collapse

Auteur Topic: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!  (gelezen 313229 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jessica11

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #150 Gepost op: 29 april 2010, 14:54:29 »
Plan je tijd ruim zodat je niet hoeft te rennen/vliegen. Wij hadden alles op één locatie en dat zorgde voor een hele fijne rust tijdens de dag.

Als je een diner hebt met je gasten: maak een tafelschikking. Zo voorkom je dat iedereen staat te 'dralen' waar ze wel of niet willen zitten.

Koop valeriaan-tabletjes de week voor je bruiloft, dan kun je ze nemen wanneer je wilt... Heel fijn als je, net als ik, een ontzettende stresskip bent.

Denk vantevoren na over wat je in je 'S.O.S.-tas' hebt zitten (extra panty, blanke nagellak voor ladders, paracetamol, labello/lippenstift, deodorant...) en maak je ceremoniemeester of getuige verantwoordelijk voor die tas zodat je hem kunt pakken wanneer je hem nodig hebt.

Maak een lijstje voor je CM wat hij/zij mee moet nemen (bijv. tas voor overnachting, huissleutel, bedankjes, fototoestel, kadootjes...).

Zorg dat je een CM hebt die je vertrouwt, dan kun je heel veel dingen loslaten en erop vertrouwen dat hij/zij het prima regelt.

EllenW

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #151 Gepost op: 21 mei 2010, 09:36:23 »
Maak je planning ruim en spreek alles met de verschillende partijen (kerk, gemeentehuis, locaties, enz) meerdere keren goed door. (liever 1x te veel dan te weinig).
bij ons is er zo veel fout gegaan, de dag erna liep ik nog op een roze wolk. ow wat was de trouwdag geweldig. maar daar ben ik inmiddels hard vanaf gevallen. Ik zou zo veel anders doen maarja je trouwt maar 1x.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #152 Gepost op: 21 mei 2010, 10:40:38 »
Wat ik achteraf anders had gedaan: duidelijke indeling betreft foto's met gasten/familie.
Wanneer gaan we met die en die op de foto? We dachten: oooh,na het stadhuis maken we wel even foto met familie, daggasten, getuigen, vriendinnen etc. maar het verliep toch een beetje rommelig, was beter geweest als we dat duidelijker hadden aangepakt. Wij trouwden naast de borrellocatie en er waren al mensen daar naar binnen, terwijl ze nog op de foto moesten etc. Kwam ook wel doordat het winter was en, ook al was er een zonnetje, toen we uit stadhuis kwamen was het behoorlijk koud.
Hadden achteraf ook gewoon rustig wat foto's met daggasten kunnen maken toen we nog allemaal bij mijn ouders waren. Moet geen stressmoment worden! Maarja, das allemaal achteraf :wink:

Verder: lekker genieten en niet druk maken als dingetjes iets anders lopen! Oja, en lekker feesten!!

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #153 Gepost op: 21 mei 2010, 10:55:30 »
Ik sta geen 1 x met mijn ouders, broer of zus op de foto. Zelf niet met vriendinnen. Bij mijn zijn er meer "situatie" foto's gemaakt en achteraf vind ik dat echt heel erg jammer. Dus zulke foto momenten inderdaad inplannen!

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #154 Gepost op: 21 mei 2010, 11:04:26 »
Precies Lynzz, dat had ik dus ook! Ik heb wel een foto met ouders en schoonouders ( maar 1 en die is stom), maar geen 1 met mijn ouders en zus of alleen met mijn zus! Baal ik achteraf echt van!

Nienke82

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #155 Gepost op: 16 juni 2010, 13:18:15 »
hoi,

Citaat
Ik sta geen 1 x met mijn ouders, broer of zus op de foto. Zelf niet met vriendinnen. Bij mijn zijn er meer "situatie" foto's gemaakt en achteraf vind ik dat echt heel erg jammer. Dus zulke foto momenten inderdaad inplannen!

ik heb hetzelfde.

Misschien is het handig om het ook aan de ceremoniemeester te zeggen. De tijd gaat zo snel, tegen de tijd dat je zelf aan die foto's denkt is de dag alweer voorbij  :rolleyes:

gr.

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #156 Gepost op: 16 juni 2010, 13:31:24 »
niet alleen het moment in plannen daarvoor, maar ook duidelijk  op papier wie met wie,en daar een handig schema in maken.. (t zijn niet de leukste foto's om te maken :wink:) we hadden wel opgetypt maar de inkt van de printer was op de laatste dag op haha, dus hadden het niet op papier, zo staan mijn nichtjes(bruidsmeisjes) nu niet eens met ons alleen op de foto, het was te koud om op locatie te fotograferen met 2 van die kleine dametjes!

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #157 Gepost op: 16 juni 2010, 13:32:17 »
[color="#8B0000"][font="'Lucida Sans Unicode"]Onze fotograaf had ons heel nadrukkelijk gevraagd om vantevoren een lijstje te maken van de foto's die we per se wilden hebben (met ouders, met getuigen, ik met alle mannen, man met alle vrouwen, met alle daggasten, wij met oma, etc.)[/font][/color]
[color="#8B0000"][font="'Lucida Sans Unicode"]Zodoende kon de CM alle namen afroepen en wisten wij zeker dat er niemand vergeten werd. Vond het een gouden tip van haar (de fotograaf, dus)[/font][/color]

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #158 Gepost op: 16 juni 2010, 13:32:30 »
oja, en achteraf dacht ik echt: we hebben echt een geweldige dag gehad, ik zou me bijvoorbeeld absoluut weinig druk maken om alle Extra dingen, en vooral dingen die je in de laatste week nog  verzint.. kan alleen maar mis gaan :tongue:

shessandra

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #159 Gepost op: 30 juni 2010, 15:51:46 »
Mijn tip is om even goed na te denken of je echt de volgende dag al op huwelijksreis wilt gaan. Wij zijn een dag later vertrokken (vrijdag getrouwd, zondag vertrokken) voor een lange vlucht en ik was zo ontzettend blij dat ik nog een dag had om bij te komen, kadootjes en envelopjes uit te pakken en nog even met mensen te kletsen, bellen en mn tas in te pakken.
Daardoor hebben we vanaf dag 1 op huwelijksreis kunnen genieten en niet zoals ik van veel vriend(inn)en heb gehoord eerst 2 nachten op locatie bij moeten slapen :biggrin:

Verder een bevestiging van wat hierboven al vaker staat; er gaan altijd wat dingen mis, maar laat het op de dag zelf lekker los, want als jij ervan geniet volgt de rest jou voorbeeld en wordt het zoiezo een mooie dag!

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #160 Gepost op: 30 juni 2010, 15:59:04 »
[font="Lucida Sans Unicode"][color="#8b0000"]@ shessandra: goeie tip, inderdaad! Wij trouwden op vrijdag en vertrokken op maandag: dat was voor ons ook perfect. Vooral ik had echt die twee dagen wel nodig om bij te komen van alle emoties en om de dag nog een paar keer te bespreken met verschillende mensen. Dat was heel fijn, want daardoor kon ik een stuk rustiger op reis.
Kennissen van ons zijn de dag na hun bruiloft meteen op reis gegaan, maar vertelden achteraf dat ze toch ook liever een dag of wat hadden gehad om bij te komen. Het is niet niks, zo'n trouwdag en als je al enigszins emotioneel aangelegd bent (zoals ik dus) heb je echt wel even nodig om het allemaal te verwerken :)[/color][/font]

Maidenofmay

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #161 Gepost op: 31 augustus 2010, 16:42:27 »
Hier nog een tipje over de winkel waar je je bruidsjurk koopt... Vraag vantevoren of het mogelijk is om in het weekend of 's avonds af te passen. Zelf had ik nergens aan gedacht, was helemaal weg van die jurk, vermogen aanbetaald. Toen bleek dat ik dus alleen tijdens kantooruren kon komen afpassen, en aangezien ik fulltime werk heeft me dat een hoop vrije dagen gekost! Maar gelukkig ben ik nog steeds erg blij met de jurk :)

Fee

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #162 Gepost op: 19 oktober 2010, 20:36:34 »
Maar ja, als je daar je drromjurk vind. Zou je dan toch voor een andere winkel en een andere jurk kiezen omdat je dan wel in het weekend kan passen?

J & M

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #163 Gepost op: 19 oktober 2010, 23:02:20 »
Tip 1: eet!! Neem gedurende de dag wat eten, ook al heeft je lijf niet zo'n behoefte eraan! Je leeft op adrenaline, waardoor je dit kan vergeten! Hierdoor
ben ik op het einde van mijn feest bijna onwel geworden!

Tip 2: afspraken vastleggen met mensen die als 'vriendendienst' iets voor je doen tegen een goedkoper tarief!
Helaas hebben wij nu het geval dat wij met onze fotograaf (is kennis, via via) verschillen van mening over het bedrag. Wij dachten echt dat er 100 euro minder is gezegd
dan zei nu aan ons doorgeeft. Ook al zijn het bekenden, zet de afspraak en eventuele kosten even per mail vast zodat dit soort onduidelijkheden voorkomen kunnen worden.

w&ndy

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #164 Gepost op: 26 oktober 2010, 17:34:46 »
Hoi hoi,

Ik sluit me aan bij velen van hier, mijn tip is ook zeker GENIET!!! Het vliegt echt voorbij!
Ik heb inderdaad ook na de tip van hier een foto wensen lijst gemaakt en staan nu dus ook echt op de foto met iedereen die wij wilde! Ook hebben wij een foto laten maken met ik en alleen de vrouwen en mijn man met alle mannen,ook erg leuk!

Mocht je twijfels hebben of je wel of niet wilt filmen (wij hebben het door een fam. lid laten doen) zou ik zeggen; DOEN!
Wij wilde het eerst niet maar nu ik ons dvd'tje heb vind ik het echt prachtig! Je beleeft alles zo weer opnieuw!

En verder je kunt alles nog zo goed zo plannen maar de momenten waar het om gaat zijn meestal altijd mooi en bijzonder voor jullie als bruidspaar!!
En ja tuurlijk denk je bij sommige dingetjes mischien had ik maar zus of zo gedaan maar als ik terug kijk op onze dag waren juit de momenten waar wij geen invloed op hadden het speciaalst.
Dus doe wat goed voelt en laat je niet van de wijs brengen door wat allemaal kan gebeuren!

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #165 Gepost op: 13 januari 2011, 14:14:58 »
Ik heb het al eerder gelezen, maar idd een dag tussen je huwelijk en je huwelijksreis geeft heel veel rust.
Laat je telefoon thuis, of geef hem aan de ceremoniemeester
Neem opfrisdoekjes mee, handig tegen zweet en vlekken (ook vogelpoepvlekken, weet ik uit ervaring)

Nogevengeduld

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #166 Gepost op: 13 januari 2011, 15:57:36 »
Citaat
Onze fotograaf had ons heel nadrukkelijk gevraagd om vantevoren een lijstje te maken van de foto's die we per se wilden hebben (met ouders, met getuigen, ik met alle mannen, man met alle vrouwen, met alle daggasten, wij met oma, etc.)

Ookal ben je nog zo'n perfectionist (net als ik) op de dag zelf vergeet je het een en ander.
Wij hadden de fotograaf gevraagd om traditioneel gemaakte foto's maar daar bedoelden we foto's gedrukt op papier mee en niet digitaal in een album.
Onze fotograaf dacht dat wij uitsluitend naast elkaar geposeerde foto's wilden.
Ook erg mooi hoor maar we hadden graag wat "gekke" foto's gehad.
En mijn schoenen zijn nergens te zien. Had ik mijn jurk maar een keer opgetrokken en gevraagd om die foto. Maar dat is natuurlijk achteraf  :huh:
Dus wat je van tevoren in je hoofd heb, zet het op papier, geef een kopie aan je fotograaf en een kopie aan degene die je helpt met je jurk op de fotolocatie. Zo kun je niets vergeten.

Fee

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #167 Gepost op: 13 januari 2011, 16:08:26 »
Als je een jurk laat maken, maak de sleep eerder iets te lang dan te kort.
Bij ontwerpen leek die lang genoeg, nu ik de jurk heb aangehad, zie ik dat de sleep niet altijd recht ligt en daardoor een stuk korter lijkt!

beernt

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #168 Gepost op: 20 januari 2011, 20:51:54 »
Ookal ben je nog zo'n perfectionist (net als ik) op de dag zelf vergeet je het een en ander.
Wij hadden de fotograaf gevraagd om traditioneel gemaakte foto's maar daar bedoelden we foto's gedrukt op papier mee en niet digitaal in een album.
Onze fotograaf dacht dat wij uitsluitend naast elkaar geposeerde foto's wilden.
Ook erg mooi hoor maar we hadden graag wat "gekke" foto's gehad.
En mijn schoenen zijn nergens te zien. Had ik mijn jurk maar een keer opgetrokken en gevraagd om die foto. Maar dat is natuurlijk achteraf  :huh:
Dus wat je van tevoren in je hoofd heb, zet het op papier, geef een kopie aan je fotograaf en een kopie aan degene die je helpt met je jurk op de fotolocatie. Zo kun je niets vergeten.

Precies, spreek goed af met wie je op de foto wil. Het is echt jammer als je foto's mist. De fotograaf kent de familieverhoudingen niet en ook al deed ik veelal suggesties over met wie je op de foto zou kunnen, toch is er één keer iemand "tussendoor geglipt". Sindsdien maak ik samen met het paar een lijst en bewaak die met mn leven :-) om op de dag zelf de mensen erbij te roepen. Als er een ceremoniemeester is doe ik dat natuurlijk samen met hem of haar. Maar ja, die is er niet altijd.

MichelleJ

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #169 Gepost op: 24 februari 2011, 16:56:45 »
Ben zelf nog niet getrouwd, maar kan me voorstellen dat dit topic ook veel wordt gelezen door aankomende bruidjes, dus ik heb een tip!!

doe geen Jarretels aan, of een torselet, die je aan je kousen vast moet maken!!

Het is al een drama om met zo'n enorme jurk naar het toilet te gaan, maar als je je jarretels of torselet ook nog moet lospeuteren (en erger nog, vast moet maken) aan je kousen wordt het helemaal een gevecht. (en je krijgt het er bloedheet van)
Beter is dus goede hold-up kousen. Ze blijven echt wel zitten. Neem voor de zekerheid 2 paar als je het niet vertrouwt. En smeer je bovenboven niet in met bodylotion, dan blijft alles prima zitten.

Succes!!!

gr. Michelle

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #170 Gepost op: 24 februari 2011, 17:20:38 »
Ben zelf nog niet getrouwd, maar kan me voorstellen dat dit topic ook veel wordt gelezen door aankomende bruidjes, dus ik heb een tip!!

doe geen Jarretels aan, of een torselet, die je aan je kousen vast moet maken!!

Het is al een drama om met zo'n enorme jurk naar het toilet te gaan, maar als je je jarretels of torselet ook nog moet lospeuteren (en erger nog, vast moet maken) aan je kousen wordt het helemaal een gevecht. (en je krijgt het er bloedheet van)
Beter is dus goede hold-up kousen. Ze blijven echt wel zitten. Neem voor de zekerheid 2 paar als je het niet vertrouwt. En smeer je bovenboven niet in met bodylotion, dan blijft alles prima zitten.

Succes!!!

gr. Michelle


Dat kreeg ik ook te horen van de lingeriezaak waar ik mijn torselet paste. Zij gaf als tip om de bandjes van je jarretel onder je onderbroek te houden..oftewel eerst de kousen vastmaken aan je jarretels en dan het broekje erover heen.
Geen idee of dat in praktijk werkt..maar is een tip :wink:

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #171 Gepost op: 25 februari 2011, 11:26:12 »
Dat kreeg ik ook te horen van de lingeriezaak waar ik mijn torselet paste. Zij gaf als tip om de bandjes van je jarretel onder je onderbroek te houden..oftewel eerst de kousen vastmaken aan je jarretels en dan het broekje erover heen.
Geen idee of dat in praktijk werkt..maar is een tip :wink:

Zo hoor je dat ook te dragen volgens mij.

lovelylady

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #172 Gepost op: 25 februari 2011, 12:50:51 »
Zo hoor je dat ook te dragen volgens mij.

Is dat zo? hmm, ik heb wel vaker een torselet aan maar draag normaal mijn onderbroekje er toch echt onder...ik ga gelijk ff googelen. Wel een goede tip trouwens, daar had ik totaal niet aan gedacht

MichelleJ

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #173 Gepost op: 25 februari 2011, 15:54:00 »
Zo dragen is niet gebruikelijk... het lijkt me ook niet heel sexy staan, maar als je het alleen draagt als functioneel geheel zou het wel een optie zijn. Ik ga iig nog wel voor de hold-ups :)

SGV

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #174 Gepost op: 25 februari 2011, 18:06:32 »
Ik ook hold ups. sexy en prettig in gebruik

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards