collapse

Auteur Topic: Trouwen Met De Ex Van Je Zus  (gelezen 26325 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Debruidje

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #75 Gepost op: 20 mei 2008, 16:56:08 »
ff stomme vraag, stel nou de BABS vraagt of er iemand bezwaar tegen heeft dat jullie trouwen.. En je zusje staat op?

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #76 Gepost op: 20 mei 2008, 17:18:16 »
Als het goed is maakt dat niks uit.
Je kan naar mijn weten pas bezwaar maken wat gegrond is, als iemand al getrouwd blijkt te zijn.
Een jaloerse ex, of een spelbreker kan het huwelijk niet annuleren op basis van bezwaar als gevoelskwestie.
En als haar zus slim is gaat ze geen bezwaar aantekenen midden in de plechtigheid, dat zal een pijnlijke en schaamteloze bedoeling worden.
Maar goed, aangezien haar zus heeft gezegd dat ze haar zegen hebben, denk ik niet dat zoiets zal gebeuren.

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #77 Gepost op: 20 mei 2008, 17:18:49 »
[quote name=\'Debruidje\' post=\'162990\' date=\'20 May 2008, 16:56\']ff stomme vraag, stel nou de BABS vraagt of er iemand bezwaar tegen heeft dat jullie trouwen.. En je zusje staat op?[/quote]

Dat doet mijn zusje niet zo goed ken ik haar wel, want dan had ze het nu niet geaccepteerd.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #78 Gepost op: 20 mei 2008, 19:20:07 »
Bij mijn weten wordt er in Nederland tijdens de ceremonie niet gevraagd of er iemand bezwaar heeft tegen het huwelijk?

Thora&Neanie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #79 Gepost op: 20 mei 2008, 20:19:22 »
[quote name=\'Mar1981\' post=\'163021\' date=\'20 May 2008, 19:20\']Bij mijn weten wordt er in Nederland tijdens de ceremonie niet gevraagd of er iemand bezwaar heeft tegen het huwelijk?[/quote]
Volgens mij ook niet, heb het in elk geval nog nooit meegemaakt .

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #80 Gepost op: 20 mei 2008, 20:19:32 »
[quote name=\'Debruidje\' post=\'162990\' date=\'20 May 2008, 16:56\']ff stomme vraag, stel nou de BABS vraagt of er iemand bezwaar tegen heeft dat jullie trouwen.. En je zusje staat op?[/quote]Dat vragen ze niet meer tegenwoordig. Je kunt sowieso alleen gegrond bezwaar aangeven. Dat is bijvoorbeeld als het paar verwant is aan elkaar (tot 3e graad geloof ik), als één van beide al getrouwd is, als ze onder dwang trouwen of als er door het huwelijk op een andere wijze de wet wordt gebroken. De meeste dingen worden vantevoren al gecheckt, ik geloof zelfs bij de ondertrouw, maar voor de rest is het niet meer van deze tijd.

Dus wordt de vraag gewoon gemeden, om genante situaties te voorkomen.

Debruidje

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #81 Gepost op: 21 mei 2008, 20:37:15 »
Bedoelde meer in de zin van STEL (niet dat het gevraagd wordt) dat ze het vragen , hoe reageer jij als je zusje op zou staan?

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #82 Gepost op: 21 mei 2008, 22:07:14 »
[quote name=\'Debruidje\' post=\'163201\' date=\'21 May 2008, 20:37\']Bedoelde meer in de zin van STEL (niet dat het gevraagd wordt) dat ze het vragen , hoe reageer jij als je zusje op zou staan?[/quote]

Ik moet zeggen dat ik dat een hele goeie vraag vindt waar ik niet zo snel een antwoord op weet.
Ik denk dat ik dat op het moment pas weet.

Eke

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #83 Gepost op: 21 mei 2008, 22:09:56 »
[quote name=\'tammie\' post=\'163225\' date=\'21 May 2008, 22:07\'][quote name=\'Debruidje\' post=\'163201\' date=\'21 May 2008, 20:37\']
Bedoelde meer in de zin van STEL (niet dat het gevraagd wordt) dat ze het vragen , hoe reageer jij als je zusje op zou staan?[/quote]

Ik moet zeggen dat ik dat een hele goeie vraag vindt waar ik niet zo snel een antwoord op weet.
Ik denk dat ik dat op het moment pas weet.
[/quote]

Ik zou het ook erg raar vinden van je zus... Ze heeft de zegen gegeven toch? Ik denk dat ze zoiets wel laat hoor!

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #84 Gepost op: 22 mei 2008, 11:24:20 »
Citaat
Ik zou het ook erg raar vinden van je zus... Ze heeft de zegen gegeven toch? Ik denk dat ze zoiets wel laat hoor!

Zo denk ik dus ook, dan had ze het eerder moeten zeggen.
En idd ze heeft gezegt dat ze ons alle geluk gunt.

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #85 Gepost op: 19 juli 2008, 08:21:50 »
Hier even een update :)
We zijn nu 2 maand verder en ik moet zeggen dat alles goed verloopt.
Mijn zusje heeft een vriend sinds een tijdje en hij komt ook mee naar de bruiloft.
Zo wordt het voor haar denk ik ook wat makkelijker.
Verder moeten wij nog een paar dingetjes regelen, maar de belangrijkste dingen zijn klaar.
Van mij mag het wel 8 september zijn :biggrin:

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #86 Gepost op: 19 juli 2008, 17:00:53 »
Citaat
Dus kortom.. [color=\"#660000\"]geniet van de leuke band met je zus, dat is uniek!![/color]
Ik zou er bijna jaloers van worden  :biggrin:
Verder geef ik je overigens op de discussiepunten van afgelopen mei gelijk.
Je hebt het zeker niet zoals mijn zusje gedaan, heel netjes alles geregeld lijkt me.

Ik geniet er ook cker wel van ook al is de band nu heel anders dan hoe het vroeger was, maar wij zijn ook hele verschillende personen.
We staan heel anders in het leven.
Zij is nog steeds van het feesten en uitgaan, terwijl ik die tijd wel gehad heb :)
Geeft verder niks, maar zo zie je maar dat je op den duur toch uit elkaar gaat groeien.
Deze situatie heeft het voor mijn gevoel versnelt.
Ik ben absoluut heel blij dat het nu zo gaat en wie weet in de toekomst dat ze met haar vriend toch wel hier wil komen, maar ik ga haar daar niet toe dwingen dat is helemaal haar keuze.

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #87 Gepost op: 19 juli 2008, 19:37:51 »
[quote name=\'Xenia2009\' post=\'171327\' date=\'19 July 2008, 18:47\']Nou het zou in ieder geval wel leuk zijn lijkt me, aangezien jullie wel een band hebben kunnen opbouwen.
Mijn zusje gaat ook elk weekend uit, meestal zonder vriend, iets wat ik nooit zal snappen.
Ze vind bruiloften ook onzin.

Maar mijn vriend en ik houden er niet echt van, gaan liever naar de bioscoop of een mooi evenement. :biggrin:[/quote]

Ik weet niet hoeveel leeftijds verschil er tussen jullie zit?
Bij ons zit er 3 jaar tussen.
Ik ben 30 en zij is 27.
Wij houden ook meer van uit eten, film etc.
Ik lig om 11 uur vaak al plat haha
Toen ik 27 was ging ik ook heel vaak uit, maar toen was ik vrijgezel en wist ik nog niet echt wat ik wilde.
Beetje problemen met mezelf zeg maar.
Ben toen over dingen gaan nadenken en ben tot de conclusie gekomen dat ik zo niet verder wilde.
Ik heb er veel van geleerd en ben er sterker door geworden.
Heb in die tijd ook veel aan mijn zusje gehad en daar ben ik haar nog steeds dankbaar voor.

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #88 Gepost op: 19 juli 2008, 21:21:28 »
[quote name=\'Xenia2009\' post=\'171342\' date=\'19 July 2008, 20:24\']uhm 1 jaar en 25 dagen verschil, maar twee totaal verschillende meiden :sad:
Maar haar stemming wisselt per dag ook lastig om mee om te gaan.

Haha om 11 uur val ik meestal ook om, ben meer een ochtendmens..  :biggrin:

Ow ja..ik ben 27...maar op mijn 17e gaf ik al niets om overvolle discotheken..
Slechte muziek, slechte drank, rook, meiden die bewusteloos naar buiten werden gedragen omdat
de organisatie teveel mensen binnen liet...[/quote]

Ach ja zo heeft iedereen zijn/haar ding.
Als je jezelf er maar goed bij voelt dat is het belangrijkste.
Ik hoop voor je dat de band ooit weer beter wordt.

dolfinlove

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #89 Gepost op: 20 juli 2008, 19:43:35 »
Het grootste gedeelte van dit verhaal heb ik gelezen.... maar wat een lappen tekst af toe zeg :)

Ik heb precies zo'n situatie meegemaakt. Mijn zusje is precies één maand geleden getrouwd met mijn ex. Zo'n vier jaar geleden kwam ze aan mij "toestemming" vragen om verder te gaan met mijn ex dan alleen maar vriendschap. Ik heb ja gezegt omdat ik vind dat je dit niet kan verbieden.
De relatie tussen mij en mijn ex heeft 2 jaar geduurd en was totaal niet makkelijk, ik heb dit ook uitgemaakt omdat mijn leven er niet beter op werd (en daar heb ik nog steeds last van). Dit alles is zo'n acht jaar geleden.
In het begin dacht ik dat het maar voor even zou zijn, dit omdat in de tijd van mijn relatie zij hem echt niet mocht. Toen zij ook bekent maakte te gaan trouwen had ik het er erg moeilijk mee. Niet omdat het mijn ex is maar meer omdat ik bang ben dat het straks voor haar hetzelfde wordt als bij mij toen.
Maar dit moet ze allemaal zelf gaan ondervinden. Ik heb zelf een lieve vriend (alweer ruim 5 jaar) en ga volgend jaar zelf trouwen.

Tammie, geef je zus de tijd. Ik begrijp jou absoluut maar laat de pret niet bederven en ga ontzettend veel van je dag genieten.

p.s. De relatie tussen mijn ex en mij gaat alweer een beetje de goede kant op, en komen ook gewoon bij elkaar over de vloer maar wat er toen is gebeurd vergeet ik nooit meer.

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #90 Gepost op: 21 juli 2008, 08:04:59 »
[quote name=\'dolfinlove\' post=\'171409\' date=\'20 July 2008, 19:43\']Het grootste gedeelte van dit verhaal heb ik gelezen.... maar wat een lappen tekst af toe zeg :)

Ik heb precies zo'n situatie meegemaakt. Mijn zusje is precies één maand geleden getrouwd met mijn ex. Zo'n vier jaar geleden kwam ze aan mij "toestemming" vragen om verder te gaan met mijn ex dan alleen maar vriendschap. Ik heb ja gezegt omdat ik vind dat je dit niet kan verbieden.
De relatie tussen mij en mijn ex heeft 2 jaar geduurd en was totaal niet makkelijk, ik heb dit ook uitgemaakt omdat mijn leven er niet beter op werd (en daar heb ik nog steeds last van). Dit alles is zo'n acht jaar geleden.
In het begin dacht ik dat het maar voor even zou zijn, dit omdat in de tijd van mijn relatie zij hem echt niet mocht. Toen zij ook bekent maakte te gaan trouwen had ik het er erg moeilijk mee. Niet omdat het mijn ex is maar meer omdat ik bang ben dat het straks voor haar hetzelfde wordt als bij mij toen.
Maar dit moet ze allemaal zelf gaan ondervinden. Ik heb zelf een lieve vriend (alweer ruim 5 jaar) en ga volgend jaar zelf trouwen.

Tammie, geef je zus de tijd. Ik begrijp jou absoluut maar laat de pret niet bederven en ga ontzettend veel van je dag genieten.

p.s. De relatie tussen mijn ex en mij gaat alweer een beetje de goede kant op, en komen ook gewoon bij elkaar over de vloer maar wat er toen is gebeurd vergeet ik nooit meer.[/quote]
Toch erg netjes van je zusje dat ze je toestemming heeft gevraagt.
Dat heb ik niet gedaan en dat had ik wel moeten doen, want dat had heel veel trammelant gescheeld.
Zoals ik bij jou lees heb jij geen goede relatie gehad met hem.
Bij mijn zusje was het dus heel anders.
Ze zijn niet zo lekker uit elkaar gegaan en dat was moeilijk voor haar en dat nam ze mij kwalijk, maar dat is nu uitgepraat en opgelost.
Hun relatie werd in haar ogen een sleur en daar moet je tegen kunnen.
Ze gaan gelukkig weer goed met elkaar om en nu ze zelf een vriend heeft zal het misschien allemaal wel wat makkelijker gaan.
Ik laat mijn dag cker niet bederven.
Ik gun jou een hele mooie bruiloft

tammie

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #91 Gepost op: 9 september 2008, 11:30:44 »
We hebben een geweldige trouwdag gehad!!
Het had niet beter gekunt.
Het weer viel mee, maar een paar spatjes regen.
Mijn zusje was er ook bij met haar vriend en die heeft ook een mooie dag gehad.
Het viel haar allemaal heel erg mee, dus beter kan niet.
We gaan straks lekker paar dagen naar Valkenburg.
Al met al een geslaagde dag.

.Lily.

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #92 Gepost op: 9 september 2008, 11:34:38 »
[quote name=\'mods\' post=\'162285\' date=\'15 May 2008, 23:08\']Ik herken deze situatie

een aantal jaar geleden heeft mijn zus gezoend met mijn ex vriend terwijl het net uit was
waarmee ik ook heb samengewoond
ik was nog lang niet over de breuk heen
en het heeft mij meer zeer gedaan dan dat zij ooit zal beseffen denk ik

we hebben het er nog weleens over, en ze heeft er oprecht spijt van
maar ondanks dat weten wij beide dat dit een wig tussen ons gedreven heeft
onze band word nooit meer hetzelfde, het is een vertrouwens kwestie,
en dit was dus na een zoen
als ze waren gaan trouwen had ik het contact definitief verbroken. direct.
ook nu denk ik er nog zo over.

mijn vriend las dit topic net mee
en hij verwoorde in 1 zin precies wat ik met dit verhaal bedoel en zoals ik het voelde

Als zus hoor je aan de kant van je zus te staan, of ze nou vreemd is gegaan of niet.
onvoorwaardelijk.

Sorry, maar dit is mijn persoonlijke mening dus.[/quote]


hier ben ik het mee eens :)

Margy

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #93 Gepost op: 9 september 2008, 11:41:26 »
als zus hoor je aan de kant van je zus te staan inderdaad !
nu weet ik, dat mijn zussen NOOIT t in hun botte kop halen om er met mijn ex vandoor te gaan ( kan niet hij ligt ook tussen 6 plankjes )
maar goed.

ik zou de band tussen mijn zus en mij heel eerlijk gezegt veel belangrijker vinden dan een relatie.
je kiest niet op wie je verliefd wordt maar wel wat je ermee doet
ieder mens is wel eens een gebroken hart bovengekomen.

mijn schoonouders bijv zijn 25 jaar getrouwd, mijn schoonpa had eerst iets met de zus van...
en toen kregen mijn schoonouders iets samen
25 jaar later is het contact nog steeds weg.
hoe denk je, dat je zus zich voelt ALS jullie ooit uit elkaar gaan ?

vind dit een hele moeilijke kwestie
hoewel ik altijd ben vd ga je liefde achterna.. vind ik niet dat je daarbij je geliefden moet kwetsen

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #94 Gepost op: 9 september 2008, 11:55:28 »
Lastig in eerste instantie zeg ik not done maar ook vind ik het not done om je zus de liefde van haar leven te misgunnen.
Vreemd gaan is ook not done en toch gebeurt het.

Hoe erg ik het ook zou vinden.Als mijn zusje zo veel van mijn ex houd ja dan gun ik haar het geluk van trouwen.
Fijn dat eht nu toch goed gekomen is en je zus nu ook haar liefde gevonden heeft.
« Laatst bewerkt op: 9 september 2008, 11:57:43 door Happy Bride »

Margy

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #95 Gepost op: 9 september 2008, 12:38:21 »
happy bride daar ben ik t ook mee eens
maar als ik gevoel zou krijgen voor me zus r ex, ik zou r niks mee doen, vind me fam. belangrijker dan n liefde

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #96 Gepost op: 9 september 2008, 16:09:53 »
En ik denk dat je nooit kunt oordelen over een situatie als je die niet eerst zelf hebt meegemaakt...
Dit zijn situaties waar zóveel emoties bij meespelen die je nooit allemaal kunt verwoorden als je de situatie uitlegt, dat het niet eerlijk is er een waarde-oordeel over te geven.

Even off-topic: waarom zie ik vaak als mensen een 'negatieve' mening hebben over iets als dit, dat ze erbij zetten "sorry, maar dit is mijn mening". Waarom in hemelsnaam 'sorry'?? Je mag toch gewoon zeggen wat je ervan vindt? :biggrin:

Marieltje

  • Gast
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #97 Gepost op: 9 september 2008, 18:08:02 »
Heb net de hele discussie doorgeploegd.. zo wat een verhaal zeg!
Ik ben het met Tammie eens dat ze beter toestemming had kunnen vragen aan haar zus, maar tegelijkertijd weet je bepaalde dingen ook niet van tevoren.
Ik heb ooit verkering gekregen met de ex van mijn beste vriendin. Zij hadden een jaar verkering gehad, totdat zij het uitmaakte. Ze kreeg hier echter enorme spijt van, maar hij vond het wel goed zo. Ik had goed contact met allebei, en dat is ook zo gebleven. Op een gegeven moment had ik een afspraakje met hem, en dat heb ik van tevoren gemeld bij haar. Zij had er geen problemen mee zei ze. Haar hele familie was overigens woest.
Maargoed, ik heb drie jaar een relatie gehad met die jongen, en zij had een maand nadat wij verkering kregen ook alweer een nieuwe vriend. Ondanks dat ze zei dat ze er nog helemaal van kapot was. Inmiddels is zij met diezelfde jongen getrouwd en ga ik met een ander trouwen.
Punt is: je weet gewoon niet van tevoren hoe dingen lopen. Voor hetzelfde geld had Tammie's zusje binnen korte tijd verkering gekregen met een ander, of was de relatie tussen Tammie en haar vriend uitgegaan. Je weet het gewoon niet.

Blijft jammer dat je niet van te voren een goed gesprek hebt gehad met je zusje Tammie, maar ik vind het niet rechtvaardig om je daar op af te rekenen.
Ik ben blij voor je dat je een mooie bruiloft hebt gehad en ik gun jou en je zusje alle geluk van de wereld!

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen Met De Ex Van Je Zus
« Reactie #98 Gepost op: 9 september 2008, 20:37:38 »
Gefeliciteerd!!!
Fijn dat jullie een prachtige dag hebben gehad.
Geniet van het reisje naar valkenburg.. :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards