collapse

Auteur Topic: Trouwen Met De Ex Van Je Zus  (gelezen 26324 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

debby82

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #25 Gepost op: 16 mei 2008, 19:01:30 »
ja jullie kunnen wel zeggen dat die zus er na 5 jaar overheen moet zijn maar als ik me voorstel dat ik met iemand in bed lig die het ook met mijn zus heeft gedaan... en dat diegene dan denkt o maar die zus deed het zo en zo... brrrrrrrr sorry maar dit voelt voor mij bijna als incest. Ik zie mijn zwager ook echt als een broer, kan me er niks bij voorstellen.

Maar goed iedereen heeft natuurlijk recht op zijn eigen mening en levenstijl.

En dan nog even over tijd. Tussen mijn ex en mij is het nu ook 6 jaar uit of zo. Ik ben uiteindelijk vreemdgegaan en daardoor ging ik bij hem weg maar er zijn veel meer dingen gebeurd. Als mijn zusje nu met hem aan zou komen zou ik inderdaad alle contact verbreken (als ik niet al haar botten breek). En dat is niet makkelijk gezegd... ik heb dan het gevoel dat ze geen respect voor me heeft. Het zou mij namelijk heel erg veel verdriet doen, veel meer dan het contact met haar verbreken.

Sorry als ik een beetje fel over kom en het is niet persoonlijk bedoelt naar Tammie, het is meer om mijn gevoel in mijn specifieke situatie te uitten. Ik merk dat dit topic bij mij een hoop gevoelens teweegbrengt, maar dat heeft meer met mijn situatie en mijn zusje te maken.
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2008, 19:08:52 door debby82 »

Debruidje

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #26 Gepost op: 16 mei 2008, 21:21:33 »
Ik kan niet meer doen dan LadyXochi gelijk geven.

Je laat het klinken alsof alles om jou draait. En geloof me als ik zeg, dat je zusje nooit helemaal achter jullie relatie zal staan.

Je weet dat ze het moeilijk heeft, en toch wil je haar mee hebben om voor een trouwjurk te gaan kijken....misschien kan je wel gelijk vragen of ze je getuige wil zijn...  Als ik je zusje was, zou ik denken dat je een mes in mn rug steekt, en m met elke vraag alleen maar verder duwt.

En of het nou 5, 10 of 20 jaar geleden is gebeurd en het haar schuld is geweest, is het niet aan jou om alles goed te maken. En eerst met haar ex een relatie beginnen en dan goed maken vind ik eerlijk gezegd nog een beetje sneu ook.

Ireen

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #27 Gepost op: 17 mei 2008, 08:41:20 »
[quote name=\'Mar1981\' post=\'162344\' date=\'16 May 2008, 10:41\']Wat ik nou niet snap he.. ik begrijp dat je zus jullie 'haar zegen heeft gegeven', waarom gedraagt ze zich dan niet naar haar eigen woorden? Je kunt niet een stel 'je zegen geven' en vervolgens zeggen: ja, maar hó effe, ik heb het er wel moeilijk mee hoor![/quote]

Hoe het op mij overkomt heeft je zus zich neergelegd bij de situatie en jullie haar zegen gegeven omdat het voor jullie belangrijk is. Verstandelijk dus. En gevoelsmatig heeft ze het er moeilijk mee. Maar ze doet haar best. En je kan met je verstand wel vinden dat je mee gaat de trouwjurk uitzoeken, maar dan toch tegen je gevoel oplopen. Ik zeg altijd maar: als het niet goed voelt, moet je het niet doen. Ik zou ook niet meegaan geloof ik, maar ik zit gelukkkig niet in de situatie.

Heel moeilijk allemaal. Ik kan mij overigens best voorstellen dat het na 5 jaar nog steeds pijn doet. Ik ga vreemdgaan niet goedpraten, maar dat doe je volgens mij niet als je een goede relatie hebt. Daar kan nog een vervelend gevoel aan overgehouden zijn. En wie weet zit er ook wel iets anders bij, schaamte, waar ze toch weer mee geconfronteerd wordt. Wat voor gevoel het ook is, als  je iemand nooit meer ziet, dan wordt je er ook niet meer mee geconfronteerd en als je zus met hem gaat is dat heel anders. Dan is het niet alleen vergeten, de boel laten slijten, maar moet je het echt een plaats geven. En dat kan flink wat tijd kosten.

Ik zou zeggen, probeer je nog wat meer in te leven in je zus, haar werkelijk te begrijpen. Nu toon je onbegrip over de periode. Vind ik niet zo netjes. Er staat geen termijn voor. Als je haar werkelijk begrijpt en daar moeite voordoet, zal zij het eerder echt kunnen accepteren en komt haar gevoel in overeenstemming met haar verstand met betrekking tot jullie haar zegen geven.

Mibje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 600
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #28 Gepost op: 17 mei 2008, 09:02:49 »
Ook ik ga als mannelijk helft maar is op dit forum kijken..
Misschien kan het zijn dat ik ergens overheen gelezen heb....
Maar uhm je schrijft dat je het er met mensen over hebt gehad en die zeiden dat je vooral voor je geluk moest gaan.
En dat je ouders erachter stonden, en dat dat belangrijk voor je was.

Maar volgens mij kan je met de hele wereld praten hierover, maar is me niet duidelijk geworden, of je meteen naar je zusje bent toegestapt.
Kijk zij heeft opnieuw contact met hem gelegd, maar dat wil niet zeggen dat ze dat niet deed om er voor te zorgen dat jij met hem een relatie zou krijgen.
Wie weet waarom zij contact met hem heeft gezocht... verzoening misschien?
Iedereen kan tegen je zeggen ga je voor je geluk etc. Maar (en misschien heb je dat wel gedaan) ik zou toch voordat je een relatie begint met de EX van je zus, eerst met haar erover praten, dan weet ze het en kunnen jullie erover praten.
Zelfs nog voor de eerste kus, of het nou de ex van een vriendin van mij is van 10 jaar geleden, of van mijn zus. Als je zus dan aangeeft waarom ze contact heeft gezocht, en wat ze ervan vind van jou gevoelens.... dan kan je kiezen over je er wat mee doet, of niet.
Want als je pas naderhand ermee komt en je ook nog eens zegt pap en mam staan erachter, en die en die en die ook, dan kan je zus ook nergens heen met haar verhaal, want de belangrijkste mensen hebben al een hun keuze gemaakt. Hoe zou dat moeten voelen...?

En dat je gelukt hebt verdiend na alles wat je hebt meegemaakt, tuurlijk iedereen verdiend het om gelukkig te zijn. De vraag is ten koste van wat.  
Dat je een relatie begint met de ex van je zus,  maar wat ik  helemaal niet begrijp is dat je nu in haar oude huis woont. En dat je verbaasd bent over het feit dat ze daar dus niet wil komen.....
Ik denk dat als je zus op je huwelijk komt, dat je mag stellen dat ze jou het geluk gunt, en ze begrijpt hoe belangrijk jij het vind dat ze er is. Maar mij bekruipt het gevoel dat je meer verlangt van haar, dan dat mogelijk is. Omdat jij ondertussen denkt get over it, het is 7 jaar geleden.... en het is makkelijk zeggen dat jij het anders had gedaan als je in haar schoenen stond.

Wat ik hier onderbelicht vind, is dat we het alleen maar over de zus vs zus hebben. Maar ik geloof niet dat ik het heel schoon vind van jou aanstaande wat hij heeft gedaan. Bedoel ook hij begint een relatie met de zus van zijn ex!!! Ik ga hier niet zeggen dat ik vind dat elke man zijn ex moet opbellen als hij een nieuwe relatie begint te krijgen. Maar in dit geval ........

Je gaat denk ik de deksel nog wel vaker op je neus krijgen, want wat als jij straks een kind van hem krijgt?
En je vraagt je zus als oppas, of weet ik veel wat..... het is een kind van haar ex, maar ook van de man van haar zus.... het continu geconfronteerd worden met het wat als dan wat.... misschien heb jij wel, wat zij zo graag had willen hebben met hem....als iemand zegt we hebben elkaar te vroeg ontmoet... wat geeft dat dan aan? Die tekst, zegt alles!
Als ze nou zegt, het is goed zo, we hebben een mooie tijd gehad.
Maar die uitspraak geeft in mijn ogen aan dat het duidelijk nog een plek moet krijgen bij haar, en dat ze heeft gehoopt dat de tijd en een latere ontmoeting een nieuwe kans zou kunnen zijn.

Mensen kunnen elkaar geluk gunnen en zeggen dat ze doen, en op het huwelijk te zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat ze hun gedachtes/mening niet erover hebben, en er misschien zonder dat jij het weet hun twijfels over hebben. Maar omdat ze je het geluk gunnen deze niet zullen vertellen aan je.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2008, 09:06:14 door wiebe&manike »

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #29 Gepost op: 17 mei 2008, 10:07:12 »
[quote name=\'LadyXochi\' post=\'162443\' date=\'16 May 2008, 18:47\']Je meet met twee maten. Is ook logisch, want het is moeilijk om het vanuit een ander oogpunt te bekijken en je eigen wensen even opzij te zetten, maar lees dit eens....[quote name=\'tammie\' post=\'162269\' date=\'15 May 2008, 20:56\']
Dus ik had mijn eigen geluk aan de kant moeten zetten???
Nou dat vind ik ver gaan.[/quote]Ik vind dat JIJ te ver gaat met die uitspraak. Als je er voor had gekozen NIET een relatie te beginnen met je ex, had het NIET betekend dat je nu niet gelukkig zou zijn. Het had WEL voorkomen dat je nu in deze situatie zit. Ik vind dat je overdrijft door het "mijn eigen geluk aan de kant zetten" te noemen.

[quote name=\'tammie\' post=\'162269\' date=\'15 May 2008, 20:56\']na alle ellende die ik had meegemaakt vond ik wel dat ik dit had verdient.[/quote]En dit veroorzaakt ellende voor je zus. Maar dat maakt niet uit, als JIJ maar gelukkig bent, want jij verdient het meer dan je zus.

[quote name=\'tammie\' post=\'162269\' date=\'15 May 2008, 20:56\']haar eerste waar ze mee heeft samengewoont.
Ze heeft er ook spijt van, ze hebben elkaar te vroeg ontmoet zegt ze zelf.

Ik denk ook dat er nog gevoel bij zit, maar je kunt er niet altijd bij stil blijven staan,
Je moet het afsluiten.[/quote]Volgens mij geeft ze nog heel veel om hem... En dan vraag jij haar om dat maar van haar af te zetten? Dat bedoel ik dus met meten met twee maten. Dát had jij destijds ook kunnen doen. Er was wel gevoel bij, maar je kunt ook vérder. Die gevoelens afsluiten.

[quote name=\'tammie\' post=\'162269\' date=\'15 May 2008, 20:56\']ze hebben ook genoeg leuke dingen mee gemaakt, daar maken we nu zelf grappen over.
Ik weet dat je meestal de vervelende dingen onthoudt, maar ja je leven gaat door je leert ervan.[/quote]Ik denk dat ze die goede dingen ook nog goed onthouden heeft. Ik denk juist dat DIE dingen pijn doen. Dat ze DIE nooit meer zal hebben met hem.... en haar zus wel. Vind je dat niet een beetje cru klinken?

[quote name=\'tammie\' post=\'162269\' date=\'15 May 2008, 20:56\']als je weet waarom het uit is gegaan en het hebt geaccepteerd[/quote]Ik vind het overduidelijk dat ze het NIET geaccepteerd heeft, anders zouden jullie nu niet in deze situatie zitten.

Even voor de duidelijkheid: Ik wil jullie niet uit elkaar hebben. Ik probeer het alleen wat harder neer te zetten, zodat je misschien eens háár kant begrijpt. Pas als je dat doet, kunnen jullie denk ik tot een eerlijke oplossing komen. En met éérlijk bedoel ik dat jij het ook echt meent. Niet zat ze over 10 jaar nog te horen moet krijgen dat jullie op jullie trouwdag weet ik wat voor haar geregeld hebben, omdat zij zo moeilijk deed.
[/quote]




Tuurlijk was ik dan ook wel gelukkig geworden en had ik inderdaad niet in deze situatie gezeten, maar ik heb een andere keuze gemaakt.
Oke misschien is dat te veel gezegt"mijn geluk aan de kant zetten" maar denk je dan niet dat daar later problemen van komen?
Dat ik haar verwijten ga maken.
Dat ik zeg: ja maar toen heb ik dat voor jou gedaan.


Dit is bullshit!!
Ik gun haar alle geluk van de wereld.
Als ik had geweten dat het zo zou gaan had ik het ook anders aan gepakt.
Dit heb ik nooit gewilt.



Dat had ik inderdaad kunnen doen.
Vind je niet dat als je na 5 jaar nog gevoelens voor je ex hebt je fout bezig bent.
Dat is niet goed voor jezelf je moet door.
Dan zou je dus nooit gelukkig kunnen worden met een ander, omdat je nog zo met je ex bezig bent.


Daar heeft ze al 5 jaar aan kunnen wennen dat ze dat niet meer met hem zou hebben.
Ik snap wel dat ze er nu met de neus op zit het moeilijk is, maar ik vind wel dat ze is door moet gaan met haar leven en niet in het verleden moet blijven hangen.
Sluit het af dat is voor jezelf ook beter.



Ik probeer het te begrijpen van haar kant en sommige dingen begrijp ik ook wel.
Ik kom haar toch in dingen tegemoet en hou rekening met haar.
Als ik het verleden kon terug draaien deed ik het.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2008, 10:08:09 door tammie »

Mara

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #30 Gepost op: 17 mei 2008, 10:16:08 »
[quote name=\'tammie\' post=\'162269\' date=\'15 May 2008, 20:56\']Als ik had geweten dat het zo zou gaan had ik het ook anders aan gepakt.
Dit heb ik nooit gewilt.
[color=\"#FF0000\"]Dit is heel naief gedacht
want wat verwacht je nou als je met de ex van je zus gaat[/color]


Dat had ik inderdaad kunnen doen.
Vind je niet dat als je na 5 jaar nog gevoelens voor je ex hebt je fout bezig bent.
Dat is niet goed voor jezelf je moet door.
Dan zou je dus nooit gelukkig kunnen worden met een ander, omdat je nog zo met je ex bezig bent.
[color=\"#FF0000\"]En wie ben jij dat jij maar ff bepaalt wanneer iemand over een relatie/gevoelens heen moet zijn na een bepaalde tijd?[/color]

Daar heeft ze al 5 jaar aan kunnen wennen dat ze dat niet meer met hem zou hebben.
Ik snap wel dat ze er nu met de neus op zit het moeilijk is, maar ik vind wel dat ze is door moet gaan met haar leven en niet in het verleden moet blijven hangen.
Sluit het af dat is voor jezelf ook beter.
[color=\"#FF0000\"]Aardig van je dat ze daar 5 jr aan heeft mogen wennen
Ik vind,ik denk, ik ik ik ik ik  dat is heel jou verhaal.
In eerste instantie toen ik je verhaal las dacht ik ok kan gebeuren ook al vind ik het NOT DONE.
Maar als ik dan jou verdere reacties lees, dan denk ik het druipt gewoon van de egoisme.[/color][/quote]

Mibje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 600
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #31 Gepost op: 17 mei 2008, 10:22:59 »
Voor het verwerken van verlies, verdriet, gebroken hart of wat dan ook staat geen tijd!
Iedereen doet dat op zijn of haar manier, en op zijn of haar tijd.
Je kan wel roepen sluit het af, maar ook dat heeft tijd nodig, het zijn fases waar je doorheen moet, en je kan wel drie stappen vooruit, maar als je dan ziet dat je zus een relatie met hem krijgt, kan ineens weer 4 stappen terug zijn... wat je net hebt geschreven is behoorlijk dubbel, en mij bekruipt het gevoel dat ook zowel jij als je zus doen alsof het allemaal goed is, maar ondertussen is dat het dus duidelijk niet.
Wie ben jij om te oordelen dat het fout is, dat iemand na 5 jaar nog dingen aan het verwerken is? Het zou jou beter uitkomen, als ze zo zou denken... want dan was dit hele onderwerp er niet.
Ga niet in de slachteroffer rol zitten, als ik het verleden kon terug draaien deed ik het ... want dat wil je helemaal niet, je wilt gelukkig zijn en dat verdien je, net zo goed als iedereen.
Zoals je het hier neer zet hier boven, vind je kort door de bocht dat je zusje niet moet zeiken en dat het doodnormaal is om een relatie te beginnen met de ex van je zus. En dat na vijf jaar je er over heen moet zijn... sommige mensen vergeten hun eerste liefde, of de eerste waar ze mee samenwonen nooit!!

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #32 Gepost op: 17 mei 2008, 10:48:54 »
Volgens mij ben ik 1 van de weinigen die het dus wel eens is met Tammie.
Wel 'grappig' dat zo'n verhaal echt 2 compleet verschillende reacties oproept.
OF mensen zijn het er totaal mee eens OF totaal tegen.
Maar goed, ik vind dus persoonlijk dat je voor je eigen geluk moet gaan...

Mara

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #33 Gepost op: 17 mei 2008, 10:52:08 »
[quote name=\'wiebe&manike\' post=\'162492\' date=\'17 May 2008, 10:22\']Voor het verwerken van verlies, verdriet, gebroken hart of wat dan ook staat geen tijd!
Iedereen doet dat op zijn of haar manier, en op zijn of haar tijd.
Je kan wel roepen sluit het af, maar ook dat heeft tijd nodig, het zijn fases waar je doorheen moet, en je kan wel drie stappen vooruit, maar als je dan ziet dat je zus een relatie met hem krijgt, kan ineens weer 4 stappen terug zijn... wat je net hebt geschreven is behoorlijk dubbel, en mij bekruipt het gevoel dat ook zowel jij als je zus doen alsof het allemaal goed is, maar ondertussen is dat het dus duidelijk niet.
Wie ben jij om te oordelen dat het fout is, dat iemand na 5 jaar(nu in middels bijna 7) nog dingen aan het verwerken is? Het zou jou beter uitkomen, als ze zo zou denken... want dan was dit hele onderwerp er niet.
Ga niet in de slachteroffer rol zitten, als ik het verleden kon terug draaien deed ik het ... want dat wil je helemaal niet, je wilt gelukkig zijn en dat verdien je, net zo goed als iedereen.
Zoals je het hier neer zet hier boven, vind je kort door de bocht dat je zusje niet moet zeiken en dat het doodnormaal is om een relatie te beginnen met de ex van je zus. En dat na vijf jaar je er over heen moet zijn... sommige mensen vergeten hun eerste liefde, of de eerste waar ze mee samenwonen nooit!![/quote]

Datzelfde idee had ik dus ook na het lezen van haar reacties op reacties van anderen.
LadyXochi verwoordde het ook schitterend.
En voor de mensen die vinden dat het zusje er maar overheen moet zijn ofzoiets
sorry maar waar is jullie moraal?
Zal wel geen vrienden maken nu maar het is echt kortzichtig om maar te zeggen
het is al 5 jr geleden dus de zus moet er overheen zijn en verder gaan met haar leven.
Wie zegt dat ze er niet overheen is? Ze kan er overheen zijn maar het alsnog walgelijk vinden
dat haar zusje nu in hetzelfde huis misschien zelfs hetzelfde bed met haar ex ligt.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2008, 10:57:33 door Mara »

Leli

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #34 Gepost op: 17 mei 2008, 11:11:24 »
7 jaar geleden ... get over it.

Maar ja, dat is mijn mening...  :biggrin:

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #35 Gepost op: 17 mei 2008, 11:15:44 »
[quote name=\'tammie\' post=\'162486\' date=\'17 May 2008, 10:07\']maar denk je dan niet dat daar later problemen van komen?
Dat ik haar verwijten ga maken.
Dat ik zeg: ja maar toen heb ik dat voor jou gedaan.[/quote]Ik denk dat je dan niet had geweten dat je zo gelukkig met je huidige vriend zou zijn geworden. Wat niet weet wat niet deert, zeg maar. En al helemaal niet als je dan een andere leuke jongen had gevonden.



[quote name=\'tammie\' post=\'162486\' date=\'17 May 2008, 10:07\']Als ik had geweten dat het zo zou gaan had ik het ook anders aan gepakt.
Dit heb ik nooit gewilt.[/quote]Dit geloof ik helemaal! En jij kunt hier nu, achteraf, niets meer aan doen. Maar ik hoop dat anderen hier van kunnen leren en zich vooraf kunnen bedenken wat voor elende het kan schelen om NIET iets met de ex van je zus (of nicht, of beste vriendin) te beginnen. Hoewel hier bijna alleen maar dames komen die hun ware allang gevonden hebben :biggrin:


[quote name=\'tammie\' post=\'162486\' date=\'17 May 2008, 10:07\']Vind je niet dat als je na 5 jaar nog gevoelens voor je ex hebt je fout bezig bent.[/quote]
Nee, dat vind ik niet. En ik vind het erg jammer dat jij hier zo over denkt. Ik denk ook dat DIE instelling een deel van het probleem is. Je hebt zelf gezegd dat je niets kunt doen aan je gevoelens. Dat het niet goed voor je is, daar ben ik het mee eens. Maar het helpt ook niet echt om over je ex heen te komen als je hem regelmatig ziet, laat staan als ie met je zus trouwt.

[quote name=\'tammie\' post=\'162486\' date=\'17 May 2008, 10:07\']Daar heeft ze al 5 jaar aan kunnen wennen dat ze dat niet meer met hem zou hebben.[/quote]Jij kunt niet voor een ander bepalen hoe lang iemand er over mag doen om over zijn/haar ex te komen.

[quote name=\'tammie\' post=\'162486\' date=\'17 May 2008, 10:07\']Als ik het verleden kon terug draaien deed ik het.[/quote]
Weet je zus dit? Dat kan ook al een hart onder de riem zijn. Misschien dat het scheelt. Misschien dat het dan makkelijker wordt voor haar om te accepteren. Haar gevoelens zullen er niet minder om worden, maar het kán schelen.

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #36 Gepost op: 17 mei 2008, 11:19:21 »
[quote name=\'Mara\' post=\'162495\' date=\'17 May 2008, 10:52\'][quote name=\'wiebe&manike\' post=\'162492\' date=\'17 May 2008, 10:22\']
Voor het verwerken van verlies, verdriet, gebroken hart of wat dan ook staat geen tijd!
Iedereen doet dat op zijn of haar manier, en op zijn of haar tijd.
Je kan wel roepen sluit het af, maar ook dat heeft tijd nodig, het zijn fases waar je doorheen moet, en je kan wel drie stappen vooruit, maar als je dan ziet dat je zus een relatie met hem krijgt, kan ineens weer 4 stappen terug zijn... wat je net hebt geschreven is behoorlijk dubbel, en mij bekruipt het gevoel dat ook zowel jij als je zus doen alsof het allemaal goed is, maar ondertussen is dat het dus duidelijk niet.
Wie ben jij om te oordelen dat het fout is, dat iemand na 5 jaar(nu in middels bijna 7) nog dingen aan het verwerken is? Het zou jou beter uitkomen, als ze zo zou denken... want dan was dit hele onderwerp er niet.
Ga niet in de slachteroffer rol zitten, als ik het verleden kon terug draaien deed ik het ... want dat wil je helemaal niet, je wilt gelukkig zijn en dat verdien je, net zo goed als iedereen.
Zoals je het hier neer zet hier boven, vind je kort door de bocht dat je zusje niet moet zeiken en dat het doodnormaal is om een relatie te beginnen met de ex van je zus. En dat na vijf jaar je er over heen moet zijn... sommige mensen vergeten hun eerste liefde, of de eerste waar ze mee samenwonen nooit!![/quote]

Datzelfde idee had ik dus ook na het lezen van haar reacties op reacties van anderen.
LadyXochi verwoordde het ook schitterend.
En voor de mensen die vinden dat het zusje er maar overheen moet zijn ofzoiets
sorry maar waar is jullie moraal?
Zal wel geen vrienden maken nu maar het is echt kortzichtig om maar te zeggen
het is al 5 jr geleden dus de zus moet er overheen zijn en verder gaan met haar leven.
Wie zegt dat ze er niet overheen is? Ze kan er overheen zijn maar het alsnog walgelijk vinden
dat haar zusje nu in hetzelfde huis misschien zelfs hetzelfde bed met haar ex ligt.
[/quote]

En dat is dus waar we tegen aanlopen.
Zij vind het niet kunnen en ik vind het wel kunnen.(na 5 jaar in ieder geval)
Daar kom je toch niet uit.
Tuurlijk wil ik gelukkig zijn, maar niet ten koste van...
Ik had het niet verwacht dat zij het erg zou vinden.
Door haar felle reactie en dat ze niet naar mij luisterde heb ik zo gehandeld, maar als zij ook rustig had gereageerd en we er rustig over gepraat hadden was het heel anders gegaan, maar ja als, als, als je hebt er niks aan.

Kitty78

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #37 Gepost op: 17 mei 2008, 11:23:45 »
mmmmhhhhh ben blij dat ik geen broers of zussen heb  :biggrin:  :wink:


maar wens je er veel succes en sterkte mee

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #38 Gepost op: 17 mei 2008, 11:25:23 »
Ik lees nu Mara's reactie pas. Maar wij staan wel op één lijn.

Maar goed, ik wil nogmaals benadrukken dat het nu veel te laat is om te discussiëren over het feit of het wel of niet kan om iets met de ex van je zus te beginnen. Waar het nu om gaat is hoe kun je het zo makkelijk mogelijk maken voor beide partijen.

Een goed gesprek met je zus lijkt me noodzakelijk. Ik ben het ook met Mara eens dat je de zaken echt te veel vanuit jezelf en JOUW geluk bekijkt. Ga in dat gesprek eens uit van je zus. Vraag wat ZIJ wil. Ze zal allicht niet zeggen dat ze wil dat jullie uit elkaar gaan. Maar probeer eens helemaal uit haar te halen wat ZIJ wil. Probeer in dat gesprek te vermijden wat jij vind dat ze moet en wat jij wil. En als ze iets zegt wat jij helemaal belachelijk vind, reageer daar niet meteen negatief op, maar probeer door te vragen, waarom ze dat wil/denkt.

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #39 Gepost op: 17 mei 2008, 11:26:34 »
Citaat
Weet je zus dit? Dat kan ook al een hart onder de riem zijn. Misschien dat het scheelt. Misschien dat het dan makkelijker wordt voor haar om te accepteren. Haar gevoelens zullen er niet minder om worden, maar het kán schelen.

Ja zeker weet mijn zus dit.
Dit heb ik haar meteen gezegt.
Ik heb niemand willen kwetsen.
Ik ben totaal niet egoistisch, maar zo komt het wel over omdat ik op dat moment alleen aan mezelf dacht.
Ik had met haar moeten praten voor dat ik wat met hem kreeg en daar heb ik heel veel spijt van dat ik dat niet gedaan heb.
Ik dacht voor haar en dat kan niet.
Nu probeer ik het haar zo gemakkelijk mogelijk te maken en ik weet heus wel dat dat moeilijk is, want het blijft gevoelig, maar ik doe echt wel mijn best en zij ook en dat is het belangrijkste.

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #40 Gepost op: 17 mei 2008, 11:28:31 »
[quote name=\'tammie\' post=\'162502\' date=\'17 May 2008, 11:19\']Door haar felle reactie en dat ze niet naar mij luisterde heb ik zo gehandeld, maar als zij ook rustig had gereageerd en we er rustig over gepraat hadden was het heel anders gegaan, maar ja als, als, als je hebt er niks aan.[/quote]
Dus het ligt aan háár dat je niet een normaal gesprek kunt voeren? Dan is het misschien wel nuttig om er een professional bij te halen. Een mediator of psycholoog of zo.

[quote name=\'tammie\' post=\'162506\' date=\'17 May 2008, 11:26\']Ik dacht voor haar en dat kan niet.[/quote]
Dat doe je nog steeds.

Mibje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 600
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #41 Gepost op: 17 mei 2008, 11:30:50 »
En dat is dus waar we tegen aanlopen.
Zij vind het niet kunnen en ik vind het wel kunnen.(na 5 jaar in ieder geval)
Daar kom je toch niet uit.
Tuurlijk wil ik gelukkig zijn, maar niet ten koste van...
Ik had het niet verwacht dat zij het erg zou vinden.
Door haar felle reactie en dat ze niet naar mij luisterde heb ik zo gehandeld, maar als zij ook rustig had gereageerd en we er rustig over gepraat hadden was het heel anders gegaan, maar ja als, als, als je hebt er niks aan.
[/quote]


Knetter.... sorry maar je kijkt weer naar haar!!!!  door HAAR felle reactie, en dat ZIJ niet naar mij luisterde, heb ik zo gehandeld, als ZIJ rustig was geweest dan had ik het het ook anders gedaan....!!!
Wanneer ga jij is even naar je eigen handelswijze kijkt, de hele wereld heeft het gedaan behalve jij! (dit is even kort door de bocht).
Je kijkt niet naar jezelf, en misschien wil je dat ook wel niet... maar je vergeet even dat JIJ de oorzaak bent, JIJ bent een relatie begonnen met haar ex!!!
En JIJ zou je kunnen realiseren, dat JIJ misschien wel fout bent geweest in het beginnen van de relatie en het gaan trouwen met haar ex. JIJ had het anders moeten doen.
ALS ZIJ RUSTIG WAS GEWEEST HAD JIJ HET OOK ANDERS GEDAAN????
Denk is na over wat u niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet.......

Je legt het probleem bij haar, maar de oorzaak veranderd niet, en de oorzaak is jouw keuze een relatie te beginnen met haar ex!

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #42 Gepost op: 17 mei 2008, 11:34:59 »
Citaat
Ik ben het ook met Mara eens dat je de zaken echt te veel vanuit jezelf en JOUW geluk bekijkt.

In het begin was dat cker het geval, maar na mate de tijd verstreek heb ik het ook geprobeerd van haar kant te begrijpen en me voor te stellen hoe ik zou reageren.
Ik denk er anders over, dus zou ook anders reageren.
Wat ik wel begrijp is dat het in het begin gevoelig ligt, maar als je zus er gelukkig mee is en je weet waarom het is uitgegaan bij jullie dan gun je dat haar toch??

Mara

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #43 Gepost op: 17 mei 2008, 11:36:04 »
[quote name=\'LadyXochi\' post=\'162505\' date=\'17 May 2008, 11:25\']Ik lees nu Mara's reactie pas. Maar wij staan wel op één lijn.

Maar goed, ik wil nogmaals benadrukken dat het nu veel te laat is om te discussiëren over het feit of het wel of niet kan om iets met de ex van je zus te beginnen. Waar het nu om gaat is hoe kun je het zo makkelijk mogelijk maken voor beide partijen.

Een goed gesprek met je zus lijkt me noodzakelijk. Ik ben het ook met Mara eens dat je de zaken echt te veel vanuit jezelf en JOUW geluk bekijkt. Ga in dat gesprek eens uit van je zus. Vraag wat ZIJ wil. Ze zal allicht niet zeggen dat ze wil dat jullie uit elkaar gaan. Maar probeer eens helemaal uit haar te halen wat ZIJ wil. Probeer in dat gesprek te vermijden wat jij vind dat ze moet en wat jij wil. En als ze iets zegt wat jij helemaal belachelijk vind, reageer daar niet meteen negatief op, maar probeer door te vragen, waarom ze dat wil/denkt.[/quote]

Ja precies ze moet er nu maar uit zien te komen met haar zus

Citaat
Je legt het probleem bij haar, maar de oorzaak veranderd niet, en de oorzaak is jouw keuze een relatie te beginnen met haar ex!
en dit is dus de reden waarom het tot nu toe niet is gelukt

Mibje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 600
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #44 Gepost op: 17 mei 2008, 11:39:50 »
[quote name=\'tammie\' post=\'162509\' date=\'17 May 2008, 11:34\']
Citaat
Ik ben het ook met Mara eens dat je de zaken echt te veel vanuit jezelf en JOUW geluk bekijkt.

In het begin was dat cker het geval, maar na mate de tijd verstreek heb ik het ook geprobeerd van haar kant te begrijpen en me voor te stellen hoe ik zou reageren.
Ik denk er anders over, dus zou ook anders reageren.
Wat ik wel begrijp is dat het in het begin gevoelig ligt, maar als je zus er gelukkig mee is en je weet waarom het is uitgegaan bij jullie dan gun je dat haar toch??
[/quote]

Je blijft het bekijken vanuit jou ogen, en voor haar denken!! Want jij vind dat je ze het zou kunnen zien, maar het is wel duidelijk dat ze dat nog niet doet.

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #45 Gepost op: 17 mei 2008, 11:48:27 »
Citaat
Knetter.... sorry maar je kijkt weer naar haar!!!!  door HAAR felle reactie, en dat ZIJ niet naar mij luisterde, heb ik zo gehandeld, als ZIJ rustig was geweest dan had ik het het ook anders gedaan....!!!
Wanneer ga jij is even naar je eigen handelswijze kijkt, de hele wereld heeft het gedaan behalve jij! (dit is even kort door de bocht).
Je kijkt niet naar jezelf, en misschien wil je dat ook wel niet... maar je vergeet even dat JIJ de oorzaak bent, JIJ bent een relatie begonnen met haar ex!!!
En JIJ zou je kunnen realiseren, dat JIJ misschien wel fout bent geweest in het beginnen van de relatie en het gaan trouwen met haar ex. JIJ had het anders moeten doen.
ALS ZIJ RUSTIG WAS GEWEEST HAD JIJ HET OOK ANDERS GEDAAN????
Denk is na over wat u niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet.......

Je legt het probleem bij haar, maar de oorzaak veranderd niet, en de oorzaak is jouw keuze een relatie te beginnen met haar ex!

Ik weet dat ik fout zat en ik de oorzaak ben in haar ogen en meerdere met haar, maar gelukkig zijn er ook mensen die er anders over denken.
Je kunt niemand een mening opdringen.
Ik had met haar moeten praten voordat ik wat met hem begon dat is mijn fout geweest en daar heb ik heel veel spijt van.
Nu luister ik wel naar haar en geeft ze aan wat ze wel of niet wil/kan en daar heb ik ook respect voor.
De reden dat ik haar wel heb meegevraagt voor trouwjurk passen is omdat ik dat graag met haar het willen delen.(ik ben haar enige zus)
Ik wist ook dat het moeilijk zou zijn, maar ik wilde haar wel vragen, want anders krijg je daar later misschien weer gezeur over van:,,Je hebt me niet eens gevraagt".
Dat doe ik met alles ik vraag haar wel en dan kan ze zelf beslissen, want ik weet niet hoe zij denkt, dus ik denk cker niet(meer) voor haar.

Mara

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #46 Gepost op: 17 mei 2008, 11:59:21 »
[quote name=\'tammie\' post=\'162509\' date=\'17 May 2008, 11:34\']Ik denk er anders over, dus zou ook anders reageren.
[color=\"#FF0000\"]dat doe je omdat jij nu met haar ex gaat en niet andersom[/color]
Wat ik wel begrijp is dat het in het begin gevoelig ligt, maar als je zus er gelukkig mee is en je weet waarom het is uitgegaan bij jullie dan gun je dat haar toch??
[color=\"#FF0000\"] :huh: sorry ik begrijp jou logica niet en wil dat ook echt niet.
in het begin vind je het wel logisch dat het gevoelig ligt maar wanneer JIJ vind dat er genoeg
tijd verstreken is moet zij zich er maar overheen zetten?
Alsof daar een knopje aan zit. :blink:
Iedereen wilt zijn zus gelukkig zien ik neem aan jij ook dus waarom dan aanpappen met haar ex???
Vooral omdat zij in eerste instantie weer contact met hem heeft gezocht om het af te sluiten oid.
Daar blijf jij dan buiten, jij steunt je zus daarin! Je gaat niet achter haar rug om met haar ex aanpappen terwijl het voor haar nog niet afgesloten is.[/color][/quote]
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2008, 12:00:48 door Mara »

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #47 Gepost op: 17 mei 2008, 12:32:49 »
Wow, is het "slacht Tammie af dag" ofzo?
Of ligt het aan mij dat ik denk dat er wel heeeeeel fel wordt gereageerd  :blink: ?

Mara

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #48 Gepost op: 17 mei 2008, 13:21:15 »
[quote name=\'Maaike999\' post=\'162522\' date=\'17 May 2008, 12:32\']Wow, is het "slacht Tammie af dag" ofzo?
Of ligt het aan mij dat ik denk dat er wel heeeeeel fel wordt gereageerd  :blink: ?[/quote]

Vind het toch wel meevallen
Het zijn gewoon reacties op haar reacties.
van mij wel tenminste

Noukie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #49 Gepost op: 17 mei 2008, 13:28:22 »
Ik vind het not done om aan te pappen met een ex van je zus of vriendin. Tuurlijk heb je niet helemaal in de hand op wie je verliefd wordt, maar je kan het wel sturen.
Vind het daarnaast ook iets ranzigs hebben, jullie hebben beiden bij hem in bed gelegen! Nee, dank je de koekkoek, ik zou gek worden.. ik zou er wel voor zorgen dat ik bij hem uit de buurt was gebleven en die verliefde gevoelens sowieso niet had toegelaten.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards