collapse

Auteur Topic: Traditioneel Verloven?  (gelezen 119108 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #50 Gepost op: 5 januari 2009, 17:02:14 »
Mijn partner en ik wonen al meer dan 10 jaar samen. Ik heb hem al een gepolst en hij is er zeker voor in om te trouwen. Ik heb het volgende gepland, zouden jullie willen mee-denken en jullie ideeën willen geven?! Bedankt!

Over enkele maanden heb ik in een van de beste restaurants van Nederland een tafel voor 2 gereserveerd + een overnachting. We kunnen rond 16:00 in de kamer (heel luxe, design + groot ligbad en kingsize bed) en rond 19:00 begint het diner. In eerste instantie wilde ik hem vragen tijdens het eten, maar in zo'n vol restaurant is dat misschien niet zo'n goed idee (of vinden jullie van wel?). Mijn idee was om de kok te vragen om een tussengerechtje te maken dat er identiek uit ziet als 2 trouwringen, maar in zo'n volle en chique zaak is dat misschien wat minder intiem en gezellig.

Wat ik ook kan doen is er voor zorgen (weet nog niet hoe ik dat onopgemerkt moet doen, maar okay) dat er b.v. overal in de hotelkamer rozen staan, rozenblaadjes op bed en een rozengeur etc. en dan met een glas Champagne erbij voor het eten vragen.

De dag erna hebben we ontbijt, dus dat is ook een moment maar wel minder romantisch.

De lokatie is voor mij dus wel vast (restaurant cq. hotel dat erbij hoort) maar het moment nog niet (voor diner in hotelkamer, tijdens diner in restaurant, erna of tijdens ontbijt of...)...

Mag ik jullie creatieve en romantische inbreng en ideeën vragen om hier iets bijzonders van te maken? Bedankt!!

trucker

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #51 Gepost op: 5 januari 2009, 19:13:00 »
In het restaurant is wel een mooie optie, ligt er ook wel een beetje aan of je partner wel van die belangstelling inene houd, maar wat ik hier her en der heb gelezen maakte een drukke omgeving niks uit, door het moment verlies je de buitenwereld. :biggrin:
Als andere optie is er misschien in de directe omgeving mischien een mooie locatie waar jullie samen naartoe kunnen, denk aan een strand eventueel.
verder durf ik er zosnel niks op te zeggen.

succes met de verrassing, Walter

Lisa2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #52 Gepost op: 5 januari 2009, 20:43:44 »
Volgens mij maakt het inderdaad niet zo heel erg veel uit qua omgeving. Het feit dat er over nagedacht is is natuurlijk al erg gaaf. Zelf ben ik redelijk rustig op het strand gevraagd en vond dat erg fijn. Ieder zijn ding. Veel plezier met de verdere voorbereiding van de verrassing en laat weten waar je het gevraagd heb, volgens mij weten we het antwoord al!!

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #53 Gepost op: 5 januari 2009, 21:05:17 »
Misschien als jullie samen in bad zitten, kaarsjes aan muziekje lekkere olie of badschuim glaasje champagne :)
Tis maar een idee :)

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #54 Gepost op: 5 januari 2009, 21:06:51 »
hee mark, wat leuk dat je het aan het plannen bent. Als je het toch in het restaurant wil vragen kan het ook knus en intiem zijn hoor. Mijn verloofde heeft mij spontaan gevraagd toen we uit eten waren in een heel leuk en rumoerig restaurant in Rotterdam. Volgens mij heeft niemand het gemerkt! :biggrin: Hij had ook geen ring ofzo het ging allemaal heel subtiel, echt iets tussen ons. Je kunt het zo groot of zo klein maken als je zelf wil naar mijn idee. Als je hem wil verrassen met rozenblaadjes enzo zou je misschien het hotelpersoneel kunnen inschakelen? Er is dan vast wel iemand die even wil gaan strooien als jij stiekem een bak met rozenblaadjes mee kunt smokkelen?

Als je het 's ochtends wil vragen kun je misschien ontbijt op bed bestellen met champagne en daar dan de ring in doen? (misschien heel cliché hoor :wink:)
« Laatst bewerkt op: 5 januari 2009, 21:08:56 door Anna Livia »

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #55 Gepost op: 6 januari 2009, 06:38:01 »
Ik ben 'en plein public' gevraagd, maar daar had ik op dat moment totaal geen erg in, hoor! Was zó overdonderd, dat ik pas later, toen iedereen begon te klappen, doorhad dat we niet alleen waren :biggrin:
Het blijft hoe dan ook wel een moment van jullie samen. De vraag is vooral of jij je er prettig bij voelt, en of je vriend het zou kunnen waarderen...? Als je denkt dat het antwoord op één van de twee vragen 'nee' is, dan zou ik gewoon iets moois bedenken voor op de kamer, idd met rozenblaadjes etc.. Ook heel mooi, en zeker weten intiem :) En uiteindelijk gaat het erom dat ie JA zegt! Dát is wat je vooral onthoudt. Toch?

Heel veel succes! Spannend, hoor! :biggrin:

Oh, en wat je ook zou kunnen doen (maar weet niet of je dat leuk vindt) is het vragen op het moment dat je op de kamer komt. Dan zou je met het hotel kunnen regelen dat ze de kamer volzetten met rozen en alles wat je maar wilt, en dan kun je het meteen bij binnenkomst vragen... Het diner is dan meteen om het te vieren, en geloof me; dat is zo'n bijzondere maaltijd dan ineens! Is misschien ook wel beter voor je eetlust..? :wink:
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2009, 06:41:18 door _mirjam_ »

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #56 Gepost op: 6 januari 2009, 07:27:53 »
[color=\"#6600CC\"]Ik sluit me aan bij Mirjam!! Want zo'n sjiek/bijzonder diner :) en dan bijna niks eten omdat je zo zenuwachtig bent hihih!
Heeeel veel plezier met het vragen, en ik ben benieuwd wat je a.s. ervan vind :biggrin:[/color]

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #57 Gepost op: 6 januari 2009, 09:22:30 »
Bedankt voor alle input! Ik kan hier zeker verder mee...

Dat hij geen 'nee' zegt weet ik eigenlijk al wel, gisteren toevallig nog zei hij er iets over waaruit ik kon opmaken dat hij dit zelf ook wel ziet zitten.

Enig punt is... als hij me maar niet eerst vraagt, dan valt mijn plannetje in duigen. Misschien toch maar niet te lang uitstellen...

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #58 Gepost op: 6 januari 2009, 10:05:21 »
Hihi zal je gebeuren dat hij je op de weg ernaar toe al zou vragen, is ook wel weer bijzonder :biggrin:
In het restaurant is wel heel mooi en geloof me iedereen om je heen kan ontploffen maar op dat moment zie, hoor, voel en ruik je alleen elkaar :wub:
Misschien dat de kok wel mee wil werken aan je idee!!
Je kamer versieren als jullie dan terug komen dat kan misschien ook wel geregeld worden zonder dat jij je daar zorgen om heeft te maken.
Het aanzoek is al spannend genoeg toch?

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #59 Gepost op: 6 januari 2009, 11:09:09 »
Dat is het zeker. Alhoewel we er toch al eens over gepraat hebben natuurlijk blijft het iets spannends. Ik heb dat restaurant trouwens pas ergens in de zomer geboekt, ze hadden eerder geen tafel vrij. En om eerlijk te zijn vind ik dat wel prima... hebben we nog wat maanden de tijd om te vissen en erover te praten...

Herjan

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #60 Gepost op: 6 januari 2009, 11:57:59 »
[quote name=\'mark2009\' post=\'196154\' date=\'06 January 2009, 11:09\']Dat is het zeker. Alhoewel we er toch al eens over gepraat hebben natuurlijk blijft het iets spannends. Ik heb dat restaurant trouwens pas ergens in de zomer geboekt, ze hadden eerder geen tafel vrij. En om eerlijk te zijn vind ik dat wel prima... hebben we nog wat maanden de tijd om te vissen en erover te praten...[/quote]
Welk restaurant gaat het om eigenlijk? De Librije in Zwolle?

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #61 Gepost op: 6 januari 2009, 12:28:05 »
Oud Sluis in Sluis, die heeft sinds kort een heel leuk boerderijtje met 2 hele luxe 2-persoonskamers erbij.

(en nu maar hopen dat manlief niet mee-leest!)

Monique_1983

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #62 Gepost op: 6 januari 2009, 14:16:26 »
Klinkt allemaal heel romantisch! Ik ben ook tijdens het eten gevraagd en toen was het ook druk, niemand heeft het gemerkt, maar voor mij was het heel speciaal!

Herjan

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #63 Gepost op: 6 januari 2009, 14:22:30 »
[quote name=\'mark2009\' post=\'196170\' date=\'06 January 2009, 12:28\']Oud Sluis in Sluis, die heeft sinds kort een heel leuk boerderijtje met 2 hele luxe 2-persoonskamers erbij.

(en nu maar hopen dat manlief niet mee-leest!)[/quote]
Sjiek! Of te wel: DUUR! Machtig, ik ben best wat gewend qua restaurants, maar dit niveau heb ik nog nooit ervaren! Wel een tip: probeer na te gaan bij het restaurant of er veel zakelijke reserveringen zijn. In dit soort restaurants zie je veel stopdassen. Niet de meest romantische types vaak. Persoonlijk zou ik kiezen voor een iets intiemer/romantischer restaurant. Wat dat betreft is Jean Marie in Gouda veruit mijn favoriet. Maar goed, die hebben geen eigen hotel o.i.d. Maar uit ervaring weet ik wel dat ze daar alles voor je doen als je iets speciaals wilt. Lees daarvoor maar eens mijn verslag van ons diner t.b.v. de verjaardag van mijn vrouw en onze ondertrouw:

Citaat
Dit restaurant is nu al jaren onze favoriet. Gastvrij, correct en het eten is fantastisch! We komen er al enkele jaren en nog nooit is het tegengevallen. Een kort verslag van ons laatste bezoek:

Op vrijdag 23 mei was mijn vriendin Annika jarig en gingen wij in ondertrouw. Om dat te vieren ging ik op zoek naar een speciaal restaurant (zie ander topic op dit forum), maar kwam toch weer uit bij Jean Marie. Ik nam vooraf even contact met ze op om te reserveren en te vragen of ze iets speciaals konden doen, namelijk het favoriete dessert van mijn vriendin serveren: een lauw-warm chocoladetaartje van pure chocolade. De reactie was hartverwarmend: natuurlijk kon dit en we zouden met alle egards ontvangen worden.

Niets was teveel gezegd. Bij binnenkomst werden we gastvrij en met uitgestoken handen om te feliciteren verwelkomd door Jan (chefkok) en Manon (gastvrouw). We werden begeleid naar een tafeltje in een mooi hoekje, wat speciaal gedekt was met een slinger met harten, kaarsjes, etc. Vervolgens werden we getracteerd op een heerlijk glas cava met enkele druppels likeur.

We kozen vervolgens voor hun 4 gangen dagmenu met vooraf nog als extra voorgerecht de oesters (6 Zeeuwse wilde oesters, 3 oesters gebakken met lente ui en lombok afgeblust met Lee Kum Kee en 3 rauwe oesters met rode wijnazijn en sjalot). Vervolgens werd het dagmenu geserveerd. Vooraf heerlijke, op de tong smeltende, rauwe tonijn met oosters sausje en sla. Gevolgd door verse asperges met een Hollandaise sausje, welke normaal gesproken geserveerd worden met ham, maar nu speciaal voor ons met geweldig lekkere om-en-om gebakken coquilles. Perfecte combinatie!
Het hoofdgerecht was gebakken griet met lamsoor en zeekraal. Ook weer erg lekker.

Vervolgens kwam de klapper! Manon had bij het presenteren van het menu alleen "een zoet dessert" genoemd. Toen ze kwam aanlopen met de chocoladetaartjes, was de verrassing dus groot voor Annika. "Goh, dat is mijn favoriete dessert!". "Ja", zegt Manon: "Dat weten we!". En toen pas kwam voor Annika de aap uit de mouw. Het dessert was perfect! Een lauwwarm taartje, nog zacht van binnen, van pure chocolade, ook nog ietsje krokant aan de buitenkant, op een klein beetje saus van witte chocolade(?), vergezeld door enkele verse frambozen. Om het plat uit te drukken: pure seks op een bordje!

Na het dessert hebben we buiten, samen met de chefkok en later Manon, genoten van een heerlijke espresso uit hun nieuwe apparaat (zie mijn recensie op Iens voor de voorgeschiedenis) en ik had een heerlijke Ashton sigaar mee.

Zeker door het heerlijke eten van Jan en de fantastische behandeling door Manon is onze ondertrouw er eentje om nooit te vergeten.

Ik raad al tijden Jean Marie aan voor iedereen die eens heerlijk wil uit eten, maar zeker sinds 23 mei!

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #64 Gepost op: 6 januari 2009, 15:10:01 »
Klopt, heb je ook helemaal gelijk in, maar het past wel bij ons die tent. Ik ga er lekker mijn eigen gang en al zitten er 100 stropdassen om me heen, ik kom er gerust casual.

Leuk stuk trouwens dat je gepost hebt...

Omdat inderdaad het restaurant wat formeel en stijfjes kan zijn denk ik er aan om het vooraf te vragen in het hotel. Dan stuur ik hem gewoon even weg zodat ik tijd heb voor de rozen, champagne en dat soort dingen.

Ringen heb ik nog niet, die mag hij mooi mee-betalen, anders word het me te duur...   :biggrin:

Maar het gekke is: eind van deze maand zitten we een weekend in Maastricht met een etentje bij Beluga en overnachting en de dag erna een hele dag Thermae2000, alleen ik vind dat weekend nog te vroeg om al te vragen (en zomer 2009 eigenlijk te laat).
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2009, 15:11:16 door mark2009 »

Herjan

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #65 Gepost op: 6 januari 2009, 15:35:38 »
Tja, als je je lekker voelt in zo'n sjiek restaurant en jullie staan stevig genoeg in de schoenen om gewoon je gang te gaan: lekker doen! Maar misschien nog leuker is het om vooraf contact op te nemen en hun jullie kamer mooi aan te kleden met rozen, champagne en aardbeien. Grooste voordeel: je kunt dan lekker samen je gang gaan, zonder pottenkijkers. Wij hadden tijdens de huwelijksnacht champagne en aardbeien op de kamer. Dus lekker na een lange, mooie dag samen in bad daarvan (en elkaar) genieten. Aanradertje hoor! :wink:

Maar ik begrijp dat jullie vaker eten in dit soort restaurants? Lijkt me wel gaaf als je het kunt betalen. Bij Jean Marie zijn we vaak ca. 140,- kwijt voor een etentje met z'n tweeën. Ook al prijzig, maar wel te doen, aangezien zo'n diner toch echt een hele avond uit is (meestal ca. 19:30 tot bijna 0:30 aan tafel). Maar Beluga en Oud Sluis zijn wel flink duurder. Gerechten zien er wel top uit. Zeker Beluga lijkt me een mooie ervaring. Al eerder geweest daar?

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #66 Gepost op: 6 januari 2009, 16:49:41 »
Beluga nooit eerder gegeten, lijkt me wel bijzonder... je moet rekenen op zo'n 250,- p.p. inclusief wijn. Voordeel is dat ik een eigen bedrijf heb en af en toe kan ik een etentje wel eens als kosten nemen. Even zo goed eten we bij de wok of de Chinees of gewoon lekker thuis hoor... Het idee van de aardbeien en champagne is leuk!

Pottenkijkers zouden toch altijd potenkijkers zijn  :tongue: , maar je hebt gelijk. Misschien handiger om toch in privé te doen dan in zo'n volle zaak. Stel je voor dat er tranen komen, dan liever niet in een volle tent.

Wat ook echt heel goed is, is Boreas in Heeze, niet goedkoop maar zeker geen honderd euro p.p. en heel goed. Ik heb daar het 2-jarig bestaan van mijn bedrijf gevierd en ze hadden van de oesters een bereiding gemaakt. Echt heel bijzonder: de oester was verwerkt tot een soort gegeleerde bal met een zilveren glans en die lag terug in de schelp... de parel dus. Heel mooi, zoiets had ik nog nooit gezien.

Terug naar het topic. Ik denk dat ik de beslissing heb genomen. Ik zorg voor een kamer volledig in de rozen met drankje erbij (vind zelf vaak een spumante lekkerder dan Champagne, maar dat terzijde) en aardbeien is een heel goed idee. Vinden we beiden heerlijk! Maar als ik ze vraag om iets heel bijzonders daar te serveren bij wijze van vroege amuses of borrelhapjes, dan weet ik zeker dat ze er iets heel bijzonders van maken.
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2009, 16:59:33 door mark2009 »

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #67 Gepost op: 7 januari 2009, 20:28:07 »
Ohh Thermea 2000. Heerlijk buiten in het bubbelbad (in die cirkel) zonnetje op je gezicht. Zwijmel zwijmel denkt terug aan haar eigen vakantie daar(waar mijn aanzoek overigens niet was hoor)

Herjan

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #68 Gepost op: 8 januari 2009, 12:23:44 »
Zeker aan te raden Elina! Kijk maar eens op www.jean-marie.nl voor hun menu. Absolute aanrader is de huisgerookte zalm als voorgerecht. Wat wij eigenlijk altijd doen is het 4-gangen keuzemenu met de zalm als extra voorgerecht. Dus eigenlijk 5 gangen (koffie na afloop niet meegerekend). Je zult een topavond hebben. Zorg trouwens dat je de BOB bent, want hun wijnarrangementen zijn ook aan te raden. De wijnen passen dan perfect bij je gerechten. Laatste keer hadden we onze vrienden meegenomen, om ze te bedanken voor hun taak van ceremoniemeester, en zelfs onze vriendin die eigenlijk nooit iets anders drinkt dan water en thee, vond toch de wijn er lekker bij. Een BOB-wijnarrangement hebben ze ook. Dan krijg je steeds halve glazen.

Als je gaat, doe Marion (de gastvrouw) en Jan (de chef) de groeten! Of ze 1-2-3 mijn naam nog weten, weet ik niet, maar als je me omschrijft als de man van hun twee grote fans dan gaat er vast een belletje rinkelen.
« Laatst bewerkt op: 8 januari 2009, 12:24:05 door Herjan »

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #69 Gepost op: 8 januari 2009, 17:48:27 »
Ik heb de site even bekeken, en de inrichting ziet er gezellig uit! Het is voor ons een eindje rijden, maar als we eens die kant opkomen, dan houd ik de naam in mijn achterhoofd...

Wijnarrangement doen wij altijd, is gewoon heerlijk om allerlei soorten te kunnen proberen en niet de hele avond met 2 man een fles te moeten leegdrinken. Halfjes is ideaal, ook als je niet BOBt.  :rolleyes:

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #70 Gepost op: 11 januari 2009, 18:54:08 »
Mark, wat een bijzonder en luxe plan voor een aanzoek zeg, wow!
Weet je zeker dat je nog wel zo lang kunt wachtten? Zoals je al zei heeft je vriend zelf ook al het gevoel te willen trouwen, en misschien is over een half jaar de verrassing er wel van af?
Hoe dan ook, jullie gaan een leuke tijd tegemoet samen!! Veel plezier met de voorbereidingen!

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #71 Gepost op: 11 januari 2009, 19:00:45 »
@ Violet:

je slaat de spijker op z'n kop... ik heb vrijdag dus ook even gebeld met Oud Sluis, maar ze hebben niets meer vrij (combi eten+slapen), pas vanaf september weer...

alleen als er een annulering komt, dan zouden ze me bellen.

Dat wordt dus afwachten en mijn mond houden (wat tot nu toe aardig lukt) of iets anders regelen...

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #72 Gepost op: 11 januari 2009, 19:03:12 »
Slim dat je wel nog geprobeerd hebt te bellen!
Nouja, je kan de reservering altijd laten staan, zo'n leuke dag/nacht is nooit mis lijkt me. Nu inderdaad proberen niks te laten blijken, het zou juist zo jammer zijn als de verrassing van het aanzoek er al af is!
En bedenk wel, hoe eerder je hem vraagt, des te eerder kan je beginnen te plannen, en geloof me, het plannen is zo ontzettend leuk!!

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #73 Gepost op: 12 januari 2009, 07:41:05 »
We hebben het er al wel over, wel of geen (groot) feest?, wat voor soort ringen?, een normaal pak dat je nog naderhand kan dragen of juist iets aparts...

Reservering blijft gewoon staan, en als ik het niet meer voor me kan houden, dan bedenk ik iets anders...

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #74 Gepost op: 7 februari 2009, 16:15:39 »
Het is nu gepland op 24 mei a.s.

Heb al wat ideeen opgedaan (handig dat het nu Valentijn is), ze hebben b.v. van die rozen van zeep die je kunt oplossen in het badwater... gemakkelijker dan echte rozen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards