collapse

Auteur Topic: De Laatste Dingen..  (gelezen 5502 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
De Laatste Dingen..
« Gepost op: 26 maart 2008, 10:26:44 »
Ik ben bezig met 'de laatste dingen' regelen, ofwel de puntjes op de i zetten. Nu kom ik erachter dat op de offerte van de locatie staat 'receptiedranken zoals sap, fris, bier en wijn' terwijl mondeling was afgesproken dat ook binnenlands gedestilleerd geschonken zou worden. En er staat nog steeds nergens waar de dansvloer moet komen, mondeling is wel overeen gekomen dat er 25-30 zitjes overblijven en dat de rest van de zaal dus dansvloer wordt, maar toch! Ik moet vlak voor de bruiloft nog een keer bij de locatie langs om versieringen en naamkaartjes te brengen enzo, ik kan dan toch ook wel vragen om even een kwartiertje tijd om deze dingetjes op te helderen?
Verder blijkt dat een aantal mensen onze kaart niet ontvangen heeft. Ik heb een paar kaarten nagestuurd, maar ze zijn nu gewoon echt op (de ene die we nog hebben willen we zelf houden). Hoe lossen we dit op? Gewoon tegen die mensen zeggen waar en wanneer het feest is (de daggasten hebben de kaart allemaal ontvangen) of een brief sturen of een ander, 'gewoon', kaartje? We hebben ook van sommige daggasten nog niet door gehad of ze nu wel of niet komen. Ik vind dat een beetje raar, je laat toch op tijd weten of je komt of niet en zéker als je daggast bent blijf je daar toch niet vaag over doen? Mijn kant van de familie heeft in ieder geval laten weten er zeker bij te zijn :)

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
De Laatste Dingen..
« Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2008, 10:34:37 »
Ik zou als ik jou was niet tot vlak voor de bruiloft wachten om de dingetjes met de locatie te regelen, maar nu bellen en de offerte laten rectificeren. Dan heb je dat achter de rug en zit je niet op het laatste moment te stressen.

Wat ontzettend vervelend van de kaarten!!!
Heb je een CM? Die zou ik namelijk na laten bellen. Kijken of iedereen nu de kaart ontvangen heeft en meteen laten vragen of ze wel of niet komen. Wij hebben dat op de kaart gezet trouwens, bel XXX voor die en die datum of u aanwezig bent.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
De Laatste Dingen..
« Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2008, 10:39:37 »
We hebben idd een CM. Voor de feestgasten hebben we wel op de kaart gezet of ze even laten weten of ze komen of niet, maar het maakt voor de locatie verder niet uit dus als ze niet bellen, dan niet. Bij de daggasten hadden we juist niet op de kaart gezet of ze wilden laten weten of ze zouden komen. We hadden ruim vantevoren aangegeven dat ze daggast zouden zijn en gingen er gewoon vanuit dat tja, als je de hele dag mee mag, je dan gewoon gáát of zelf het fatsoen hebt om op tijd te laten weten dat je niet mee kunt/wilt. Maar ik denk dat we idd de CM laten bellen, we wilden nl. ook een bepaald cadeau van alle daggasten samen (dat hebben we ook aangegeven op de kaart, en dat ze daarvoor de CM konden bellen) en dat gaat zo niet lukken :sad:
We zijn idd een lijstje aan het bijhouden met wie de kaart al dan niet ontvangen heeft.. we laten het de wederzijdse moeders navragen bij de ooms en tantes en checken het zelf bij de vrienden en kennissen.
Moet de offerte echt herschreven worden dan of kan ik ook akkoord gaan met mondelinge toezeggingen?

Charles & Ilonka

  • Gast
De Laatste Dingen..
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2008, 11:04:06 »
ik zou de offerte niet mondeling laten aanpassen!!
gewoon alles op papier dan heb je tenminste zekerheid!!
vervelend is dat he als je van een aantal mensen niet weet of ze nu wel of niet komen
ik ga deze week ook nog even wat contacten opnemen want van een aantal weet ik het ook nog niet
moet bv volgende week gaan doorgeven hoeveel daggasten er mee eten maar van eentje weet ik nog niet zeker of ze mee kan komen!!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
De Laatste Dingen..
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2008, 11:12:21 »
Ik denk dat heel veel bruidjes hier last van hebben gehad, dat ze niet van de mensen te horen kregen of ze wel of niet aanwezig zullen zijn.
Vaak krijg je wel een reactie van " oh leuke kaart!!!"
Ja, dat de kaart leuk is weten we, maar kom je ook, of niet??
Ik heb eigenlijk bijna iedereen nog een keer moeten bellen / mailen met de vraag of ze wel of niet aanwezig waren.

Voor de overige afspraken zou ik de locatie nog even opbellen met de vraag of je nog een keer langs mag komen op korte termijn, dit kun je beter zo snel mogelijk vast laten leggen.
En idd, wel schriftelijk!

Hoe je het doet met je laatste kaarten, ik zou zeker een kaart gewoon voor jezelf bewaren.
Daarbij, het is niet jouw schuld dat de kaarten niet zijn aangekomen, hoe vervelend ook natuurlijk.
Maar ik zou gewoon een leuke mail wegsturen of de mensen bellen.
Het is begrijpelijk dat je geen 100-en kaarten op voorraad hebt.

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
De Laatste Dingen..
« Reactie #5 Gepost op: 26 maart 2008, 11:51:44 »
[quote name=\'Mar1981\' post=\'155564\' date=\'26 March 2008, 10:26\']Ik ben bezig met 'de laatste dingen' regelen, ofwel de puntjes op de i zetten. Nu kom ik erachter dat op de offerte van de locatie staat 'receptiedranken zoals sap, fris, bier en wijn' terwijl mondeling was afgesproken dat ook binnenlands gedestilleerd geschonken zou worden.[/quote]Meteen even achteraan bellen.
[quote name=\'Mar1981\' post=\'155564\' date=\'26 March 2008, 10:26\']En er staat nog steeds nergens waar de dansvloer moet komen, mondeling is wel overeen gekomen dat er 25-30 zitjes overblijven en dat de rest van de zaal dus dansvloer wordt, maar toch![/quote]Dit hoort ook niet op een offerte.[quote name=\'Mar1981\' post=\'155564\' date=\'26 March 2008, 10:26\']Ik moet vlak voor de bruiloft nog een keer bij de locatie langs om versieringen en naamkaartjes te brengen enzo, ik kan dan toch ook wel vragen om even een kwartiertje tijd om deze dingetjes op te helderen?[/quote] Dat moet zeker kunnen. Is ook helemaal niet raar. Doen![quote name=\'Mar1981\' post=\'155564\' date=\'26 March 2008, 10:26\']Verder blijkt dat een aantal mensen onze kaart niet ontvangen heeft. Hoe lossen we dit op?[/quote]Gewoon zeggen dat de kaarten wel verstuurd zijn, maar schijnbaar kwijtgemaakt zijn door TNTpost. Je kunt ze gewoon vertellen wanneer en waar het is, of ze een e-mail sturen of een briefje. Maak desnoods een kopie van het origineel.[quote name=\'Mar1981\' post=\'155564\' date=\'26 March 2008, 10:26\']We hebben ook van sommige daggasten nog niet door gehad of ze nu wel of niet komen.[/quote]Die mensen heb je altijd. Gewoon even bellen en vragen of ze komen. Of de CM laten doen.

Succes met de laatste zaken!
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2008, 11:52:15 door LadyXochi »

K en P

  • Gast
De Laatste Dingen..
« Reactie #6 Gepost op: 26 maart 2008, 14:56:53 »
Wat versta je onder nederlands gedestilleerd dan?
Want wat daar staat is het grootste gedeelte al.
Maar je kan altijd even bellen om het na te checken.

Bij ons hebben ook 2 daggasten niets van zich laten horen.
We moesten via via horen dat ze niet kwamen (2 weken voor de bruiloft en 3 dagen voor de bruiloft ...)
Gewoon (laten) bellen dus als je zekerheid wilt.

De kaarten zou ik gewoon bellen en de tijden doorgeven met daarbij het verhaal hoe het zit met de kaarten.

Succes met de laatste dingen!

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
De Laatste Dingen..
« Reactie #7 Gepost op: 26 maart 2008, 17:52:05 »
Bedankt voor jullie reacties.
Ik bel de locatie morgen even en de daggasten die we niet gesproken hebben en die niets van zich hebben laten horen gaan we ook nog (laten) bellen :)
Kreeg vandaag wel een mailtje dat onze gasten uit het buitenland niet kunnen komen i.v.m. de kosten. Jammer,  maar ze laten het in ieder geval wel weten!
Onder binnenlands gedestilleerd valt o.a. bessenjenever en wij hebben een daggast die dat graag drinkt :)

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
De Laatste Dingen..
« Reactie #8 Gepost op: 26 maart 2008, 21:52:44 »
Binnenlands gedistilleerd:
Oude en jonge jenever, bessenjenever, Beerenburg, Schrobbelaer, citroenbrandewijn, schipperbitter, ornajebitter, korenwijn, moutwijn, er zijn ook Nederlandse whisky's en sherry's (kwam ik vorige week achter), advocaat,

Volgens mij zelfs Dropshot, Boswandeling, Pisang Ambon en Blue Curaçao. Ik dacht dat die in Nederland gedistilleerd werden, maar anders moet je even op de fles kijken.

Maar die drankjes moeten ze dan wel in huis hebben natuurlijk.

Wat hierboven staat is officieel binnenlands gedistilleerd. Het is echter heel goed mogelijk dat de locatie een andere definitie heeft. Je kunt dit beter even checken vantevoren. Ik vemoed namelijk dat ze Pisang en BC niet meerekenen, maar er bijvoorbeeld wel port en Martini bijtellen. Bessenjenever hoort er sowieso altijd bij.
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2008, 21:53:32 door LadyXochi »

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
De Laatste Dingen..
« Reactie #9 Gepost op: 27 maart 2008, 11:35:05 »
Dankjewel voor je toelichting LadyXochi! Ik kwam zelf niet veel verder dan jenever, beerenburg en oranjebitter toen ik erover na ging denken :)
Ik droomde vannacht dat we op de bruiloft te weinig bedankjes hadden :sad:

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
De Laatste Dingen..
« Reactie #10 Gepost op: 27 maart 2008, 17:01:12 »
Nou, ik heb even gebeld naar de locatie.
Het binnenlands gedestilleerd wordt gewoon geschonken zonder meerprijs. De mevrouw zei 'dingen als jenever en port horen er gewoon bij'. Ik heb acht mensen extra opgegeven voor het diner, dit kost natuurlijk wel extra (de gewone prijs voor het diner plus het drankarrangement bij het diner).
De mevrouw die ik aan de telefoon had begon nog wel over dat er dan toch zeker ook meer feestgasten zouden komen? Ze dacht dat ik dat had doorgegeven. Want dan moest de all-in prijs verder aangepast worden natuurlijk. Maar ik heb júist afgesproken dat ze geen mensen gaan tellen bij de deur en ze zijn daar ook niet gek, ze weten best dat je dan iets minder mensen opgeeft dan dat er komen. Dus heb gezegd dat ik daarover niets doorgegeven had.
Ik vroeg of wij de taarttopper mogen houden, maar dan moeten we hem wel betalen (goh, die paar euro.. op een diner en feest van een paar duizend euro..) en we kunnen er misschien beter zelf eentje meenemen, want dan hebben we er een die we zelf leuk vinden én is hij al betaald. Nja, het is ook geen partycentrum en ze doen niet zo vaak bruiloften laten we maar zeggen :wink:

Mara

  • Gast
De Laatste Dingen..
« Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2008, 17:48:45 »
Hoe eerder alles geregeld hoe beter. De laatste dagen stress je toch al genoeg

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
De Laatste Dingen..
« Reactie #12 Gepost op: 29 maart 2008, 14:29:25 »
Ja grommm ik zit nu flink in de stress door familiegedoe.. Waarom bedenken mensen vlak voor de bruiloft dat we misschien toch beter met een schone lei kunnen beginnen? Krijgen wij even op ons bordje dat we allerlei moeilijke beslissingen moeten gaan nemen omtrent de aanwezigheid van familieleden bij bepaalde onderdelen van de bruiloft :sad:

Carolina

  • Gast
De Laatste Dingen..
« Reactie #13 Gepost op: 29 maart 2008, 22:15:30 »
[quote name=\'Mar1981\' post=\'156067\' date=\'29 March 2008, 14:29\']Ja grommm ik zit nu flink in de stress door familiegedoe.. Waarom bedenken mensen vlak voor de bruiloft dat we misschien toch beter met een schone lei kunnen beginnen? Krijgen wij even op ons bordje dat we allerlei moeilijke beslissingen moeten gaan nemen omtrent de aanwezigheid van familieleden bij bepaalde onderdelen van de bruiloft :sad:[/quote]

onthoud: het is jullie bruiloft dus volg je eigen gevoel!

lune

  • Gast
De Laatste Dingen..
« Reactie #14 Gepost op: 29 maart 2008, 23:29:04 »
vind ik ook, jullie huwelijk is nou niet echt de beste aanleiding/moment om daarmee te komen.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
De Laatste Dingen..
« Reactie #15 Gepost op: 30 maart 2008, 13:02:22 »
Jullie hebben natuurlijk gelijk Carolina en Lune,  maar wij worden echt voor het blok gezet door de betreffende familieleden: óf we nodigen ze uit voor de bruiloft en beginnen met een schone lei, óf het komt niet meer goed. Daar 'dreigen' ze echt mee, heel vervelend! Het is kiezen uit twee kwaden: die mensen erbij op de trouwdag of zeker weten dat we nooit meer een normale relatie met ze hebben. Voor mij maakt het niet zoveel uit, maar het gaat om de vader van mijn aanstaande en zijn vrouw.. :sad: Levert heel wat hoofdbrekens op hier in huis momenteel!

maikaenroy

  • Gast
De Laatste Dingen..
« Reactie #16 Gepost op: 30 maart 2008, 13:15:57 »
jeetje mina belachelijk zeg dat jullie daar een beslissing over moeten nemen ! lekker om een bruidspaar zo voor het blok te zetten !
wie geeft de garantie dan dat als jullie hun wel de hele dag uitnodigen dat er daarna nooit meer onenigheid komt ? en als jullie voor hun veel waard zouden zijn zouden ze het ook accepteren dat ze alleen de avond uitgenodigd waren , toch ?

sterkte met jullie beslissing !

Carolina

  • Gast
De Laatste Dingen..
« Reactie #17 Gepost op: 30 maart 2008, 14:15:59 »
[quote name=\'Mar1981\' post=\'156126\' date=\'30 March 2008, 13:02\']Jullie hebben natuurlijk gelijk Carolina en Lune,  maar wij worden echt voor het blok gezet door de betreffende familieleden: óf we nodigen ze uit voor de bruiloft en beginnen met een schone lei, óf het komt niet meer goed. Daar 'dreigen' ze echt mee, heel vervelend! Het is kiezen uit twee kwaden: die mensen erbij op de trouwdag of zeker weten dat we nooit meer een normale relatie met ze hebben. Voor mij maakt het niet zoveel uit, maar het gaat om de vader van mijn aanstaande en zijn vrouw.. :sad: Levert heel wat hoofdbrekens op hier in huis momenteel![/quote]


Ik vind het persoonlijk heel onbeschoft om een bruidspaar zo voor het blok te zetten en te chanteren. Zoiets doe je niet. Dat mogen jullie ook best tegen ze zeggen. Maar goed ik ben maar een buitenstaander en weet niet zoveel van de situatie af.

succes met het nemen van een beslissing.
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2008, 14:21:27 door Carolina »

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
De Laatste Dingen..
« Reactie #18 Gepost op: 30 maart 2008, 16:21:39 »
Bedankt voor jullie reacties. Het ligt allemaal nogal ingewikkeld (ligt het weleens niet ingewikkeld?) en wij zitten er nu mooi mee in onze maag. Alles is inmiddels in kannen en kruiken, behalve dit dus.. Ik laat nog wel weten wat we uiteindelijk beslissen en als ik mijn frustraties van me af wil schrijven weet ik dit forum ook te vinden :wink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards