collapse

Auteur Topic: Twijfels over de jurk  (gelezen 203672 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #50 Gepost op: 19 augustus 2008, 08:51:24 »
Ook ik ben heel erg gaan twijfelen toen ik de jurk eenmaal besteld had. 700 euro is ook niet niks en ik had zelf al snel het gevoel dat de jurk  misschien toch niet zoveel geld waard was en dat het toch niet zo mooi was. De foto's vond ik ook niet zo geweldig en het was ook helemaal niet wat ik van te voren bedacht had.
Maar....
Toen ik hem weer ging passen was ik toch wel weer verkocht. Die foto's geven een heel vertekend beeld en het gaat er ook om of de jurk lekker zit en hoe je je erin voelt. Ik zou proberen erop te vertrouwen dat je op dat moment de juiste beslissing hebt genomen. Kun je niet de winkel opbellen en even uitleggen dat je zo bent gaan twijfelen en vragen of je hem weer even aan mag hebben? Misschien heb je daarna wat meer rust.
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2008, 08:52:13 door mlein »

Susan

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #51 Gepost op: 19 augustus 2008, 09:07:36 »
Balen joh, dat je het echt voelt als een foute keus :sad:

Ik heb bijna in jouw schoenen gestaan, door te willen kiezen voor een goedkopere jurk maar waarvan ik dacht: mooi, maar verder niets.
Ik ben toen naar huis gegaan, heb er een nachtje over geslapen, en heb gebeld dat ik toch geen van de gepaste jurken koos.

Maar je kan een jurk wel mooier maken door de totale look, mooi kapsel, mooi boeket etc.

debby82

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #52 Gepost op: 19 augustus 2008, 10:02:50 »
hmmm ik denk dat ik net als jij ben. Toen ik de jurk achteraf terugzag op fotos had ik ook een beetje spijt. En ik moest nog heel lang wachten voor ik hem weer aan mocht. Ik heb ook de eerste jurk gekocht waarvan ik dacht dat ie heel mooi stond. Mijn moeder moest wel huilen maar die huilt nogal snel hihi. Toen ik hem weer aan had moest ik eerst even slikken... maar nu begin ik hem steeds mooier te vinden. Het is een prachtige jurk en hij past bij me. (Al hadden andere bij mij geen prinsessenjurk verwacht). Het enige waar ik nog ontzettend van baal is dat ik geen andere sluier heb gekocht. Ik vind het absoluut niet de mooiste sluier, maar hij was 160 euro en mijn moeder heeft hem betaald dus ik kan voor mijn gevoel niet meer terug...

AnnaD

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #53 Gepost op: 19 augustus 2008, 10:13:59 »
Het is inderdaad zo dat een jurk voor veel mensen geen emotionele vervulling geeft en gewoon een accessoire is, alleen krijg ik bij jouw verhaal het gevoel dat je dat toch anders ziet. Anders had je niet zo'n spijt. Je had er duidelijk meer van verwacht.

Misschien moet je gewoon nog eens verder kijken. Lees nog eens wat bruidsbladen door en kijk of daar misschien een jurk in staat die wel dat gevoel geeft van "dit is hem!". Als dat zo is, kijk dan eens wat er mogelijk is om jouw jurk door te verkopen en je droomjurk alsnog te financieren. Er is nog tijd genoeg.

Het is maar een jurk, maar als het ECHT niet goed voelt, ga er dan mee aan de slag want je trouwt maar 1 keer en je trouwfoto's zul je de rest van je leven terug zien. Je verdient het om ze terug te kunnen kijken met een gevoel van trots in plaats van een gevoel van "was dat het nou".

Herjan

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #54 Gepost op: 19 augustus 2008, 10:23:21 »
Ben jij toevallig geboren eind september/begin oktober? Dan zou je namelijk net als ik een weegschaal zijn. En weegschalen twijfelen gewoon altijd. Ik in ieder geval wel. Als ik iets duurs ga aanschaffen ben ik soms wel weken bezig met 'vooronderzoek' en als ik dan zeker weet dat ik de beste gekozen heb en ik het gekocht heb, begin ik alweer te twijfelen.

Waarschijnlijk hoef je je nergens druk om te maken en is dit gewoon voor jou dé jurk. En ja, als je op zoek gaat of in brochures kijkt, zijn er waarschijnlijk wel mooiere te vinden, maar dat geldt voor iedereen. Ook voor de dames die nu zeker weten dat ze de mooiste hebben. Als zij een goede ontwerper speciaal voor hen iets laat maken, komt er vast en zeker een nòg mooiere jurk uit. Daar moet je je niet door laten twijfelen aan jouw keuze.

Laat je in ieder geval niet van je stuk brengen door uitroepen van anderen over hun jurk. De ene persoon roept gewoon sneller of uitbundiger hoe geweldig hun jurk is dan de ander. Als je van nature al wat ingetogener en down-to-earth bent, zul je dat minder snel doen. En bovendien: al sta je op je trouwdag in een kartonnen doos boven aan de trap: voor je man ben je sowieso de mooiste op aarde!

En ja, als je zeker weet dat je niet blij bent met jouw jurk en je ziet toevallig ergens een jurk die wel bij jou spontaan je hart laat overslaan en de tranen in je ogen doet springen: doe wat Anna hierboven zegt: probeer je huidige jurk te verkopen en koop die droomjurk!
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2008, 10:26:36 door Herjan »

AnnaD

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #55 Gepost op: 19 augustus 2008, 10:37:28 »
Ja Herjan heeft gelijk: objectief gezien zijn er altijd mooiere jurken te vinden. Vooral voor ons pleebeejers: wij kopen toch altijd gewoon retail-jurken die, met een model maatje 32 erin, staan aangeprezen in elk bruidstijdschrift dat je maar koopt. Dat haalt het gevoel van "dit is DE jurk voor mij!" ook wel een beetje weg.

Wat voor mij trouwens goed werkt is dat ik de jurk bij mijn ouders heb hangen en hem niet kan zien. Ik heb er ook geen foto's van die ik tot in den treure kan bestuderen. En ik heb alle bruidstijdschriften de deur uit gedaan zodra ik mijn jurk had gekocht. Ik heb een klein voorbeeld van de stof zodat ik mijn accessoires er op af kan stemmen, meer niet! En dat heeft tot gevolg dat ik, als ik eens in de zoveel tijd bij mijn ouders kom even snel naar mijn jurk ga kijken en hem weer helemaal fantastisch vind. Wellicht moet je dat eens proberen? Gooi die foto's weg, kijk een poosje niet naar de jurk en naar jezelf in de jurk. Als je hem elke dag ziet gaat hij denk ik inderdaad aanvoelen als de eerste de beste spijkerbroek uit je kast.

Maar ik blijf erbij: als je over een poosje nog steeds ongelukkig bent met je jurk, ga dan verder kijken. Alles voor een blijde trouwdag, toch?

K en P

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #56 Gepost op: 19 augustus 2008, 12:54:39 »
Ik had het ook hoor.
Ik ben denk ook te nuchter daarvoor (alhoewel ik enorm emotioneel ben, kleding krijgt mij niet aan het huilen vreemd genoeg)

Maar hoe langer het geleden is dat je je jurk hebt gepast, hoe meer je gaat twijfelen.
Als de jurk nog bij de winkel hangt, maak dan zo snel mogelijk een afspraak.
Dan zie je weer hoe mooi die je staat en hoe goed je je erin voelt.
En als je hem aanhebt en het voelt echt niet goed?
Dan zou ik proberen of je wat kan regelen met de winkel.
Een andere jurk uitkiezen met bijbetaling bijvoorbeeld.
Of vragen of ze er iets aan kunnen veranderen zodat je hem leuker vindt.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #57 Gepost op: 19 augustus 2008, 19:34:00 »
Ik heb nu ook op dit moment wel eens twijfels of ik wel de jurk uit heb gezocht. Maar als ik terug denk aan het pasmoment van die jurk en dat we met z'n allen stonden te huilen weet ik wel dat ik de goede uitgezocht heb. Al ben ik wel benieuwd of ik hem straks met het passen nog steeds zo mooi vind. Maar dat lees ik bij iedere a.s. bruid die haar jurk al een tijd niet gezien heeft.

Carolina

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #58 Gepost op: 19 augustus 2008, 20:16:38 »
I zag een paar dagen geleden toevalling een prachtige jurk hangen in een bruidswinkel, ik ging echt even twijfelen, maar ja, die van mij is ook mooi. Er zijn zoveel mooie jurken, ze zijn bijna allemaal mooi! Wat ook belangrijk is is hoe een jurk je staat. Je zult vast stralen.

Puma in love

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #59 Gepost op: 19 augustus 2008, 20:28:04 »
Mijn hartelijke dank voor al jullie reacties!
Net als sommige van jullie ben ik waarschijnlijk gewoon te nuchter voor dat speciale gevoel, waar sommige meiden het over hebben. Ik heb gewoon weinig gevoel met kleding en ik weet inderdaad niet hoe die jurk eruit moet zien wil ie mij aan het janken krijgen.... Ik heb mijn twijfels ook bij mijn schoonmoeder aangekaart en ook volgens haar zou ik waarschijnlijk over elke jurk twijfelen.
Ik mag pas in januari komen passen, ik zie het dan wel. Ik heb veel plaatjes van bruidsjurken gezien en geen een vond ik op mijn droomjurk lijken, omdat ik gewoon geen droomjurk heb!
En als ik die foto zie, dan denk ik dat ik die jurk toch wel leuk vond. Anders stond ik niet zo stom te grijnzen!
« Laatst bewerkt op: 4 september 2008, 08:48:15 door Puma in love »

Liessa

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #60 Gepost op: 19 augustus 2008, 20:30:14 »
Hij staat in ieder geval prachtig!

Ik heb ook niet het wow-gevoel gehad, net als een aantal dames hiervoor, dus maak je geen zorgen het hoeft niet :-)
Ik heb absoluut een prachtige jurk, en ben er erg blij mee, maar ik heb niet staan huilen in de winkel. Ik heb in eerste instantie zelfs gedacht "hmm, eens afwachten wat er verder nog komt", maar ben nu gewoon tevreden, en dat is toch prima?

Puma in love

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #61 Gepost op: 19 augustus 2008, 20:32:35 »
[quote name=\'Herjan\' post=\'175447\' date=\'19 August 2008, 10:23\']Ben jij toevallig geboren eind september/begin oktober? Dan zou je namelijk net als ik een weegschaal zijn. En weegschalen twijfelen gewoon altijd. Ik in ieder geval wel. Als ik iets duurs ga aanschaffen ben ik soms wel weken bezig met 'vooronderzoek' en als ik dan zeker weet dat ik de beste gekozen heb en ik het gekocht heb, begin ik alweer te twijfelen.[/quote]
HAHA nee, ik ben Vissen. Maar ik weet alles van "vooronderzoek" en twijfels na de koop! Vooral met dure dingen inderdaad. Weet je wat zo erg is? Mijn a.s. is net zo!!! Maar er zit ook een positief puntje aan. Wij hebben de hele tijd voor de nieuwe inrichting van ons huis gespaard, maar omdat wij maar niets konden beslissen en over alles gingen twijfelen hebben wij niets gekocht en hebben wij nu geld voor onze bruiloft!  :wink:
Hahaha

Carolina

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #62 Gepost op: 19 augustus 2008, 21:45:08 »
Hij staat je prachtig!!

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #63 Gepost op: 19 augustus 2008, 21:58:18 »
Ik vind het een supermooie jurk en dat je zo "stom staat te grijnzen" zegt toch genoeg  :biggrin:

AnnaD

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #64 Gepost op: 19 augustus 2008, 22:34:30 »
Hij is prachtig! Of hij bij je past, daar hoef je in ieder geval niet over te twijfelen want hij staat je perfect en je straalt helemaal. Of het DE jurk is voor jou, daar kan ik niet over oordelen, maar dat je een beeldschone bruid zult zijn daar kan niemand iets tegen in brengen!

Leonie1981

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2323
  • Geslacht: Vrouw
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #65 Gepost op: 19 augustus 2008, 22:47:59 »
@ Puma: ik herken je gevoel wel (zie mijn topic over mijn proefkapsel) al heb ik het niet met de jurk... Ook ik vind jouw jurk prachtig en denk ook dat jouw big smile genoeg zegt!! Zelf ben ik ook niet een 'roze wolk' type en heb ik niet altijd van een bepaalde jurk gedroomd, maar ik denk dat vooral jouw gevoel goed moet zijn!!

bruidpatty

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #66 Gepost op: 19 augustus 2008, 22:53:57 »
[quote name=\'Puma in love\' post=\'175551\' date=\'19 August 2008, 20:32\'][quote name=\'Herjan\' post=\'175447\' date=\'19 August 2008, 10:23\']
Ben jij toevallig geboren eind september/begin oktober? Dan zou je namelijk net als ik een weegschaal zijn. En weegschalen twijfelen gewoon altijd. Ik in ieder geval wel. Als ik iets duurs ga aanschaffen ben ik soms wel weken bezig met 'vooronderzoek' en als ik dan zeker weet dat ik de beste gekozen heb en ik het gekocht heb, begin ik alweer te twijfelen.[/quote]
HAHA nee, ik ben Vissen. Maar ik weet alles van "vooronderzoek" en twijfels na de koop! Vooral met dure dingen inderdaad. Weet je wat zo erg is? Mijn a.s. is net zo!!! Maar er zit ook een positief puntje aan. Wij hebben de hele tijd voor de nieuwe inrichting van ons huis gespaard, maar omdat wij maar niets konden beslissen en over alles gingen twijfelen hebben wij niets gekocht en hebben wij nu geld voor onze bruiloft!  :wink:
Hahaha
[/quote]

Haha ik ben ook vissen, dus misschien ook wel een vissen kwaaltje....
Verder kan ik juist ook redelijk impulsief zijn wat me ook weer aan het twijfelen kan brengen maar achteraf toch uiteindelijk altijd tevreden met de keuzes.

Specialday

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #67 Gepost op: 22 augustus 2008, 13:51:16 »
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Toen alles compleet binnen was (schoenen en torselet, jurk was al vermaakt) en ik opnieuw moest passen stond ik huilend voor de spiegel.
Ik vond de jurk totaal niet mooi meer!!  :cry: :ohmy:  

Mijn mannetje probeerde me nog op te beuren door te zeggen; ach al kom je in een vuilniszak mijn prinsesje blijf je toch wel maar daar sta je dan niet op te wachten. Uiteindelijk was hij heel simpel; Als het 'm niet is is het 'm niet!!
Ik ben naar een andere jurk op zoek gegaan en ben hier nu zielsgelukkig mee!!!!  :wub:


Luister naar je hart; jij moet kunnen starlen op jullie dag!!!

Puma in love

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #68 Gepost op: 22 augustus 2008, 14:10:10 »
[quote name=\'Specialday\' post=\'176011\' date=\'22 August 2008, 13:51\']Toen alles compleet binnen was (schoenen en torselet, jurk was al vermaakt) en ik opnieuw moest passen stond ik huilend voor de spiegel.
Ik vond de jurk totaal niet mooi meer!!  :cry: :ohmy:[/quote]
 :blink:  Oh wat eng zeg!!!! Het zou je maar gebeuren! Ik zit juist te wachten tot ik mijn jurk weer mag passen zodat ik mij weer (wat dat betreft) wat zekerder voel. Het zou toch verschrikkelijk zijn als ik die jurk straks afgrijzelijk vind! Maar dat kan ik mij nu eigenlijk niet meer voorstellen! Ik heb nu op mijn eigen gezicht op de foto's zitten opletten (ipv op die jurk) en ik was er blijkbaar toch zo happy mee. En mijn vriend zegt ook de hele tijd dat ik helemaal stralend naar huis kwam toen ik die jurk heb gekocht.
Ik heb mijzlef (deels dankzij deze forum) intussen weten te overtuigen, dat mijn stomme onzekerheid mij parten speelt en dat het goed komt!  :biggrin:

bruid2008

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #69 Gepost op: 22 augustus 2008, 14:14:15 »
[quote name=\'Puma in love\' post=\'176013\' date=\'22 August 2008, 14:10\'][quote name=\'Specialday\' post=\'176011\' date=\'22 August 2008, 13:51\']Toen alles compleet binnen was (schoenen en torselet, jurk was al vermaakt) en ik opnieuw moest passen stond ik huilend voor de spiegel.
Ik vond de jurk totaal niet mooi meer!!  :cry: :ohmy:[/quote]
 :blink:  Oh wat eng zeg!!!! Het zou je maar gebeuren! Ik zit juist te wachten tot ik mijn jurk weer mag passen zodat ik mij weer (wat dat betreft) wat zekerder voel. Het zou toch verschrikkelijk zijn als ik die jurk straks afgrijzelijk vind! Maar dat kan ik mij nu eigenlijk niet meer voorstellen! Ik heb nu op mijn eigen gezicht op de foto's zitten opletten (ipv op die jurk) en ik was er blijkbaar toch zo happy mee. En mijn vriend zegt ook de hele tijd dat ik helemaal stralend naar huis kwam toen ik die jurk heb gekocht.
Ik heb mijzlef (deels dankzij deze forum) intussen weten te overtuigen, dat mijn stomme onzekerheid mij parten speelt en dat het goed komt!  :biggrin:
[/quote]
Hier ook een Vissen..... en zit vreselijk te twijfelen na de laatste pas. Live helemaal happy maar de foto's brengen me aan het twijfelen.

Puma in love

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #70 Gepost op: 22 augustus 2008, 14:56:20 »
[/quote]
Hier ook een Vissen..... en zit vreselijk te twijfelen na de laatste pas. Live helemaal happy maar de foto's brengen me aan het twijfelen.
[/quote]
Nou precies hetzelfde hier! Ik vond die foto's van de jurk echt niet mooi! Mijn vriendin zegt dat ze een hele slechte fotografe is en dat het door haar komt!
HAHAH Wie weet?
Ik wacht wel tot ik mijn jurk weer een keer aangehad heb!
En ehm ...  sterkte met Vissen zijn, hé?

Specialday

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #71 Gepost op: 22 augustus 2008, 15:50:43 »
Zou dat het zijn?? Hier nog een visje.......

Puma; hoe dan ook hopelijk stelt je volgende pas je helemaal gerust!!

Ook jij zal stralen uiteindelijk hoor  :w00t: :worship:

Puma in love

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #72 Gepost op: 22 augustus 2008, 16:19:39 »
[quote name=\'Specialday\' post=\'176028\' date=\'22 August 2008, 15:50\']Zou dat het zijn?? Hier nog een visje.......[/quote]
Wie zal het zeggen? Toch verdacht veel twijfelende Visjes hier...   :unsure:
Maar ja, Herjan is een Weegschaal en heeft hier ook al last van!

Elles

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #73 Gepost op: 5 september 2008, 11:59:28 »
Ik heb nu 2 prachtige jurken aangehad, en bij beide straalde ik ook toen ik het pashokje uit kwam. Maar bij beide had ik niet het, ja dit is DE jurk gevoel. Misschien ben ik daar ook wel te nuchter voor, of heb ik het idee dat ik dat gevoel moet hebben omdat je overal hoort dat mensen dat hebben, maar ik vind het maar lastig allemaal.

Ik wil niet achteraf spijt krijgen van de jurk die ik gekozen heb!

Elles

  • Gast
Re: Twijfels over de jurk
« Reactie #74 Gepost op: 10 september 2008, 22:36:20 »
En vandaag heb ik een jurk gekocht, en nu heb ik nog steeds twijfels!

Op een of andere manier kreeg ik toch een beetje het gevoel dat ik nu moest kiezen ofzo, terwijl ik nog wel veel meer jurken had kunnen passen!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards