collapse

Auteur Topic: Beetje Jaloers  (gelezen 25300 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Beetje Jaloers
« Reactie #50 Gepost op: 30 november 2008, 19:15:14 »
wij betalen de reis grotendeels van het vakantiegeld, maar wij werken allebei fulltime dus dat scheelt.

Seyianne

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #51 Gepost op: 1 maart 2009, 15:25:42 »
Op www.belvilla.nl kan je ook erg goedkoop uitkomen!

Voor een weekje of weekendje...

Mij gaat het meer om het idee dat je samen lekker weg bent, dan waar je zit.
En sja ben al tijdje vaste klant van belvilla :biggrin:
Bevalt prima!


Liefs Sey

wij gaan trouwen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 206
  • Geslacht: Vrouw
Beetje Jaloers
« Reactie #52 Gepost op: 22 februari 2010, 19:32:21 »
wij gaan ook niet op huwelijksreis...gewoon omdat ik liever de periode na mijn huwelijksdag thuis ben om alles te verwerken, te bekijken, te bepraten en na te genieten....

Wij trouwen op zaterdag in Kasteel de Essenburgh, overnachten in het kasteel in de bruidssuite en gaan zondag de hele dag bijkomen in de Zwaluwhoeve ( compleet sauna arrangement met hammamritueel en hotel overnachting) Maandag uitgerust naar huis!

We hopen op nog vele jaren en even zo vele vakantie's samen....

cherry25

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #53 Gepost op: 22 februari 2010, 19:57:15 »
Wij zijn 09-09-09 getrouwd en zijn erna wel een paar daagjes met de kids naar centerparcs geweest, maar we hebben gespaard en gaan nu in april 8 dagen met z'n tweetjes naar Turkije op verlate-huwelijksreis .. bij ons was ook alles duurder uitgepakt dan gepland dus kon het niet direct na het trouwen.

m-a-n-d-y

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #54 Gepost op: 22 februari 2010, 20:24:59 »
Wij hebben in eerste instantie geen huwelijksreis in de planning.
We kijken even wat we over houden na de bruiloft. Als het er dan nog rooskleurig uitziet boeken we een last minute.

Trouwring

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #55 Gepost op: 23 februari 2010, 08:55:12 »
Achteraf had ik het wel graag gewild. We zijn een midweek naar Centerparcs geweest, wat ook al wel lekker was, hoor. En we hebben besloten dat nu we weer wat meer geld hebben gewoon nog 2 weken naar de zon te plannen :) Dus dat is eigenlijk twee keer genieten.
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2010, 08:55:23 door Trouwring »

lydia

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #56 Gepost op: 23 februari 2010, 13:26:21 »
wij hebben er ook niet echt het geld voor. misschien dat we nog iets last minute vinden, maar er gaat ook veel geld in ons huis zitten.

mn zwager trouwt een paar maanden na ons en is zo'n hele vlotte organiseerder. ik vind het bij niets wat zij willen jammer dat wij niet hetzelfde budget hebben, maar bij hun huwelijksreis was ik toch een beetje jaloers.. helemaal omdat ik graag met zn tweetjes weg wil, (heb een dochtertje) en zij zijn altijd al met zn tweeen. aan de andere kant gun ik mn kleine meid ook wel de ervaring van het reizen al is het kamperen.
misschien gaan we dan maar van de zomer naar zwitserland of ierland; in beide landen hebben we een logeeradres.

mn moeder riep altijd al dat ze met mn vader naar griekenland wilde. toen ze 25 jaar getrouwd waren hebben ze hun verlate huwelijksreis gedaan..

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Beetje Jaloers
« Reactie #57 Gepost op: 23 februari 2010, 17:56:40 »
Misschien is het ook wel heel romantisch om op huwelijksreis te gaan als je 1 jaar getrouwd bent.
Is toch een bijzondere dag om te vieren en met een reisje heb je dan toch iets heel speciaals.
En mooi een jaar de tijd om te sparen

karen123

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #58 Gepost op: 23 februari 2010, 19:41:25 »
Ook wij zouden wel op huwelijksreis gaan maar niet op een exotische huwelijksreis. De bedoeling was om met de mobilhome van mijn ouders door Frankrijk te trekken, wat zeer betaalbaar is dus!
Maar nu hebben we besloten dat we een maand voor dat we gaan trouwen gaan kijken hoe onze situatie is op dat moment. Hebben we dan geen huisje of bouwgrond gekocht en hebben we genoeg spaarcentjes dan gaan we gewoon die mooie exotische reis, waar we al zo lang van dromen, maken.
We willen direct na de trouw met kindjes beginnen en zijn aan het rondkijken voor bouwgrond of een huisje... En nu besefte we dat als we het nu niet doen (mooie reis maken) dan gaat het er waarschijnlijk nooit meer van komen.
Dus voor mij zal het tot een maand voor de trouw afwachten blijven welke huwelijksreis ik krijg.

eve-liene

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #59 Gepost op: 24 februari 2010, 11:37:41 »
Wij hebben ook geen huwelijksreis want ja helaas geen centjes voor misschien dat we een midweekje naar centerparcs gaan met ons zoontje er bij.. we zien het wel maar ik ben niet jaloers eerlijk gezegt.. Op reis kan ik altijd nog al is het misschien een jaar na ons trouwen..

Maar ja ik snap jullie wel het is altijd lekker om weg te gaan met z'n tweetjes..

groetjes eveline

lydia

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #60 Gepost op: 24 februari 2010, 23:11:45 »
dat is gewoon hoor; niet perse jaloers op een reis maar om tijd met zn tweeen. even onverdeelde aandacht van elkaar. dat moeten we vaak echt heel bewust plannen.

2010bruidje

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #61 Gepost op: 25 februari 2010, 15:15:54 »
ook hier geen geld en zin in een huwelijksreis doet ons niks namelijk we houden niet van zon zee en strand

we gaan weer met mijn ouders,broer en ons hondje op vakantie

helaas niet naar tjechie,omdat we maar 2 weken kunnen ivm vrije dagen aanstaande

we gaan 2 weken naar de semois in belgie dus ook schitterend mooi lekker naar kasteel in bouillon enzo

voor mensen die wat moois willen ga eens naar tjechie zuid bohemen huis valenta in dobronice?
allemaal kastelen enzo zouden wij ook doen met onze bruidskleding reportage maken maar helaas geen geld!

Holy

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #62 Gepost op: 19 maart 2010, 01:53:51 »
Onze bruiloft is verzet van zomer naar over 2 weken. De vakantiedagen niet dus ook niet echt een huwelijksreis meer te noemen.
De geplande reis is met de trouwauto (cabrio) 2 weken door Scandinaviƫ trekken begin augustus.

pamela

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #63 Gepost op: 15 april 2010, 01:16:52 »
misschien heb je hier iets aan..?

boek nu nog niets, maar ga bijv. 2 dagen vantevoren kijken op internet bij reisbureau's last minute scheelt enorm veel! je kan trouwens ook eens kijken op marktplaats, daar bieden mensen soms ook hun geboekte vakantie aan en omdat ze door omstandigheden niet kunnen gaan en geen anuleringsverzekering hebben bieden ze het daar aan..

op vakantie is best betaalbaar, maar als je met het vliegtuig gaat wordt het snel veel duurder, met de trein/ bus kom je ook heel ver..

ook dichtbij heb je hele mooie bestemmingen.. zuid engeland, belgie, frankrijk, kroatie, onze eigen waddeneilanden of valkenburg (heel romantisch..)

misschien kun je ipv kado's envelopjes vragen aan je gasten..

vul weer een keer je belastingpapieren in. of beter LAAT het doen. belastingadviseurs weten precies waarvoor je geld terugkan krijgen.. zo'n adviseur is niet gratis, maar het levert vaak meer op dan het kost.

ga 30 april met alles wat je niet meer nodig hebt/ gebruikt, op de koninginnemarkt staan of zet het op internet. je huis ruimt meteen lekker op en het levert nog wat op ook


succes! :wink:

Bente

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #64 Gepost op: 17 april 2010, 22:13:14 »
en je kunt natuurlijk altijd op de site van vakantieveiling kijken, lekker bieden op een vakantie en dan voor een paar euro weekje weg! en niet te veel door vertellen aan andere natuurlijk want dan heb je kans op meer bieders :wink:

LeanneK

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #65 Gepost op: 4 mei 2010, 09:46:59 »
Wij gaan waarschijnlijk een weekendje weg, naar een Brussel of Keulen ofzo. Wij wilden wel een meteen op huwelijksreis, maar moeten allebei nog een weekje naar stage/tentamens makens.
Eerst zouden we dus een week later trouwen, maar dan was er markt bij de kerk. En die week daarna trouwen was niet handig, want dan had iedereen al vakantie en wij gaan altijd lang weg. Dus vandaar een week eerder en dus nog even schuiven met school/werk/tentamens.
In de zomervakantie (drie weekjes later ofzo), gaan we nog wel twee weken kamperen in Frankrijk. Eigenlijk twee huwelijkreisjes dus :wink:

Ratatosk

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #66 Gepost op: 4 mei 2010, 17:52:50 »
Wij wilden op zich wel maar ons huis is nog lang niet af, daar besteden we ons geld (momenteel) liever aan.
En misschien heel oenig.. maar ik zou onze drie katten zo erg missen :blush:.

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Beetje Jaloers
« Reactie #67 Gepost op: 5 mei 2010, 17:04:04 »
Hihi Rata, daar maak ik me ook nu al druk om hoor! Het idee om poes twee weken bij mijn ouders te brengen, terwijl hij zo aan ons gehecht is...

kattekliek

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #68 Gepost op: 11 mei 2010, 12:07:43 »
Dit had ik al een keer elders gepost, maar dit topic 'leeft' ook weer, dus voor de nieuwe lezers misschien wel nuttig om het hier te herplaatsen :) ->

Heb je geen familie of vrienden in een leuke plaats (misschien zelfs in een leuk buitenland waar je voor weinig geld kunt komen) die dan op vakantie zijn en bij wie je op het huis mag passen? Dan ben je in een andere omgeving, je hoeft alleen de reis te betalen en je hebt de gewone leefkosten (eten uit de supermarkt).

Er zijn ook websites/organisaties waar je aan huizenruil voor vakantie kunt doen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Als je dat doet, in ieder geval goed uitzoeken en oppassen met wie je in zee gaat.

Ingrid

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #69 Gepost op: 30 augustus 2010, 22:20:33 »
Ook hier geen honeymoon in de planning. Wij zijn dit jaar 3 weken naar Amerika geweest en voor mij was dit mijn eerste grote reis. De reis was werkelijk fantastisch en ik was dan ook van plan om volgend jaar samen een ander continent te bezoeken en daar rond te reizen.

Totdat mijn AS mij ten huwelijk vroeg! Ookal houden we het klein, het kost toch een hoop geld.
Ik zit regelmatig naar reizen te kijken, maar vooralsnog hebben we besloten geen honeymoon te doen.

Het HOEFT natuurlijk geen grote/verre reis te zijn, maar in mijn achterhoofd zit die droom van nog een grote verre rondreis. Iedere 'kleinere' vakantie voelt als 'verspilling'. Ik ben bang dat ik liever had door willen sparen tot een 'grote' reis.

Wat ook meespeelt is dat we 27 juni gaan trouwen, net voor het hoogseizoen en de bouwvak wat reizen ook weer duur maakt of zorgt voor hete temperaturen.

Pfff, we zijn er dus nog niet uit. Ik denk dat we een envelopje vragen voor een huwelijskreis en dat we deze later in het jaar gaan maken (mede afhankelijk van de opbrengst ;-).

Faith

  • Gast
Beetje Jaloers
« Reactie #70 Gepost op: 21 november 2010, 22:33:39 »
Wij twijfelen nog. Het hangt af van het feest, dat we alleen doen als de locatie mogelijk is (en dat horen we eind januari pas)... Anders hebben we geen feest, maar wel een leuke reis. Het liefst gaan we dan naar Schotland en/of Ierland.
Ik ben trouwens nog nooit buiten Nederlandstalig gebied geweest, dus het wordt de hoogste tijd. :blink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards