collapse

Auteur Topic: Traditioneel Verloven?  (gelezen 119390 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monique_1983

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #75 Gepost op: 12 februari 2009, 15:50:11 »
Spannend!!!

~M*M~

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #76 Gepost op: 12 februari 2009, 16:00:54 »
[quote name=\'mark2009\' post=\'204937\' date=\'07 February 2009, 16:15\']Het is nu gepland op 24 mei a.s.[/quote]

spannend, misschien kan je iemand een camera geven, dan heb je dit speciale moment vastgelegd voor later

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #77 Gepost op: 12 februari 2009, 16:21:12 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Oh, das wel een hele goeie tip, ja!
Ik weet nog van toen ik gevraagd werd dat ik later de foto's heb moeten kijken voor mijn precieze reactie, omdat ik zo overdonderd was dat ik het niet meer wist :biggrin: Foto's zijn dus best heel leuk :wink:[/color][/font]

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #78 Gepost op: 13 februari 2009, 08:45:31 »
Dat is zo, foto's zijn leuk, maar het zal zo zijn dat er naast ons twee verder niemand aanwezig is... en foto's maken in een sterrenrestaurant heb ik altijd zo'n hekel aan...

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #79 Gepost op: 13 februari 2009, 08:52:01 »
[color=\"#6600CC\"]Ik had het ff gemist nog :biggrin: wat leuk joh!!! Het is ook al best snel!! *spannend*[/color]

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #80 Gepost op: 13 februari 2009, 09:01:59 »
[quote name=\'mark2009\' post=\'206583\' date=\'13 February 2009, 08:45\']Dat is zo, foto's zijn leuk, maar het zal zo zijn dat er naast ons twee verder niemand aanwezig is...[/quote]
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Zelfontspanner? :tongue: (=zo lekker subtiel, hahaha)[/color][/font]
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2009, 09:02:17 door _mirjam_ »

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #81 Gepost op: 13 februari 2009, 09:51:21 »
Zelfontspanner...

Dat kan een optie zijn, goed idee!

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #82 Gepost op: 17 februari 2009, 15:09:42 »
Ik had het volgende idee voor eind mei: ik maak een soort boek in de vorm van een aantal A4 vellen op mooi papier met op elk vel iets bijzonders uit ons leven samen. Dat begint natuurlijk met onze eerste ontmoeting (foto erbij van zijn autootje b.v.) en een stukje tekst, verder een bijzondere vakantie, ons eerste huis, baan, een heel bijzonder diner etc. Daarmee wil ik aangeven welke speciale momenten we de laatste 11 jaar samen hebben gehad. Op de laatste pagina zal ik dan iets zetten in de zin van: "En nu...?" en dan heb ik gelegenheid om te vragen wat ik wil vragen. Ik heb nog 3 maanden de tijd om dit "boekje" in elkaar te zetten.

Wat vinden jullie hiervan?

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #83 Gepost op: 17 februari 2009, 15:15:42 »
leuk!!! En gelijk ook een heel mooi aandenken aan jullie tijd samen en aan het aanzoek.
Misschien is het wel mooi om een foto boek te maken bij bijvoorbeeld de hema, die zien er altijd erg netjes uit vind ik.

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #84 Gepost op: 17 februari 2009, 15:20:08 »
Zoiets zou idd kunnen... het is alleen lastig om die bijzondere momenten te herinneren. Ik noemde er een paar, maar veel andere kan ik niet bedenken...

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #85 Gepost op: 17 februari 2009, 15:35:48 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Leuk idee! :)[/color][/font]
[quote name=\'mark2009\' post=\'207769\' date=\'17 February 2009, 15:20\']het is alleen lastig om die bijzondere momenten te herinneren. Ik noemde er een paar, maar veel andere kan ik niet bedenken...[/quote]
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Nou, kom op, zeg! Een bijzondere vakantie, de geboorte van een neefje of nichtje, een dagje uit naar een pretpark of dierentuin, een romantische verrassing van de één voor de ander, een opvallend fijne zondagochtend samen (ontbijt op bed oid), en bijzonder gezellig etentje met vrienden, ..........

Dat soort dingen hebben jullie toch zeker ook wel meegemaakt in al die tijd? :biggrin:[/color][/font]

moi2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #86 Gepost op: 17 februari 2009, 15:43:10 »
Leuk idee! Probeer ook kleine dingetjes te bedenken die heel belangrijk voor jullie zijn geweest. Het is misschien wel leuk dat hij dan denkt: O ja, dat was er ook nog.

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #87 Gepost op: 17 februari 2009, 17:02:32 »
We hebben inderdaad veel meegemaakt, maar dat komt vaak met vlagen, goh, weet je nog... dat bedenk ik niet op een middag als ik op kantoor zit.

Ineens denk ik aan iets leuks, nou ja leuks: we zaten een keer opgesloten op de parkeerplaats van de Aldi. Ik wilde per se lekker goedkoop boodschappen doen. Uiteindelijk hebben we de taxi naar huis moeten nemen voor bijna 90 euro.
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2009, 17:06:49 door mark2009 »

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #88 Gepost op: 18 februari 2009, 13:02:11 »
Je hebt nog 3 maandjes om na te denken over bijzondere momenten. Ik ben bezig met een boekje voor vriendlief en dat gaat ook echt stukje voor stukje. Steeds als ik iets bedenk, doe ik heel hard m'n best om het te onthouden totdat ik het ergens op kan schrijven. Ik ben dus bezig met zo'n fotoboekje en steeds komt er iets bij.

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #89 Gepost op: 20 februari 2009, 08:03:00 »
Is dat met de downdload-software van de HEMA een beetje te doen??

tammetje

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #90 Gepost op: 20 februari 2009, 09:27:36 »
Haha mark2009.
Toen ik een aantal weken geleden hulp vroeg bij het make van een boek, werd ik haast uitgelachen.
En nu lees ik dat het jou ook niet makkelijk afgaat.
Best lastig he  :tongue:  :) .
Maar als jullie 11 jaar samen zijn moeten jullie wel een hoop herinneringen hebben.
En idd zorg dat je altijd pen en papier hebt, meestal schieten de ideeen je in het hoofd als je er niet verdacht om bent.

Succes.

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #91 Gepost op: 20 februari 2009, 09:31:18 »
"Best lastig he"...

Ja, het valt me tegen, ik graaf eens wat in mijn geheugen, maar vergeet gewoon heel snel veel dingen. En het is niet de bedoeling dat het boekje een samenraapsel van alleen vakanties wordt...

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #92 Gepost op: 20 februari 2009, 10:42:19 »
ik weet niet of jullie veel met elkaar mailen/mailden maar ik heb laatst mijn mailbox van een aantal jaar geleden uitgespit (omdat ik op zoek was naar een foto) en toen kwamen er ook weer zoveel leuke lieve mailtjes naar boven dat dat weer heel wat herinneringen opriep. Succes, ik vind het een heel leuk idee :)

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #93 Gepost op: 20 februari 2009, 10:52:51 »
Dat van die mailtjes is ook een goed idee... maar ik probeer ook vooral herinneringen terug te halen van 6 tot 11 jaar geleden en dat valt niet mee. Die mailbox heb ik niet meer en er gebeurde toen zoveel... gaandeweg de komende maanden zal e.e.a. wel binnendruppelen: eerste ontmoeting, eerste huis, eerste baan, verhuizing etc.

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #94 Gepost op: 20 februari 2009, 13:46:20 »
Met de software van de hema heb ik geen ervaring, maar meestal maken ze dat wel zo dat elke leek ermee kan werken! :) Dat zou moeten lukken dus...

mark2009

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #95 Gepost op: 20 februari 2009, 15:27:52 »
Voor de voorkant heb ik alvast een hele mooie foto:

[attachment=9669:Japanese...rs_GA038.jpg]

Alleen de software van de HEMA, het zal wel aan mij liggen maar ik kom niet verder dan de installatie... maar goed, het spits is eraf zeg maar...

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #96 Gepost op: 31 augustus 2009, 12:02:03 »
Ik lees allemaal mooie aanzoeken: superromantisch uiteraard, maar nu vraag ik me af: zijn er hier ook stellen die "gewoon" hebben besloten te trouwen?
Als logisch gevolg, of omdat je zwanger bent of kinderen wilt?

Mijn vriend en ik gaan trouwen, uiteraard omdat we veel van elkaar houden en we ons leven verder samen willen delen, maar een mooi aanzoek is er nooit geweest.
Meer van "ik zou op 31 december willen trouwen" waarom as zei "bel maar naar de gemeente of die datum uberhaupt kan"! Helemaal niet romantisch dus, haha!
(Stiekem wacht ik nog steeds op een romantisch after proposal, maar dat gaat er denk niet van komen, haha!)

Mientjuh

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #97 Gepost op: 31 augustus 2009, 12:35:28 »
[quote name=\'Lynnz\' post=\'259648\' date=\'31 August 2009, 12:02\']Ik lees allemaal mooie aanzoeken: superromantisch uiteraard, maar nu vraag ik me af: zijn er hier ook stellen die "gewoon" hebben besloten te trouwen?
Als logisch gevolg, of omdat je zwanger bent of kinderen wilt?

Mijn vriend en ik gaan trouwen, uiteraard omdat we veel van elkaar houden en we ons leven verder samen willen delen, maar een mooi aanzoek is er nooit geweest.
Meer van "ik zou op 31 december willen trouwen" waarom as zei "bel maar naar de gemeente of die datum uberhaupt kan"! Helemaal niet romantisch dus, haha!
(Stiekem wacht ik nog steeds op een romantisch after proposal, maar dat gaat er denk niet van komen, haha!)[/quote]

Hoi lynzz
Bij ons is er ook niet echt een aanzoek geweest (ik hoop idd ook nog dat het gaat gebeuren maar mn vriend houd niet zo van romantische dingen doen) daar is hij helaas te nuchter voor maar dat maakt hem ook wel weer leuk.
Bij ons is het zo gegaan:

We wonen al een paar jaar samen op een schip en we hebben allebei ons adres nog steeds thuis en daar staan we ook nog ingeschreven.
Dus gezeur natuurlijk met de belastingdienst en de zorgtoeslag. Wij naar de boekhouder voor een oplossing. Conclusie trouwen of op papier verhuizen.

Zitten we daarna in de auto zegt mn vriend op zn meest boerse manier die je maar kan bedenken
"zullen we dan maar trouwen dan?"

juudske

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #98 Gepost op: 31 augustus 2009, 12:39:51 »
hahaha heel herkenbaar.... bij ons is er ook geen romantisch aanzoek geweest... als ik daar op had moeten wachten waren we nooit getrouwd.
Het is meer een aanzoek geweest tijdens de carnaval... lekker glaasje op dus al... maar dat was al anderhalf jaar geleden en nooit serieus meer over gehad om een datum te prikken. Nu gaan we zelf een huis bouwen en hadden we zoiets van... hmmm misschien kunnen we nu wel trouwen dan.... alles meteen goed geregeld! Dat was eind juni (dit jaar) en we zijn nu 2 weken getrouwd!

Ratatosk

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #99 Gepost op: 31 augustus 2009, 12:44:23 »
Bij ons ook geen aanzoek..
Op een avond ben ik gewoon begonnen met de voorbereidingen hahaha!
Nee hoor zo cru is het niet gegaan, ik ben wat rond gaan kijken op websites over trouwen en toen heb ik het ter sprake gebracht. Daarna kwam een soort van grijs gebied en daarna hebben we definitief besloten om te trouwen.
Dus helaas geen aanzoek, ik ben mega ouderwets wat dat betreft dus ik ga hem niet vragen en hij is een typische man, die denkt daar niet aan :).

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards