collapse

Auteur Topic: Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?  (gelezen 24883 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fee

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #50 Gepost op: 5 april 2011, 17:37:15 »
Wij hebben als daggasten ouders + broers van  beide kanten + vriendengroep (14 pers). Daarnaast van hem nog peetoom en peettante elk met aanhang (omdat dat door zijn familie wordt verwacht), mijn 2 ooms en 1 tante. Daarnaast nog 8 vrienden van mijn ouders. (klinkt misschien als een scheve verhouding tussen zijn kant en mijn kant, maar mijn ouders hadden aangegeven dat prettig te vinden als hun vrienden er zouden zijn en aangezien ik ze ook erg leuk vind en mijn ouders betalen het grootste deel van ons huwelijk nodigen we ze graag uit). Inclusief onzelf 37 man/vrouw.
Voor de receptie nodigen we uit: nog wat minder hechte vrienden van ons, een aantal buren, de rest van zijn ooms en tantes, zijn collega's zonder aanhang van zijn afdeling (stuk of 15) en collega's zonder aanhang van mijn werk. Alleen aangezien we net vorige maand gefuseerd zijn, moet ik nog even uitzoeken wie er nu bij ons op de afdeling werkt en ik dus wil uitnodigen. Totaal zullen receptiegasten een stuk of 100 zijn (waarvan 3 kinderen).

De ceremonimeester zal in een mail aan de receptiegasten vermelden dat als ze graag ook bij de huwelijksvoltrekking zelf aanwezig willen zijn, ze dit even moeten doorgeven ivm het aantal stoelen.

trouwen2012

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #51 Gepost op: 5 april 2011, 17:56:37 »
@Nanna, leuk om te horen dat het bij jou juist goed werkte  :biggrin: , we zijn er nog even over in twijfel.
De groep wordt dan zo groot (en nog onpersoonlijker), we zitten dan op 176 (en dat worden er nog meer) mensen... Nu zullen heus niet ale 115 personeelsleden komen :blink: , maar goed...
We dachten er inderdaad aan iets als vermaak te regelen, vrienden van ons hadden een boottochtje geregeld toen zij een kinderreceptie hadden (juf) wij vaarden naar de andere locatie met picknick op de boot,  :cool: erg leuk. Wij zouden zoiets kunnen doen met een huifkar ofzo?

Leuk om alle verschillen en gedachten daarachter te lezen, brengt me weer op nieuwe ideëen :)@Fee jouw post kwam terwijl ik die van mij typte :) Buren, daar had ik nog niet aan gedacht... + 4 maar waar, feest of receptie haha..
Oeh wat ben ik toch goed in twijfelen en keuzes maken (not) :wink:

Jolanda

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #52 Gepost op: 5 april 2011, 18:18:49 »
Wij hebben alleen daggasten die blijven van 11.00 tot 01.00 ('s nachts)  uur. (50)
Wij wilden geen onderscheid maken en zo hoeven we na het diner ook niet telkens op de klok te kijken.  :wink:

Marretje

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #53 Gepost op: 5 april 2011, 19:32:42 »
Wij hebben 29 daggasten,deze zijn aanwezig van 10.30 tot de late uurtjes.
Het feest voor de avondgasten is vanaf 20.30 en dan hebben we ongeveer 110 gasten (dit is inclusief onze daggasten.)
« Laatst bewerkt op: 5 april 2011, 19:33:52 door Marretje »

Maidenofmay

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #54 Gepost op: 5 april 2011, 19:57:24 »
Wij hadden het ook omgedraaid... 's Morgens 150 gasten voor ceremonie/bruidstaart/receptie/high tea en daarna met 60 man door voor het avondprogramma :)

11-06-2010

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4741
  • Geslacht: Vrouw
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #55 Gepost op: 5 april 2011, 20:57:30 »
Wij hebben er bewust voor gekozen om overdag met een klein gezelschap te zijn :)

We waren met ons erbij met 18, Vond het heerlijk!
Zo het precies weer zo doen!!

Bij het feest 's avonds waren er 100 gasten.
« Laatst bewerkt op: 5 april 2011, 22:36:22 door 11-06-2010 »

Yvie

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #56 Gepost op: 5 april 2011, 22:32:00 »
Overdag zijn we met ongeveer 36 volwassenen, inclusief bruidspaar, en 6 kinderen.
's Avonds zijn we met ongeveer 100 volwassenen.

Onlangs was ik op een receptie van een kennis, 100 daggasten en 300 avondgasten...  :ohmy:

Bride-77

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #57 Gepost op: 5 april 2011, 23:59:29 »
Bij ceremonie: ca. 75 personen;
receptie: ook deze 75 personen plus nog 15 a 20 collega's;
's avonds (diner ipv feest): incl. onszelf 39 volwassenen + 7 kinderen.

Echte daggasten dus 39 pers. + 7 kinderen.

Fee

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #58 Gepost op: 6 april 2011, 07:51:24 »
Onlangs was ik op een receptie van een kennis, 100 daggasten en 300 avondgasten...  :ohmy:

Mij lijkt het fantastisch als zoveel mensen me in mijn mooie jurk op een prachtige locatie kunnen zien stralen. Helaas voor mij wilde mijn a.s. niet een over-the-top wedding.

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #59 Gepost op: 6 april 2011, 08:59:04 »
Wij hebben overdag 36 daggasten (kon ook niet echt anders ivm vervoer  :) ) het gemeentehuis en de kerk zijn open dus ik weet niet wat daar aan komt waaien.
En op het dorp waar ik vandaan kom is dat heel normaal dus......
De daggasten zullen de hele dag mee gaan en ook aanwezig zijn bij het diner en feest, a'avond hebben we nog eens 115 gasten uitgenodigd wat het totaal dan op 153 gasten brengt.
We gaan er wel vanuit dat er nog wel mensen zullen zijn die niet komen.

irma79

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #60 Gepost op: 6 april 2011, 09:50:23 »
Wij zijn overdag met 19 personen (alleen directe familie en kids) en 's avonds hebben wij ongeveer 150 man (buren, werk beiden, vrienden, overige familie..)

Maewyn

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #61 Gepost op: 6 april 2011, 10:13:04 »
Wij hebben overdag alle ouders, oma's, ooms, tantes, neven en nichten en de vriendengroep uitgenodigd, in totaal 62 personen. We vinden het gewoon zó leuk om de dag met iedereen te delen, dat we niet konden kiezen! 's Avonds zijn alle collega's, kennissen en vrienden van onze ouders uitgenodg en zullen er nog zo'n 60 mensen bijkomen. Voor de ceremonie hebben we op de kaart gezet dat iedereen welkom is. Een trouwceremonie is een openbare gelegenheid, wat beteknt dat je mensen er niet kunt weigeren o.i.d. en dus eigenlijk ook niet kunt 'uitnodigen'. Daarom hebben we het erop gezet - en dat er dan mensen zijn die zich de rest van de dag tot het avondfeest in Delft moeten vermaken, dat zij dan zo. Ze zijn niet verplicht om naar de ceremonie te komen, ze moeten vooral zelf kiezen of ze het leuk vinden of niet!

Imke1986

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #62 Gepost op: 6 april 2011, 12:23:49 »
Wij hebben 4 ouders, 1 zusje, 6 ooms en tantes (oom doet de foto's en verder peet om en tante) en 1 nichtje (kind)
Wij hebben een hele grote familie dus we hebben gewoon een streep getrokken.
Ze komen vooraf eerst bij ons (en dan komen AS en ik thuis aan, we zijn dan fotó's geweest maken)en vervolgens gaan we met z'n allen naar het gemeentehuis en daarna voor een borrel, diner en feestavond naar een andere locatie.
Voor de ceremonie zelf mag natuurlijk iedereen komen die dat leuk vindt.

lindatimmer

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #63 Gepost op: 6 april 2011, 12:32:20 »
Bij ons komen er 44 daggasten. Kon ook niet anders, want in de trouwzaal kunnen eigenlijk maar 42 mensen. Na overleg konden er wel 2 stoelen bijgezet worden.
De daggasten eten niet allemaal mee. Diner doen we alleen met de twee gezinnen + oma (11 mensen).
Puur omdat we het anders te duur vonden worden als alle daggasten erbij zouden zijn.

In de buurt zijn genoeg andere eetgelegenheden.
Vanaf 20.30 is iedereen weer welkom. We zijn dan met ongeveer 85 mensen (incl. daggasten).

Vinden jullie het raar dat we niet iedereen laten mee- eten?

Fee

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #64 Gepost op: 6 april 2011, 14:07:48 »
Zelf zou ik me er niet goed bij voelen als ik mensen even moet "wegsturen" van mijn bruiloft voor het eten. (ik uit een gezin waarin de cultuur was dat ook al stond mijn moeder al eten te koken, zelfs dan kon ik spontaan met nog 3 extra vriendinnetjes aanschuiven en er was altijd voldoende eten.)

Maar als de financien er niet naar zijn en je voelt je er zelf niet slecht bij, dan vind ik het zeker niet raar als je bepaalde mensen ergens anders laat eten.
Wellicht is er een andere tussenvorm mogelijk? Bv inderdaad een echt diner met je directe familie en voor de anderen een frietkraam laten komen. Maar je moet zelf de inschatting maken of je gasten dat waarderen.

twijfeltje

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #65 Gepost op: 6 april 2011, 15:18:13 »
Wij nodigen iets minder mensen uit, maar laten wel iedereen eten.
Ook omdat we niemand willen 'wegsturen' en ze er overal bij willen.
Ceremonie is om 16.30, daarna door naar locatie met walking-dinner > avondvullend programma.

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #66 Gepost op: 6 april 2011, 15:56:56 »
Wij hebben 30 daggasten (incl. wij) die ook allemaal mee mogen eten. Waar we wel voor gekozen hebben is de lunch alleen met onze ouders te nuttigen, in plaats van iedereen 'te voederen'.

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #67 Gepost op: 6 april 2011, 18:25:38 »
Wij hadden 52 daggasten (eerste graads fam + vrienden), waarvan 15 kinderen ofzo. 's Avonds 175 mensen uitgenodigd.

Ook met iedereen gegeten, ik zou niet weten waar ik daggasten moest laten. Als ik voor zoiets moest kiezen zou ik denk geen feest geven, maar aan het eind van de middag receptie en dan met een kleine groep afsluiten met een diner.

Maidenofmay

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #68 Gepost op: 8 april 2011, 09:33:39 »

Onlangs was ik op een receptie van een kennis, 100 daggasten en 300 avondgasten...  :ohmy:
Pff, ik zou niet eens weten waar ik zoveel mensen vandaan zou moeten halen! :)
« Laatst bewerkt op: 8 april 2011, 09:34:26 door Maidenofmay »

Aquelle

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #69 Gepost op: 8 april 2011, 12:47:18 »
Wij hebben 25 volwassenen en 6 kinderen onder de 5 jaar.

Op de receptie verwachten we 160 man en die komen alleen op uitnodiging.
We zetten geen advertentie, zouden we dat wel doen dan komt het hele dorp....

Liz30

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #70 Gepost op: 8 april 2011, 14:59:56 »
Wij hebben 37 daggasten (inclusief onszelf) en 150 avondgasten (incl de daggasten). We wilden wel meer avondgasten, maar 150 vonden we een mooi aantal en meer past er ook niet in de locatie  :biggrin:

Yvie

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #71 Gepost op: 8 april 2011, 16:37:07 »
Pff, ik zou niet eens weten waar ik zoveel mensen vandaan zou moeten halen! :)

Hier net zo hoor! Zij kwamen elk uit grote families... dat scheelt natuurlijk. Veel collega's, grote vriendengroepen, buren... kennissen, vrienden van ouders... etc etc.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #72 Gepost op: 11 april 2011, 10:36:09 »
We hadden 35 daggasten, waarmee we ook gegeten hebben.

Tussendoor hadden we voor de kerkdienst en de receptie 120 man.

missy-ila

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #73 Gepost op: 28 april 2011, 14:45:30 »
Wij hebben waarschijnlijk 23 daggasten (incl wijzelf) en voor de receptie/lunch in totaal zo'n 60. Er komt geen groot avondfeest, dus de daggasten blijven na de lunch.

Kastanjaa

  • Gast
Hoeveel Daggasten Hebben Jullie?
« Reactie #74 Gepost op: 28 april 2011, 18:54:00 »
Wij hebben 28 weekendgasten (30 incl. ons zelf) en max. 35 extra feestavond gasten.

Beiden hebben wij geen contact meer met 1 helft van de familie (hij vaderskant, ik moederskant). Alleen onze families samen zijn 13 mensen :tongue: rest is vrienden en teamgenoten. Ik nodig geen collega's uit en mijn AS is ZZP'er en heeft dus geen collega's ;-)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards