collapse

Auteur Topic: Trouwen Met De Ex Van Je Zus  (gelezen 26327 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #50 Gepost op: 17 mei 2008, 14:43:31 »
[quote name=\'Maaike999\' post=\'162522\' date=\'17 May 2008, 12:32\']Wow, is het "slacht Tammie af dag" ofzo?
Of ligt het aan mij dat ik denk dat er wel heeeeeel fel wordt gereageerd  :blink: ?[/quote]

[color=\"#6600CC\"]Dames, ik vind dit echt schokkend... Ik heb hier met open mond net pagina 3 en 4 zitten lezen.
Ik ben het helemaal met Maaike999 eens. Wij kennen Tammie en haar zus niet in het echt, en vind het ECHT ronduit belachelijk hoe hard en gemeen hier gereageerd word, klein beetje begrip mag ook wel (ook voor Tammie haar zus...maar zeker ook voor Tammie).[/color]
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2008, 14:43:58 door iris&sander »

hidee

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #51 Gepost op: 17 mei 2008, 14:55:20 »
Ik denk dat de mensen vooral reageren op de manier waarop Tammy zelf reageert.
wat je zaait zal je ook oogsten...

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #52 Gepost op: 17 mei 2008, 15:14:42 »
Eerlijk gezegd vind ik haar reacties niet zo wereldschokkend, ze zegt zelfs een aantal keer dat ze haar zus begrijpt en dat ze ervan baalt etc...
Maar goed, discussies online zijn toch niet mijn ding, dan loever irl :wink:  :laugh:

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #53 Gepost op: 17 mei 2008, 15:54:55 »
Wereldschokkend niet, maar ik haal wel bepaalde zaken uit haar reacties.
Tammie graaft zichzelf hier in, door steeds te zeggen dat ze zus begrijpt, maar vervolgens allerlei opmerkingen te plaatsen waar uit af te leiden is dat ze zus helemaal niet begrijpt. En dat ze er van baalt, ja, dat is logisch natuurlijk. Dat onderschat denk ik ook niemand hier.

Ze vroeg om advies, en dat probeer ik te geven. Ik ben écht van mening dat het belangrijk is om dingen uit te praten. Tammie zegt dat haar zus er overheen is, maar dat is dus echt nog niet zo. Er zitten bij haar zus diepgewortelde gevoelens, die Tammie niet begrijpt. En dat onbegrip staat een oplossing in de weg. Ik heb geprobeerd om Tammie de andere kant van het verhaal te laten zien, maar ze geeft zelf de indruk dat ze die kant niet wil zien. Ja, ze begrijpt dat haar zus het moeilijk vind, MAAR het heeft nu lang genoeg geduurd en het is tijd dat zus verder gaat met haar leven (zodat Tammie met een gerust hart kan trouwen). Maar zo makkelijk is het niet en dat moet Tammie inzien. Ik en een aantal anderen met mij hebben al aangeraden om een gesprek met zus aan te gaan, maar Tammie geeft aan dat dit geen optie is. Heeft ze al geprobeerd, maar zus wil toch niet luisteren. Ik heb daarna aangeraden om er een professional bij te halen. Ik ben erg benieuwd naar haar reactie hierop, maar heb die nog niet gezien.

Verder is en blijft dit een forum, waar mensen graag hun mening uiten. Bij dit soort onderwerpen kun je toch niet vermijden dat je sterk uiteenlopende meningen krijgt. Dit zal Tammie overigens ook in haar eigen leven gezien hebben.

sophietje

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #54 Gepost op: 17 mei 2008, 16:59:49 »
mmmmm...dit is een moeilijke kwestie.

Ik zou iig nooit een relatie beginnen met een ex van iemand die ik ken, maar ik vind niet dat iedereen de keuze moet maken die ik ook maak. En ik begrijp jullie allebei goed!

Jij bent tot over je oren verliefd op je vriend. En ik denk dat iedereen wel weet hoe het voelt als je verliefd bent. dan wil je gewoon graag bij elkaar zijn. Meestal werkt je verstand dan niet eens meer. En achteraf kom je er dan achter dat je dingen toch misschien anders had moeten doen.
Dat maak ik ook uit jou verhaal op.

Ik begrijp je zus ook. Sommige emoties zijn gewoon zo sterk dat ze nooit over gaan. Daar kies je zelf niet voor.
Maar waar jezelf wél voor kunt kiezen is de mate waarin je je emoties een rol laat spelen in sommige situaties.
Dit is voor de een makkelijker dan voor de ander, en het gaat ook niet vanzelf.
En soms kun je dat ook niet alleen!

Sla een arm om je zus heen en ga het leuk hebben met elkaar. Zonder alle problemen, zorg eerst dat jullie band weer sterk wordt! Zij is wel je zus, je hebt er maar 1 van. En als alles dan weer tot rust is gekomen, dan kun je er nog eens rustig over praten. Misschien wel met je as erbij. Hij heeft nu toch met jullie allebei te maken, dus het is ook belangrijk voor hem om jullie gevoelens te kennen. En als je direct van de ander hoort hoe het zit kan je er zelf in hoofd ook geen ander verhaal van maken.

steun elkaar en maak elkaar geen verwijten want dat gaat echt niets oplossen!
t is zonde van de tijd om stil te blijven staan!

Daar ben ik inmiddels ook wel achter :wink:

heel veel geluk met z'n drieen!!!

Mara

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #55 Gepost op: 17 mei 2008, 17:13:45 »
Tammie en vele anderen zeggen steeds de zus is er niet overheen.
Wie zegt dat dan?
Het heeft er alle schijn naar dat die zus gewoon haar zus (Tammie dus)
niet met haar ex wilt zien.En zeker niet in hetzelfde huis als waar zij gewoond heeft.

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #56 Gepost op: 17 mei 2008, 17:38:39 »
[quote name=\'sophietje\' post=\'162579\' date=\'17 May 2008, 16:59\']Sla een arm om je zus heen en ga het leuk hebben met elkaar. Zonder alle problemen, zorg eerst dat jullie band weer sterk wordt! Zij is wel je zus, je hebt er maar 1 van.[/quote]Dat vind ik echt een goeie! Ga eerst aan de band met je zus werken, want die heeft inderdaad schade opgelopen.


[quote name=\'Mara\' post=\'162586\' date=\'17 May 2008, 17:13\']Tammie en vele anderen zeggen steeds de zus is er niet overheen.
Wie zegt dat dan?
Het heeft er alle schijn naar dat die zus gewoon haar zus (Tammie dus)
niet met haar ex wilt zien.En zeker niet in hetzelfde huis als waar zij gewoond heeft.[/quote]Als dat al zo is, waarom is dat dan denk je? Ik denk dat dat komt juist omdát er nog gevoelens zijn.

Mara

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #57 Gepost op: 17 mei 2008, 18:05:25 »
[quote name=\'LadyXochi\' post=\'162588\' date=\'17 May 2008, 17:38\'][quote name=\'Mara\' post=\'162586\' date=\'17 May 2008, 17:13\']
Tammie en vele anderen zeggen steeds de zus is er niet overheen.
Wie zegt dat dan?
Het heeft er alle schijn naar dat die zus gewoon haar zus (Tammie dus)
niet met haar ex wilt zien.En zeker niet in hetzelfde huis als waar zij gewoond heeft.[/quote]Als dat al zo is, waarom is dat dan denk je? Ik denk dat dat komt juist omdát er nog gevoelens zijn.
[/quote]

Weet ik niet
Misschien moeten we die zus ff uithoren  :laugh:
Dan kennen we het verhaal van 2 kanten.

Nee maar wat ik er ook mee bedoelde is dat Tammie de manier waarop de zus en ex
uit elkaar zijn gegaan als excuus gebruikt waarom de zus het maar goed moet vinden.
En dat zij daarom best met de ex van haar zus mag gaan. :dry:
Maar ook al heeft de zus dus geen gevoelens meer dat betekent niet dat ze haar zus
met hem wilt zien in "haar" huis.

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #58 Gepost op: 17 mei 2008, 19:19:54 »
Ik zal er nog even wat dingen bij vertellen, ik dacht dat dat niet nodig zou zijn, maar blijkbaar dus wel.
Toen mijn zusje en mijn vriend uit elkaar gingen was zij dus vreemdgegaan.
Hij is in het verleden ook door iemand bedonderd en die ging er met zijn beste vriend vandoor.
Daarna ontmoette hij mijn zusje en vertelde haar dat verhaal.
Ze vond het heel erg en snapte niet hoe iemand dat kon doen.
De eerste tijd ging het heel goed, maar zij begon dingen te missen ze was nog maar 21 toen.
Zij wilde meer stappen terwijl mijn vriend daar minder behoefte aan had.
Praten deed ze er niet over.
Zij is wel iemand die makkelijk met andere mensen omgaat en ook close is met mannen.
Aanraken, arm om heen slaan.
Na een feestje had hij iemand weggebracht komt hij thuis ziet hij haar met een vriend van hem staan.
Ze zaten tegen elkaar aan te rijden, daar werd hij woest om.
Ze vertelde ook dat ze hadden gezoend en dat er meer had kunnen gebeuren.
Het speet haar heel erg en hij heeft haar nog een kans gegeven.
Een week later tijdens uitgaan ziet hij haar met een andere jongen en toen was de maat vol.
Wat ik me goed kan voorstellen.
Ze wist wat hij had mee gemaakt en toch doen.
Met veel trammelant is zij in een caravan gaan wonen tijdelijk.
Dat is ook de reden dat ze niet in dit huis wil komen, omdat ze het daar zo moeilijk mee heeft gehad.
Ik denk dan:,, had je maar niet vreemd moeten gaan dan was het ook niet zo gegaan"
Mijn vriend is er helemaal kapot van geweest.
Zij wilde ook geld van hem hebben, maar omdat hij zo kwaad was wilde hij dat niet geven wat begrijpelijk is op dat moment denk ik.
Vijf jaar later zoekt zij weer contact en bied haar excuses aan.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het met hem gaat na al die jaren.
In die tijd dat hij bij haar was heb ik namelijk iets meegemaakt waardoor je wel een band met iemand krijgt.
Mijn vriend is toen verongelukt en hij heeft dat ook allemaal meegemaakt en daar kunnen we nu heel goed over praten.
We praten via msn en dan wil hij langs komen.
Het spookte wel door mijn hoofd wat zou ze er van vinden, maar dacht er niet verder overna.
Ik dacht dat ze het erg zou vinden omdat ze zelf weer contact had gezocht.
Ik vertelde het haar en vond het niet kunnen omdat ik wist wat hij haar had aangedaan(geld)
Dan denk ik en wat heb jij hem aangedaan dan?
Een tijd later begonnen we meer voor elkaar te voelen ook omdat we die speciale band hebben.
Ik vertelde het haar en toen ging het mis.
Ik heb meteen mijn ouders om hun mening gevraagt en die zeiden dat na 5 jaar en omdat zij fout was geweest ze er geen probleem mee hadden en het alleen maar leuk vonden.
We hebben maanden geen contact gehad en toen had ze via via gehoord dat we echt iets hadden en dat viel helemaal verkeerd wat begrijpelijk is.
Dat is mijn FOUT geweest ze had het van mij moeten horen.
We hebben gepraat op een gegeven moment, maar omdat wij verschillend denken hierover kom je er niet uit.
In die tijd heb ik het ook heel moeilijk gehad, omdat ik haar niet had willen kwetsen.
Langzamer hand kregen we steeds meer contact en nu probeert ze zich er bij neer te leggen.
We zijn heel verschillend qua karakter dus dat botst nu eenmaal.
Zij en mijn as hebben ook alleen gepraat om alles af te sluiten en dat is ook goed gegaan.
Het geld is nu afgehandeld omdat ik vond dat hij dat moest betalen en zij daar recht op heeft.
Toen we vertelden dat we gingen trouwen was het wel ff slikken voor haar, maar een paar dagen later zei ze wel dat ze het ons gunde en alle geluk gunde en dat meende ze zei ze er nog achteraan, maar het blijft wel een gevoelig onderwerp.
Je gaat er vanuit dat je je ex niet meer ziet en dan loopt hij met je zus ik kan me voorstellen dat dat slikken is.
Ik weet ook dat iedereen dingen op zijn of haar manier verwerkt, daar kun je geen tijd aangeven, ik kijk alleen naar mezelf en ik heb dat gevoel bij geen enkele ex meer en daarom snap ik dat denk ik niet.
Zoals ik er nu over denk zou ik het niet erg vinden als zij iets met een ex van mij zou krijgen.
Het ging tussen ons niet, misschien bij hun wel.
Zij kan daarom wel dat gevoel nog hebben en daar heb ik te weinig rekening mee gehouden dat zie ik nu ook wel in.
Veel dingen wat hier gezegt is heb ik over nagedacht en ook met mijn as over gesproken en er zitten echt wel dingen bij waarvan ik denk ja dat is ook zo.
Jullie kennen ons inderdaad niet persoonlijk, dus kun je ook moeilijk een oordeel vormen, maar ik ben alles behalve egoistisch ook al komt dat nu zo over.
In het begin was ik dat misschien wel, maar dat heeft er ook mee te maken gehad dat ik niet wist wat ik moest doen en ik zo door alles overrompeld werd.
De reactie van mijn zusje, mijn gevoel voor haar ex.
Misschien had ik niks met mijn gevoel moeten doen, maar omdat ik ook allebei de verhalen kende en ik die band met hem had voelde ik gewoon dat hij de ware wel is kon zijn en dat is ook gebleken.
Ik heb er geen spijt van, maar wel van hoe het gegaan is, had het beter willen doen en iedereen gelukkig willen zien en dan ook wel ten koste van mijn eigen geluk, want inderdaad als ik het niet geweten had....

Nu gaat het steeds beter als we samen zijn op verjaardagen ofzo dan praten we lachen we.
We vertellen elkaar veel dingen, maar omdat we een ander leven lijden heb je minder gemeen.
We wonen ook 100 kilometer bij elkaar vandaan, dus zo vaak zien we elkaar niet.
Herinneringen worden opgehaald en daar wordt ook om gelachen.
Ik betrek haar bij dingen en nodig haar ook uit ook al weet ik dat ze niet komt,  ik wil niet dat ze zich genegeert voelt, zij kan zelf beslissingen nemen en aangeven wat ze wel of niet wil.

Ik hoop dat ik het nu vollediger heb uitgelegt.
Ik wil niet mijn gelijk halen, maar begrip, waarom ik zo heb gehandeld, maar er zullen nog mensen zijn die het niet vinden kunnen en dat maakt mij ook niet uit.
Ik weet waarom ik zo gehandeld heb en dat ik het niet zo bedoelt heb.
Ik heb het niet slecht bedoelt, ik zou niet zonder mijn zusje kunnen.....
Ik ben ook heel trots op haar dat ze het contact weer probeert te herstellen, want ik snap dat dat moeilijk is als je zo gekwetst bent.

Ik heb veel aan jullie opmerkingen gehad ook al waren ze soms vrij pittig.
Ik heb er cker over na gedacht en doe er ook wat mee.
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2008, 12:36:54 door tammie »

Ireen

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #59 Gepost op: 17 mei 2008, 19:43:10 »
Wauw Tammie, je kunt de opmerkingen die hier gegeven zijn ontvangen als een vrouw. Bedankt dat je je verhaal hebt willen delen. Moedig dat je hebt willen nadenken over wat hier gezegd is en fijn dat je er iets aan hebt gehad. Wie weet helpt het jullie in de situatie waarin je nu verkeert.
Mocht het vanuit mij anders zijn overgekomen, dan wil ik hier nog graag even benadrukken dat ik hoop dat je gelukkig bent en blijft, net als je aanstaande en natuurlijk hoop ik ook dat je zus haar geluk vindt.

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #60 Gepost op: 18 mei 2008, 14:31:16 »
Citaat
Wauw Tammie, je kunt de opmerkingen die hier gegeven zijn ontvangen als een vrouw. Bedankt dat je je verhaal hebt willen delen. Moedig dat je hebt willen nadenken over wat hier gezegd is en fijn dat je er iets aan hebt gehad. Wie weet helpt het jullie in de situatie waarin je nu verkeert.
Mocht het vanuit mij anders zijn overgekomen, dan wil ik hier nog graag even benadrukken dat ik hoop dat je gelukkig bent en blijft, net als je aanstaande en natuurlijk hoop ik ook dat je zus haar geluk vindt.

Niemand denkt hetzelfde over iets, dus ook hier niet over.
Ik probeer overal van te leren.
Ik ben cker gelukkig en mijn zusje vind ook haar liefde wel weer.
Alles heeft tijd nodig.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2008, 17:33:08 door tammie »

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #61 Gepost op: 19 mei 2008, 17:31:53 »
Ik zou nog wel graag willen weten of mensen er anders over zijn gaan denken nu ze er meer over weten.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2008, 17:33:53 door tammie »

Mara

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #62 Gepost op: 19 mei 2008, 17:49:10 »
ik niet sorry

Je uitleg is in principe hetzelfde als je start verhaal + reacties.
Ben nu wel van mening dat je niet zo egoistisch bent als ik in 1ste instantie dacht
maar verder tja.......

mods

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #63 Gepost op: 19 mei 2008, 17:54:58 »
tja
dat je het verhaal completer maakt, betekend -bij mij- niet dat ik er nu anders over denk
ik blijf het een not done vinden.
ondanks dat ik best begrijp dat je nu eenmaal van hem houd en dit niet terug kunt draaien
blijf ik het in dit geval echt waardeloos voor je zus vinden
en heb ik eerlijk gezegt weinig medelijden met jou in deze situatie.

Maar dat is gewoon mijn point of view

Misschien kun jij of je vriend je indenken dat haar gevoel van 'bedonderd' worden waarschijnlijk precies hetzelfde voelt als hoe hij zich voelde toen hij haar zag met een ander
ondanks dat hij niet vreemdging met jou, denk ik dat het hetzelfde kan voelen voor haar.
daarbij kan ik me ook voorstellen dat het feit dat jullie ouders er totaal geen kwaad in zien
bij haar ook niet echt lekker zit

Ik heb hier eigenlijk ook gewoon geen wijsheid in  :)

en zoals ik al zei, ik zou het zelf anders gedaan hebben,
ookal zou dit betekenen dat ik daardoor de liefde van mijn leven mis zou lopen
maar dat is de keus die ik dan maak.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2008, 17:55:42 door mods »

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #64 Gepost op: 19 mei 2008, 18:10:30 »
[quote name=\'mods\' post=\'162806\' date=\'19 May 2008, 17:54\']tja
dat je het verhaal completer maakt, betekend -bij mij- niet dat ik er nu anders over denk
ik blijf het een not done vinden.
ondanks dat ik best begrijp dat je nu eenmaal van hem houd en dit niet terug kunt draaien
blijf ik het in dit geval echt waardeloos voor je zus vinden
en heb ik eerlijk gezegt weinig medelijden met jou in deze situatie.

Maar dat is gewoon mijn point of view

Misschien kun jij of je vriend je indenken dat haar gevoel van 'bedonderd' worden waarschijnlijk precies hetzelfde voelt als hoe hij zich voelde toen hij haar zag met een ander
ondanks dat hij niet vreemdging met jou, denk ik dat het hetzelfde kan voelen voor haar.
daarbij kan ik me ook voorstellen dat het feit dat jullie ouders er totaal geen kwaad in zien
bij haar ook niet echt lekker zit

Ik heb hier eigenlijk ook gewoon geen wijsheid in  :)

en zoals ik al zei, ik zou het zelf anders gedaan hebben,
ookal zou dit betekenen dat ik daardoor de liefde van mijn leven mis zou lopen
maar dat is de keus die ik dan maak.[/quote]

Ik wil ook helemaal geen medelijden.
Ik vraag jullie mening over iets omdat ik er mee zit en graag advies wil.
Ik ben me er ook wel bewust van geworden dat ik wat haar gevoel betreft egoistisch ben geweest.
Het zijn niet alleen mijn ouders maar ook de rest van mijn omgeving die er geen kwaad in zien.
Ze snappen dat het gevoelig ligt, maar verder.
Nu zou ik het cker anders hebben gedaan en voor mij geld ook dan maar zonder mijn grote liefde mijn zusje is belangrijker, maar het is nu eenmaal anders gegaan.

debby82

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #65 Gepost op: 19 mei 2008, 18:37:15 »
Ik moet zeggen dat ik er wel van schrok dat je eerste vriend overleden is. Ik snap wel dat je gevoel dan anders is maar voor mij maakt het het nog niet echt anders. Ik kan me er gewoon helemaal niks bij voorstellen.

Ik hoop wel dat je eruit komt met je zus.

Eke

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #66 Gepost op: 19 mei 2008, 21:22:28 »
Tsja, heb het hele verhaal net even zitten lezen..

Jeetje, allemaal niet makkelijk zeg....

Ten eerste zou dit helemaal niks voor mij zijn, maar ik heb geen zussen, alleen maar broers, dus echt objectief oordelen kan ik niet. Maar familie gaat bij mij boven alles, zijn mijn ouders of broers ergens niet mee eens, dan denk ik nog wel 3x na voordat ik wat doe, omdat ik graag wil dat ze trots op me zijn! Nou vind ik het ook wel vreemd van je ouders dat ze hun mening geven, dit is ten nadele van je zusje en ik kan me goed voorstellen dat ze zich flink verraden voelt!

Ook zo ik zelf nooit, maar dan ook nooit een relatie aangaan met iemand die al met mijn zus, nichtje, vriendin of whatever is geweest. Not Done!!!! Maar dat is bij mij zo...

Meid, ik hoop dat je eruit komt met je zusje, blijf er over praten, kostte wat het kost, je kan beter te veel gezegd hebben dan er spijt van krijgen dat je dingen niet hebt gedaan. Ik zou zeggen, schrijf alsnog een brief, je kan daarmee alleen maar sympathie opwekken!

K en P

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #67 Gepost op: 19 mei 2008, 22:44:00 »
Ik denk dat je 'gewoon' moet accepteren dat je zus voorlopig niet bij jullie thuis zal komen.
Dat ze niet altijd even enthousiast op dingen over jullie relatie zal reageren.
Zij heeft ook maar 'gewoon' te accepteren dat jullie nu een relatie hebben.

Er veranderd voorlopig toch niks aan de situatie, dus meer dan accepteren kan je niet doen.
Je kan haar niet dwingen om dingen te doen die niet goed voelen.

Misschien is het trouwens nu extra lastig voor je zus.
Zij waren 2 jaar samen en het ging over.
Jullie zijn 2 jaar samen en jullie gaan trouwen.
Misschien had ze gedacht dat het na 2 jaar ook over zou gaan bij jullie.
Maar nu jullie gaan trouwen is het echt en blijvend.
Dat kan even slikken zijn kan ik me zo voorstellen.

Geef haar de tijd.
Misschien kan ze over een tijdje wel bij jullie thuis komen.

Vergeet niet te genieten van de voorbereidingen!!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #68 Gepost op: 20 mei 2008, 07:33:18 »
Mijn gevoel/mening is niet veranderd. Sowieso heb ik het idee dat je tegenstrijdige dingen vertelt. Aan de ene kant zeg je: [quote name=\'tammie\' post=\'162237\' date=\'15 May 2008, 19:36\']ik dacht dat ze het niet erg zou vinden.[/quote]Maar later schrijf je:[quote name=\'tammie\' post=\'162169\' date=\'15 May 2008, 14:16\']Toen ik het haar vertelde dat hij op visite kwam werd ze helemaal wild[/quote][quote name=\'tammie\' post=\'162597\' date=\'17 May 2008, 19:19\']
Een tijd later begonnen we meer voor elkaar te voelen ook omdat we die speciale band hebben.
Ik vertelde het haar en toen ging het mis.[/quote][quote name=\'tammie\' post=\'162111\' date=\'15 May 2008, 07:21\']De eerste maanden hebben we hierom geen contact gehad[/quote][quote name=\'tammie\' post=\'162111\' date=\'15 May 2008, 07:21\']We hebben maanden geen contact gehad en toen had ze via via gehoord dat we echt iets hadden en dat viel helemaal verkeerd[/quote]Ik denk dat dat toch duidelijk genoeg was, dat ze het een probleem vond dat jullie een relatie kregen.

Verder schrijf je:[quote name=\'tammie\' post=\'162111\' date=\'15 May 2008, 07:21\']Daarvoor hadden we een hele close band.[/quote] en [quote name=\'tammie\' post=\'162302\' date=\'16 May 2008, 07:58\']
Wat ik niet begrijp is dat meerdere mensen zo makkelijk het contact hadden verbroken, dan denk ik het is wel je zus.
Daar zou ik voor vechten en zou ik cker geen man tussen laten komen.
Mijn zusje zou ik alles gunnen.[/quote]Maar aan de andere kant:
[quote name=\'tammie\' post=\'162111\' date=\'15 May 2008, 07:21\']
Mijn zusje vind het niet kunnen een relatie met een ex van zus of vriendin, dat doe je gewoon niet.
Terwijl ik daar dus anders over denk.[/quote][quote name=\'tammie\' post=\'162169\' date=\'15 May 2008, 14:16\']Ik had voor haar het kunnen afzeggen en geen contact met hem kunnen houden, maar ik denk dat je dan later verwijten gaat maken, want je wilt toch weten wat als.[/quote][quote name=\'tammie\' post=\'162302\' date=\'16 May 2008, 07:58\']We proberen ook rekening met haar te houden meer kunnen we niet doen.
We hebben ook ons eigen leven.[/quote]Dus ik vraag het me af wat je allemaal wel en niet voor je zus over hebt.

En is ze er volgens jou nou wel of niet overheen? Want je zegt dat ze het geaccepteerd heeft en
[quote name=\'tammie\' post=\'162237\' date=\'15 May 2008, 19:36\']Tussen haar en mijn as gaat het ook goed, dus beter kan haast niet.[/quote]maar ondertussen:[quote name=\'tammie\' post=\'162169\' date=\'15 May 2008, 14:16\']Voor mijn gevoel heeft ze het nog steeds niet verwerkt[/quote][quote name=\'tammie\' post=\'162111\' date=\'15 May 2008, 07:21\']Ze wil ook niet bij ons thuis komen, omdat dat te gevoelig ligt.[/quote]

Tenslotte: [quote name=\'tammie\' post=\'162169\' date=\'15 May 2008, 14:16\']
We merken ook dat als ze wel iemand heeft dat ze makkelijker is.[/quote]Je bedoelt zeker dat het dan makkelijker voor háár is.... Als je dit soort dingen op deze manier verwoordt, kun je niet echt op mijn sympathie rekenen. Het komt over alsof je haar alleen maar een lastpak vind en dat ze niet zo moeilijk moet doen. En ik heb al eerder aangegeven dat je toch echt een andere houding aan moet nemen, wil je dit probleem tussen jullie oplossen.

Jouw laatste verhaal heeft niets toegevoegd naar mijn mening. Het kwam bij mij over alsof je ons wilde laten zien hoe fout zij is geweest, om zo jouw actie te rechtvaardigen. Ja, het is heel erg dat jij je vriend bent verloren, maar ook dat is geen excuus om de ellende van je zus dan maar te negeren.
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2008, 07:29:38 door LadyXochi »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #69 Gepost op: 20 mei 2008, 10:05:52 »
Lees nu het hele verhaal pas, ben ook door iemand aangesproken om dit te lezen omdat het er nogal hard aan toe ging.

Het is een lastige situatie, en het is onmogelijk om een mening te hebben van dit is goed of dit is fout.
Daar zul je nooit uitkomen!
Het hele verhaal heeft natuurlijk ook 2 kanten.

Tammie is haar vorige vriend op een afschuwelijke manier verloren en heeft contact gekregen met een jongen die ook nog eens de vriend van haar zus was, waarmee ze goed kon praten.
In eerste instantie niet om verliefd op te worden, maar het feit dat iemand begrip voor de situatie heeft waarin ze op dat moment zit.
Als je iemand uiteindelijk beter leert kennen, dan kunnen daar gevoelens bij komen kijken, tja, dat dan overgaat in verliefdheid.
Zoiets kan van 1 kant komen, maar zoiets kan ook wederzijds worden/zijn.
Waarom zou je er niks mee mogen doen, omdat het familie onderling is?
Vaak zie je wel dat echte liefde toch alles overwint, ook al besluit je om niks met de verliefde gevoelens te doen, waarschijnlijk kom je uiteindelijk toch wel bij elkaar.

Tammie haar zus is niet zo heel tactvol bezig geweest.... ze wist wat de vorige vriendin van haar (nu) ex hem geflikt heeft, reageert verontwaardigt en doet vervolgens niet 1x maar 2x hetzelfde.
Ze had na de eerste keer vreemdgaan al moeten denken, STOM STOM STOM!!!
Hij heeft het me de eerste keer vergeven, dus ik moet maar es denken aan m'n relatie.
En ook al zit je niet helemaal op 1 lijn, de een wil dit, de ander wil dat (in dit geval, uitgaan enz enz enz)
Als je een goede relatie hebt stel je compromissen, doe je allebei wat water bij de wijn.
Maar goed, als dat niet gaat en de relatie werkt niet, dan ga je uit elkaar.
En het is heel vervelend dat het op een nare manier is gebeurt bij de zus van Tammie.
Maar idd, wat iemand al zei, als je een goede relatie hebt ga je niet vreemd, dan mis je toch wat.
Het was beter geweest om de relatie te verbreken en dan met andere jongens aan de haal te gaan.
Tammie had haar zus ook gigantisch kunnen veroordelen, maar ze heeft het wel voor haar opgenomen ivm die geldkwestie.

Maar we hebben het hier wel over volwassen mensen, die hun eigen problemen op moeten kunnen lossen, het is natuurlijk ontzettend lief van ze dat ze het zo voor elkaar opnemen.

Ik vind dat Tammie behoorlijk neutraal in deze situatie staat, ze had haar zus kunnen veroordelen om het feit dat ze haar toenmalige vriend 2x voor zijn neus bedrogen heeft.
En ze had haar (nu) vriend kunnen veroordelen voor het feit dat die haar zus wat aangedaan heeft met die geldkwestie.
En wat doet Tammie, ze kiest voor allebei, ik denk niet dat veel mensen dat doen.
Ze had ze ook allebei links kunnen laten liggen.
Tuurlijk kan een relatie nog pijn doen van binnen, als het uit is.
Of dat na een jaar of 10 jaar is, dat weet niemand, voor iedereen is de tijd die het slijten nodig heeft anders.
Dat is ook zo met het overlijden van een dierbare, de omgeving is er allang overheen, maar zelf kunnen de mensen nog jarenlang met pijn in hun hart rondlopen.
Je kan dus niet zeggen na 5 jaar, get over it, dat gaat niet.

En dan het feit dat Tammie het met familie over het wel of niet aangaan van de relatie heeft gehad.
Tammie, wat als je familie er niet achterstond.... had je het dan wel of niet doorgezet?
Het maakt mij verder niet uit, maar uiteindelijk kies je wel voor jezelf.
Dat doet iedereen.

En eigenlijk vind ik dat de situatie gewoon prima zo is.
Het is een beetje raar dat 2 zussen uiteindelijk dezelfde jongen hebben gehad, maar soms is dat ook bij beste vriendinnen zo.
Daar schijnt ook een regel boven te hangen, je gaat niet met elkaars vriendjes.
Waar staat die regel???? Ik ben em nog nooit in een officieel document tegengekomen, die regel is puur als gevoelskwestie in het leven geroepen.
Ik weet ook niet hoe ik zou reageren, ik zou heel raar staan te kijken als mijn zus ineens met mijn vriend zou gaan.
Maar ik kan pas op dat moment zien hoe ik reageer.
Nu alleen denkend aan het idee dat mijn man met een andere vrouw rond zou lopen, maar dat komt omdat ik dolgelukkig ben en dan wil je niet aan dat idee denken.

Het is goed zo, ze wonen niet bij elkaar in de buurt, worden ook niet dagelijks met dit geconfronteerd.
Tammie vraagt dingen aan haar zus, die zegt "nee" en dan is het klaar.
De tijd zal het leren, misschien gaat het beter, misschien gaat het slechter.
Maar het gaat erom dat iedereen gewoon gelukkig moet worden, zowel Tammie met haar vriend als haar zus met een nieuwe vriend.

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #70 Gepost op: 20 mei 2008, 14:02:08 »
[quote name=\'Anke\' post=\'162884\' date=\'20 May 2008, 10:05\']Lees nu het hele verhaal pas, ben ook door iemand aangesproken om dit te lezen omdat het er nogal hard aan toe ging.

Het is een lastige situatie, en het is onmogelijk om een mening te hebben van dit is goed of dit is fout.
Daar zul je nooit uitkomen!
Het hele verhaal heeft natuurlijk ook 2 kanten.

Tammie is haar vorige vriend op een afschuwelijke manier verloren en heeft contact gekregen met een jongen die ook nog eens de vriend van haar zus was, waarmee ze goed kon praten.
In eerste instantie niet om verliefd op te worden, maar het feit dat iemand begrip voor de situatie heeft waarin ze op dat moment zit.
Als je iemand uiteindelijk beter leert kennen, dan kunnen daar gevoelens bij komen kijken, tja, dat dan overgaat in verliefdheid.
Zoiets kan van 1 kant komen, maar zoiets kan ook wederzijds worden/zijn.
Waarom zou je er niks mee mogen doen, omdat het familie onderling is?
Vaak zie je wel dat echte liefde toch alles overwint, ook al besluit je om niks met de verliefde gevoelens te doen, waarschijnlijk kom je uiteindelijk toch wel bij elkaar.

Tammie haar zus is niet zo heel tactvol bezig geweest.... ze wist wat de vorige vriendin van haar (nu) ex hem geflikt heeft, reageert verontwaardigt en doet vervolgens niet 1x maar 2x hetzelfde.
Ze had na de eerste keer vreemdgaan al moeten denken, STOM STOM STOM!!!
Hij heeft het me de eerste keer vergeven, dus ik moet maar es denken aan m'n relatie.
En ook al zit je niet helemaal op 1 lijn, de een wil dit, de ander wil dat (in dit geval, uitgaan enz enz enz)
Als je een goede relatie hebt stel je compromissen, doe je allebei wat water bij de wijn.
Maar goed, als dat niet gaat en de relatie werkt niet, dan ga je uit elkaar.
En het is heel vervelend dat het op een nare manier is gebeurt bij de zus van Tammie.
Maar idd, wat iemand al zei, als je een goede relatie hebt ga je niet vreemd, dan mis je toch wat.
Het was beter geweest om de relatie te verbreken en dan met andere jongens aan de haal te gaan.
Tammie had haar zus ook gigantisch kunnen veroordelen, maar ze heeft het wel voor haar opgenomen ivm die geldkwestie.

Maar we hebben het hier wel over volwassen mensen, die hun eigen problemen op moeten kunnen lossen, het is natuurlijk ontzettend lief van ze dat ze het zo voor elkaar opnemen.

Ik vind dat Tammie behoorlijk neutraal in deze situatie staat, ze had haar zus kunnen veroordelen om het feit dat ze haar toenmalige vriend 2x voor zijn neus bedrogen heeft.
En ze had haar (nu) vriend kunnen veroordelen voor het feit dat die haar zus wat aangedaan heeft met die geldkwestie.
En wat doet Tammie, ze kiest voor allebei, ik denk niet dat veel mensen dat doen.
Ze had ze ook allebei links kunnen laten liggen.
Tuurlijk kan een relatie nog pijn doen van binnen, als het uit is.
Of dat na een jaar of 10 jaar is, dat weet niemand, voor iedereen is de tijd die het slijten nodig heeft anders.
Dat is ook zo met het overlijden van een dierbare, de omgeving is er allang overheen, maar zelf kunnen de mensen nog jarenlang met pijn in hun hart rondlopen.
Je kan dus niet zeggen na 5 jaar, get over it, dat gaat niet.

En dan het feit dat Tammie het met familie over het wel of niet aangaan van de relatie heeft gehad.
Tammie, wat als je familie er niet achterstond.... had je het dan wel of niet doorgezet?
Het maakt mij verder niet uit, maar uiteindelijk kies je wel voor jezelf.
Dat doet iedereen.

En eigenlijk vind ik dat de situatie gewoon prima zo is.
Het is een beetje raar dat 2 zussen uiteindelijk dezelfde jongen hebben gehad, maar soms is dat ook bij beste vriendinnen zo.
Daar schijnt ook een regel boven te hangen, je gaat niet met elkaars vriendjes.
Waar staat die regel???? Ik ben em nog nooit in een officieel document tegengekomen, die regel is puur als gevoelskwestie in het leven geroepen.
Ik weet ook niet hoe ik zou reageren, ik zou heel raar staan te kijken als mijn zus ineens met mijn vriend zou gaan.
Maar ik kan pas op dat moment zien hoe ik reageer.
Nu alleen denkend aan het idee dat mijn man met een andere vrouw rond zou lopen, maar dat komt omdat ik dolgelukkig ben en dan wil je niet aan dat idee denken.

Het is goed zo, ze wonen niet bij elkaar in de buurt, worden ook niet dagelijks met dit geconfronteerd.
Tammie vraagt dingen aan haar zus, die zegt "nee" en dan is het klaar.
De tijd zal het leren, misschien gaat het beter, misschien gaat het slechter.
Maar het gaat erom dat iedereen gewoon gelukkig moet worden, zowel Tammie met haar vriend als haar zus met een nieuwe vriend.[/quote]

Ik vind dat je het allemaal heel mooi hebt om schreven en het neutraal houdt.
Je weet toch pas wat je zal doen als het jezelf zal overkomen.


En dan het feit dat Tammie het met familie over het wel of niet aangaan van de relatie heeft gehad.
Tammie, wat als je familie er niet achterstond.... had je het dan wel of niet doorgezet?
Het maakt mij verder niet uit, maar uiteindelijk kies je wel voor jezelf.
Dat doet iedereen.

Als mijn familie er niet achter had gestaan dan had ik het zeker niet doorgezet.
Hun mening gaat toch boven alles.
Ik wilde weten of ik de enige was die er zo over dacht en dat was niet zo.
Mijn zusje is de enige die er zo moeilijk over deed wat ook wel logisch is omdat het haar aangaat.
Nogmaals ik heb te weinig rekening met haar gevoel gehouden en daar heb ik spijt van.
Probeer haar er nu zoveel mogelijk bij te betrekken, in zo ver zij dat wil en kan.

sandr@

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #71 Gepost op: 20 mei 2008, 14:09:15 »
mee eens met anke

Moeilijke situatie maar het heeft 2 kanten

het is not done om vreemd te gaan en daarmee is het begonnen laten we dat niet vergeten! Vreemd gaan gebeurt vaak als de relatie al niet goed is.

En dat tammy voor haar eigen geluk kiest vind ik prima! (en zeker niet egoistisch)

Ik ben chronisch ziek (ja heel wat anders) maar uiteindelijk moet je met jezelf leven en kan niemand precies voelen wat jij voelt of wat jij nodig hebt, kiezen voor een ander ten koste van jezelf is voor mij onacceptabel. Wel vind ik dat je rekening kunt houden met de ander maar hoelang moet je wachten? daar staat geen tijd voor. Wel vind ik dat je je zus niet iets moet verwijten. Ze heeft het er dus kennelijk moeilijk mee en dat mag, maar probeer haar er dan niet teveel mee te confronteren voor zover dat kan.
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2008, 14:10:37 door sandr@ »

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #72 Gepost op: 20 mei 2008, 14:26:20 »
Citaat
Mijn gevoel/mening is niet veranderd. Sowieso heb ik het idee dat je tegenstrijdige dingen vertelt. Aan de ene kant zeg je: ik dacht dat ze het niet erg zou vinden.
Maar later schrijf je:Toen ik het haar vertelde dat hij op visite kwam werd ze helemaal wild
Een tijd later begonnen we meer voor elkaar te voelen ook omdat we die speciale band hebben.
Ik vertelde het haar en toen ging het mis.
De eerste maanden hebben we hierom geen contact gehad
We hebben maanden geen contact gehad en toen had ze via via gehoord dat we echt iets hadden en dat viel helemaal verkeerd.

Ik denk dat dat toch duidelijk genoeg was, dat ze het een probleem vond dat jullie een relatie kregen.

Verder schrijf je:Daarvoor hadden we een hele close band en
wat ik niet begrijp is dat meerdere mensen zo makkelijk het contact hadden verbroken, dan denk ik het is wel je zus.
Daar zou ik voor vechten en zou ik cker geen man tussen laten komen.
Mijn zusje zou ik alles gunnen.
Maar aan de andere kant:Mijn zusje vind het niet kunnen een relatie met een ex van zus of vriendin, dat doe je gewoon niet.
Terwijl ik daar dus anders over denk.
Ik had voor haar het kunnen afzeggen en geen contact met hem kunnen houden, maar ik denk dat je dan later verwijten gaat maken, want je wilt toch weten wat als.
We proberen ook rekening met haar te houden meer kunnen we niet doen.
We hebben ook ons eigen leven.

Dus ik vraag het me af wat je allemaal wel en niet voor je zus over hebt.

En is ze er volgens jou nou wel of niet overheen? Want je zegt dat ze het geaccepteerd heeft en
Tussen haar en mijn as gaat het ook goed, dus beter kan haast niet.
maar ondertussen:Voor mijn gevoel heeft ze het nog steeds niet verwerkt
Ze wil ook niet bij ons thuis komen, omdat dat te gevoelig ligt.

Tenslotte:
We merken ook dat als ze wel iemand heeft dat ze makkelijker is.
Je bedoelt zeker dat het dan makkelijker voor háár is.... Als je dit soort dingen op deze manier verwoordt, kun je niet echt op mijn sympathie rekenen. Het komt over alsof je haar alleen maar een lastpak vind en dat ze niet zo moeilijk moet doen. En ik heb al eerder aangegeven dat je toch echt een andere houding aan moet nemen, wil je dit probleem tussen jullie oplossen.

Jouw laatste verhaal heeft niets toegevoegd naar mijn mening. Het kwam bij mij over alsof je ons wilde laten zien hoe fout zij is geweest, om zo jouw actie te rechtvaardigen. Ja, het is heel erg dat jij je vriend bent verloren, maar ook dat is geen excuus om de ellende van je zus dan maar te negeren.

Ik heb het erover dat ik het voor die tijd niet wist niet na dat het allemaal gebeurde.

Ik heb heel veel voor mijn zus over.
Ik heb al verteld als ik in het begin met haar was gaan praten en zij had aangegeven dat ze het niet wilde dan had ik het zo afgebroken voor haar.
Ik vind haar geen last pak, zoals ik al heb gezegt ligt de fout bij mij en ik had het anders aan moeten pakken.
Ik heb te weinig rekening gehouden met haar gevoel.
Ik probeer er nu wel rekening mee te houden.
Ze heeft het geaccepteerd dat we samen zijn, maar het blijft wel gevoelig voor haar.
Wat ons huis betreft: het was haar eerste huis waar ze heeft samengewoont en is er met veel trammelant weggegaan en daar heeft ze het moeilijk mee gehad, dat komt nu weer boven.
Ik respecteer het dat ze hier niet wil komen die keus is aan haar.

Met makkelijker bedoel ik dat ze zelf dan helemaal in love is en dat ze zich dan minder druk om ons maakt.
Ik negeer de ellende van mijn zus helemaal niet en ik gebruik het helemaal niet als excuus.
Niks rechtvaardigt mijn actie dat weet ik ook wel, maar kan er nu weinig aan veranderen.
Ik wilde laten zien dat mijn beslissing om zo te handelen ook een reden heeft gehad en daar wil ik niet mee zeggen dat het een goede reden is geweest.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #73 Gepost op: 20 mei 2008, 15:28:01 »
Citaat
Niks rechtvaardigt mijn actie dat weet ik ook wel, maar kan er nu weinig aan veranderen.
Tammie, dit slaat nergens op. Jij kunt wel degelijk iets veranderen aan 'de situatie', alleen: je wilt het niet. Je wilt niet breken met je aanstaande man om de band met je zusje te normaliseren - en ik geef je groot gelijk, wie zet er nu haar verloofde aan de kant? Maar het zou wel kúnnen.
Ik heb je toevoegingen aan je verhaal gelezen. Soms schrijf je inderdaad tegenstrijdigheden op, maar de kern van het verhaal blijft toch: Na een moeilijke periode heb jij het geluk gevonden bij een man die eerder een relatie met je zusje heeft gehad. Je zusje vond dit heel moeilijk, accepteert het nu maar kan niet met jullie en jullie aanstaande huwelijk omgaan zoals jij dat graag zou willen.
Het enige advies dat ik je dan nog kan geven is: blijf contact houden met je zusje als je wilt dat het op een dag helemaal 'goed komt', maar hou er rekening mee dat niet iedereen naar jouw pijpen danst en dat je zusje dus misschien nooit zo met jullie zal kunnen omgaan als jij zou willen.

Carolina

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #74 Gepost op: 20 mei 2008, 15:35:37 »
Als ik het allemaal zo lees hebben je zus en jij veel overeenkomsten. niet alleen omdat jullie voor dezelfde man gevallen zijn maar ook omdat jullie alletwee mensen lijken die hun gevoel in geen geval opzij kunnen zetten. (echte gevoels mensen)

Jij kon je gevoelens voor de ex van je zus niet een halt toeroepen, ook niet toen het nog pril was en zij kan haar gevoelens van pijn en verdriet niet opzij zetten, ook niet nu.

Het maakt niet uit hoe vaak je er met wie dan ook over praat, niemand kan aan die gevoelens iets veranderen.

Ik wens jullie allemaal vanuit de grond van mijn hart het beste toe.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards