collapse

Auteur Topic: Kinderen mee op huwelijksreis?  (gelezen 45606 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonneke

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #25 Gepost op: 6 augustus 2008, 14:35:02 »
Wij gaan zonder kindjes. Zoontje gaat in september naar het 1ste leerjaar en is dus schoolplichtig. We hebben wel in juli 2 weekjes samen vakantie gehad.
Wij vertrekken de morgend na de trouw op cruise in de Carraiben en zijn een weekje weg.
Ik kijk er wel met gemengde gevoelens naar uit. Zo eens lekker rustig met ons tweetjes niks doen, maar ik zal ze toch wel heel erg missen. En ik kan zelfs al niet meer wachten tot ik terug op de luchthaven sta en mijn kindjes daar staan te wachten! Ik ga ook wel elke dag minstens 1 keer bellen.

ourloveJoaquin

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #26 Gepost op: 7 augustus 2008, 23:54:28 »
:blink:  ik heb een zoontje van nu 1, en hij is dan 2.. maar no way dat hij ergens bij een opa of oma of weet ik veel waar zit... 1 nachtje prima... en dat zal ons eerste nacht als man en vrouw zijn, maar mijn kind gaat gewoon 2 weken mee naar de USA hoor... 2 weken zonder mijn kind dat overleef ik niet eens  :tongue:  

Maar ik vind 3 weken ook wel erg lang moet ik je eerlijk bekennen... maar goed, heb ern og wel andere meningen over, maar die laat ik maar zitten anders wordt het een discussie van jewelste  :laugh:  dus ik houd mijn mondje wijs dicht hier  :wink:

Mijn kleine bink gaat lekker mee op reis... en gaat ook NOOIT van zijn leven 2 weken bij een oma of opa ooit logeren.. maar goed dat is weer mijn mening...  :rolleyes:

Anne 1978

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #27 Gepost op: 2 september 2008, 19:02:37 »
Hoi,

Wij gaan straks samen met onze kids van 3 en 5 weg ik laat ze geen weken achter bij iemand.Wij hebben een reis naar thailand geboekt maar wel helemaal afgestemt op de kids.Dit hebben we gedaan via Riksjakids misschien heb je hier wat aan.

mirjamenremco

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #28 Gepost op: 16 september 2008, 10:59:54 »
Wij gaan eerst 4 dagen zonder de kids (4,5 en 1,5) naar een bungalowpark waar we een Kinderbungalow hebben gehuurd.
(Dus traphekjes, extra lage wasbak en toilet, extra speelkamer beneden, wasmachine en droger)

De eerste dagen zijn de kinders bij opa&oma en gaan wij lekker uit eten (op ons gemak) en willen we gaan shoppen en
een heerlijke ne/schouders massage laten doen. Allerlei dingen die je met kinderen niet of aangepast doet.

Dan komen het weekend opa&oma de kindjes brengen en blijven dan ook het weekend, zodat de overgang niet te abrubt
is. Die gaan dan op maandag weer naar huis en hebben we nog een week met de kinderen daar. We hebben er al zo'n zin in.

Het is eigenlijk een gewone vakantie, maar wij noemen het gewoon huwelijksreis. haha.

Elles

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #29 Gepost op: 16 september 2008, 12:53:15 »
Wij zouden het opzich wel lekker vinden om een keertje op vakantie te kunnen zonder de kids, maar dat is helaas niet haalbaar als huwelijksreis, omdat we geen oppas hebben voor de kids. Dus we gaan na de bruiloft lekker een weekje met z'n vieren naar Schotland! En hopelijk gaan we dan over een aantal jaren nog een met z'n tweeën op vakantie :)

priesje

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #30 Gepost op: 13 november 2008, 13:42:45 »
Hi,

wij gaan in juni trouwen en willen dan, na een weekendje met zijn 2-en, met zijn 3-en op vakantie. Het lijkt mij verschrikkelijk om zonder mijn dochter lang op vakantie te gaan, dus ik wil graag dat ze meegaat. Alleen wil ik wel écht op huwelijksreis, dus niet naar Eurodisney ofzo. Maar wat is dan een geschikte locatie/ verblijf?
- Meer dan 4 uur in het vliegtuig lijkt me niet zo handig met een klein hummeltje.
- Animiatie oid is nog niet aan haar besteed dan dus dat hoeft niet
- Wel meer te doen dan alleen aan het strand hangen
- Romantisch
- Geen camping (hoort ook niet bij een huwelijksreis vind ik, nog los van dat ik niet houd van camperen)
- Enige vorm van luxe lijkt me ook wel prettig.

Iemand ervaring met een leuke huwelijksreis met een klein kindje?

lachmar

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #31 Gepost op: 13 november 2008, 21:09:48 »
Hier geen ervaring met en een huwelijksreis en ook niet met een kind, maar misschien is het een idee om een keer langs het reisbureau te gaan?
Zij weten alle plekjes wel te vinden en dan krijg je vast een idee van wat er allemaal mogelijk is.

bruidpatty

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #32 Gepost op: 13 november 2008, 21:51:44 »
Balearen, met name Menorca is heel geschikt met kleine kinderen vanwege de langzaam aflopende zeebodem en de wat rustigere plekken. Veel kleine baaitjes en kleine plaatsjes. Dagje auto huren en het eiland bekijken? Is maar 3 uurjes vliegen.

Pindakaas

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #33 Gepost op: 14 november 2008, 07:57:39 »
zodra er een kind bij is, is het al geen echte honeymoon meer. Speeltuin in/uit, patat avondjes, etc....nee dat lijkt me vreselijk (sorry dat ik bot ben hoor)... Maar voor mij is een honeymoon echt met z'n tweeen weggaan en doen en laten wat je wilt, en je lekker later verwennen.

priesje

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #34 Gepost op: 14 november 2008, 12:25:38 »
Hmmm nee het zal inderdaad geen standaard huwelijksreis zijn. Maar het is ook niet zo dat een kind het alleen maar naar zijn zin heeft in de speeltuin of met patatjes... (zeker een kind van 2 niet...).
En als ik mijn kind na 2 dagen vreselijk mis is het ook geen leuke honeymoon...

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #35 Gepost op: 14 november 2008, 12:36:50 »
Canarische eilanden of Madeira..?
Of één van de Griekse eilanden?
Misschien is Scandinavië een optie..?

Het ligt er natuurlijk maar net aan hoe lang je wilt, en hoe actief je wilt zijn..? Houden jullie van wandelen, of bezoek je graag steden? Duik je liever een museum in?

Ik denk dat een reisbureau waarschijnlijk het slimst is, inderdaad... Dan kun je precies aangeven wat je wel / niet wilt, en zij kunnen je zo vertellen wat dan je mogelijkheden zijn :biggrin:

Pindakaas

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #36 Gepost op: 14 november 2008, 13:42:50 »
Dat kan ik me ook voorstellen ;-)

Ik hoop dat je/jullie iets geschikts en supers kunnen vinden.

priesje

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #37 Gepost op: 15 november 2008, 13:48:21 »
Tja aan het reisbureau had ik natuurlijk zelf ook wel gedacht (duh), maar ik vind daar vaak wel dat ze ook niet zoveel weten. En dat het dan wel handig is als je zelf al een idee hebt waar je (ongeveer) heen wilt.

Maaikie82

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #38 Gepost op: 20 november 2008, 13:32:03 »
Tegen de tijd dat wij trouwen is ons dochtertje ook 2 (bijna 3) en wij willen haar ook meenemen. Lijkt me namelijk ook helemaal niks om haar een lange tijd te moeten missen en zou na een dag al heimwee hebben naar huis. Wij gaan waarschijnlijk naar Scandinavie of naar de Alpen (wij zijn geen zonaanbidders en ik houd niet van vliegen), dus geen standaardhoneymoon. Maar willen wel heel romantisch een huisje ergens huren. maar ik denk dat er genoeg leuke plekken te vinden zijn. Een reisbeureau weet vast genoeg leuke bestemmingen. En vind het wel een beetje raar dat er wordt gezegt dat je met kinderen alleen in speeltuin kan zitten en dat die alleen patat eten. mijn dochtertje van 14 maanden lust zo'n beetje alles (meer dan ik) en kan je overal mee naar toe nemen. ik merk dat er af en toe wel een vertekend beeld van kinderen is hier.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #39 Gepost op: 20 november 2008, 15:08:36 »
EDIT: heb mijn oorspronkelijke bericht weggehaald.. Was naar mijn idee gewoon een beetje overgevoelig :)
Sorry!
« Laatst bewerkt op: 20 november 2008, 19:11:28 door _mirjam_ »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #40 Gepost op: 21 november 2008, 15:49:09 »
Ik ken om me heen veel mensen die hun kind van met een jonge leeftijd meenamen in het vliegtuig voor > 2 uur.
En ik hoorde alleen maar verhalen dat het zo goed was gegaan, ze hebben lekker liggen slapen, beetje rondgelopen in de buurt van de ouders en ze hebben een super vakantie gehad.
Is je kind een beetje makkelijk?
Ik zou het wel aandurven om m'n kind in het vliegtuig mee te nemen voor toch wel wat uurtjes.

priesje

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #41 Gepost op: 22 november 2008, 14:00:41 »
Ja, ze is normaal heel makkelijk. Alleen zijn we afgelopen vakantie met haar naar Griekenland gevlogen en die afstand was toch wel het maximum. Ze wilde de hele tijd rondlopen en wilde absoluut niet slapen in het vliegtuig. Meer dan een uurtje of 4 vliegen lijkt me dus niet zo'n succes. Maar als we eenmaal op de bestemming zijn is het een supermakkelijk kindje. Als ze net iets ouder zou zijn zouden we ook wel langer kunnen gaan vliegen, maar met een kind van 2 kun je nog niet echt onderhandelen/ overleggen.

Ik zoek wel iets zonnigs. Tja, had altijd in mijn hoofd om op huwelijksreis naar de malediven te gaan, maar dat werkt echt niet met een peuter van 2 (te ver vliegen, duiken kan niet met zo'n hummeltje etc.). Wij zaten dus te denken aan Sicilië of iets dergelijks. Dan daar alleen nog een leuke plaats/ verblijf (romantisch en kindvriendelijk en met restaurant) vinden......

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #42 Gepost op: 23 november 2008, 06:28:38 »
Kijk anders eens op www.riu.com Wij zaten zelf in de Dom. Repliek . Alles
was even netjes geregeld en verzorgd. Van 's morgens 10 uur tot 's nachts
4 uur kon je altijd wel ergens iets te eten of te drinken halen.
RIU heeft ook zogenaamde clubhotels er tussen staan en dat houdt in dat er bv
meer van die spring-maar-allemaal-mee-in-het-zwembad dingen gebeuren. Wij
zaten zelf in palace, dan krijg je een bandje om en dan mag je overal de hele dag
door eten en drinken halen. En als je zin had om mee te doen bij het clubhotel
dan deed je dat of anders niet. Wij vonden het zelf wel lekker dat we in een wat
rustiger resort zaten. Is 's avonds ook goed te merken en anders zochten we het
zelf wel op.
Kan in de gauwigheid de gids niet vinden maar volgens mij hadden ze ook resorts
in Europa. Anders zullen de reisbureau's ze ook wel hebben. Toerkoop iig want daar
hebben wij ook alles geboekt.

lune

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #43 Gepost op: 30 november 2008, 13:07:56 »
Wat een negatieve reactie zeg Pindakaas.
Blijkbaar willen zij duidelijk dan niet wat volgens jou een echte honeymoon is.

Volgens mij draait een 'echte' honeymoon vooral om van elkaar genieten, of dat nou met zn tweeen is of met meer, in alle luxe of met al je spul op een fiets gepropt om iedere dag in een tentje te slapen en weer verder te fietsen..

Gewoon bedenken wat jullie graag willen zien, het enige wat ik belangrijk vind met zulke hele kleintjes is dat de accomodatie veilig is (geen zwembad in je tuin, open trappen in de woonkamer). Een speeltuintje in de buurt is altijd fijn, maar op die leeftijd zeker nog niet nodig.

Short01

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #44 Gepost op: 2 december 2008, 19:47:02 »
UHm..misschien kun je een autovakantie doen, waarbij je onderweg steeds stopt bij bijzondere locaties en overnacht in een hotel.  Je stopt/pauzeert wanneer jij/jullie daar behoefte aan hebben.
En dan een leuk vakantiehuisje huren met zwembad als eindlocatie. Kroatië, Frankrijk, Spanje, Italië lijken me heel geschikt...maar ben geen ervaringsdeskundige :wink:

misschien ff wat tips opdoen bij housevision.nl ofzo...
« Laatst bewerkt op: 2 december 2008, 19:48:26 door Short01 »

Lotte2009

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #45 Gepost op: 15 december 2008, 16:14:39 »
Nou wij zijn er inmiddels uit! We gaan 21 juni 12 dagen naar Kos, hotel Kipriotis Village. We zijn er afgelopen zomer ook geweest echt ideaal zoveel plekken waar je als ouders lekker kunt relaxen en toch ook nog een oogje in het zeil kunt houden. Dan heb je zelf ook een relaxte vakantie.

En ooo ja 21 juni is onze huwelijksreis en onze huwelijksdatum is ook verplaatst naar 19 juni omdat het anders echt niet te betalen was  :laugh:

Herah

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #46 Gepost op: 23 december 2008, 10:58:54 »
Hoi Priesje,

Wij trouwen eind mei en willen begin juni op huwelijksreis. We twijfelen of we met of zonder onze dochter van dan 1,5 gaan; het wordt waarschijnlijk met z'n tweetjes. Wij kijken o.a. naar eliza was here, die aparte accomodaties heeft, weg van het massatoerisme. Daar zitten ook loacties bij die goed geschikt zijn voor kinderen. Wellicht ook wat voor jullie? Ze hebben o.a. op sicilië leuke accomodaties, maar ook op de Griekse eilanden. Ik hoop dat je wat leuks kunt vinden! Ik hou me aanbevolen voor jouw tip!

Groetjes

Herah

Monique_1983

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #47 Gepost op: 6 januari 2009, 13:40:42 »
[quote name=\'Lotte2009\' post=\'193513\' date=\'15 December 2008, 16:14\']Nou wij zijn er inmiddels uit! We gaan 21 juni 12 dagen naar Kos, hotel Kipriotis Village. We zijn er afgelopen zomer ook geweest echt ideaal zoveel plekken waar je als ouders lekker kunt relaxen en toch ook nog een oogje in het zeil kunt houden. Dan heb je zelf ook een relaxte vakantie.

En ooo ja 21 juni is onze huwelijksreis en onze huwelijksdatum is ook verplaatst naar 19 juni omdat het anders echt niet te betalen was  :laugh:[/quote]

Wij trouwen ook 19 juni 09  :)

ourloveJoaquin

  • Gast
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #48 Gepost op: 6 januari 2009, 21:27:59 »
Hoi Hoi,

Wij zijn naar Menorca geweest via Go Best... nou NIET DOEN MET EEN KINDJE!! Het is nota bene een kindervakantie, maar het was echt bagger... strand lag 200 meter verder weg...denk je dat is toch dichtbij..ja klopt als je niet hoeft te sjouwen met een buggy door dat flauwe zand.... niet te doen...om de zwembaden geen tralies zeg maar..kinderen konden er zo in..wat ons zoontje van anderhalf ook gewoon deed.... animatie begon pas om half 9 in de avond...neuhh voor ons nooit geen Menorca Sol Parc meer...

Ik zou trouwens nooit zonder mijn zoon op vakantie gaan...honeymoon of niet... hij gaat gewoon lekker mee.. desnoods op een camping dat boeit mij echt niet..als mijn zoon maar plezier heeft, dan genieten wij nog het meest! Leuk toch speeltuintje in en uit hahahahaha....

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Kinderen mee op huwelijksreis?
« Reactie #49 Gepost op: 7 januari 2009, 13:00:02 »
[quote name=\'Lotte2009\' post=\'193513\' date=\'15 December 2008, 16:14\']Nou wij zijn er inmiddels uit! We gaan 21 juni 12 dagen naar Kos, hotel Kipriotis Village.[/quote]

grappig zijn wij ook geweest met onze huwelijksreis

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards