collapse

Auteur Topic: Ze Bellen Pas 4-6 Weken Van Tevoren  (gelezen 4347 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xbruidjex

  • Gast
Ze Bellen Pas 4-6 Weken Van Tevoren
« Gepost op: 15 juni 2008, 12:18:21 »
Hoi meiden, (en een aantal heren natuurlijk :wink: )

Wij hebben besloten onze trouwdag te vieren op landgoed waterland in velzen-zuid.

we hebben de bevestiging binnen en moeten een aanbetaling doen. dat is de huur van het landhuis 1750 euro.

alleen hebben we te horen gekregen dat ze pas 4 tot 6 weken van te voren contact met ons opnemen over hoe en wat. dit vinden we een beetje vreemd. want we konden ook via hun de bruidstaart bestellen. maar stel je voor dat ze pas 6 weken van tevoren bellen en we dan een afspraak maken. dan gaan we daar dus heen om alles door te nemen en straks zit de juiste taart voor ons er niet tussen. dan moeten we dus nog binnen een maand een andere taart vinden en laten maken.

wel houden ze in april volgend jaar een opendag zodat de bruidsparen van dat jaar allemaal bij elkaar komen en dan maken ze de hapjes klaar die je voor de dag kan kiezen. zodat ze iedereen tegelijk doen zeg maar.

het kan aan mij liggen maar ik vind het wel heel erg kort dag als ze dan pas bellen. of hebben jullie dat ook en is dat normaal? we betalen nu wel een hoop geld en eer we weer wat horen..

liefs

bruidpatty

  • Gast
Ze Bellen Pas 4-6 Weken Van Tevoren
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2008, 12:24:56 »
Klinkt goed trouwen op een landhuis!
Op zich vind ik het niet heel vreemd dat je 4-6 weken van te voren een afspraak hebt.

Stel dat de taart er niet tussen zit dan heb je nog genoeg tijd om een nieuwe te bestellen.

Je kan je natuurlijk altijd al orienteren op wat jullie willen wat betreft de taart en bakkers in de buurt uitzoeken die dat kunnen regelen.
Mocht er dan geen taart bij zitten die jullie mooi vinden hoef je dat al niet meer uit te zoeken en kun je direct een taart gaan bestellen.

Sylvia en Andre

  • Gast
Ze Bellen Pas 4-6 Weken Van Tevoren
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2008, 12:48:14 »
4 tot 6 weken van te voren pas gaan bellen en overleggen is heel normaal en heeft puur te maken met het feit dat men weet dat aanstaande bruidsparen "in de wolken zijn" en hun plannen, zeker als er zoals bij jullie nog 1 jaar tussenzit nogal eens wijzigen. Daar is dit supergezellige forum natuurlijk (positief bedoeld hoor) een van de boosdoeners van. Je leest veel, hoort veel en zult in dat jaar dus best wel eens je plannen wijzigen of aanpassen. Daarom denkt zo'n locatie (en ze zullen daar erg veel ervaring mee hebben) "laat het bruidspaar maar lekker brainstormen, wij hoeven pas een week of 6 van te voren te weten wat ze precies willen"

Dus niet van wakker liggen. Lekker het komende jaar veel plannen gaan maken en een week of 6 voor jullie dag alles doornemen met de locatie en je zult zien dat alles goed gaat komen.

Alexia

  • Gast
Ze Bellen Pas 4-6 Weken Van Tevoren
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2008, 20:00:29 »
ik vind het op zich ook niet heel raar... er kan in lange tijd nog heel wat wijzigen hoor!

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Ze Bellen Pas 4-6 Weken Van Tevoren
« Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2008, 21:24:02 »
Trouwen of feesten op een landhuis zou ik ook wel willen, alleen was het voor ons niet te betalen.

Toen ik belde om rond te kijken voor een feeslocatie konden we vrij snel terecht (binnen 2 weken). Daarna vastgelegd en een maand later zaten we al een globale indeling door te geven van het menu en het arrangement voor de feestavond. Hiervoor hebben we dan ook een offerte gekregen met de wensen die we toen hadden. Ongeveer maand van te voren moeten we het definitieve menu doorgeven en het arrangement en een week van te voren het aantal gasten wat komt.
Dus ik vind het wel kort dag, want als het niet naar je wens is (zoals een taart) moet je in een heel kort tijdbestek iets anders regelen. Maar te vroeg van te voren is ook weer niet goed, want er kan heel veel veranderen in 4 - 6 weken.

eline2

  • Gast
Ze Bellen Pas 4-6 Weken Van Tevoren
« Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2008, 09:13:52 »
Waterland is van de Verkade Post groep, en het Oude Slot waar wij trouwen hoort daar ook bij.
Wij zijn op hun open dag in april geweest en hebben de bruidstaarten geproefd die ze in hun assortiment hebben. Dat is een champagnetaart en een traditionele bruidstaart. Beide erg lekker hoor!

Maar bij hen mag je ook altijd nog een taart via een andere bakker bestellen. Met het diner, receptie enzo zijn ze heel streng, mag je alleen afnemen via hun eigen leverancier. Maar de bruidstaart is een uitzondering. Dus als je echt vind dat je te lang moet wachten, kan je nu ook al op zoek gaan naar een taart die je lekker vind. Dat is geen enkel probleem, werd ons verteld.

Dus ik zou me maar niet teveel zorgen maken en anders nu gewoon op zoek gaan naar een taart, veel succes!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Ze Bellen Pas 4-6 Weken Van Tevoren
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2008, 11:03:09 »
4-6 weken dat is prima.
En over de taart, je kan nu alvast gaan brainstormen over hoe de taart eruit moet zien en welke smaak je graag wil hebben.
Onze taart hebben we in een dag geregeld en een week van te voren geloof ik.
Tijd zat!
Als je te ver naar voren dingen gaat regelen moet je alsnog terug komen om te kijken of het allemaal nog klopt er kan nog zoveel veranderen.

xbruidjex

  • Gast
Ze Bellen Pas 4-6 Weken Van Tevoren
« Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2008, 11:08:02 »
bedankt voor jullie reacties!

ik had helemaal niet verwacht dat het normaal was zo kort van te voren. maar jullie hebben gelijk. er kan
nog van alles veranderen.

eline2: ik wist helemaal niet dat je op die dag in april dus ook de taarten daar hadden.. teminste de smaken. dat vind ik al een hele hoop schelen. kun je mij vertellen wat we nog meer die dag kunnen verwachten?

liefs

eline2

  • Gast
Ze Bellen Pas 4-6 Weken Van Tevoren
« Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2008, 14:46:24 »
eline2: ik wist helemaal niet dat je op die dag in april dus ook de taarten daar hadden.. teminste de smaken. dat vind ik al een hele hoop schelen. kun je mij vertellen wat we nog meer die dag kunnen verwachten?

liefs
[/quote]


Hi,
ik heb je net een pb gestuurd met alles wat ik me nog kon herinneren. Het was een hele leuke avond, je kon echt heel veel proeven, taarten/ hapjes/ champagne/ crepes/ chocoladefontein etc. Ze doen dat heel handig, zoals de chocoladefontein zouden wij niet hebben uitgezocht voor een receptie bijvoorbeeld. Maar als je dan het proeft & ziet hoe leuk het is, krijg je toch de neiging ook zoiets er dan ook bij te doen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards