collapse

Auteur Topic: Twijfels over de jurk  (gelezen 203665 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jojanne

  • Gast
Twijfels over de jurk
« Gepost op: 19 maart 2008, 19:12:28 »
Lieve meiden..
Ik ben zooo enorm klaar met de bruidsmode zaak waar ik mn jurk gepast heb...
Ze doen enorm moeilijk over een stukje stof, kunnen ze niet leveren wánt het is een nieuwe collectie jurk, wánt het is een aparte stof, wánt er is nog nooit zon jurk vermaakt.. bla bla bla
Ik ben ernstig boos geworden en heb ze verteld dat ik dat ronduit belachelijk vind en dat ze de fabriek maar moet bellen(heb ik zelf gemaild en kreeg van hen geen stof) voor stof. Zou ze doen maar ik verwacht er vrij weinig van...
Nu vraag ik me af...
Stel ze zegt geen stof te kunnen krijgen, wat gebeurt er als ik dan zeg, de groeten met je jurk, ik hoef hem al niet meer en opzoek ga naar een andere jurk? Dan ben ik waarschijnlijk mijn aanbetaling kwijt, so be it..maar kan het ook zijn dat ik nog meer moet betalen? Dan ga ik naar anastasi en laat voor hetzelfde bedrag een jurk maken en ben ik nog goedkoper uit...

Wat zouden jullie doen? ben het gewoon echt spuugzat, moet straks ook nog gaan passen en heb dr al helemaal geen zin meer in, wil gewoon kunnen genieten van mn jurk en dat doe ik echt helemaal niet door dit geneuzel...Ik vind het zulke trutten, wilde dat ik er nooit mn jurk gekocht heb.. Maarja, als ik annuleer ben ik wel mn aanbetaling kwijt(€500) ..
Maar misschien loop ik teveel op de feiten vooruit en krijg ik mn stof, al betwijfel ik het sterk.....

lodi

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2008, 19:46:16 »
jeetje meid, ik kan je geen antwoord geven op je vraag of je je geld terug krijgt, maar wil je ecjt 500 euro over de balk gooien voor een stukje stof?
waar heb je de stof voor nodig als ik vragen mag? want als de stof bij je schoenen wilt leggen voor de kleur kan je beter je schoenen eventueel terug brengen naar de winkel.
Misschien snap ik het niet hoor. :)
Wie weet geven ze je het stofje nog en kan je dat geld weer gebruiken voor iets anders.
succes

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2008, 19:46:39 »
Ga even naar uitzending gemist en bekijk de aflevering van Radar van 17 maart jl. Daar is een advocaat die iets zegt over geld terug en aanbetalingen.

Jojanne

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2008, 19:52:48 »
Heb ik net al gezien, gaat meer over als de jurk niet goed is, toch???
Enne, heb de stof nodig voor bloemen, sieraden, pak en stropdas van mn vriend... voor zoveel dingen...
Heb er gewoon zooo de pest in.
bah, heb al geneeens zin meer om te gaan passen.. heb hem echt zitten...
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2008, 19:21:29 door Jojanne »

lodi

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2008, 20:14:42 »
Okiedo ik snap hem.
Je hebt gelijk dat je geen zin meer hebt om te passen terwijl dat juist een mooi moment steeds moet zijn.
Hebben ze niet een stukje over als ze je jurk vermaken? dat je dat kan gebruiken?

Jojanne

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #5 Gepost op: 19 maart 2008, 20:25:00 »
Mn jurk moet iets groter gemaakt worden dus dat vrees ik niet...
Inderdaad, zou zo leuk moeten zijn...

Maria

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #6 Gepost op: 19 maart 2008, 21:02:22 »
Ik heb een jurk met stola, en als ik ergens heen ga waar ik de kleur voor moet hebben, neem ik die gewoon mee. Als het alleen een stukje stof is, dan zou ik daar lekker verder gaan hoor. Als voor de rest alles goed is, dan is het toch zonde om je droomjurk te laten schieten!

Sandra 77

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #7 Gepost op: 19 maart 2008, 21:25:37 »
Bij mij was het ook lastig om een stukje stof te krijgen, maar heb wel een piepklein stukje van 2 bij 2 cm gekregen. Maar ik heb daar wel voldoende aan.
Ik weet eerlijk gezegd niet waar dat stukje vandaan kwam, misschien van de jurk af gehaald? Geen idee eigenlijk.

Kunnen ze geen ander stukje stof geven in precies dezelfde kleur?
Ik snap dat je dat liever niet wilt hoor, je wil natuurlijk gewoon de juiste stof mee.

Annuleren met deze reden wordt lastig denk ik, maar misschien kan je het daar uitleggen, dat je zonder de stof echt heel ongelukkig wordt/bent en het niet meer ziet zitten om dan die jurk te kopen. Daar schrikken ze misschien zo van, dat ze wat meer hun best doen.
Ik hoop dat ze toch ineens met een stukje stof kunnen komen!
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2008, 21:26:08 door Sandra 77 »

K en P

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #8 Gepost op: 19 maart 2008, 21:29:47 »
Als ze je jurk groter moeten maken, dan moeten ze toch stof bestellen bij de fabrikant.
Hoe moeilijk kan het dan zijn om een stofstaaltje voor je te maken?
Bij mij moest de stof voor mn kraagje ook besteld worden bij de fabrikant en dat duurde 6 weken.

Maar als ik het goed begrijp krijg je dus de jurk die al in de winkel hing, de pasjurk zeg maar?
Zo nee, dan kunnen ze altijd een stukje stof van de pasjurk halen (de binnenkant, is altijd stof over om hem iets uit te leggen)

Ik zou persoonlijk niet mn aanbetaling weggooien om een stukje stof.

Sambal

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #9 Gepost op: 20 maart 2008, 00:05:43 »
Bij mij in de winkel hadden ze een doos met allerlei stukjes stof van jurken. We hebben er samen een stukje uit gezocht die sprekend lijkt op de stof van mijn jurk. De kleur en structuur van de stof is hetzelfde. Hebben ze zoiets niet bij jouw winkel? Dan is de stof niet van jouw jurk, maar wel heel erg vergelijkbaar. Succes!

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #10 Gepost op: 20 maart 2008, 12:07:41 »
[quote name=\'Sambal\' post=\'154755\' date=\'20 March 2008, 00:05\']Bij mij in de winkel hadden ze een doos met allerlei stukjes stof van jurken. We hebben er samen een stukje uit gezocht die sprekend lijkt op de stof van mijn jurk. De kleur en structuur van de stof is hetzelfde. Hebben ze zoiets niet bij jouw winkel? Dan is de stof niet van jouw jurk, maar wel heel erg vergelijkbaar. Succes![/quote]

Bij mij was hetzelfde probleem. Ze hadden gezegd dat ze persoonlijk het stukje stof in een envelop bij mijn ouders door de brievenbus hadden gedaan. Ik weet niet welke brievenbus het geweest is, maar niet die van mijn ouders. Heb er even van gebaald, maar ja...diegenen die de stof wel heeft gekregen, heeft er geen idee van dat het van mijn jurk komt. En anders maar wel. Ik ben toen op gegeven moment naar de winkel toegegaan met de vraag of ik stukje stof kon krijgen, want had nog niets ontvangen. Dus toen kwam bovenstaand verhaal eruit. Maar er was dus verder geen lapje stof meer van deze jurk. Dus toen hebben we hetzelfde gedaan als bij Sambal. Er kwam een grote doos te voorschijn met allemaal lapjes stof, en eentje was dezelfde kleur, alleen iets matter. Ik kan me er mee redden...

Probeer je meer te richten op de jurk, die jurk die jij hebt uitgekozen en verliefd op bent geworden. Probeer weer te genieten van de jurk, want het is jouw jurk. En vraag of ze een soortgelijke stof beschikbaar hebben, eventueel van een andere jurk. En het zal me niets verbazen als ze dan ook met een grote doos aan komen zetten met allemaal verschillende soorten stof. En dat daar vast wel een stukje in zit, die er voor 90% bijkomt. Dat is in wezen al voldoende.

Succes!! Die 500 euro is net wat te veel om over de balk te gooien.

Liefs Rixt

eline2

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #11 Gepost op: 20 maart 2008, 14:32:42 »
Hi,

ik had ook nare ervaringen met de bruidswinkel, dus ik heb alles uitgezocht om ervanaf te kunnen komen. Heb oa. de juristentelefoon gebeld, een vriendin die advocaat is etc.

Dus ik kan je vertellen dat wanneer je een aanbetaling hebt gedaan, ben je met de winkelier overeengekomen dat je de koop doet. Dit betekent ook dat je het eindproduct bij de winkelier moet afnemen. Het is dus niet zo dat je alleen maar je aanbetaling verliest, maar je zult de hele jurk moeten betalen. Als je heel snel teruggaat na aankoop van je jurk kan je nog in overleg met de winkelier (als hij de jurk nog niet besteld heeft) om te vragen of hij de jurk kan annuleren. De winkelier kan dan uit coulance de jurk annuleren, maar je wel verplichten om een andere jurk voor hetzelfde bedrag af te nemen.
Alleen als de winkel echt een goede naam qua service etc. wil houden zal hij je tegemoetkomen, maar dit is geen verplichting! Daarbij is de kans dus groot dat de winkel geen omzet wil verliezen.
Je hebt dus geen poot om op te staan, je kan er niet onderuit.

Alleen als je de jurk via internet had gekocht, of had gekocht van iemand die bij de deur langskomt (colportage) heb je wettelijk 3 dagen bedenktijd. Dit geldt dus helaas niet voor een bruidsjurk.

Overigens had ik ook problemen met het stukje stof. Ik kreeg echt nog geen centimeter mee.
Dus ik heb gewoon 3 weken gewacht. Vervolgens heb ik de winkel gebeld en nogmaals gevraagd of er een stukje stof beschikbaar was & toen ben ik op een rustig moment bij de winkel langsgegaan. Geen enkel probleem, nu heb ik wel een stukje. Dus het was bij mij ook erg afhankelijk van de verkoopster die je treft.

Maar veel succes, ik kan me heel goed voorstellen dat je spijt & en er een vervelend gevoel aan over hebt gehouden. In ieder geval is de besteltijd ook wel een paar maanden, dus dan is dat rotgevoel vast al wel een beetje weggetrokken, voordat je je jurk weer moet passen.

Alexia

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #12 Gepost op: 20 maart 2008, 21:20:39 »
balen dat het zo lastig gaat allemaal..

ik had trouwens absoluut geen moeite met het stukje stof. Ik moest bellen tegen de tijd dat ik het nodig had. Dat heb ik gedaan en het werd meteen opgestuurd. En nog een flink stukje ook.

lune

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #13 Gepost op: 21 maart 2008, 14:47:31 »
oh wat rot joh.
Wil je niet gewoon ervanaf omdat het hele gedoe eromheen gewoon niet leuk meer is? Ik kan me voorstellen dat het eigenlijk al niet echt meer (alleen) om dat stukje stof gaat.
(pbtje  gehad trouwens over jurk?)

Sue

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #14 Gepost op: 21 maart 2008, 14:53:28 »
Tuurlijk is het heel vervelend maar hee, als het niet kan kan het niet. En het gaat er toch om dat je je jurk zooo ontzettend mooi vond?
Probeer je erover heen te zetten, je kunt heus wel dingen kopen zonder een lapje stof.

Ik heb ook niks, en gewoon m'n boeket besteld. En met de schoenenzaak afgesproken dat als de schoenen er echt niet bij kunnen ik ze gewoon mag ruilen. Dus nu volgende week kijken of de schoenen eronder kunnen hahahahahh

En wat anderen ook al zeggen, na zo'n aanbetaling kun je echt niet meer zeggen dat je nu niet meer wilt volgens mij.

Probeer er weer van te gaan genieten, en probeer er een oplossing voor te vinden. Succes ermee!

happygirl

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #15 Gepost op: 21 maart 2008, 18:20:52 »
Ik kon bij mijn eerste pas een stukje meekrijgen...dan wordt hij afgespeld en de onderkant is altijd te lang (wordt ook altijd wel van geknipt...misschien is dat een mogelijkheid?

KarinT82

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #16 Gepost op: 21 maart 2008, 20:32:33 »
@Jojanne:

Gaat het misschien over bruidsmode Aphrodite in Barneveld? Ik heb daar namelijk ook een nare ervaring mee. Een heel verhaal, als je het wilt weten, laat maar even weten.
Ik weet dat wanneer je de jurk annuleert, je de aanbetaling kwijt bent. Maar als er al aan de jurk is verknipt, moet je de jurk gewoon kopen...

Succes...

Groetjes Karin

K en P

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #17 Gepost op: 21 maart 2008, 21:44:44 »
[quote name=\'happygirl\' post=\'155053\' date=\'21 March 2008, 18:20\']Ik kon bij mijn eerste pas een stukje meekrijgen...dan wordt hij afgespeld en de onderkant is altijd te lang (wordt ook altijd wel van geknipt...misschien is dat een mogelijkheid?[/quote]

Dat ligt er maar helemaal aan hoelang je bent  :tongue:
Bij mij moest er eigenlijk nog een stukje aangezet worden, maar dat zou niet mooi worden!
Dus heb het niet gedaan.

Hoe staat het er inmiddels mee?
Al besloten of je ergens anders nog een andere jurk gaat laten maken?
Of is de frustratie al iets gezakt?

Leonie1981

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2323
  • Geslacht: Vrouw
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #18 Gepost op: 22 maart 2008, 19:34:04 »
Wat vervelend Jojanne! En dat terwijl het allemaal juist heel leuk zou moeten zijn...
Ik meen me te herinneren dat je een jurk hebt die deels rood is. Is het niet een idee om met kleurenstaaltjes of iets dergelijks langs te gaan en op die manier de goede kleur erbij te zoeken om te gebruiken bij het uitzoeken van de bloemen en dergelijke?

Ik zelf heb ook een stukje stof meegekregen dat niet dezelfde structuur, maar wel exact dezelfde kleur had. Misschien is dat ook nog een idee?

Succes ermee! Ik hoop dat het uiteindelijk goed komt en dat je niet hoeft te annuleren... 500 euro is wel erg veel geld!

Debruidje

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #19 Gepost op: 22 maart 2008, 19:50:47 »
Misschien als je kijkt bij het topic hoe ziet /zag jou jurk eruit, misschien vind je dan iemand die bijna 99,9%  dezelfde jurk heeft, en kan je diegene een pbtje sturen, met de vraag of hun een stukje hebben.

en krijg je toch weer wat plezier in alles, ik zou namelijk niet 500 eurie weggooien

Jojanne

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #20 Gepost op: 22 maart 2008, 21:57:58 »
Inderdaad Karin, heb je een pb gestuurd, krijg er wel een beetje de kriebels van!!!

Ik word terug gebeld, donderdag wisten ze nog niks, degene die mij de jurk verkocht heeft zou me terug bellen.. ben heel benieuwd.
Frustratie wel wat gezakt, maar als ik dr aan denk.... oee..
Dan voel ik t gelijk weer opkomen...
Baal er zo erg van, weet gewoon niet wat ik moet doen.
Aan de ene kant vind ik t zonde om die 500Eweg te gooien, kan het goed gebruiken zeg maar... aan de andere kant baal ik hier zo enorm van dat ik dr geen zin meer in heb...
Mijn jurk is niet effen dus heb echt die stof nodig, anders is et nog niet ' waarheidsgetrouw'  zeg maar...

KarinT82

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #21 Gepost op: 24 maart 2008, 14:42:33 »
Hoi Jojanne,

Ik heb je pb gehad. Ik dacht ik zet mijn verhaal maar hier, dan hebben andere meiden er misschien ook nog wat aan.
Dit is mijn ervaring met Aphrodite in Barneveld:
Ben bij Aphrodite gaan passen en en een hele mooie jurk tegen gekomen waar ik 2 weken lang dag en nacht aan heb gedacht (maar nog niets gekocht). Ik werd geholpen door Belinda, die er nog niet zo lang werkte, een aardige meid.
Na 2 weken bij een andere bruidszaak gaan passen en een mooie jurk gekocht (althans een krabbel gezet dat ik binnen 2 weken de helft zou aanbetalen). Op de terugweg sloeg meteen al de twijfel toe.
5 dagen erna nogmaals die eerste bruidsjurk bij Aphrodite gepast en tot de conclusie gekomen dat ik die wilde en dus niet degene waar ik voor getekend had. De verkoopster (Beppie) verzekerde mij dat ik onder die andere jurk nog uit kon komen. 'Zij hadden precies dezelfde voorwaarden', zei ze. Tja, misschien wat naief, maar zij zit natuurlijk in 'het wereldje' en ik geloofde haar. In de winkel Aphrodite naar die andere zaak gebeld en gezegd dat ik de jurk wilde annuleren. Ik kreeg meteen te horen dat dat niet zomaar kon en dat ik zowiezo aan die helft aanbetaling vast zat. Toch bleef Beppie zeggen dat ik er echt onder uit kon komen, dat 'ze' me alleen maar bang wilden maken en, voegde ze er ook nog aan toe, 'ik moest, als ik deze jurk wilde, wel snel beslissen omdat hij besteld moest worden.'
Om een lang verhaal kort te maken; ik heb bij Aphrodite ook een krabbel gezet en 250 euro aanbetaald.
Na veel contact met de winkel van de jurk die ik niet wilde, kwam ik tot de conclusie dat ik er echt niet onderuit kon. Dan maar die andere jurk bij Aphrodite annuleren (Beppie had immers gezegd dat dat kon en het was binnen een week na overeenkomst). Nou, dus niet... die 250 euro was ik kwijt. Mijn vriend heeft later nog naar Beppie gebeld, maar er was niets aan te doen. Na de bruiloft gaan we hier nog wel wat mee doen, want we voelen ons flink ge*PIEP*! Als zij toen in de winkel niet zo stellig had beweerd dat ik er nog onderuit kon komen, had ik het natuurlijk nooit zo gedaan. Aan de telefoon durfde Beppie ook nog te zeggen dat ik binnen een week moest annuleren omdat ik anders het totale bedrag kwijt was, want dan was de jurk al besteld (dat is van toepassing voor jouw situatie). En dat ik beter om een offerte had kunnen vragen, want die was 2 weken geldig. Ja hallo, wie is de verkoopster? Ik heb daar toch helemaal geen verstand van, ik wilde alleen mijn droomjruk kopen...
Uiteindelijk ben ik met die andere zaak tot een goede oplossing gekomen waar beide partijen blij mee zijn. Ik heb daar mijn droomjurk gevonden! Dus eind goed, al goed. Maar ik zal de volgende keer (die er niet komt!) wel 2 keer nadenken voor ik een krabbel zou zetten! Want je zit er dus echt wel aan vast!!!!

Het is nu aan jou om te doen wat je het best lijkt:
-Ben je helemaal blij met je jurk? Wacht dan nog even af, probeer nog een stukje stof te krijgen en geniet van de voorbereidingen voor jullie droomdag.
of:
-Annuleer de jurk (in elk geval 500,- kwijt en misschien wel meer) en ga of zoek naar een andere jurk en een goed gevoel bij de zaak.

Ik wens je veel succes en toch ook plezier, want een bruidsjurk kopen moet toch leuk zijn!

Groetjes Karin

eline2

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #22 Gepost op: 24 maart 2008, 15:18:32 »
Het is nu aan jou om te doen wat je het best lijkt:
-Ben je helemaal blij met je jurk? Wacht dan nog even af, probeer nog een stukje stof te krijgen en geniet van de voorbereidingen voor jullie droomdag.
of:
-Annuleer de jurk (in elk geval 500,- kwijt en misschien wel meer) en ga of zoek naar een andere jurk en een goed gevoel bij de zaak.

Ik wens je veel succes en toch ook plezier, want een bruidsjurk kopen moet toch leuk zijn!

Groetjes Karin
[/quote]

wow, Karen wat goed zeg, hoe je dat zo hebt opgelost! Het heeft je wel iets geld gekost maar nu heb je tenminste een mooie jurk.
Mijn aanbetaling was EUR 1400, dat was me echt teveel om te laten zitten, zeg maar. Wat ik hier nu wel van heb geleerd is dat ik nooit meer een aanbetaling groter dan EUR 500 doe!

Jojanne

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #23 Gepost op: 24 maart 2008, 21:04:06 »
Tja.. lastig zeg...
Ik wacht nog even af wat ze zeggen over de stof..
Ik ben iig die 500 kwijt, daar hou ik rekening mee.
maar als ik je verhaal goed berij karen, moet je het hele bedrag betalen als de jurk besteld is?! hmmm

KarinT82

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #24 Gepost op: 24 maart 2008, 21:42:05 »
[quote name=\'Jojanne\' post=\'155320\' date=\'24 March 2008, 21:04\']Tja.. lastig zeg...
Ik wacht nog even af wat ze zeggen over de stof..
Ik ben iig die 500 kwijt, daar hou ik rekening mee.
maar als ik je verhaal goed berij karen, moet je het hele bedrag betalen als de jurk besteld is?! hmmm[/quote]

Ja, dat beweerde Beppie. Maar dat kan juist bangmakerij geweest zijn. Je kunt het het best even navragen denk ik. Ik was binnen een week met annuleren, dus ik was alleen de aanbetaling kwijt. Of kijk even in de Mitex-voorwaarden.

Succes!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards