collapse

Auteur Topic: Beetje Jaloers  (gelezen 25344 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

_Sabien_

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #25 Gepost op: 15 mei 2008, 10:37:05 »
Jeej, we hebben toch nog een low budget midweekje naar zeelend gevonden. Voor aankomende maandag t/m vrijdag. Pal aan het strand :biggrin: Jeej!!

Carolina

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #26 Gepost op: 15 mei 2008, 19:54:18 »
[quote name=\'_Sabien_\' post=\'162144\' date=\'15 May 2008, 10:37\']Jeej, we hebben toch nog een low budget midweekje naar zeelend gevonden. Voor aankomende maandag t/m vrijdag. Pal aan het strand :biggrin: Jeej!![/quote]

Wat fijn! Leuk hoor, zo zie je maar weer dat het allemaal wel goed komt.  :)

Jojanne

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #27 Gepost op: 22 mei 2008, 19:16:34 »
Weekendjeweg.nl is echt leuk!!!!!
Echt niet duur! Of ligt dat aan mij?

Alexia

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #28 Gepost op: 22 mei 2008, 20:43:43 »
absoluut niet :)
wij boeken daar wel vaker een weekendje o.i.d. :)

_Sabien_

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #29 Gepost op: 23 mei 2008, 22:14:48 »
Hey nadeel was dat onze 2 hondjes ook welkom moesten zijn...
Maar we hebben uiteindelijk wat gevonden. We zijn vandaag net thuis van een heerlijjk midweekje zeeland :biggrin:

annabasta

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #30 Gepost op: 4 juli 2008, 12:50:23 »
Wij zouden eerst niet op huwelijksreis, maar gaan toch nog op mini-honeymoon!
We hebben een weekendje weg geboekt via Landal Greenparks, met € 100,-- korting dankzij Persil!
Vier dagen in een luxe bungalow komt in totaal op € 300, niet gek toch?

daantjeln4

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #31 Gepost op: 3 augustus 2008, 21:17:09 »
Onze hondjes gaan juist een keer niet mee op vakantie :sad:
Ben er aan de ene kant echt niet heel blij mee, maar ik heb de beste oppas die je maar kan vinden, maar toch.

Mijn verloofde wilde graag een keer echt rust en tijd voor elkaar, en ik geef hem groot gelijk. We zijn altijd al bezig.

We hadden ook niet echt veel geld over dus nu hebben we 5 dagen all in naar Tenerife geboekt.

Gewoon lekker rust, zon en niets doen.

Cella

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #32 Gepost op: 4 augustus 2008, 08:46:38 »
Manlief zal tijdens de periode dat wij trouwen in opleiding zijn en kan geen vrij krijgen voor een huwelijksreis. Gelukkig wel voor de bruiloft!!!!

debby82

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #33 Gepost op: 4 augustus 2008, 09:25:46 »
ja dat zou ook wel een beetje gek zijn he... een bruiloft zonder bruidegom hihi

Cella

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #34 Gepost op: 4 augustus 2008, 21:06:57 »
[quote name=\'debby82\' post=\'172990\' date=\'04 August 2008, 09:25\']ja dat zou ook wel een beetje gek zijn he... een bruiloft zonder bruidegom hihi[/quote]

Je weet het maar nooit met defensie :)

debby82

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #35 Gepost op: 4 augustus 2008, 23:56:57 »
hahaha die zouden een mega-claim krijgen van mij... zou toch wat zijn... als zijn baas hem geen vrij zou geven voor zijn eigen bruiloft neemt die van mij maar ontslag.
Wij wilden eigelijk 5 september trouwen maar dat kon niet van de baas van mijn as. 19 september is namelijk een evenement en dan MOET mijn vriend werken (horeca). Ik was vrij beledigd maar ook overdonderd. Toen hebben we het maar verplaatst. Achteraf had hij gewoon zijn poot stijf moeten houden.

Divegirl1982

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #36 Gepost op: 5 augustus 2008, 08:21:07 »
Waarom vragen jullie niet van je ouders en schoonouders een kleine huwelijksreis ipv geld?

Suusje1982

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #37 Gepost op: 5 augustus 2008, 10:37:26 »
wat erg zeg! dat had de baas in ieder geval toch even proberen anders kunnen op te lossen (klinkt wel een beetje gek zo) want als je vriend die dag ziek geweest zou zijn had er ook een andere oplossing moeten komen, sorry maar echt belachelijk.

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Beetje Jaloers
« Reactie #38 Gepost op: 9 augustus 2008, 02:07:23 »
Misschien een ideetje, op www.ryanair.com kan je vliegreizen boeken voor bijna niets. Je betaald alleen de luchthavenbelasting e.d. en je vliegt vanaf Antwerpen of Dusseldorf. Maar je ontloopt zo wel de vliegtax :biggrin: . En in combi met andere sites voor hotel e.d. komt voor sommige misschien wel honeymoon binnen bereik.

Juni

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #39 Gepost op: 10 augustus 2008, 15:23:34 »
Wij gaan ook niet op huwelijksreis.
Eerst wilden we wel graag, maar alles werd veel duurder dan gedacht.

En toen ineens kregen we een hele mooie kans om voor weinig geld een busje te kopen. Dat wilden we al lang, want we wilden graag een campertje bouwen. We houden van kamperen maar ik ben snel ziek, in een busje zit je dan wat droger dus dat wilden we graag. Dus toen hebben we van het geld wat we wilden gebruiken voor een vakantie, het busje gekocht.

Puma in love

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #40 Gepost op: 11 augustus 2008, 13:22:22 »
Wij hebben een budget bruiloft zodat wij niet op onze huwelijksreis hoeven te besparen!
Het klinkt misschien gek, maar die reis heeft eigenlijk een hogere prioriteit bij ons, dan een dure jurk of een dure feestlocatie.
« Laatst bewerkt op: 13 november 2008, 16:58:52 door Puma in love »

ingrid85

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #41 Gepost op: 13 november 2008, 14:30:30 »
ik ben eerlijk gezegd ook wel een beetje jaloers als ik naar al die mooie (en vooral verre) bestemmingen kijk. maar ook voor ons zit dat er niet in. (ik ben de enige die kan en mag werken(in nederland) bij ons en heb alleen maar een parttime baan dus dat schiet niet heel erg op)
gelukkig zijn we niet de enige  :)
misschien dat we nog een 2 dagen naar een hotel gaan, heb net op die site van weekendjeweg gekeken, dat valt wel te doen denk ik. moeten het nog even verder bekijken.

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Beetje Jaloers
« Reactie #42 Gepost op: 14 november 2008, 05:04:28 »
En trouwen zonder bruidegom was vroeger wel mogelijk. Tegenwoordig weet ik het niet. Dat
heette dan trouwen met de handschoen en je had 6 getuigen nodig ipv 4. Toen er veel mannen
in Nederlands-indie zaten werd dat veel gedaan.
Tegenwoordig lijkt het me dat je voor of na een uitzendig oid van vriendlief trouwt.

Pindakaas

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #43 Gepost op: 14 november 2008, 07:54:58 »
[quote name=\'Puma in love\' post=\'174142\' date=\'11 August 2008, 12:22\']Wij hebben een budget bruiloft zodat wij niet op onze huwelijksreis hoeven te besparen!
Het klinkt misschien gek, maar die reis heeft eigenlijk een hogere prioriteit bij ons, dan een dure jurk of een dure feestlocatie.[/quote]

Wij doen precies hetzelfde. We hebben bepaald hoeveel geld we in totaal hebben en willen uitgeven (niets lenen ofzo) en toen een budget gemaakt voor elk onderdeel, waaronder de huwelijksreis. En dat betekend automatisch dat je keuzes moet maken voor de bruiloft, zoals geen receptie, of geen mega band, maar wel een lekker luxe etentje met dierbaren en daarna een super huwelijksreis. Maar goed, reizen is ook onze passie en we gaan zo vaak we maar kunnen.

Sommige verhalen snap ik wel dat het niet kan (als je geen/nauwelijks vri hebt), maar geen geld, snap ik niet zo goed. Dan moet je andere keuzes maken (of ben ik nu te zwart/wit)?

milkyway

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #44 Gepost op: 14 november 2008, 09:33:56 »
Ik denk dat ieder daar op een andere manier mee om gaat. Het ligt er ook maar net aan waar je je prioriteiten legt. Sommigen zullen de reis belangrijker vinden dan het feest (wat ik ook een beetje uit jouw verhaal op maak, Pindakaas). Maar er zullen ook mensen zijn die juist willen dat hun feest geweldig is en dan kijken hoeveel geld ze nog over hebben om de reis mee te betalen.

Limoentje

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #45 Gepost op: 14 november 2008, 11:07:38 »
Mijn aanstaande regelt de honymoon, dus het is lekker spannend.  Wel hebben we op de love and marriage beurs folders kregen van zuid afrika en dat sprak ons beide wel aan.

Wat me minder aanspreekt is dat het nu echt sparen word komende jaar

Fenkie

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #46 Gepost op: 14 november 2008, 11:21:18 »
Citaat
Sommige verhalen snap ik wel dat het niet kan (als je geen/nauwelijks vri hebt), maar geen geld, snap ik niet zo goed. Dan moet je andere keuzes maken (of ben ik nu te zwart/wit)?


Een beetje misschien  :wink: . Aangezien ons budget in totaal 2.500 euro is, vrees ik niet dat er veel te besparen is om iets over te houden voor een huwelijksreis. En er zijn mensen met een lager budget (alleen hoor je dat niet zo veel met al die grote verhalen hier).

Pindakaas

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #47 Gepost op: 14 november 2008, 13:48:47 »
[quote name=\'milkyway\' post=\'189474\' date=\'14 November 2008, 09:33\']Ik denk dat ieder daar op een andere manier mee om gaat. Het ligt er ook maar net aan waar je je prioriteiten legt. Sommigen zullen de reis belangrijker vinden dan het feest (wat ik ook een beetje uit jouw verhaal op maak, Pindakaas). Maar er zullen ook mensen zijn die juist willen dat hun feest geweldig is en dan kijken hoeveel geld ze nog over hebben om de reis mee te betalen.[/quote]

Klopt ook wel, wij vinden reizen minstens zo'n belangrijk onderdeel van de bruiloft en daarom reserveren we daar ook echt geld voor, en hebben onze keuze daar invloed op. Zal ook niet iedereen snappen ;-)

@ Fenkie, ok ja ik snap wel dat een reis er dan niet in zit. Wel jammer voor jullie, maar geld mag en zal nooit een belemmering zijn om er een mooie dag van te maken, lijkt me!!

Fenkie

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #48 Gepost op: 14 november 2008, 16:45:14 »
Het budget is ruim voldoende voor de dag hoor. Maar een uitgebreidere huwelijksreis zou leuk zijn. Zowiezo gaan we al niet direct na ons trouwen op reis,omdat we aan de schoolvakanties gebonden zijn

lune

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #49 Gepost op: 30 november 2008, 13:11:23 »
Dat zal idd wel erg verschillen, wij houden ws niet veel over voor een huwelijksreis omdat het voor ons zowiezo al moeilijk is om geld opzij te zetten voor de bruiloft. We willen niet langer wachten (en sparen dus) om er meer aan uit te kunnen geven, dus ja dan moet je keuzes gaan maken..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards