collapse

Auteur Topic: Beetje Jaloers  (gelezen 25332 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

_Sabien_

  • Gast
Beetje Jaloers
« Gepost op: 17 april 2008, 17:19:17 »
Ik zie al die mooie bestemmingen waar iedereen naar toe gaat op huwelijksreis, en daar word ik toch wel wat jaloers van. Wij hebben een redelijk low budget huwelijk, maar die is al dubbel zo duur geworden als gepland. Nu hebben we dus helemaal niks noppes nada om van op honeymoon te gaan :sad: Zelf een weekje zeeland blijkt al te duur :dry: Ik baal daar echt enorm van aangezien ik al sinds ik samen ben met mijn aanstaande, ik graag een keer verder wil dan oostenrijk in de winter...

Zijn er nog meer mensen hier die wegens omstendigheiden niet op huwelijksreis gaan terwijl ze dat wel willen?
« Laatst bewerkt op: 17 april 2008, 17:20:04 door _Sabien_ »

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Beetje Jaloers
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2008, 17:26:38 »
[color=\"#6600CC\"]Jup wij hebben precies hetzelfde probleem!
Wij zitten met a. het geld, wat we niet meer hebben!
en b. mijn vriend kan nog maar 2-3 dagen vrijnemen, en meer vakantiedagen heeft hij niet! (werkt in een metaalbedrijf en zit met vastgestelde bedrijfssluitingen).

Nou hebben we via via gehoord, dat ons huwelijkscadeau van onze ouders een kleine huwelijksreis word in Nederland!

Wij hebben elkaar beloofd dat we volgend jaar naar Oostenrijk toe gaan :wink: en we gaan goed sparen![/color]

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Beetje Jaloers
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2008, 17:53:12 »
Jup, ook wij hebben er geen centen meer voor. We gaan dan wel een weekendje weg. We Gaan eind van het jaar gewoon een weekje weg. Lekker Griekenland. Volgend jaar ( ik hoop niet deze ) moeten we een nieuwe auto waarschijnlijk. Het leven kost niet niks! :tongue:  :dry:

Ivy

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2008, 18:48:25 »
wij hadden wel een huwelijksreis, alleen ook neit zo exotisch als ik hier soms lees, hadden wij ook geen geld voor...
Maar heb ook zoiets, ons leven samen begint pas en gaan we gewoon sparen voor een keer wel die verre vakantie! Zo'n vakantie kan toch net zo romantisch zijn als je huwelijksreis..

Charles & Ilonka

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2008, 18:59:17 »
ik kan jullie idd heel goed begrijpen hoor
zelf gaan we wel op vakantie dit jaar, eigenlijk meer omdat we vorig jaar hebben moeten overslaan...
jammer genoeg was onze planning al helemaal vol en bleef voor ons gewoon europa over.
al met al hebben we het huwelijk zo gepland voor de vakantie omdat onze dochter 2 weekjes vrij heeft!! en noemen wij het onze huwelijksreis hihiihi

Sylvia en Andre

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #5 Gepost op: 17 april 2008, 19:11:19 »
Ook hier datzelfde probleem hoor, Kosten van bruiloft ook 2 keer zo hoog als gepland. Plan was een kleine bruiloft, klein reisje en volgend jaar een nieuwe auto. Plannen zijn nu. duurdere bruiloft, reisje naar tuinesieu  :tongue:  en over 2 jaar pas een nieuwe auto. Gelukkig rijd de huidige nog prima en is dat dus niet zo'n probleem, maar ja ik ben wel een echte kerel en een nieuwe auto op zijn tijd, tja dat is ook wel weer leuk.

splinter

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #6 Gepost op: 17 april 2008, 19:12:30 »
Wij hebben soort van hetzelfde probleem. Ik wilde ook graag naar een verre bestemming maar dat zit er gewoon niet in. We geven nu centjes uit voor de honeymoon die eigenlijk een andere bestemming hebben en hopen dat gat weer te vullen met de envelopjes. We gaan naar de Belgische Ardennen waar we midden in de natuur zitten met geen enkel huis in de buurt. Toch helemaal van de bewoonde wereld weg maar lekker dichtbij :-) Ze hebben trouwens geweldige huisjes daar. We hebben uiteindelijk gekozen voor deze:
http://www.ardennes-etape.com/fiche.php?ID...0-1216332000-2w
En alle drie de hondjes gaan lekker mee :-)
Liefs,
Splinter

Ivy

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #7 Gepost op: 17 april 2008, 19:16:58 »
oeoe splinter dat huisje ziet er erg leuk uit! ga ik is voor ons onthouden, lijkt me heerlijk zo'n vakantie :)

splinter

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #8 Gepost op: 17 april 2008, 21:38:11 »
Hoi Ivy :-)
Eigenlijk was ik nog veel verliefder op deze!!!!!!! Maar vriendje lief wilde toch wel iets meer ruimte als we de hondjes met ons mee namen. Maar dit is mijn echte liefde :-)

http://www.charmingholidays.eu/charminghou...r=euro&t=nl

Het is alleen verschrikkelijk druk op die site want hij laad de foto's nu niet :-(

nisanlin

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #9 Gepost op: 17 april 2008, 23:12:12 »
Ik begrijp je gevoel wel! Wij zouden oorspronkelijk ook niet gaan maar hebben uiteindelijk toch besloten wel te gaan. Geen exotische lange reis, maar wel 5 dagen naar Istanbul waar we al heel lang naartoe wilden. En omdat mijn vriend is gaan werken konden we het onverwachts dus toch betalen.

Mara

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #10 Gepost op: 18 april 2008, 07:53:24 »
Hier hetzelfde hoor,niet perse om het geld maar meer om bepaalde keuzes.
Wij willen graag een auto plus we gaan een huisje kopen dus geen huwelijksreis.

dieseltje

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #11 Gepost op: 18 april 2008, 09:55:44 »
Hier ook, wij willen een andere auto en daarnaast zijn we het huis aan het renoveren.
Zelfs is het een bewuste keuze hier om wel lekker thuis te zijn samen, maar niet weg te gaan omdat ik paardjes heb waar ik zelf voor wil zorgen.

mods

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #12 Gepost op: 18 april 2008, 12:24:54 »
wij gaan ook niet op huwelijksreis, terwijl het wel gepland was
(heel veel kosten gehad om een paspoort en mijn as werd ook nog eens werkloos..)
ik heb nog nooit gevlogen en zou dit jaar meegaan om de zoon van mij as terug te brengen naar Canada en daar dan 3 weken rond trekken.
mijn as gaat dus wel naar Canada om zijn zoon terug te brengen en ik blijf een week alleen thuis.

ik baal er zo verschrikkelijk van
« Laatst bewerkt op: 18 april 2008, 15:26:29 door mods »

lune

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #13 Gepost op: 18 april 2008, 14:20:12 »
Jeetje, wat een tegenvaller dan zeg, daar zou ik ook goed van balen.

Wij gaan ook niet zo'n luxe ver weg huwelijksreis maken. Heeft oook te maken met geld, maar vooral met de kinderen, die willen we niet te lang ergens onder moeten brengen en met hun erbij wordt het gewoon te duur.
We gaan nu dus kijken of we een weekend weg kunnen gaan met zn tweeen, alleen Parijs en Londen enzo kennen we nu wel. We hadden zelf Istanbul of Reykajavik in gedachten maar dat viel qua prijs erg tegen, dus het wordt nog even zoeken.

nisanlin

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #14 Gepost op: 18 april 2008, 19:44:43 »
@lune: op booking.com kun je hele goedkope hotels in Istanbul vinden! zo hebben wij ons hotel ook gevonden. En wij vliegen, verbazingwekkend genoeg met de KLM voor een hele goedkope prijs naar Istanbul met perfecte service en tijden dus

debby82

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #15 Gepost op: 18 april 2008, 20:15:44 »
kan je niet (van het enveloppengeld???) een weekendje weg gaan. Of naar Center Parcs ofzo. Soms hoeft het toch niet zo heel duur te zijn... Het gaat er toch om dat je samen weg bent.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2008, 20:16:17 door debby82 »

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Beetje Jaloers
« Reactie #16 Gepost op: 18 april 2008, 20:31:55 »
Of gewoon simpel Weekendjeweg.nl  :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 18 april 2008, 20:32:04 door debby* »

lune

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #17 Gepost op: 18 april 2008, 23:42:31 »
Bedankt Nisanlin! ik had idd wel al goedkope hotels gezien maar nog geen vlucht. Zo'n complete reis van een reisbureau komt toch al gauw op 600 euro pp.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Beetje Jaloers
« Reactie #18 Gepost op: 18 april 2008, 23:44:40 »
Wij zijn er nog niet uit wat we gaan doen. We willen beiden heel graag naar Mexico, maar dat durf ik op dit moment niet aan vanwege mijn vader. Dus ik denk niet dat dit het gaat worden dit jaar. Misschien nog een weekendje ergens in drenthe ofzo...maar dat gaan we zeker wel lastminute boeken.

Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je jaloers bent op al die luxe geweldige reizen die geboekt zijn, maar aan de andere kant...jouw vakantie komt heus nog wel...misschien nu niet, maar wie weet hebben jullie volgend jaar een meevaller... mooie momenten komen altijd onverwachts...

Liefs Rixt

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Beetje Jaloers
« Reactie #19 Gepost op: 19 april 2008, 11:32:20 »
Wij gaan wel echt weg, naar Egypte. Maar we zijn, behlave een weekendje disneyland, ook nog niet samen ver op vakantie geweest. We trouwen in Oktober, en kunnen de reis betalen van ons vakantiegeld, dus hoeven we niet van ons trouwgeld te betalen...
Maar ach als we niet hadden kunnen gaan hadden we het wel een andere keer gepland. als je samen maar gelukkig bent toch?

Patricia bruid 1-08-08

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #20 Gepost op: 19 april 2008, 15:47:55 »
Voor ons ook geen huwelijks reis ,om real te zijn.
Maar we willen wel zowiezo een weekendje weg!

maikaenroy

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #21 Gepost op: 20 april 2008, 11:50:17 »
wij hebben zelf ook geen geld om op huwelijksreis te gaan , toen onze ouders vroegen wat we van hun wilde hebben , hebben we voorgesteld om een vakantie te geven .
Dit is een blijvende herinnering aan de dag en ze kunnen het zo duur maken als ze zelf willen / kunnen .
Ze hadden ook nog kunnen vragen of onze zusje mee wilde doen aan dit kado zodat de kosten niet zo hoog werden , maar dit was blijkbaar niet nodig want ik krijg van mijn zusje een ander kado .

waar we naar toe gaan en hoe lang we zullen gaan is dus nog altijd een verassing en krijgen dit op de huwelijks dag pas te weten ! we zijn er hoe dan ook mega blij mee !!! :biggrin:

Carolina

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #22 Gepost op: 20 april 2008, 15:28:39 »
Bij ons is het niet alleen het geld. het zou ook te zwaar worden voor mij. Dus huwelijksreis doen we wel een andere keer. Ik denk dat het er niet minder leuk om zal worden.  :)

mamaricky

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #23 Gepost op: 20 april 2008, 20:38:33 »
Wij trouwen in juni, maar gaan pas in oktober op honeymon zodat we nog even kunnen sparen. Maar we gaan al wel vlak na de bruiloft een weekendje naar EuroDisney met de kids, ipv zomervakantie.

:wub:

El1981

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #24 Gepost op: 24 april 2008, 11:30:38 »
Ook voor ons geen exotische bestemming hoor. Wij gaan een weekje naar Turkije en dat is onze enige vakantie dit jaar!

De bruiloft kost al zat! En als je net getrouwd bent lijkt het mij het voornaamste dat je bij elkaar bent en waar dat dan is, maakt natuurlijk niks uit!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards