collapse

Auteur Topic: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!  (gelezen 313197 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anouk_Bride

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #175 Gepost op: 1 maart 2011, 11:02:08 »
Wat een leuke topic is dit! Ga lekker alles op mn gemak lezen. :)

xDianax

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #176 Gepost op: 2 maart 2011, 15:58:59 »
Wat een handig onderwerp!!

En vooral over die foto's!!
Sta je niet zo 123, bij stil!

thnx voor de tip :wink:

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #177 Gepost op: 4 maart 2011, 09:50:14 »
Trouwens nog een tip (al bedenken de meeste het zelf wel, maar ik wil het toch nog even benadrukken) neem makkelijke schoenen mee.
Ik was die hoge hakken na een paar uur echt zat, omdat ik veel liep/stond

Nanna

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #178 Gepost op: 4 maart 2011, 10:19:08 »
Misschien een stomme tip, maar het schoot me ineens te binnen. Na het eten hadden we een uurtje waarin we even lekker konden ontspannen  (stonden allerlei loungebanken op de locatie) ik heb toen even de rits van mijn jurk open gedaan zodat ik even iets anders kon zitten (had ook een beetje last van mijn bovenrug). Maar toen ik de rits weer dicht deed leek hij ineens veel strakker te zitten!! (kon helemaal niet, want ik was 4 kilo afgevallen, dus hij zat zelf iets te los) maar dat gevoel had ik. Ik heb er echt weer een half uurtje aan moeten wennen. Daarna merkte ik er niets meer van hoor, maar was toch even niet zo comfortabel. Dus: hou je jurk lekker dicht.

Oja, ik ben een aantal keren zelf naar de wc gegaan. Dat ging prima (met hoepel) maar al de eerste keer kwam ik erachter dat ik het beste voor ik ging zitten wc papier kon pakken, om dat af te scheuren heb je 2 handen nodig en die had ik niet! toen ik dat eenmaal door had ging het prima. :)

Ow, weet er nog 1 (ineens komt er vanalles boven borrelen). Het is niet echt een tip, meer iets om je bewust van te zijn. Tijdens het feest werd mijn sleepje opgeknoopt, maar alsnog zijn er wel 50 mensen op mijn jurk gaan staan! niet handig, ik weet alleen niet zo goed hoe je dit kunt oplossen. Ik had alleen niet verwacht dat dit zou gebeuren, juist omdat mijn sleep was opgeknoopt.

Mocht me nog meer te binnen schieten dan kom ik terug! :wink:

Aquelle

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #179 Gepost op: 8 april 2011, 12:36:38 »
Ben nog niet getrouwd maar zie hier veel over hold ups.
Veel volle vrouwen hebben tegen elkaar schurende dijen bij blote benen. Niet erg fijn.
Op www.sarahssweeties.nl kan je broekjes bestellen voor normale dagen en Sarah kan er speciaal eentje voor je bruiloft maken.
Ik ben er zoooooo blij mee.

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #180 Gepost op: 8 april 2011, 14:13:45 »
Ik ga eens even kijken Aquelle!
Dan hoef je dus verder geen panty te dragen das wel lekker!

anna23

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #181 Gepost op: 8 april 2011, 14:22:54 »
ja idd, thanx voor de tip!

doortje1

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #182 Gepost op: 8 april 2011, 18:24:41 »
aquelle; ik heb ook even gekeken. Lijken me inderdaad wel fijne broekjes.
Ik heb ook zo'n broekje eronder als ik ga trouwen, maar dan figuur corrigerend.
De bruidswinkel raadde me zo'n broekje aan. Onderbroeken schijnen nog wel eens tussen je billen te gaan zitten en een broekje is dan fijner, ook inderdaad tegen schurende bovenbenen. Die van mij is figuurcorrigerend, dus altijd mooi meegenomen.
Ik heb hem in de bruidswinkel gekocht. Ga dinsdag weer passen, neem aan dat ik dan geen panty of hold ups meer hoef te dragen, trouw eind mei, dus met een deel blote benen onder de jurk moet denk ik warm genoeg zijn.

Jolanda

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #183 Gepost op: 9 april 2011, 08:02:28 »
Bedankt voor de tip! Alleen ik kan nergens vinden waar ze er 1 voor jou kan maken.  :huh:
Van Sloggi heb je precies zulke broekjes in de kleur: huid, wit en zwart. Die zijn ook met zo'n kante randje en zijn goedkoper. Dus dat kan je ook doen. Maar hier is al een topic over, daar staan er ook plaatjes bij!

Siske

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #184 Gepost op: 10 april 2011, 12:01:22 »
Neem voor het avondfeest wat andere schoenen mee die je al vaker aan hebt gehad. Ik heb heel de dag geen last gehad van mijn trouwschoenen maar met het avondfeest was het warmer dan overdag. Door die warmte gingen mijn voeten opzetten waardoor mijn schoenen gingen knellen gelukkig had ik andere schoenen meegenomen ook met hak en heb ik daar heel de avond op gedanst ( neem wel schoenen met hak mee anders sta je contstant op de binnenkant van je jurk door het hoogte verschil.

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #185 Gepost op: 12 april 2011, 16:07:16 »
Ze verkopen bij de Hema ook broekjes (zwart, wit, en huidskleur) die het schuren voorkomt, corrigerend zijn en ook erg prettig zitten. Ik draag ze ook regelmatig onder 'gewone' jurkjes, en 2 vriendinnen van me hebben ze ook gedragen tijdens de trouwdag!

MichelleJ

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #186 Gepost op: 18 april 2011, 16:39:37 »
Hi reeds getrouwde bruidjes. Ik heb een vraag, die heb ik zojuist ook al gesteld in het 'openingsdans' topic, maar jullie hebben de dans al 'ondergaan'
  • Welke openingsdans heb je gedaan (indien je dit hebt gedaan)
  • Hoe ging het dansen met je jurk aan?
  • tips voor a.s. bruiden??

Ben benieuwd. Ik heb een korte jurk, maar de bovenkant is flink ingesnoerd en dit beweegt niet heel soepel. Eigenlijk moet ik bij de laatste pas in mijn pashokje nog even oefenen, maar dat zal wel heel gek zijn als iemand dat ziet :wink:

gr. Michelle

Nogevengeduld

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #187 Gepost op: 18 april 2011, 20:57:27 »
Wij hebben jarenlang dansles gehad maar toch gekozen voor een "veilige quickstep" ook om dat moment niet
het moment van zorgen te maken maar gewoon lekker een aantal rondjes dansen  :biggrin:
Dansen met de jurk ging eigenlijk vanzelf. Ik had niet het idee dat mijn hoepel in de weg zat (jij hebt denk ik geen hoepel met je korte jurk)
Ik had schoenen met een hakje van 3cm en daar ben ik achteraf heel blij mee. Als ik hogere hakken draag dan kijk ik beter waar ik loop...nu komtie met een lange jurk zie je je voeten niet  :wink:  en ik ben hakken niet gewend. Door mijn relatief platte schoentjes liep en danste ik heel comfortabel.
Mijn torselet zat strak, maar daar had ik alleen tijdens het eten last van.

twijfeltje

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #188 Gepost op: 18 april 2011, 22:02:33 »
Ze verkopen bij de Hema ook broekjes (zwart, wit, en huidskleur) die het schuren voorkomt, corrigerend zijn en ook erg prettig zitten. Ik draag ze ook regelmatig onder 'gewone' jurkjes, en 2 vriendinnen van me hebben ze ook gedragen tijdens de trouwdag!
Die vallen alleen wel erg klein uit.  
Ik had er ook een gekocht om mijn 'heupzadeltasjes' wat vlakker te krijgen onder een glad rokje, maar in moest me echt in XL wurmen, met onderaan en boven het broekje toch wel een knellende rand, terwijl ik van normale onderbroeken van de HEMA in maat M en L heb.
Heb het ding dus nooit aangehad...

suzanned

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #189 Gepost op: 22 april 2011, 16:36:14 »
Ik ben nog op zoek naar mijn jurk. Mijn allereerste pre is dat het een jurk moet zijn waarin je goed kunt dansen. Wij willen de salsa doen als openingsdans. Iemand ervaring met zulke dans tijdens de bruiloft? Ging dat een beetje of werd je beperkt door je jurk. Met draaien en zo lijkt het me best lastig..

tomaat

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #190 Gepost op: 17 mei 2011, 14:24:24 »
ja na de voorbereidingstijd is het nu echt achter de rug en ben ik een getrouwde vrouw :biggrin: en nog zielsgelukkig ook

Ik had van het luchtje dat ik opdeed ook de bodylotion en douchegel gekocht zodat ik gegarandeerd lekker zou ruiken

ik dacht op de ochtend van de bruiloft nog wel tijd te hebben om mijn noodgevallentas in te pakken maar dat was niet het geval, ik moest smorgens gelijk mijn jurk aandoen omdat het lastig over mijn kapsel heen te krijgen was, hierdoor was ik niet meer zo snel en soepel door mn huis

drink alcohol met mate of niet. Ik ben achteraf zo ontzettend blij dat ik broodje nuchter was want ik heb alles bewust meegemaakt en door de sfeer op het feest ging ik hoe dan ook compleet uit mn dak

regel bij je feestlocatie dat iemand de bruid en de bruidegom drinken brengt. Ik vond dat echt bijzonder makkelijk dat we daar niet op hoefde te letten

Samarinde

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #191 Gepost op: 25 mei 2011, 16:11:13 »
@suzanned:
Mijn wens was een echte, enorme trouwjurk. Strak lijfje, enorme rok die vanaf de taille al uit loopt. Die heb ik uiteindelijk ook gevonden. En.. op de dag zelf was het heerlijk. Geen moment voelde ik me belemmerd door de jurk. Het is ook maar hoe je er zelf mee omgaat. Maar we hebben geen salsa gedanst! Als je een lange jurk draagt, dan kun je vaak moeilijk naar achteren lopen, want dan sta je op de stof. Dat wordt met de salsa wel lastig denk ik. Maar zou je werkelijk die paar minuten laten afhangen voor de keuze van je droomjurk? Tenzij je natuurlijk bij voorbaat al op zoek bent naar een kortere jurk.. dan is er niets aan de hand..

Bij ons ging alles werkelijk goed. Een goede voorbereiding en met dank aan de ceremoniemeester. Probeer niet te veel regelwerk naar voren te schuiven, maar doe het zsm. Dat geeft je meer rust rondom de datum, want op het laatste moment komen er steeds meer dingetjes bij. (dit heb ik bij andere bruidjes gezien).

En , oja! Als gasten op je bruiloft zelf graag wat fotootjes willen maken, zorg er dan voor dat er iemand is die ze de halt aan kan zeggen als het uit de hand loopt. Op zich zijn veel foto's leuk, maar wij hadden de ervaring dat tijdens de ceremonie iemand constant voor onze professionele fotograaf ging staan. Jammer genoeg zagen we dat later pas op de film. Het was een beetje gênant om te zien. Straks heeft 'ome kees' de kus/de ringen omdoen er nog mooier op staan dan je duur betaalde fotograaf in het fotoboek. Enigste irritatiepuntje dus..

vlinder84

  • Gast
Wat Is Er Allemaal Misgegaan Bij Jullie
« Reactie #192 Gepost op: 1 juni 2011, 16:27:26 »
Even een oud topic nieuw leven inblazen.
Ik was met de voorbereidingen voor het trouwen heel bang dat er allerlei dingen mis zouden gaan die de bruiloft zouden verpesten. Ik denk dat er hier toch wel trouwlustigen zijn die daar ook bang voor zijn... De volgende dingen zijn misgegaan voor en op onze trouwdag. Niets leverde echt problemen op en alles is prima opgelost. Wonder boven wonder..

* Het dure maatpak van D lukte maar niet. Tot net voor het trouwen moest ie terug om aanpassingen te laten doen.
* Ik wilde de bruidstaart zelf maken. Onderste biscuit gebakken, wil ik 'm uit de vorm halen, breekt ie doormidden. Overnieuw beginnen dus. Topper (2 vogeltjes) wilde er maar niet op blijven staan. Met heel veel lijm is het toch gelukt.
* De proefmake-up was afschuwelijk. Het was slecht aangebracht en stond me totaal niet. Het was te kort dag om iets anders te zoeken. Ik heb de visagiste gemailed en exact beschreven wat ik anders wilde hebben. Daar ging ze mee accoord en op de dag zelf was het prachtig. Achteraf gezien wel een enorme gok...
* Omdat we het diner in buffetvorm bij ons thuis zouden doen en zelf alles wilden koken hadden we een extra koelkast nodig. CM had ons een koelkast beloofd maar was het vergeten en kon geen koelkast meer missen. Kennis van schoonvader heeft een supermarkt en had nog een grote coca cola koelkast staan. Geweldig! De volgende ochtend was de helft van het eten en drinken stijf bevroren. Een deel van het eten kon niet meer gegeten worden. Gelukkig hadden we veel te veel gemaakt en heeft iedereen genoeg kunnen eten.
* CM zou het boeket tijdens de fotoshoot dragen. Die is ze kwijtgeraakt... Gelukkig kwam er een oude vrouw aanlopen met het boeket die ons vroeg of we iets verloren hadden.
* CM is de bedankjes vergeten klaar te zetten bij het feest, zelfs nadat we het haar 2x hadden gevraagd. De helft van de gasten is zonder bedankje naar huis gegaan en wij zitten nu nog met een stapel bedankjes.
* De getuige van D kreeg een aanrijding op weg naar de bruiloft. Gelukkig alleen wat blikschade en alles was snel geregeld zodat ie nog op tijd was.
* De openingsdans was een fiasco.. We zouden een engelse wals doen maar dat bleek met mijn jurk echt niet te gaan. Ik raakte verstrikt in alle lagen stof. Na ongeveer een minuut zijn we ermee gestopt. CM heeft het gefilmd en op de film lijkt alles best goed te gaan.
* De regen kwam met bakken uit de hemel. Wonder boven wonder was het precies droog tijdens de fotoshoot en tijdens het maken van familiefoto's bij het stadhuis.
* De BABS is vergeten te zeggen 'u kunt nu de bruid kussen.' En wij maar wachten..
* Ik moest opstaan tijdens de ceremonie en ik hoor KRRRRRSCHT en voel iets in de voering scheuren. Ik weet nog steeds niet wat het was maar je zag er niets van.
* We zouden tafels, borden en bestek huren bij een cateringbedrijf. Alles was afgesproken tot en met de prijs aan toe tot ik een mail kreeg met 'sorry mevrouw we hebben u verkeerd begrepen. Wij verhuren niks meer.' ??????? Schoonvader had nog wel tafels staan (wie heeft er in hemelsnaam voor 20 man tafels op zolder staan? Hij blijkbaar wel) en de borden hebben we bij de blokker gekocht. Bestek werd her en der geleend.

Wat is er bij jullie allemaal misgegaan?

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Wat Is Er Allemaal Misgegaan Bij Jullie
« Reactie #193 Gepost op: 1 juni 2011, 16:51:20 »
pffff vlinder.. ik word er panisch van als ik dat allemaal lees!

vlinder84

  • Gast
Wat Is Er Allemaal Misgegaan Bij Jullie
« Reactie #194 Gepost op: 1 juni 2011, 17:28:57 »
Uhm... dat was noujuist niet de bedoeling. Als ik het zo opnoem is het een lange lijst.. maar niets heeft echttot problemen geleid. Er ging denk ik bovengemiddeld veel mis maar als wij aan die dag terugdenken hebben al die dingen absoluut geen stempel op de dag gedrukt, echt niet. Ik vind het nu eigenlijk wel grappig..

Bride-77

  • Gast
Wat Is Er Allemaal Misgegaan Bij Jullie
« Reactie #195 Gepost op: 1 juni 2011, 21:47:23 »
Jullie CM was wel erg vergeetachtig  :biggrin:.

missy-ila

  • Gast
Wat Is Er Allemaal Misgegaan Bij Jullie
« Reactie #196 Gepost op: 2 juni 2011, 07:08:24 »
Wow wat een waslijst zeg.. ben blij dat het uiteindelijk de dag er niet minder leuk door maakte! Ik zou wel behoorlijk gaan lopen stressen dan, heb net alvast even bij mijn planning geschreven - duidelijke instructies voor CM maken!  :) Wel leuk dat je dit allemaal zo opgeschreven hebt, kunnen wij bruidjes-in-spé wel gebruiken  :laugh:

Isabella

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Wat Is Er Allemaal Misgegaan Bij Jullie
« Reactie #197 Gepost op: 2 juni 2011, 11:59:45 »
bij ons ook wat kleine dingen, die gelukkig niet zo heel belangrijk zijn, een paar vind ik wel echt jammer.

* we stonden in de file richting het stadhuis en kwamen een kwartier te laat (gelukkig waren we de laatste van de dag).
* ik dacht dat ik goed met mijn oom had afgesproken dat hij niet alleen in het stadhuis zou filmen, maar ook op andere 'leuke momenten'. Dat is dus niet gebeurd, waardoor het stukje van mijn moeder bijvoorbeeld niet op film staat. Dat vind ik wel echt jammer.
* De openingsdans staat niet goed op film, te donker en ook niet echt netjes gefilmd.
* Mijn oom vond dat hij geen statief nodig had in het stadhuis om te filmen, ik vind achteraf van wel.
* Er kwamen maar een paar mensen op tijd (ondanks de vraag op de uitnodiging), waardoor veel mensen de openingsdans niet gezien hebben.
* Er is geen 'klef' dansmoment geweest voor lief en mij.
* Het feest duurde tot 1 uur, maar ond 12 uur was bijna iedereen weg en om half 1 iedereen.
* We hebben dus geen laatste dans gedaan (ook heel jammer).

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Wat Is Er Allemaal Misgegaan Bij Jullie
« Reactie #198 Gepost op: 2 juni 2011, 16:36:22 »
Ik wilde eerst een moment alleen met manlief toen we elkaar voor het eerst zagen, maar moest hem voor het eerst zien midden tussen alle gasten die waren komen kijken.
Wij wilden absoluut GEEN weddingmarch. Drie keer raden wat er gedraaid werd toen ik de trap af kwam
De fotograaf was te laat op de fotolocatie waardoor we daar alleen stonden
Mijn moeder kon het gemeentehuis niet vinden waardoor we een half uur te laat begonnen
Mijn opa&oma waren ook te laat en kwamen pas vlak voor het ja-woord binnen
Zij waren ook te laat bij de kerk, dus moesten we wachten want mijn opa gaf me weg.
Bepaalde foto's die we wilden zijn niet gemaakt.
Bedankjes waren niet klaar gezet waardoor veel mensen hem niet hebben gekregen
CM bleef niet bij het gastenboek staan waardoor niet iedereen er in geschreven heeft

Dat was het wel een beetje :tongue:

MichelleJ

  • Gast
Wat Is Er Allemaal Misgegaan Bij Jullie
« Reactie #199 Gepost op: 3 juni 2011, 10:03:38 »
OMG, ik kan dit topic beter niet lezen... nu ben ik bang dat de helft van de gasten het gemeentehuis niet kan vinden, het ligt nogal verstopt... of dat de gasten voor 12 uur al weg zijn, of dat mijn jurk scheurt... en erger nog, dat de vliezen van onze daggaste breekt want die is een week ná onze bruiloft uitgerekend...

ok, adem in, adem uit!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards