collapse

Auteur Topic: Ook Ons Verslag Nog...  (gelezen 6854 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Ook Ons Verslag Nog...
« Gepost op: 23 juni 2008, 12:56:09 »
't Is alweer een tijdje geleden en er zijn al verslagen gevolgd van trouwerijen na ons, maar toch wil ik mijn verhaal hier even kwijt!!

De nacht ervoor hebben we heerlijk samen in ons eigen huisje doorgebracht. Totaal ontspannen, zijn we beiden al vrij snel in slaap gevallen. En dan gaat 6.15 uur de wekker, ik stap uit mijn bed en neem een warme douche. Nadat ik een bak koffie en een pot thee heb gezet, staat om 7.15 de visagist op de stoep. Zij zal de make-up doen van mij, maar ook van mijn moeder, schoonmoeder en schoonzusje. 't Is nog hartstikke vroeg, maar we zijn beiden zo vrolijk als wat! Niet veel later staat ook mijn moeder op de stoep en wordt zij na mij ook helemaal super opgemaakt! Rond 8 uur hoor ik boven wat gerommel en op gegeven moment hoor ik de douche gaan, ook voor mijn aanstaande is zijn dag begonnen. Hij gaat zonder in de woonkamer te komen half 9 de deur uit richting zijn ouders, en ik ga er vlak achteraan richting de kapper. (achteraf beetje stom van mij, want mijn moeder was er nog... met mijn huissleutel!!)

Half 9 zit ik dan bij de kapper en ik moest er zelf 's ochtends al even voor zorgen dat mijn haar goed in de krullen zou zitten. En voor de verandering had ik een bos vol krullen!! Dus voor de kapper geen enkel probleem, heel simpel is mijn haar opgestoken met 1001 speldjes. Ondertusen werd ook mijn moeder (die dus achter me na is gekomen) haar haar helemaal opgeföhnt endergelijke.. En toen wij er beiden helemaal super uit zagen voor deze dag, zijn we lopend naar het huis van mijn ouders gegaan. En daar stond de eerste verrassing!! Een boog met wel 100 witte balonnen en volop met vlaggetjes!! Geweldig!!!

Toen heb ik gauw een broodje gegeten en mocht daarna de jurk aan. Met hulp van mijn schoonzusje hebben we het redelijk snel voor elkaar, en 10 voor 10 stond ik dan al klaar. Tja.. en dan is het wachten... wat kunnen die 10 minuten lang duren. Op gegeven moment komt dan de fotograaf aanrijden... En mijn moeder zat al voor de ramen (daar kon ik niet bij komen met de jurk).. ja daar komt ie.. oh nee.. toch niet.. (ze wist niet wat voor auto het was, maar hij moest toch wel opvallen... ) En daar komt ie dan toch eindelijk aanzetten... in een mooie cabrio Volvo C70...

En dan het moment dat ie voor de deur stond en de deur open doet... wauw... wat een heerlijk moment is dat!! Dan loop ik voorzichtig de trap af... als we dan saampjes naar buiten toe lopen, worden we aangejuigd door buren en andere belangstellenden. Het was van te voren nog even de vraag of ik wel in de auto zou passen, maar met een beetje passen en meten kon het precies. En dan kan het genieten saampjes beginnen. We werden gereden door een maat van Laurens, die het toch ook allemaal wel spannend vond. Op naar de foto-locatie. Een mooie molen vlakbij de zeedijk. De fotograaf had de locatie nog niet eerder bekeken, maar hij keek zijn ogen uit!! Naast de molen zit namelijk nog een schitterende aangelegde tuin van 1000 m2. En daarna zijn we ook nog naar de zeedijk geweest, waar we tussen de schapen in (en hun stront) schitterende foto's hebben gemaakt... wat was die vent creatief met foto's!!!

Als we dan terug gaan naar de molen, zijn daar onze ouders, oma, broers, schoonzussen en neefje en nichtje ook aanwezig. Samen met hun gaan we wat groepsfoto's maken, als dit iets uitloopt, besluiten we eerst een hapje te eten. Er staat een heerlijke verzorgde broodmaaltijd voor ons klaar. Helemaal super!!
En dan komen de eerste gasten, wat heerlijk al hun reacties te mogen ontvangen. En dan komt ook de ambtenaar, en dan gaat er toch wel wat kriebelen. Alle mensen worden de grote zaal (recht onder de molen) gebracht, maar er waren veeeel te weinig stoelen. Dus met wat gepuzzel (ze hadden gerekend op 25, we hadden gezegd 65, en er waren 80!!) kregen ze het allemaal voor elkaar dat iedereen een plekje kreeg. En dan mogen wij naar binnen, onder groot applaus. Een prachtig verhaal, waar veel in wordt gelachen. En dan de ringen. Ons kleine neefje (2 jaar) zou de ringen met zijn trekker (met aanhanger) bij ons komen brengen. Hij moest even op gang komen, maar daarna ging het super. We hadden op zijn trekker een gigantisch mooi (en iets te groot) boeket laten zetten en in de aanhanger een mooi kussen en het doosje met de ringen. Geweldig moment!! En toen de ringen overgeven, heel voorzichtig, alsof het breekbaar was... Nou het was een breekbaar moment!!! Geweldig, dat we het op deze manier hebben gedaan!! Specialer kan niet!! Na het ja-woord hadden we een receptie met alle genodigden in de zaal ernaast. En wat was dat een succes!! Heerlijk relaxed, met toch wel een redelijke groep. Toch heb ik met redelijk veel mensen kunnen praten en het was ontzettend lekker weer, dus er was ook een groep die naar buiten ging. Kon allemaal en ging allemaal perfect. Uiteraard met bruidstaart, maar niet eentje om aangesneden te worden. Gewoon allemaal kleine stukjes erop, met daarop onze foto van onze trouwkaart in marsepein.

Maar om 16.00 uur werd het toch hoogtijd om richting de kerk te gaan. Het was wel een stukje rijden, en er waren veel auto's. Op een enkele na, is iedereen mee gegaan naar de kerkdienst, die om 17.00 uur begon. Een perfecte kerkdienst. Daar had ik nog wel een beetje overin gezeten, de dominee was wat een stug iemand, in mijn ogen net wat te serieus. Maar dat viel gelukkig heel erg mee!! 't Was een mooie dienst, hij heeft er zeker wat moois van weten te maken. Na de kerkdienst werden we door iedereen gefeliciteerd en ging iedereen ons voor de kerk uit om een mooie poort te maken. Op het moment dat wij de kerk uitgingen, kregen we een kist voor onze neus. Met een opmerking "pas op hij bijt". Het bleken 2 prachtige duiven te wezen. Alleen omdat wij stomverbaasd waren (en de fotograaf niet ingelicht was) is dit allemaal wat te snel gegaan. Het was een mooi moment, mooi gebaar. Maar achteraf hadden wij ieder een duif in de handen moeten hebben, maar we hebben ze laten wegvliegen vanuit die kist. En daarbij was de fotograaf te laat. Maar de bedoeling was zeker goed, en het was zeker weer een verrassing!!

Daarna hebben we afscheid genomen van onze gasten en zijn we met de daggasten (25 pers.) terug gegaan naar de molen. Hier hebben we eerst gezellig buiten gezeten, onder het genot van een drankje. Uiteindelijk mochten we aan tafel schuiven, waar een overheerlijk buffet klaar stond. En wat heeft iedereen daar volop van kunnen eten!! Het was super lekker en alles is opgegaan!! (dit was de cateraar nog nooit overkomen) Maar iedereen had zeker genoeg gehad!! Omdat we wat later aan het eten waren begonnen, was de band (eenmansband met gitaar) al aanwezig op het moment dat we nog aan het eten waren. Hij is toen eerst wat op de achtergrond gaan pingelen..

Maar na het ijs mocht toch echt het feest beginnen!!! Uiteraard mochten mijn man en ik de openingsdans doen (en laten wij nou totaal geen goede danspartners zijn haha), maar al snel trokken we onze ouders mee de dansvloer op en daarna ook de broers en schoonzussen en was het feest los gebroken!! Op gegeven moment de polonaise!! samen met oma van 89 jaar!! Helemaal geweldig!! Iedereen heeft meegefeest!! Op het einde van de avond was 1 van de beste maten van mijn man overgehaald om te gaan zingen. (was al redelijk wat drank in gegaan, anders had ie dit niet gedaan). Dus de band daarop inspelen, en nummers bedenken... maar er was geen enkel nummer die hij kon (kon er gewoon niet opkomen), dus uiteindelijk werd het poesje miauw, kom eens gauw...ik heb lekkere melk voor jou.... hahah
en nog soort gelijke nummers... maar ja... als hij ging, moesten de andere 3 maten van mijn man ook... en er was eentje bij, beetje over enthousiast!! die had me toch een hoge noot er tussen zitten... de band hield spontaan op met spelen haha... helaas is dit niet opgenomen op video... maar is het zeker wel blijven hangen als een mooie herinnering!!! En zeker een groep vrienden die je voor het leven hebt!!!

Uiteindelijk werd het feest afgerond met een dankwoordje van onze kant. En mochten we alle cadeau's verzamelen om aanstalten te maken om naar huis te gaan. We werden thuisgebracht door zwager en schoonzus (onze trouwauto moest halverwege de dag weer terug naar de garage) om ons te brengen naar onze volgende verrassing... We konden er al een beetje vanuit gaan dat er nog iets gedaan was bij ons thuis... maar wat.... niet dit!!!
1200 lege flesjes bier, inclusief de 50 lege kratten, hadden onze weg verspert naar de bovenverdieping en de woonkamer. De complete hal, inclusief trap was volgestapeld met deze flesjes!!! Tja... en dan.... ik was doodmoe. We konden nog wel via de garage naar binnen (hadden ze wel rekening meegehouden, mocht het heel hard regenen of noodsituatie, dat we wel binnen konden komen.) Dus ik via de garage naar binnen, en dan eerst maar die jurk uit... heel toevallig had ik de avond van te voren nog was binnengehaald, maar die stond nog in de woonkamer. Daar heb ik een korte broek van mijn man uitgevist en een sweater van hem. Deze heb ik aangedaan (tja...wat romantisch...) en toen moesten toch die flesjes bier aan de kant... Toen we eenmaal de gang te pakken hadden, hadden we het ook binnen een half uur aan kant. Toch netjes!!! (helemaal toen achteraf bleek dat ze met 7 man bezig waren geweest, bijna 3 uur lang. Gelijk toen ik de deur uit ging die ochtend, heeft mijn moeder mijn broertje opgebeld dat de kust veilig was!!) Daarna hebben we nog heel even gezeten, envelopjes kijken uiteraard en toen lagen we half 4 op bed!!

De volgende morgen stond ons de volgende verrassing te wachten. Nou ja, die van mijn man. Ik had geregeld dat we ontbijt op bed zouden krijgen.

Maar ja... dat waren nog niet alle verrassingen!! Toen we terugkwamen van onze huwelijksreis, kwamen we thuis in een huis vol balonnen!! 1000 oranje balonnen in de wc, douche en slaapkamer. Nu, na 2 weken alweer thuis te zijn, vinden we nog kapotte balonnen in onze tuin, onder de bank, onder het bed, tussen de kasten... overal!!!! Ook hier is diezelfde groep als met die bierflesjes flink bezig geweest... oftewel 4 1/2 uur!! Nu hadden we binnen 10 minuten alles weg...hahah...

Als dank hiervoor, en mede omdat zij er zoveel tijd in hadden gestoken en wij er geen werk van hadden, hebben we ze een bbq aangeboden. Een gezellig avondje als afsluiter van deze hele happening!!!

En net wat André zegt... zal ik ook iedereen aanraden om een partner te zoeken voor het leven en hiermee in het huwelijksbootje te stappen!! Wat een geweldige ervaring!!!

Oh ja... heb geen foto's, durf ze niet op het internet te zetten....

Liefs Rixt

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2008, 13:16:28 »
[color=\"#6600CC\"]Wat een superleuk verslagje!! Klinkt helemaal geweldig!!
Hopelijk doen ze geen bierflesjes bij mij, want dan zou ik niet zo vergeefzaam zijn als jullie :wink:!

Jammer dat je geen foto's op internet wil plaatsen, mogen we je wel PB-en? Ben erg nieuwsgierig hoe jij en je man eruit zagen![/color]

Sue

  • Gast
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2008, 13:20:26 »
Wat een verslag Rixt, klinkt als een perfecte dag. Maar ben ook wel benieuwd naar hoe jullie er uit zagen eigenlijk......

Enne, wij hebben ook van die gezellige vrienden, toen wij terugkwamen van huwelijksreis was ons huis volgegooid met bierdopjes hahahhahaha, gang, trap, bed, alles, en dan ook nog eens overal ballonnen (gevuld met rijst en pasta enzo) en natuurlijk onze ramen volgespoten met allerlei 'leuke' kreten.
Ach, hoort erbij toch :wink:

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2008, 13:56:29 »
Ik zet ze er wel eventjes op...

en weer weggehaald...
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2008, 22:07:28 door Rixt »

Sylvia en Andre

  • Gast
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2008, 14:54:41 »
Nou, jullie kunnen er ook wat van hoor, wat een heerlijk verslag. Fijn dat jullie ook een geweldige dag hebben gehad.

debby82

  • Gast
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2008, 15:12:06 »
rixt wat een prachtige jurk heb je zeg... echt een sprookje. En je haar zit echt super, is dat de hele dag zo blijven zitten zonder dat de krullen uitzakten?

Waarom wilde je eigelijk geen fotos neerzetten, wil je liever niet herkend worden?

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #6 Gepost op: 23 juni 2008, 15:32:44 »
[quote name=\'debby82\' post=\'167823\' date=\'23 June 2008, 15:12\']rixt wat een prachtige jurk heb je zeg... echt een sprookje. En je haar zit echt super, is dat de hele dag zo blijven zitten zonder dat de krullen uitzakten?

Waarom wilde je eigelijk geen fotos neerzetten, wil je liever niet herkend worden?[/quote]


Dank je, voelde me ook heerlijk in die jurk
En mijn haar, 't is maar net hoe ik er 's ochtends mee om ga. Als ik het uitkam als mijn haar nat is, dan zit er hooguit wat slag in. Maar kneed ik er wat mousse in en kneed het vol krullen, dan blijft dat gewoon de hele dag zitten. (Heb heel dun, licht, maar veel haar) Uiteraard zit hier wel de nodige haarlak in hoor...

En inderdaad wil liever niet herkend worden...

Leonie1981

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2323
  • Geslacht: Vrouw
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #7 Gepost op: 23 juni 2008, 16:08:46 »
Wauw Rixt, wat een mooi verslag en prachtige foto's!!
Je ziet er heel mooi en stralend uit!!

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #8 Gepost op: 23 juni 2008, 17:10:44 »
Mooi verslag en mooie foto's !!!!

Carolina

  • Gast
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #9 Gepost op: 23 juni 2008, 17:33:39 »
wat een mooi verslag! Leuk van je kleine neefje dat hij de ringen met de trekker is komen brengen. Jullie zagen er prachtig uit!

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #10 Gepost op: 23 juni 2008, 18:19:54 »
[color=\"#6600FF\"]Wow!! Ik vind je haar ook erg mooi!! Jullie zagen er prachtig uit![/color]

splinter

  • Gast
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #11 Gepost op: 23 juni 2008, 19:11:10 »
Hoi Rixt,
Wat een heerlijk verhaal :-) Geweldige dag is het zo te horen geweest! Ik ben wel heel benieuwd naar hoe jullie eruit zagen! Heeft het zin om een pb te sturen?
Liefs,
Splinter

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #12 Gepost op: 23 juni 2008, 19:38:45 »
Oh Rixt, wat ben je mooi!! Die jurk! Een plaatje. Grappig trouwens, ik had me je voorgesteld met donker haar - leuk om te zien hoe zoiets dan heel anders kan zijn.

Zo te lezen hebben jullie een topdag gehad, ik vind het zo fijn voor jullie!

HappyBride

  • Gast
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #13 Gepost op: 23 juni 2008, 20:56:09 »
Wat zagen jullie er mooi uit! Prachtige jurk en je haar zat idd erg mooi! Leuk om je verslag te lezen! Jullie hebben zo te horen een geweldige dag gehad!

Marije en Niels

  • Gast
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #14 Gepost op: 23 juni 2008, 20:58:09 »
Leuk om te lezen, zo'n uitgebreid verslag!
En fijn dat je toch wat foto's online hebt gezet.
Jullie zagen er prachtig uit!

Gefeliciteerd nog :biggrin:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #15 Gepost op: 24 juni 2008, 15:28:41 »
Super verslag!!!
Zat helemaal met je mee te genieten!
Alleen jammer dat ik net de foto's heb gemist, zou je er nog een paar naar mij willen PB-en???
Ben ontzettend benieuwd hoe je eruit zag!

Dolfie

  • Gast
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #16 Gepost op: 24 juni 2008, 15:44:35 »
Wat een heerlijk verslag om te lezen! In ieder geval een superdag om naar terug te kijken en om nooit meer te vergeten.

En heeft t zin om je te pb'en?

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #17 Gepost op: 24 juni 2008, 16:42:51 »
en weer weggehaald...
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2008, 19:43:21 door Rixt »

knijn80

  • Gast
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #18 Gepost op: 24 juni 2008, 16:47:10 »
Wat een prachtig verslag!! Leuk dat je de foto's er nog een keer op wilde zetten.
Jullie zagen er prachtig uit! Mooi hoor! Enne.....gefeliciteerd nog!
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2008, 16:56:00 door knijn80 »

Dolfie

  • Gast
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #19 Gepost op: 24 juni 2008, 17:15:27 »
Leuk dat je je foto's er toch nog even opzet. Haha iedereen is ook zo nieuwsgierig......

Het zijn erg mooie fotos. En wat een prachtige jurk! Echt heel mooi!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #20 Gepost op: 25 juni 2008, 11:42:11 »
Jaaah, wat een mooie foto's!!!
Wat was je mooi!

Patricia bruid 1-08-08

  • Gast
Ook Ons Verslag Nog...
« Reactie #21 Gepost op: 3 juli 2008, 21:54:49 »
Alsnog gefeliciteerd met jullie huwelijk!!

Geweldige verslag!!
« Laatst bewerkt op: 3 juli 2008, 21:55:13 door Patricia bruid 1-08-08 »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards