collapse

Auteur Topic: Corsages  (gelezen 164649 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

seertje

  • Gast
Corsages
« Gepost op: 9 april 2005, 23:38:18 »
HELP!!!

ik lees net op de bruids-lijst iets over corsages, wie moet deze allemaal dragen ????

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corsages
« Reactie #1 Gepost op: 9 april 2005, 23:44:43 »
[quote name=\'seertje\' date=\'09 April 2005, 23:38\']HELP!!!

ik lees net op de bruids-lijst iets over corsages, wie moet deze allemaal dragen ????
[post=\"18318\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Bij ons krijgen alleen de daggasten corsages.

Thora&Neanie

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #2 Gepost op: 9 april 2005, 23:46:38 »
Ik dacht dat corsages waren voor de bruidegom (eventueel) ouders, broers en zussen (en opa's en oma's enzo naaste familie) en getuigen (met partners)
vaak komt dat neer op de daggasten geloof ik

er  zijn best redelijk wat sites waar dat allemaal uitgelegd staat geloof ik

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Corsages
« Reactie #3 Gepost op: 9 april 2005, 23:48:09 »
idd de daggasten krijgen meestal een corsage. Niet de avondgasten.

Sjakie

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #4 Gepost op: 10 april 2005, 08:25:14 »
Maar ook hier geldt natuurlijk: doe wat jullie zelf willen! Ik heb ook wel eens meegemaakt dat alleen ouders en bruidegom een corsage kregen. Het is dus maar net waar je zelf voor kiest! :)

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Corsages
« Reactie #5 Gepost op: 10 april 2005, 10:57:10 »
ik vind corsages wel grappig maar ik vind het niet leuk als chris die zou dragen, ik weet niet waarom... maar het is zon prominent aanwezig iets op zon pak... ik doe er ook geeneen op... de daggasten krijgen ze bij ons wel

Fie

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #6 Gepost op: 10 april 2005, 12:33:27 »
wij hebben ook onze twijwels voor een cosage voor de bruidegom, omdat hij ook al een pochet heeft.

we hebben afgesproken met degene die de bloemen maakt dat er wel een gemaakt word, en vinden we het niets, dat hij hem dan gewoon niet draagt!!

verder krijgen alle daggasten een corsage (ongeveer 25 stuks) en de bruidsmeisjes een boeketje (ik vindt een bruidsjurk met een corsage echt niets)

Fie

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Corsages
« Reactie #7 Gepost op: 10 april 2005, 12:51:31 »
Ik heb het er nog niet met arjan over gehad, maar ik draag liever zelf geen corsage (en hij dan dus ook niet). de jurk is zonder die bloem veel mooier!

WitchPower

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #8 Gepost op: 10 april 2005, 12:55:57 »
het is toch geen kwestie van wie moeten ze dragen...

de een kiest ervoor om alleen de getuigen een corsage te doen en de ouders, en de anderen kiezen ervoor om de daggasten er een te laten dragen.

Wij kiezen alleen voor de ouders, oma en de getuigen.. en dat zijn de broers..
verder niet.. we zien het om ons heen ook veel meer dat alleen de fam een corsage op krijgt

Thora&Neanie

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #9 Gepost op: 10 april 2005, 13:21:06 »
Ik denk eigenlijk dat wij helemaal geen corsages gaan doen,
Ik heb ook niet echt behoefte aan een boeket geloof ik...

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Corsages
« Reactie #10 Gepost op: 10 april 2005, 13:24:57 »
Tja, ieder moet doen wat ie wil he! Ik denk dat bij ons alleen de ouders, getuigen en ceremoniemeesters corsages krijgen. Dit ter herkenning voor degenen die onze ouders en ceremoniemeesters niet kennen, en voor de getuigen omdat ze ook een belangrijke rol hebben!

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corsages
« Reactie #11 Gepost op: 10 april 2005, 13:27:54 »
Natuurlijk is het geen verplichting die corsages, je moet zelf beslissen of je ze neemt en wie ze gaan dragen. Ik kan mij voorstellen dat als je heel veel daggasten hebt, dat je alleen de ouders, getuigen, broers/zusters, bruidskinderen en de CM er eentje geeft.
Wij hebben niet zoveel daggasten, dus zij krijgen er allemaal eentje.
Jan-Wouter krijgt wel een corsage, die wordt in dezelfde stijl gemaakt als mijn boeket en de corsages van mijn kinderen zien er dan hetzelfde uit als die van hem, maar dan iets kleiner. De gasten krijgen een andere.

Pappeline

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #12 Gepost op: 10 april 2005, 21:19:32 »
Bij ons krijgen alle daggasten (54) een corsage :biggrin:

Gelukkig werkt mn as zwager op een bloemenveiling en kan hij goegkoop aan bloemen komen :) En mn as schoonzusje kan zelf corsages maken en mischien gaat ze ook mn boeket maken :biggrin:  Scheelt weer een hoop centjes :blink:

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Corsages
« Reactie #13 Gepost op: 10 april 2005, 21:23:10 »
wow dat is erg handig....nou das wel erg mooi gezien het aantal daggasten dat je hebt....

Pappeline

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #14 Gepost op: 10 april 2005, 21:24:53 »
Ja, het kon helaas niet minder :sad: Al leo zn broers en zussen hebben allemaal al kinderen, dus dan kom je snel aan zo'n aantal :biggrin:

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Corsages
« Reactie #15 Gepost op: 10 april 2005, 21:41:11 »
ja dat kan dan inderdaad aardig opschieten ja... maar wel gezellig met kinderen erbij....

Thora&Neanie

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #16 Gepost op: 10 april 2005, 23:01:48 »
Op de een of andere manier doet dit draadje me denken aan de bruiloft van mijn tante. Ik was 4 en bruidsmeisje, schattig blauw jurkje met een eigen boeketje, nette schoentjes enzo...
En een van de weinige dingen die ik me nog HEEL goed kan herinneren is dat mijn nichtje (geen bruidsmeisje) de corsage van haar moeder kreeg om vast te houden als eigen "boeketje", daar heb ik me de hele dag op lopen ergeren, zij was helemaal geen bruidsmeisje dus mocht ook geen boeketje!!
(dat en dat het andere bruidsmeisje (nichtje van de bruidegom ook een jaar of 4) sportschoentjes onder haar jurkje had!)

Dit heeft verder eigenlijk niet echt iets met het onderwerp te maken maar het deed me daaraan denken en dat moest ik even delen :wink:

irenebreebaart

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #17 Gepost op: 11 april 2005, 09:25:27 »
[quote name=\'Fie\' date=\'10 April 2005, 12:33\']wij hebben ook onze twijwels voor een cosage voor de bruidegom, omdat hij ook al een pochet heeft.

we hebben afgesproken met degene die de bloemen maakt dat er wel een gemaakt word, en vinden we het niets, dat hij hem dan gewoon niet draagt!!

verder krijgen alle daggasten een corsage (ongeveer 25 stuks) en de bruidsmeisjes een boeketje (ik vindt een bruidsjurk met een corsage echt niets)

Fie
[post=\"18344\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

In principe hoort het ook niet als je een pochet hebt dat je dan ook een corsage draagt, maar het gebeurd wel heel veel! Het is gewoon wat je zelf het mooiste vind!!

Yvonne

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #18 Gepost op: 11 april 2005, 09:35:40 »
Wij hebben er voor gekozen om alleen onze ouders, zus en getuigen en cm een corsage te geven.......

natascha

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #19 Gepost op: 11 april 2005, 11:58:02 »
Ik weet het nog niet, zal het er eens met Johan over hebben.
In elk geval ik niet, Johan, ouders, getuigen weer wel.
De rest van de daggasten weet ik nog niet, het zijn er twintig in totaal.
Ook onze dochter wil ik eigenlijk geen boeketje doen, maar wel iets met een bloemetje, het gaat met kinderen zo snel stuk.
Ik ga bij de bloemist eens vragen of ze ideeën hebben.

Anja

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #20 Gepost op: 11 april 2005, 12:21:53 »
[quote name=\'seertje\' date=\'09 April 2005, 22:38\']HELP!!!

ik lees net op de bruids-lijst iets over corsages, wie moet deze allemaal dragen ????
[post=\"18318\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Bij ons draag Pim een corsage (ipv een pochette), deze is afwijkend van de daggasten. Hij krijgt een grotere waar een bloem in is verwerkt van het bruidsboeket. De daggasten krijgen ieder een witte roos met wat groen. Mijn neefje van 3 1/2 krijgt geen echte corsage maar een lolly-corsage. Deze mag hij dan, als hij er af blijft tot na de kerk, opeten. Een bloemcorsage is te zwaar en misschien trekt hij eraan en gaan zijn kleren stuk. (en dat willen we ook niet hebben!)

Maryloes

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #21 Gepost op: 11 april 2005, 20:03:56 »
Wat kost een gemiddelde corsage eigenlijk? Weet iemand dat?

ikki

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #22 Gepost op: 11 april 2005, 20:20:49 »
Ik hou helemaal niet van corsages.
Ik vind het zonde dat je dan een speld door je mooie pak of jurk moet prikken.
Ook heb ik al een paar keer gezien dat je een vlek kan krijgen van de corsage.

Ik rijd zelf caroussel (dat is een zeg maar kunstzwemmen maar dan met paarden)
en dan moeten we ook altijd een corsage op ons jasje.
Ik heb er een hele lelijke vlek van die er niet meer uitgaat en ik heb ook echt een plek van die speldjes.
Bij mij is het natuurlijk wel zo dat ik het regelmatig op heb m,aar toch.
Ik vind het vervelend als 1 van mijn gasten zijn kleren verpest worden door een bloem.

Dus voor ons geen corsage's.

Gemiddeld kost een corsage zo'n e 2.50 per stuk.

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corsages
« Reactie #23 Gepost op: 11 april 2005, 20:37:22 »
[quote name=\'ikki\' date=\'11 April 2005, 20:20\']Ik rijd zelf caroussel (dat is een zeg maar kunstzwemmen maar dan met paarden)
en dan moeten we ook altijd een corsage op ons jasje.
[post=\"18910\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Ohw dat vind mijn dochter ook zo leuk caroussel rijden...ze doen het regelmatig tijdens de paardrijles.
Ze zit in de halfgevorderde uurlessen en a.s. zondag heeft ze leduur kampioenschappen onderdeel behendigheid.
Volgende week heeft ze weer FNRS diploma rijden en dan gaat ze voor de F3-2b.

Sannievermeer

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #24 Gepost op: 11 april 2005, 20:45:13 »
[quote name=\'irenebreebaart\' date=\'11 April 2005, 08:25\']In principe hoort het ook niet als je een pochet hebt dat je dan ook een corsage draagt, maar het gebeurd wel heel veel! Het is gewoon wat je zelf het mooiste vind!!
[post=\"18622\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
daarom wil arjan geen corsage!! Dus doen geen corsage!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards