collapse

Auteur Topic: Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!  (gelezen 14332 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

suzan1983

  • Gast
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #25 Gepost op: 29 april 2008, 17:47:05 »
He Manike,

Ik las je verhaal vanochtend. Vreselijk.
Gelukkig heb je een man die ontzettend veel van je houd. Dat is niet te missen na de lange duidelijke mail.
Het is erg jammer dat het zover heeft moeten komen. Dat je zo een mail moet schrijven om mensen iets duidelijk te maken. Je zou ze eigenlijk allemaal eens goed de waarheid willen zeggen!
Hoe halen ze het in hun hoofd om te twijfelen aan de liefde tussen 2 mensen?

Ik hoop dat de mensen zich diep en diep schamen voor hun geroddel!
Ik wens je in ieder geval alvast een prachtige bruiloft toe, zonder zorgen...
Maar ik ben ervan overtuigd dat dat moet gaan lukken met een man die zoveel van je houd.

Groetjes Suzan

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #26 Gepost op: 29 april 2008, 18:03:13 »
Jeetje Manike, wat heb jij een man uit duizenden. Daar kun je niet omheen. Ik heb de mail met tranen in mijn ogen zitten lezen - ik vind het zo in- en intens gemeen wat jullie moeten doormaken. En als ik zo lees wat je allemaal al hebt verzet voor zijn familie - daar kan ik met mijn hoofd niet bij.

Ik hoop voor jullie dat deze mail de lucht klaart en dat je met een goed gevoel de rest van het traject (huwelijks- EN zwangerschaps) kunt ingaan. Ik kan me voorstellen dat je het daar nu misschien moeilijk mee hebt, hoewel ik wel het gevoel heb dat je inmiddels goed bent in loslaten en relativeren. Je hebt in ieder geval veel mensen achter je staan, ook hier op het forum!!

@Andre: wat schandalig dat je zo behandeld bent. Ik kan me voorstellen dat je na zo'n situatie een punt zet achter de communicatie - daar valt niks meer te communiceren denk ik. Wat jammer allemaal :sad:

Thora&Neanie

  • Gast
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #27 Gepost op: 29 april 2008, 21:42:20 »
Wat een prachtige mail, wat kan jouw vriend mooi op schrift zetten wat hij voor je voelt, ik hoop dat jullie er vooral positieve reacties op mogen krijgen van mensen die wel achter jullie staan.

Wat erg dat mensen zich zo tegenover anderen gedragen :sad:
Geniet van je ventje, je zwangerschap en de mensen die om jullie geven.

En de schoonmoeder van André... wat een mal mens zeg, je bent toch zeker niet op die handdoek gaan zitten hè?

sandr@

  • Gast
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #28 Gepost op: 29 april 2008, 22:34:46 »
Wat een verhaal (en ook die van andre!) ongeloofelijk

Ik zou idd ook overwegen om lekker met zn tweetjes (of een klein groepje die wel te vertrouwen is) te gaan trouwen maarja of dat helpt voor de " familieband" is nog maar de vraag

Sterkte
« Laatst bewerkt op: 29 april 2008, 22:35:31 door sandr@ »

Carolina

  • Gast
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #29 Gepost op: 30 april 2008, 00:10:30 »
Wat een mooie brief heeft je verloofde gestuurd! Echt geweldig hoe hij het geschreven heeft. Heel fijn dat er ook gleijk mensen positief gereageerd hebben.

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #30 Gepost op: 30 april 2008, 08:23:02 »
Even mijn man quoten (ik heb net de brief voorgelezen en het verhaal uitgelegd): "Wat mooi om te zien dat die moeder het falen van haar eigen huwelijk projecteert op die van haar kinderen" en "Die moeder heeft in ieder geval hulp nodig." :biggrin: Haha, mijn man kan altijd zo lekker kort door de bocht zijn. :biggrin:


Het is een hele mooie, nette en duidelijke brief. Vooral tegen het einde vind ik mooi: "Graag willen we met jullie hierover praten, zodat we het achter ons kunnen laten, vragen kunnen beantwoorden en ons kunnen richten op de toekomst. Als vrienden en familie, die er zijn voor elkaar en met elkaar."
Ik ben stiekem wel een beetje nieuwsgierig of jullie uitnodigingen terug gaan krijgen.... Ik hoop het niet natuurlijk, maar zo wel, dan weet je wel meteen waar je aan toe bent met die mensen.

Nog iets anders. Ik ben ook erg benieuwd naar de reactie van die getuige. Heeft hij nog iets gezegd van hoe dat verhaal de wereld in is gekomen? Had hij het zo begrepen? Ontkende hij het? Heeft hij het zelf verzonnen? En hoezo dan? Hebben jullie het met hem uitgesproken, of is het einde rit voor jullie vriendschap?

En ook je schoonmoeder... Is dit met haar al goed uitgesproken? Of ga je dat nog doen?

Mibje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 600
  • Geslacht: Vrouw
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #31 Gepost op: 30 april 2008, 11:14:50 »
[quote name=\'LadyXochi\' post=\'160449\' date=\'30 April 2008, 08:23\']Even mijn man quoten (ik heb net de brief voorgelezen en het verhaal uitgelegd): "Wat mooi om te zien dat die moeder het falen van haar eigen huwelijk projecteert op die van haar kinderen" en "Die moeder heeft in ieder geval hulp nodig." :biggrin: Haha, mijn man kan altijd zo lekker kort door de bocht zijn. :biggrin:


Het is een hele mooie, nette en duidelijke brief. Vooral tegen het einde vind ik mooi: "Graag willen we met jullie hierover praten, zodat we het achter ons kunnen laten, vragen kunnen beantwoorden en ons kunnen richten op de toekomst. Als vrienden en familie, die er zijn voor elkaar en met elkaar."
Ik ben stiekem wel een beetje nieuwsgierig of jullie uitnodigingen terug gaan krijgen.... Ik hoop het niet natuurlijk, maar zo wel, dan weet je wel meteen waar je aan toe bent met die mensen.

Nog iets anders. Ik ben ook erg benieuwd naar de reactie van die getuige. Heeft hij nog iets gezegd van hoe dat verhaal de wereld in is gekomen? Had hij het zo begrepen? Ontkende hij het? Heeft hij het zelf verzonnen? En hoezo dan? Hebben jullie het met hem uitgesproken, of is het einde rit voor jullie vriendschap?

En ook je schoonmoeder... Is dit met haar al goed uitgesproken? Of ga je dat nog doen?[/quote]


Wat heerlijk al jullie steun, echt ik waardeer dit zo, en het doet mij en mijn as erg goed.
Op onze mail zijn al veel (100 van de 120 emails naar genodigden) terug gekomen . Eigenlijk alleen maar positief. Vooral van de families. Met veel al de strekking dat ze het niet helemaal begrijpen waar dit vandaan komt, maar dat ze begrijpen dat wij ons genoodzaakt voelde dit verhaal per email te sturen. En dat ze dat verontwaardigt, omdat ze niet begrijpen waarom deze verhalen de wereld in zijn gekomen. Juist omdat we zo open zijn geweest over het traject waar we in hebben gezeten.
Mijn schoonmoeder heeft gebelt met ons te praten. Waarop mijn as heel duidelijk heeft gezegd dat praten nu nog even te vroeg is en dat we dit weekend gaan lunchen ofzo, om het er over te hebben. Wel was de boodschap van mijn zwager aan haar behoorlijk aangekomen. En ook heel erg duidelijk!
Daarnaast hebben we gisteravond zelf een bel ronde gehouden, de mensen die nog niet hadden gereageerd waren de mensen waarvan we hadden gehoopt dat ze uitzichzelf zouden bellen (handig een leesbevesting meesturen), of langs zouden komen. We hebben die mensen telefonisch gesproken, en begrijpen nu beter waar het verhaal vandaan komt. Het is van het horen zeggen, mijn schoonmoeder heeft in café zitten praten met twee vriendinnen (dat zijn de twee grootste sensatiemakers die ik ken) die hebben het weer  "in hun versie" aan hun kinderen verteld, die vrienden van ons kennen... en ga zo maar door.
En iedereen weet dat die kinderen van hun net zo zijn. Dat hebben we ook besproken met de mensen die we gebeld hebben, je had het toch bij ons kunnen verifiëren?
We zijn in het hele traject heel open geweest, en dan ineens gaan jullie zo'n verhaal geloven...?
Daarop waren de antwoorden verschillend en van vijf mensen hebben we zelf de uitnodiging ingetrokken.
Omdat die niet wilde luisteren, en bij hun visie bleven. Mag, maar dan niet met ons.
Ook hebben we met 5 anderen afgesproken om nog een keertje te gaan praten samen. Om de lucht helemaal te klaren. Maar die waren vooral geschrokken van de impact van dit verhaal. Bij de andere was het binnen 5 minuten helder, die waren meteen eerlijk zodra ze onze namen hoorden, en boden hun excusses aan. Het is wel gebleken dat het soms makkelijker is om mee te gaan in het sensatie verhaal, dan in het werkelijke verhaal wat verteld wordt door twee mensen. Want dat is niet zo sensationeel, maar wel de waarheid. En het heeft ons vooral en dat is wat we ook duidelijk hebben gemaakt, pijn gedaan dat er daarbij een soort beeld is ontstaan dat mijn as dit niet zou willen.

Van de getuige is op de mail een reactie gekomen, eentje waar we over moeten nadenken. Ook voor hem geldt dat het makkelijker was om mee te gaan in het sensatie verhaal. Zoals hij schrijft: meer als grap en niet serieus bedoeld. Maar dat is het nou juist, veel mensen hebben mee roddelt en er om gelachen. Niet realiserend dat ook al deden ze cynisch/sarcastisch/of grappig mee in de roddel en was het voor niet serieus juist dat zijn de dingen die ons pijn nu zoveel pijn hebben gedaan.
En van de getuige verwachten we allebei juist dat deze ondanks dat hij na een x aantal biertjes ook even lollig wil meedoen, bovenal mensen op hun plek zet door bijv te zeggen wat doen jullie nou raar je weet toch hoe het zit. Of mensen vertellen van hoe kom je daar nou weer bij... etc.
Maar dat heeft hij niet gedaan hij is er in meegegaan, met de wind mee waaien zoals wij dat noemen ondertussen.
Hij was verbaasd dat we bij hem langs kwamen en ook welke boodschap we hadden. Hij begreep het wel, maar voelde geen kans om zijn kant van het verhaal uit te leggen. Nav zijn mail hebben we hebben uitgenodigt om te komen praten vandaag, waarop hij zei ja maar dan ga ik in de stad feesten. Waarop mijn as zijn, het is een kwestie van prioriteiten stellen, als je feest boven vriendschap kiest dan is dat jou keuze.
Waarop hij zei dat hij wel zou komen en dat mijn as gelijk had. Dus dat zien we vandaag wel weer.
Heb gelukkig goed geslapen, en voel me nu wel een stuk beter. Zeker nu we weten hoe wat en waar.

Wat betreft mijn schoonmoeder tsja die is nu eenmaal zoals ze is, en daar zal ik het maar mee moeten doen. En ja die kan in mijn ogen idd behoorlijk wat hulp gebruiken. Wat dat betreft heeft je man helemaal gelijk, die projecteert als een malle, heb het net tegen mijn as gezegd en die heeft ook het licht gezien, door die opmerking. Mag je, je man even voor bedanken. Want ik heb al 100x omschreven dmv voorbeelden, maar kon het juiste woord niet vinden. Waardoor mijn as mij wel begreep maar niet helemaal.
Voorlopig is dit de stand van zaken... laat jullie snel meer weten.

Liefs M.

16mei

  • Gast
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #32 Gepost op: 30 april 2008, 12:55:53 »
Zoals hij schrijft: meer als grap en niet serieus bedoeld. Maar dat is het nou juist, veel mensen hebben mee roddelt en er om gelachen. Niet realiserend dat ook al deden ze cynisch/sarcastisch/of grappig mee in de roddel en was het voor niet serieus juist dat zijn de dingen die ons pijn nu zoveel pijn hebben gedaan.

Grappig??? Wat is daar nou grappig aan jee meis wat een verhaal, echt niet normaal dat mensen zo gemeen kunnen zijn. Jullie mail is trouwens wel heel mooi recht uit het hart.
Heel veel sterkte hiermee.
Persoonlijk had ik iedereen afgebeld en was met zijn twee ver weg gaan trouwen, laat iedereen dan maar de ..... krijgen, zeker omdat ze jullie verhaal kennen en dan zo met jullie omgaan schandalig, kan me hier zo kwaad om maken. En die schoonmoeder van je die moet echt hulp gaan zoeken.

Alexia

  • Gast
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #33 Gepost op: 30 april 2008, 17:51:22 »
ik heb dit topic met open mond zitten lezen... wat kunnen sommige mensen gemeen zijn :ohmy: ik zou meteen het contact met m'n schoonmoeder hebben verbroken als ze zo doet. Jeetje hee.

Ik vond trouwens de mail ontzettend mooi geschreven. En ik ben blij voor jullie dat in elk geval met sommige mensen de lucht al is geklaard.
Succes met het gesprek met de getuige en je schoonmoeder binnenkort!

Mibje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 600
  • Geslacht: Vrouw
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #34 Gepost op: 4 mei 2008, 12:12:06 »
Zo daar zijn we weer, deze soap krijgt weer een vervolg...!!!

Op koninginnendag gesproken met de ex-getuige.
Het is een vervelend en naar gesprek geworden, waarbij het totale doel van het gesprek weg viel.
De ex getuige kwam samen langs met zijn vrouw/vriendin.
Ze begonnen meteen met verwijten, dat wij ook door onze reactie niet naar hun kant van het verhaal hadden willen luisteren, dus waarom we dat dan verwachten van hun.
En toen ging het vooral nog over het verleden, wat hij mijn as verweet. Allemaal dingen uit het verleden.
Op een gegeven moment heeft mijn as gezegd, weet je wat als jij in het verleden blijft hangen, dan kunnen we onmogelijk samen naar de toekomst kijken. En bij deze mag je dan ook vertrekken.
Toen werd het ineens stil :ohmy:  want zo had hij het niet bedoeld, en het was toch echt niet zijn bedoeling om zo over te komen. Het was echter al te laat, en ze konden vertrekken. Ik heb al die tijd mijn mond gehouden, en het over me heen laten komen. Toen belde mijn schoonmoeder, waarop ik tegen mijn as heb gezegd en nu ben ik het zat we gaan er langs.

We zijn naar haar toe gegaan, en ik heb eerst even mijn hart gelucht, door even totaal onredelijk haar uit te maken voor rotte vis (om het maar even netjes te houden) niet slim wel een opluchting.
En toen heb ik gezegd zo dat is eruit nu kunnen we praten. En goed praten, wat mij dwars zit is dat er in mijn gezicht aardig gedaan wordt en dat alles goed is. Terwijl er achter mijn rug dan weer van alles gezegd wordt en geconcludeert op bassis van wat.... !!!????? :sad:
En dat heb ik ook uitgesproken, als ze zich zorgen maken, of dingen op een bepaalde manier zien, bel dan mijn as op, en vraag of hij langs komt om even te kletsen. Vraag het hem dan, maar ga geen conclusies trekken, en vervolgens weer schijnheilig doen. Ik kom er toch wel achter...! Heb ondertussen een radar voor dit soort dingen.

Alles heeft een grote wissel op mij getrokken, 's avonds ben ik keihard flauwgevallen, en onderaan de trap beland. Mijn as heeft me in de auto getild en meteen naar het ziekenhuis gegaan. Daar controles gehad, en alles is goed met de baby. Mijn bloeddruk is te laag door alle stress, en ik had een te laag suikergehalte.
Mocht gelukkig wel weer naar huis, maar moest donderdag verplicht in bed blijven.
Donderdag ook weer twee keer omgedonderd waarbij we weer naar het ziekenhuis zijn gegaan want ik had toch wel erg hoofdpijn en was misselijk. Bleek geen hersenschudding te hebben gelukkig. Maar moest toch echt even flink het suiker in mijn bloed omhoog krijgen. Dus veel druivensuiker, thee met suiker :sad:  zo vies!
En nog meer van dat soort dingen (terwijl ik geen suikerfreak ben).
Al met al is de storm wat gaan liggen dachten we, belt mijn stiefschoomoeder (jaja ik ben in de ongelukkige positie dat ik 2 heb) naar mijn as om te vragen of we maandag willen komen eten, omdat ze met ons willen praten. Mag me niet te druk maken, maar uhm dat is toch wel erg lastig in sommige situaties! Zeker in deze.
Al met al, ben ik me aan het voorbereiden op morgen geestelijk, zodat ik me niet te druk ga maken, en weer flauwval.
Het is en blijft een soap al 3,5 jaar lang. Ik zal blij zijn als de scheiding afgerond is van die mensen en we gewoon allemaal door kunnen gaan zonder gezeur en gezeik.

bruidpatty

  • Gast
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #35 Gepost op: 4 mei 2008, 13:32:27 »
Jeetje meid, blijf alsjeblieft aan jezelf denken hoe moeilijk dat ook zal zijn.
Het gaat om jullie en de baby en als er straks onverhoopt met jou of de baby iets gebeurd vanwege deze toestand ben je echt verder van huis!

Zoals het op mij overkomt zijn deze mensen jullie liefde en vriendschap niet waard, kortom richt je met je aanstaande op de toekomst en ga genieten van jullie wondertje en laat de rest links liggen!

Heel veel sterkte voor morgen!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #36 Gepost op: 4 mei 2008, 15:11:42 »
Is het nu oké met je schoonmoeder?

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #37 Gepost op: 5 mei 2008, 10:16:34 »
Ik was gister begonnen met het lezen van alles, en ben nu helemaal bij.
Als je denkt dat het niet erger kan worden, wordt het toch weer erger.
Het lijkt idd wel een soap serie.
Ongelooflijk, wat kunnen mensen zich zo NIET volwassen opstellen!
Van de meeste denk je toch beter te weten.
Je schoonmoeder zal nooit veranderen, het is goed dat je je niet laat kennen en er ook tegenin durft te gaan.
Ik denk dat je al die jaren al genoeg geslikt hebt om de lieve vrede te bewaren, op een gegeven moment is het op.

Je mag jezelf nu wel even op de eerste plaats gaan zetten, denk aan jezelf en aan je kindje.
Het is goed dat jullie de mail verstuurd hebben, gelukkig heb je daar een hoop positieve reacties op gehad.
Eigenlijk zou je nu heel egoïstisch de deur achter je dicht moeten trekken, stekker uit de telefoon en aan jezelf, jullie samen, de bruiloft en je kindje denken.
Laat iedereen maar even bekoelen en nadenken over hetgeen wat ze verkeerd hebben gedaan.
Het gaat nu eens een keer om JULLIE!

Meis, sterkte en ik hoop echt dat het vanaf nu alleen maar beter mag gaan.

Mibje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 600
  • Geslacht: Vrouw
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #38 Gepost op: 6 mei 2008, 00:15:50 »
En de volgende update...in de soap... vanavond bij  mijn schoonvader geweest en stiefschoonmoeder samen met as.
Erg gezellie totdat er gepraat moest worden.
 :wink:  :ph34r:  
Kort door de bocht: hij snapte dat hij zijn exvrouw tegen het lijf zou lopen, dit omdat het de moeder is van mijn as. En dat als de oma van moederskant er zou zijn, dat dat ook geen probleem zou zijn.
Echter de ooms en tantes aan de moeders kant dat was het probleem. Vooral 1stel in het bijzonder.
Kortom als zij komen, komt hij niet. Waarop ik keihard zei: nu maak je dus van jou probleem ons probleem en dat wil ik niet. We vinden het belangrijk dat je erbij bent, maar je gaat nu eisen stellen... op een dag die niet jou dag is.
Nou en hij vind dat, dat wel kan. Dus mensen die nu zeggen het is jullie dag etc. Ja dat weten we maar kiezen tussen je vader, of familie is een ^%&^%##^# keuze zeg maar.... de dag bestaat uit:
trouwerij - receptie - borrel - eten.
Dus moeten we nu wel of niet gaan onderverdelen. Of moeten we dan toch maar de familie van moederskant niet helemaal uitnodigen.... grrrrrr :mad:  :blink:  :ohmy:  :unsure:  :dry:  ik weet het ook niet meer... iemand tips!?? Mijn schoonvader slaat die mensen echt neer namelijk als hij ze ziet. Ook al staan er tijdens de trouwerij en receptie 120 man tussen, en tijdens de borrel en het eten 68 dan nog weigert hij te komen.... omdat hij zich daardoor niet fijn zal voelen....!
Ik begrijp echt van sommige dingen helemaal geen F@$%#$!!!!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #39 Gepost op: 6 mei 2008, 07:09:21 »
Vraag eens waar hij bang voor is. Is hij bang dat het tot een confrontatie komt? Dan kun je eventueel de ceremoniemeester als mediator op laten stellen. Mochten de twee partijen bij elkaar in de buurt komen, kan die er tussen springen en de partijen nog even goed duidelijk maken voor wie ze er zijn en dat ze zich voor hen maar even koest moeten houden.

Maar is je schoonvader bang dat hij zich niet kan bedwingen, of die oom en tante?

Maria

  • Gast
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #40 Gepost op: 6 mei 2008, 07:23:44 »
Jeetje zeg wat kinderachtig. Hoe oud is die man zeg, net 12 jaar geworden en heeft hij nog last van puber hormonen? Bang dat hij iemand zo uit drift aanvalt? Tsss.

Nou meid, ik zou zeggen dat hij zich niet aan moet stellen en als hij van jullie houd gewoon zn mond eens dicht moet houden, niet zo zeveren en gewoon moet komen. En als hij dan nog problemen maakt zou ik  zeggen: 'Nou ik weet genoeg, blijkbaar vind je ons niet de moeite waard'. Hopelijk draaien ze bij, en zo niet, nou dan is het net wat ik zei.. Dan vinden ze je het niet de moeite waard, en is het voor jou de moeite waard niet dat hij op jullie bruiloft komt.

Mibje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 600
  • Geslacht: Vrouw
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #41 Gepost op: 6 mei 2008, 10:21:43 »
[quote name=\'LadyXochi\' post=\'160996\' date=\'06 May 2008, 07:09\']Vraag eens waar hij bang voor is. Is hij bang dat het tot een confrontatie komt? Dan kun je eventueel de ceremoniemeester als mediator op laten stellen. Mochten de twee partijen bij elkaar in de buurt komen, kan die er tussen springen en de partijen nog even goed duidelijk maken voor wie ze er zijn en dat ze zich voor hen maar even koest moeten houden.

Maar is je schoonvader bang dat hij zich niet kan bedwingen, of die oom en tante?[/quote]

Het is de mediator (die de scheiding moest regelen) die hij nu ook aan het aanklagen is, dus nee die komt er niet. De ceremoniemeester is de broer van mij as. Maar ook die zal dit niet kunnen inhouden.
Ik geloof echt dat de familie van zijn moeders kant geen stennis gaat lopen maken.. Maar van zijn vader kan je alles verwachten. Die man is al zo explosief, en daarnaast geeft zijn nieuwe vrouw aan dat hij er echt ziek van wordt en een hartaanval kan krijgen als hij die mensen ziet, en zij hem ook niet meer in toom kan houden. Nou weet ik al een jaar of drie dat, als mijn schoonvader ontploft hij dat ook echt doet. En niet meer voor reden vatbaar is, (de rechter uitschelden/aanklagen tijdens je scheiding is niet handig).
Nou hij is er niet bang voor dat hij zich niet gaat bedwingen, hij doet het gewoon niet!
Het ligt in het feit dat zowel de zus als vader (opa van as) van mijn schoonvader in korte tijd zijn overleden. En hij toen van de fam. moederskant niks heeft gehoord. Terwijl ze wel een grote rol spelen in de scheiding. Volgens schoonvader. Daarnaast is mijn schoonmoeder, toch naar de crematie van opa gekomen, en dat heeft veel kwaad bloed gezet. En dat heeft blijkbaar ook voor een verdeling binnen de familie van schoonvaders kant gezorgd. (eigenlijk vonden alle overige broers en zussen het prima dat mijn schoonmoeder kwam). Dus hoezo verdeling, alleen mijn schoonvader+stiefschoonmoeder hadden er problemen mee. :blink:
Het is en blijft dus een lastig verhaal, en door de hele situatie weigert mijn schoonvader dus om te komen als er mensen zijn die hij niet mag. Juist op deze dag gaat hij dwarsliggen. Kijk als het nou de begrafenis van zijn moeder was of weet ik veel wat! Swah! Maar nu juist uitgerekend doet hij het op onze dag. En ik heb dus gisteren ook gezegt dat ik het behoorlijk flauw vond dat hij van zijn probleem ons probleem maakte. En dat ik het een soort van chantage vind, want hij wil dus wel dat we onderscheidt maken aan moederskant familie. Toen werd hij helemaal boos, maar goed ik heb het in elk geval gezegt. :tongue: ! En mijn as was het daar mee eens. We hebben genoeg om over na te denken en ik krijg er behoorlijk hoofdpijn van.

[quote name=\'Maria\' post=\'160997\' date=\'06 May 2008, 07:23\']Jeetje zeg wat kinderachtig. Hoe oud is die man zeg, net 12 jaar geworden en heeft hij nog last van puber hormonen? Bang dat hij iemand zo uit drift aanvalt? Tsss.

Nou meid, ik zou zeggen dat hij zich niet aan moet stellen en als hij van jullie houd gewoon zn mond eens dicht moet houden, niet zo zeveren en gewoon moet komen. En als hij dan nog problemen maakt zou ik  zeggen: 'Nou ik weet genoeg, blijkbaar vind je ons niet de moeite waard'. Hopelijk draaien ze bij, en zo niet, nou dan is het net wat ik zei.. Dan vinden ze je het niet de moeite waard, en is het voor jou de moeite waard niet dat hij op jullie bruiloft komt.[/quote]

Klopt door al dit gezeik, is het mij ook niets meer waar. Maar het is me een liefding waard dat mijn as wel zijn ouders op het huwelijk heeft. En daarom ben ik nog lang niet gillend gek geworden.
We wisten dat dit zou komen, en hebben daar zoveel mogelijk rekening mee gehouden.
Het is lastig allemaal vooral door het feit dat de scheiding nog niet rond is, en daar heel veel strubbeling zit.
We hadden verwacht dat er problemen waren met de aanwezigheid van de moeder van mijn as.
Maar dat accepteren ze wel. Echter de rest van de familie is dus zoals ik al eerder zei het probleem.
Hij vind ons wel de moeite waard, maar de rest van de familie niet.
Zijn oplossing stuur ze een kaart met de verkeerde datum..... :ohmy:  :dry:  :sad:  :mad: !
Ik wilde dat het zo simpel was en ik kon zeggen hallo het gaat om ons, maar zoals je uit dit hele topic kunt merken, ben ik helaas opgescheept met een schoonvader+stiefschoonmoeder en een schoonmoeder die heel goed zijn, in aan hun zelf denken. Eerst ikkuh en dan de rest zeg maar.
« Laatst bewerkt op: 6 mei 2008, 10:17:46 door wiebe&manike »

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #42 Gepost op: 6 mei 2008, 10:52:55 »
Is er geen manier om beide partijen uit elkaar te houden? Je schoonvader bij het diner en niet bij de receptie, en de andere partij andersom? Of zoiets? Dan heb je ze toch alletwee ipv dit gevecht?

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #43 Gepost op: 6 mei 2008, 13:37:00 »
Persoonlijk zou ik geen rekening houden met dit soort kinderachtige praktijken.
Als een volwassen man zich niet in kan houden voor zijn kind, dan is ie wat mij betreft ook niet welkom.
Hij heeft maar te leren dat niet heel de wereld om hem draait, dat zou nog eens leuk worden.
Hij heeft zich nu maar eens een keer aan te passen aan het feit dat jullie een geweldige dag willen.
En als ie die andere familieleden niet wil zien, dan draait ie z'n hoofd maar om of doet ie z'n ogen maar even dicht.
Sorry, maar ik ben heel makkelijk in dit soort dingen.

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #44 Gepost op: 6 mei 2008, 13:41:55 »
Zo he, wat een verhaal!
Ik ben het helemaal met Anke eens, vind het ook erg sneu eerlijk gezegd van je schoonvader.
Wat Maria ook al zegt, hoe oud is die man???!!!
Erg jammer dat het allemaal zo moet gaan...  :mad:

Mibje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 600
  • Geslacht: Vrouw
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #45 Gepost op: 6 mei 2008, 14:12:42 »
[quote name=\'Anke\' post=\'161031\' date=\'06 May 2008, 13:37\']Persoonlijk zou ik geen rekening houden met dit soort kinderachtige praktijken.
Als een volwassen man zich niet in kan houden voor zijn kind, dan is ie wat mij betreft ook niet welkom.
Hij heeft maar te leren dat niet heel de wereld om hem draait, dat zou nog eens leuk worden.
Hij heeft zich nu maar eens een keer aan te passen aan het feit dat jullie een geweldige dag willen.
En als ie die andere familieleden niet wil zien, dan draait ie z'n hoofd maar om of doet ie z'n ogen maar even dicht.
Sorry, maar ik ben heel makkelijk in dit soort dingen.[/quote]

Hoi Anke,

Ik dacht idd dat ik dat ook was :sad:  maar het is toch lang niet zo makkelijk.
En daarnaast heb ik van binnen een hele sterke mening over, die idd heeeeel erg in de richting van jou en anderen zit.
Maar ik wil dat mijn as een besluit neemt, heb net mijn zwager (zijn broer) aan de telefoon gehad, en die was ook echt behoorlijk woest. Maar ook hij weet als geen ander hoe zijn vader is.
Mijn zwager zou met mijn as gaan bellen, en dit bespreken. Maar ook hij had zoiets van hoezo eisen stellen..! Mijn as is wil zijn vader erbij hebben, maar op onze voorwaarden en niet die van hem zeg maar.
Maar goed we gaan erover nadenken hoe dit op een goede manier op te lossen. Want in nog meer gezeik hebben we geen zin....!en dat zal iedereen begrijpen denk ik...

[quote name=\'Lyanna\' post=\'161008\' date=\'06 May 2008, 10:52\']Is er geen manier om beide partijen uit elkaar te houden? Je schoonvader bij het diner en niet bij de receptie, en de andere partij andersom? Of zoiets? Dan heb je ze toch alletwee ipv dit gevecht?[/quote]

Lyanna,
Waarschijnlijk is dat de optie waar mijn as aan zit te denken.
Maar hij was gisteren vooral verdrietig en  :blink:  :ohmy:  :mad:  :wink:  :dry: :sad: van dit alles.
Heb het er verder niet meer met hem over gehad, omdat ik ook stond te koken van boosheid en verdriet.
Het is zo shit allemaal, en het is al shit genoeg.
Dus wil heel graag dat mijn as hierin zelf besluit, wat dat ook is, ik sta wel achter hem. En dat weet hij.

Ireen

  • Gast
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #46 Gepost op: 7 mei 2008, 11:12:46 »
Wat een emotie. Wat een familie. Al lezende rol ik van het een in het ander en ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie. Ik zit hier met tranen in mijn ogen te lezen. Hoeveel verdriet moet het jullie niet doen als zo'n fijne tijd als deze met een huwelijk en zwangerschap, nu zo overschaduwd wordt door problemen in de familie. Voor je man lijkt het mij ook verschrikkelijk, het zijn per slot van rekening zijn ouders. En heb je herrie met de een gehad, krijg je het daarna met de ander!

Ik wil jou in elk geval een compliment maken over hoe je erin staat. Je blijft zo goed bij jezelf, bij je eigen waarden en normen. Knap hoe je in deze brei zo helder kunt zijn. Dat doe je bij zowel je schoonvader als je schoonmoeder. Je maakt je kwaad (en terecht, als je boos bent ben je boos en dat hoef je niet te onderdrukken), en ziet ook wat werkelijk belangrijk voor je is en handelt ernaar, mensen wijzen op waar verantwoordelijkheden liggen, dialoog openen, je kwetsbaar opstellen richting iedereen die je lief is met de bewuste e-mail die je vriend zo fantastisch geod heeft opgesteld... dus... mijn complimenten voor jullie beiden. Jullie doen het goed.

Je vroeg om ideeën over om te gaan met je schoonvader/(familie van je) schoonmoeder. Wat ik in mijn hoofd had, splitsen, is al gezegd. Ik vermoed dat je dan wel weer een probleem krijgt met je schoonmoeder (waarom zou zij weg moeten blijven als hij een probleem heeft met haar aanwezigheid). De situatie is gewoon ontzettend lastig. Het ideale plaatje lijkt niet haalbaar. Zou je nog kunnen overwegen om toch iedereen uit te nodigen voor alles, dan kun je je schoonvader duidelijk maken dat als hij zich niet kan beheersen voor jullie dag, hij direct verwijderd wordt. Maar ja, dat geeft ook weer zo'n scene.

Weten de aanstaande schoonouders wat alle emoties bij jou teweeg brengen, namelijk lichamelijke problemen, die mogelijk een gevaar kunnen opleveren voor hun aanstaande kleinkind en jou? Het is zeer egoïstisch om hun problemen naar jullie te schuiven (zoals schoonvader doet), naar een vrouw die (met moeite) in verwachting is (geraakt).

Ik vertrouw erop dat jullie in jullie wijsheid vanuit de liefde voor elkaar en met de steun van wie je lief zijn wel tot een juist besluit kunnen komen.

Tot slot nog even dit: jullie bruiloft moet een prachtdag worden, maar het allermooiste lijkt mij toch de geboorte van jullie kindje. Zorg alsjeblieft goed voor jezelf en laat door de problemen die er op het ene vlak spelen, niet problemen op het andere vlak ontstaan. Gelukkig is uit onderzoek in het ziekenhuis gebleken dat met jullie baby alles in orde is.

Veel liefs en sterkte. En probeer te genieten van de mooie momenten die er zijn!
« Laatst bewerkt op: 7 mei 2008, 11:23:59 door Ireen »

Mibje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 600
  • Geslacht: Vrouw
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #47 Gepost op: 7 mei 2008, 13:06:44 »
[quote name=\'Ireen\' post=\'161095\' date=\'07 May 2008, 11:12\']Wat een emotie. Wat een familie. Al lezende rol ik van het een in het ander en ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie. Ik zit hier met tranen in mijn ogen te lezen. Hoeveel verdriet moet het jullie niet doen als zo'n fijne tijd als deze met een huwelijk en zwangerschap, nu zo overschaduwd wordt door problemen in de familie. Voor je man lijkt het mij ook verschrikkelijk, het zijn per slot van rekening zijn ouders. En heb je herrie met de een gehad, krijg je het daarna met de ander!

Ik wil jou in elk geval een compliment maken over hoe je erin staat. Je blijft zo goed bij jezelf, bij je eigen waarden en normen. Knap hoe je in deze brei zo helder kunt zijn. Dat doe je bij zowel je schoonvader als je schoonmoeder. Je maakt je kwaad (en terecht, als je boos bent ben je boos en dat hoef je niet te onderdrukken), en ziet ook wat werkelijk belangrijk voor je is en handelt ernaar, mensen wijzen op waar verantwoordelijkheden liggen, dialoog openen, je kwetsbaar opstellen richting iedereen die je lief is met de bewuste e-mail die je vriend zo fantastisch geod heeft opgesteld... dus... mijn complimenten voor jullie beiden. Jullie doen het goed.

Je vroeg om ideeën over om te gaan met je schoonvader/(familie van je) schoonmoeder. Wat ik in mijn hoofd had, splitsen, is al gezegd. Ik vermoed dat je dan wel weer een probleem krijgt met je schoonmoeder (waarom zou zij weg moeten blijven als hij een probleem heeft met haar aanwezigheid). De situatie is gewoon ontzettend lastig. Het ideale plaatje lijkt niet haalbaar. Zou je nog kunnen overwegen om toch iedereen uit te nodigen voor alles, dan kun je je schoonvader duidelijk maken dat als hij zich niet kan beheersen voor jullie dag, hij direct verwijderd wordt. Maar ja, dat geeft ook weer zo'n scene.

Weten de aanstaande schoonouders wat alle emoties bij jou teweeg brengen, namelijk lichamelijke problemen, die mogelijk een gevaar kunnen opleveren voor hun aanstaande kleinkind en jou? Het is zeer egoïstisch om hun problemen naar jullie te schuiven (zoals schoonvader doet), naar een vrouw die (met moeite) in verwachting is (geraakt).

Ik vertrouw erop dat jullie in jullie wijsheid vanuit de liefde voor elkaar en met de steun van wie je lief zijn wel tot een juist besluit kunnen komen.

Tot slot nog even dit: jullie bruiloft moet een prachtdag worden, maar het allermooiste lijkt mij toch de geboorte van jullie kindje. Zorg alsjeblieft goed voor jezelf en laat door de problemen die er op het ene vlak spelen, niet problemen op het andere vlak ontstaan. Gelukkig is uit onderzoek in het ziekenhuis gebleken dat met jullie baby alles in orde is.

Veel liefs en sterkte. En probeer te genieten van de mooie momenten die er zijn![/quote]
Wat een ontzettend lieve reactie! Zwanger als ik ben huil ik dus regelmatig en hier dus ook om, maar blije tranen.  Heb twee ontzettend lieve vriendinnen die me afgelopen jaren er al doorheen slepen als ik er even door heen zit want dit hele gedoe komt niet uit de lucht vallen. Het is al 3 jaar en langer gedoe.
En ik wil niet mijn vriend ook nog eens met mijn mening belasten of gevoelens. Tuurlijk weet hij dat wel en hebben we het er wel over heel vaak zelfs. Maar bij  hun kan ik echt mijn frustratie uitten. En dat zorgt ervoor dat ik er voor mijn as kan blijven zijn.
Mijn schoonvader heeft geen problemen met het feit dat zijn exvrouw op het huwelijk is. Maar met de familie van zijn exvrouw... ja hoe gecompliceerd wil je het hebben!
Dankjewel voor je lieve reactie! Doet me heel erg goed!
Manike

JoyceD

  • Gast
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #48 Gepost op: 7 mei 2008, 19:45:45 »
Jeetje mina wat een gez**k zeg  :mad:
Ik heb echt ontzettend met je te doen !
Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe dom mensen kunnen zijn zeg !
En ik altijd maar denken dat ouders hun kinderen gelukkig willen zien  :ohmy:
Was dan blijkbaar toch een misvatting als ik dit verhaal van jou zo lees ....

Meid , ik wens je alle sterkte van de wereld toe in een tijd die de mooiste tijd van je leven had moeten zijn !
Je bent zwanger en gaat nog trouwen ook , beter kan niet !
Let goed op jezelf en jullie kindje , want die is het belangrijkst van alles en iedereen !!!!!
En met die mensen die zo raar doen zou ik snel klaar zijn geweest  :mad:

Groetjes Joyce

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Boos En Teleurgesteld!gefrustreerd!
« Reactie #49 Gepost op: 7 mei 2008, 21:38:22 »
Bah bah, ik zou die vent er ook niet bij willen hebben :sad:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards