collapse

Auteur Topic: Zonnetje... En Sporten...  (gelezen 3702 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Zonnetje... En Sporten...
« Gepost op: 23 april 2008, 13:23:40 »
Zijn jullie nu ook zo 'bang' om te verbranden tijdens dit voorjaarszonnetje, terwijl jullie trouwdag op de stoep staat? Ik ben bang om dan strepen te krijgen, terwijl mijn jurk strapless is. En om nu al een strapless shirtje aan te doen (heb ik niet eens), vind ik ook nog iets te bloot /zomers. Dus dan maar niet naar buiten?

pff...begin me nu toch met dingen rekening te houden...had ik niet verwacht.

Voor mij duurt t nu nog iets meer dan 4 weken. Maar begin nu ook voorzichtiger te worden met sporten. Ik doe dan aan waterpolo, al 12 jaar. En enige wat ik ooit aan blessures heb gehad is een gekneusde rib en een gekneusde vinger....maar moet er niet aan denken om de komende 4 weken nog iets te krijgen.  Ook heb ik nog een toernooi (laatste weekend voor de trouwdag) op de planning staan. Had genoeg aanmeldingen voor ons team, en ik had mezelf niet meegerekend om mee te doen. Maar nu zegt ineens iedereen af, en moet ik straks alsnog meedoen :S...daar gaan me lange nagels :S

Pff...waar een mens zich al druk om kan maken...

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Zonnetje... En Sporten...
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2008, 13:56:52 »
Ik maak me niet zo druk om strepen ... maar meer om dingen als een koortslip of ziek worden of zo. Dit weekend heb ik een behoorlijke dosis zon gevangen en ja hoor - meteen een dikke lip. Ik word er zo moedeloos van :sad:

Kleintje

  • Gast
Zonnetje... En Sporten...
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2008, 14:05:16 »
Ik maak me ook niet zo´n zorgen. Ik sport ook veel, ga twee keer per week naar de sportschool en doe aan gaelic football (combinatie van rugby en voetbal). Vooral bij die laatste sport gebeurt er meestal wel het een en ander (bal in m'n gezicht, gekneusde vingers, schaafplekken enz.) maar ik ga wel gewoon tot een week van tevoren door met trainen. M'n schoonmoeder had liever gezien dat ik een maand van tevoren zou stoppen ofzo, maar dat kan ik echt niet. Zeker nu het zo'n lekker weer begint te worden.

Met sporten heb je natuurlijk altijd een verhoogd risico op blessures of andere ongemakken, maar je kunt ook als je niet sport iets oplopen. Je kunt dan ook van de trap vallen of over een stoeptegel struikelen. Je kunt moeilijk een maand lang binnen zitten en niks doen.

Dus ik zeg: doe wat je normaal ook doet, kijk alleen een beetje uit.

dieseltje

  • Gast
Zonnetje... En Sporten...
« Reactie #3 Gepost op: 23 april 2008, 14:53:25 »
Pfffff....nou eerlijk gezegd wel een beetje....

Ik heb dus een eigen paard, een jong dier van net 4 jaar wat helaas in zijn verleden mishandeld is geweest en daardoor meer moeite heeft om in een mens en in zichzelf te geloven. Het is een paard met een hart van goud, maar durft zich nog niet helemaal open te stellen en twijfeld snel.

Ik heb hem nu een half jaar en ben er 2 keer vanaf gevallen, de eerste keer vooral alleen spierpijn, de tweede keer (5 weken geleden) ben ik ernstiger gevallen. Ik heb nu nog steeds een enorme buil op mijn onderrug/bil/stuit. Ben er 2 keer mee naar de dokter geweest en moet nu toch vrijdag voor een echo en foto, waarschijnlijk is het een hematoom (bloedstolsel wat weggehaald zal moeten worden). En dat terwijl ik vrijdag ook mijn jurk weer mag passen....nu dus met bult.... :rolleyes:

Ik ben wel bang dat er in de tussentijd nog iets zou kunnen gebeuren, maar we moeten toch aan de gang blijven om des te beter/sneller aan elkaar te wennen en vertrouwen in elkaar te krijgen. Dus ik wil niet stoppen en mag ook niet stoppen tegenover hem. Ik doe wel voorzichtig, dat zeker.

Daarnaast heb ik heel makkelijk last van koortslippen en ben licht van huid en haar en verbrand dus ook makkelijk en heel snel. Ik ga dus wel oppassen voor het zonnetje en ga zo lang mogelijk met lange mouwen door het leven (nu ben ik een koukleum dus dat scheelt weer... :tongue: ) en anders heeeeeeeeeel goed insmeren!

nisanlin

  • Gast
Zonnetje... En Sporten...
« Reactie #4 Gepost op: 23 april 2008, 15:13:51 »
Ik zit ook op paardrijden en ga dus wel een beetje opletten. Ik rij op een manege en mocht ik deze laatste weken nu ingedeeld worden op een jong paard dat ik niet ken, dan vraag ik toch even of ik op een andere kan. Dan zal het verder wel goed gaan. Wat betreft bruin worden, ik ga juist zoveel mogelijk de zon in nu en waar nodig smeer ik een beetje bij met dove sunshine

El1981

  • Gast
Zonnetje... En Sporten...
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2008, 15:40:00 »
Nou ik heb dus een halter jurk en ik ga zeker alleen met haltertopjes, bij heel mooi weer natuurlijk, of een shirt met lange mouwen naar buiten. Want strepen vindt ik echt niet mooi!

En ja ik ben zo'n luie donder die nu op dit moment helemaal niet sport, dus blessures maak ik me niet druk om.

Waar ik me wel druk om maak is mijn astma. En hoe toevallig heb ik daar juist last van in periodes met stress. Dus ik gebruik nu preventief medicijnen en als ik ook maar het geringste op voel komen, zoals een keelonsteking, zit ik bij de dokter voor een kuurtje! Normaal gebruik ik die niet, maar ik maak nu graag een uitzondering.

Puistjes!! Nog zo iets om je druk over te maken en hoe toevallig weer!! Deze komen in drukke periodes met velen helaas hahahaha

Nou dames doe rustig aan de komende tijden!!!

Liefs,
El

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Zonnetje... En Sporten...
« Reactie #6 Gepost op: 23 april 2008, 15:46:05 »
[quote name=\'Kleintje\' post=\'159794\' date=\'23 April 2008, 14:05\']Ik maak me ook niet zo´n zorgen. Ik sport ook veel, ga twee keer per week naar de sportschool en doe aan gaelic football (combinatie van rugby en voetbal). Vooral bij die laatste sport gebeurt er meestal wel het een en ander (bal in m'n gezicht, gekneusde vingers, schaafplekken enz.) maar ik ga wel gewoon tot een week van tevoren door met trainen. M'n schoonmoeder had liever gezien dat ik een maand van tevoren zou stoppen ofzo, maar dat kan ik echt niet. Zeker nu het zo'n lekker weer begint te worden.

Met sporten heb je natuurlijk altijd een verhoogd risico op blessures of andere ongemakken, maar je kunt ook als je niet sport iets oplopen. Je kunt dan ook van de trap vallen of over een stoeptegel struikelen. Je kunt moeilijk een maand lang binnen zitten en niks doen.

Dus ik zeg: doe wat je normaal ook doet, kijk alleen een beetje uit.[/quote]

Je hebt groot gelijk!! Ik heb vaker iets gehad buiten het sporten om, dan met het sporten...Enige is dat ik met waterpolo mijn nagels kort moet hebben, en laat ik nu net met m'n trouwdag mijn nagels (beetje) lang willen hebben. Moet maar even zien hoe ik dat ga doen. Wedstrijden zijn gelukkig straks om, dus de controles zijn voorbij. (ja er wordt op gecontroleerd, iedere wedstrijd weer of je nagels kort genoeg zijn) En gelukkig groeien mijn nagels snel.

En dat lijkt mij ook erg vervelend, een koortslip... heb ik gelukkig nooit gehad, hoop dat ook nooit te krijgen. Nu het mooie weer er weer aan komt, heb ik wel weer last van hooikoorts. Het ene jaar wat meer dan het andere jaar, en het ene jaar werken de medicijnen wel goed andere jaar weer niet. Hopelijk dit jaar wel...

Liefs Rixt

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Zonnetje... En Sporten...
« Reactie #7 Gepost op: 23 april 2008, 15:50:02 »
Ik denk dat ik vanavond mooi even een zonnebankje pak bij de sportschool :biggrin:
Koortslip heb ik al dus dat kan niet erger worden hehe :wink:

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Zonnetje... En Sporten...
« Reactie #8 Gepost op: 23 april 2008, 16:07:27 »
Moet ook hoognodig weer eens onder de zonnebank...maar 't komt er niet van...
morgenavond maar eventjes... Een bruin kleurtje kan ik nog wel gebruiken, maar wel zonder strepen!!!

svdh

  • Gast
Zonnetje... En Sporten...
« Reactie #9 Gepost op: 23 april 2008, 16:18:19 »
Vlak voor het trouwen ben ik ook voorzichtiger gaan doen met zonnen en sporten. Zo'n 7 weken voor het trouwen viel ik tijdens het skeeleren, gelukkig had ik berschermers om maar helaas niet op m'n kont en die was echt bont en blauw en lag open. Het zitten was hierdoor een tijdje erg lastig. Toen had ik wel zoiets even maar een paar weken niet skeeleren want je weet maar nooit.
Met zonnen ben ik ook voorzichtig gaan doen. Vorig jaar was het met koninginnedag heerlijk weer. Ik had een shirtje aan en helemaal niet opgelet maar ja gevolg bruine armen maar giga strepen. Ik ben toen zelfs onder de zonnebank gegaan met m'n armen bedekt in de hoop dat het minder zou worden. Alleen met het passen van mijn jurk kwam ik erachter dat de strepen precies onder mijn bandjes vielen  :biggrin:  daar had ik wel geluk mee.

Sylvia en Andre

  • Gast
Zonnetje... En Sporten...
« Reactie #10 Gepost op: 23 april 2008, 17:04:34 »
Ik ben lid van de plaatselijke kantklosvereniging. Ik geloof niet dat ik met deze hobby rekening hoef te houden met blessures. toch ?????????  :laugh:

(Sorry, een iets wat melige bui vandaag)

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Zonnetje... En Sporten...
« Reactie #11 Gepost op: 23 april 2008, 17:58:22 »
*vingers in de knoop, spelden in je handpalm* nouhoooouu ... pas toch maar op hoor!

Pfff, kom net terug van de sportschool - de hele dag mooi weer, behalve dat kwartiertje dat ik op de fiets zat, ben helemaal verzopen!

Ach, je moet er wat voor over hebben he :wink:

Alexia

  • Gast
Zonnetje... En Sporten...
« Reactie #12 Gepost op: 24 april 2008, 09:05:08 »
ik fiets veel (heb een racefiets) en tegenwoordig fiets ik inderdaad met een jasje met lange mouwen en een lange broek.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards