collapse

Auteur Topic: Bruidstaart  (gelezen 118811 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Bruidstaart
« Gepost op: 10 april 2008, 22:28:34 »
Gisteren hebben we plotseling toch besloten om een bruidstaart aan te snijden en te eten op onze trouwdag. In eerste instantie was er geen plaats, maar doordat we de hele dag hebben omgegooid kon het ineens wel.
Maar wat voor soort taart hebben jullie? En laten jullie 1 maken door een bakker of door familie/kennis om de kosten te besparen? En waar zouden wij rekening mee moeten houden qua kosten?

Groetjes Rixt

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Bruidstaart
« Reactie #1 Gepost op: 10 april 2008, 22:41:10 »
ik heb wel wat online zitten kijken naar taarten, maar dan moet je al snel rekenen op 8/9 euro per persoon, wat ik toch al veel vind!
Wij twijfelen nog of we een taart willen of niet...
kijk eens op deze site trouwens, echt geweldige taarten...maar dus wel duur
www.lebeaugateau.nl

nisanlin

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2008, 22:58:37 »
Ik krijg een soort beau gateau taart, maar dan helemaal op maat gemaakt door iemand die het als hobby doet. Kost me nog geen 200 euro voor een taart (2 lagen) voor 35 personen + 6 bijpassende cupcakes, met vulling naar keuze (frambozen en chocolade!).

Gevonden via www.deleukstetaarten.nl en dan op het forum, zeker een aanrader, een STUK goedkoper dan al die hippe bakkers en wat zij maken is MINSTENS zo mooi.

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Bruidstaart
« Reactie #3 Gepost op: 10 april 2008, 23:10:55 »
Ik heb het ook gevonden bij de leukste taarten. Een vrouwtje die het als hobby doet en voor zich zelf is begonnen. Wij hebben een hele mooie en lekkere taart voor +- 45 personen, en drie lagen voor ongeveer 150 euro max.

Maar wij hebben het dan wel heel goedkoop. Als je het bij een bakker doet is het gewoon veel duurder.
« Laatst bewerkt op: 10 april 2008, 23:11:51 door debby* »

130608

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #4 Gepost op: 11 april 2008, 03:44:51 »
Wij laten er een maken. Plaatje uit een tijdschrift en die hebben we bij een goede bakker in Amsterdam afgegeven die hem gaat maken en de kosten vallen mee in vergelijking tot andere echte bruidstaarten bakkers...
Wij laten 1 grote taart maken voor onszelf en voor de gasten onze taart in het mini.
Geen bordjes en vorkjes.
En het nadeel van 1 grote taart vind ik, dat hij er fantastisch uitziet, totdat je hem gaat aansnijden, dan is het vaak 1 grote klieder bende.

Mara

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #5 Gepost op: 11 april 2008, 07:33:51 »
De locatie regelt onze taart.
Ik heb wel doorgegeven dat ik het leuk vind als er rode rozen
opkomen net als mn boeket.

Nog even wachten

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #6 Gepost op: 11 april 2008, 08:23:18 »
wij hebben een taart van dunya's taartenatelier. Je kunt zelf je taart bouwen. ik krijg 2 hartvormen met zwart/grijze harten erop, hij is heel strak! we betalen 4,50 pp.

dieseltje

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #7 Gepost op: 11 april 2008, 10:13:57 »
Ik ben aan het overwegen een ijs-bruidstaart te nemen. Wij hebben hier een heel goede ijssalon in de buurt die echt fantastisch ijs heeft en dus ook bruidstaarten maakt. We trouwen 20 juni, dus dan kan het lekker weer zijn....
Moeilijk

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Bruidstaart
« Reactie #8 Gepost op: 11 april 2008, 11:19:22 »
Ik wil hem zelf maken, je hebt van een bepaald keukenmerk een kasteelvorm, en die wil ik heeeeeeeeeel graag hebben :wink:.
Maar moet hem eerst maar een keer oefenen (maak af en toe zulke taarten), en als het niks wordt dan besteed ik het gewoon uit.
Je kunt de taart gelukkig van tevoren maken!

Charles & Ilonka

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #9 Gepost op: 11 april 2008, 11:26:03 »
wij hebben hem besteld bij een taarten zaak daar laten we altijd de verjaardags taart van me dochter maken
we hebben hier dus al hele goeie ervaring mee altijd super lekker en heel mooi precies zoals je hem zelf wil!!

Maria

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #10 Gepost op: 11 april 2008, 11:54:04 »
Ik twijfel nog. Ik kan zelf ook wel taarten maken, maar ik weet niet hoe het zit met de stress rond die tijd. Ik heb een super ontwerp op internet gezien die wil ik graag hebben. Dus ik kijk het even aan tegen die tijd... Bestellen is zo gedaan bij de bakker. Een week van te voren was vroeg genoeg hebben ze gezegd.

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Bruidstaart
« Reactie #11 Gepost op: 11 april 2008, 12:04:24 »
[color=\"#6600CC\"]Ik AANBID deze winkel :biggrin: www.sweetthings.nl
Geweldig klein zaakje, en zo onwijs lekker! Ze hebben ook een heleboel foto's op de website staan, misschien nog leuk ter inspiratie!

Afgelopen november hadden we een taart voor mijn moeder laten maken, en die was echt fantastisch!
Dus onze bruidstaart gaan we hier doen :wink: en dan mogen we ook eerst PROEVEN en beslissen wat voor het taart het word (afspraak is 26e april)[/color]
« Laatst bewerkt op: 11 april 2008, 12:04:58 door iris&sander »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Bruidstaart
« Reactie #12 Gepost op: 11 april 2008, 15:21:32 »
Wij waren voor onze taart 120 euro kwijt:



Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Bruidstaart
« Reactie #13 Gepost op: 11 april 2008, 22:20:07 »
Jeetje..wat een verschil in prijzen!!
120 euro vind ik nog wel gaan voor zo'n taart als wat Anke heeft.
Wij hebben ongeveer 65 gasten waarvoor wij taart willen serveren, dus dat is nogal wat.

Zal maar eens informeren wat een taart kost...ik heb ook eigenlijk nog geen idee wat we willen..

Liefs Rixt

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Bruidstaart
« Reactie #14 Gepost op: 11 april 2008, 22:57:29 »
Het ligt er ook aan wanneer jullie hem serveren. Wij doen het alleen met de dag gasten en dat scheelt een hoop geld ook.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Bruidstaart
« Reactie #15 Gepost op: 11 april 2008, 23:44:09 »
[quote name=\'debby*\' post=\'158023\' date=\'11 April 2008, 22:57\']Het ligt er ook aan wanneer jullie hem serveren. Wij doen het alleen met de dag gasten en dat scheelt een hoop geld ook.[/quote]


Klopt, maar het is het enige moment, juiste moment. Een alternatief is er eigenlijk niet. (kunnen niet op een ander idee komen eigenlijk)
Wij hebben namelijk:
13.30 uur ceremonie
14.30 - 16.00 koffie met TAART voor een ieder die op dat moment aanwezig is, daggasten + receptiegasten (65 genodigden)
16.15 vertrek met hele stoet richting kerk (half uurtje rijden)
17.00 kerkdienst
18.00 afscheid van de receptiegasten en met de daggasten terug naar de middaglocatie
19.00 uur buffet voor de daggasten (25 pers.), daarna gewoon relaxed kletsen, eventueel dansen (muziek is geregeld) en een drankje (of 2:P) en dan zien we wel hoe laat het wordt...

's avonds vind ik het niet geschikt om taart te serveren. En 's middags is er een mooie gelegenheid om nog de taart aan te snijden. Mede ook omdat dan ook de familieleden (ooms en tantes) aanwezig zijn, die een te grote groep vormen om als daggasten te hebben, maar die wij graag wel een feestje mee willen geven.

Liefs Rixt

mods

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #16 Gepost op: 12 april 2008, 00:28:15 »
dit word onze taart met wat eetbare witte en zilveren vlindertjes erop
en een leuk zittend bruidspaartje die elkaar voeren :wink:

hij is voor ongeveer 35 tot 40 personen
(we zijn met zijn 20e als de taart aangesneden word, maar we willen grote stukken kunnen snijden)
en kost 90 euro

word gemaakt door de plaatselijke bakker

ik geloof dus dat het qua prijs bij ons best meevalt (mijn moeder betaald m trouwens  :) )
« Laatst bewerkt op: 12 april 2008, 00:29:05 door mods »

prinses1

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #17 Gepost op: 12 april 2008, 10:14:01 »
Mijn vriendin d'r dochter is banketbakker.

Zij maakt hem dus  :biggrin:

Kitty78

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #18 Gepost op: 12 april 2008, 11:05:54 »
wij gaan voor feestgebakjes, dus geen taart

Puppy

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #19 Gepost op: 12 april 2008, 11:34:06 »
Wij hebben onze taart besteld bij De Tafel van 18. We hebben een taart voor 65 personen en daar betalen we dan 185 euro voor!

Hij wordt echt heel mooi, vrolijk ect!  :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 12 april 2008, 11:36:07 door Puppy »

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #20 Gepost op: 12 april 2008, 12:17:12 »
Vanmiddag een gesprek op onze feestlocatie. Zij gaan aan de hand van onze wensen een offerte opstellen. Hierbij kunnen we ook kiezen of we de bruidstaart door hun laten leveren, kosten € 6.- p.p.. Wij zullen 's avonds met ongeveer 20 personen gaan eten, aansluitend bruidstaart aansnijden (onze taart wordt het nagerecht). Dus dan vallen de kosten nog mee. Maar we willen wel foto's zien of vragen met welke bakker hun werken. Anders gaan we zelf een bakker opzoeken. Maar voor een euro of 5 p.p. heb ik al best mooie taarten gezien. Ik wil niet zo'n bonte taart met allerlei tierelantijntjes erop. Liefst iets van wit of net van het witte af en dan eventueel wat bloemen erop die ook in mijn boeket komen. Voor de rest hoef ik niet zoveel poespas. Maar vanmiddag eerst maar even het gesprek afwachten.

Alexia

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #21 Gepost op: 13 april 2008, 17:18:43 »
www.boketor.nl

zij maakt onze taart.. hij wordt in elk geval knalroze met knalblauw, knaloranje, knalpaars en nog een hele hoop andere knalkleuren :biggrin:
Ik ben heel benieuwd, het ontwerp zag er in elk geval super uit!

3 lagen., €170 opngeveer

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Bruidstaart
« Reactie #22 Gepost op: 13 april 2008, 19:28:36 »
Wow Alexia, hopelijk smaakt ie niet zo zoet als ie eruit ziet, hahaha.
Ben erg benieuwd.

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Bruidstaart
« Reactie #23 Gepost op: 13 april 2008, 21:40:25 »
[quote name=\'Elina\' post=\'158067\' date=\'12 April 2008, 11:45\'][quote name=\'iris&sander\' post=\'157918\' date=\'11 April 2008, 12:04\']
[color=\"#6600CC\"]Ik AANBID deze winkel :biggrin: www.sweetthings.nl
Geweldig klein zaakje, en zo onwijs lekker! Ze hebben ook een heleboel foto's op de website staan, misschien nog leuk ter inspiratie!

Afgelopen november hadden we een taart voor mijn moeder laten maken, en die was echt fantastisch!
Dus onze bruidstaart gaan we hier doen :wink: en dan mogen we ook eerst PROEVEN en beslissen wat voor het taart het word (afspraak is 26e april)[/color][/quote]


Jaaaaaaaaaaaaa Sweet Things is geweldig. De tanden vallen uit je mond als je alleen al langs de etalage loopt maar de carrotcake cupcakes zijn zalig!

Ben benieuwd welke smaak jullie gaan kiezen Iris en Sander :)
[/quote]

[color=\"#6600CC\"]Ja..... Mijn moeders taart was met dubbel chocola :biggrin: en toen wouden we al de verschillende smaken proeven :wink: maar dat deden ze alleen bij bruidstaarten!!!!
(Ook al wisten we niet dat we zouden gaan trouwen deze zomer, hadden we al wel samen afgesproken dat het een mooie smoes was om daar te gaan proeven :biggrin:)![/color]

Kitty78

  • Gast
Bruidstaart
« Reactie #24 Gepost op: 18 april 2008, 12:48:41 »
ik heb vandaag bij de bakker onze bruidsgebakjes geregeld, zijn van wit marsepein met een roze hart erop....


nu zoek ik alleen nog een taartschaal van 2 verdiepingen laat maar zeggen, iemand een idee?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards