploaden en dus op het forum hebt staan.
als je in jou controle paneel kijkt geheel links onder opties zie je beheer bijlagen.[/quote]

waar staat dit??
ik kan nl ook noooooit foto's uploaden

~M*M~

  • Gast
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #21 Gepost op: 5 januari 2010, 16:55:31 »
zie je boven in een licht blauwe balk? waarin staat dat je bent ingelogd? rechts in die balk staat in dikke letters 'mijn controle paneel' klik

dan in dat venster links bij opties, beheer bijlage

Femke

  • Gast
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #22 Gepost op: 5 januari 2010, 17:03:14 »
thanks!

marian1313

  • Gast
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #23 Gepost op: 12 mei 2010, 09:53:53 »
Ik heb net een aantal foto's geplaatst, maar ze zijn toch groter dan mijn bedoeling was.
Kan iemand mij vertellen hoe groot een foto een mooie grootte heeft en niet meteen een halve pagina in beslag neemt? (ik heb nu 1068 bij 712 pixels en ongeveer 100 tot 200 kB groot)

Femke~

  • Gast
Re: Foto's uploaden in bericht/PB
« Reactie #24 Gepost op: 12 mei 2010, 13:07:42 »
Je zou je foto's kunnen openen in het programme paint, vervolgens ga je op de statusbalk naar afbeelding en daarna wijzigen en hellen...

Bij wijzigen staat nu afbeelding wijzigen, hier staat 2 x 100%, wanneer je deze aanpast naar beide 20 of 30 % en vervolgens opslaan als doet zul je zien dat je foto een heel stuk kleiner is.

Hoeveel % je eraf moet halen is een beetje experimenteren aangezien de ene foto nu eenmaal groter is dan de andere maar met 20 a 30 zit je meestal wel goed.

Hoop dat je er iets mee kunt.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards