collapse

Auteur Topic: Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?  (gelezen 6410 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Gepost op: 26 juni 2008, 19:56:36 »
Mijn man en ik hebben zo ontzettend genoten van de huwelijksdag, en de huwelijksreis er achter aan. Je leeft er een jaar naar toe, en dan is het zover, en voor je het weet is er een maand voorbij en begint het normale leven weer.

We kijken vaak naar de foto's, en denken met warmte terug aan de afgelopen maand die voor ons net een sprookje was. En daarmee komt het besef dat het nu echt voorbij is. We zijn er allebei een beetje verdrietig van. Tuurlijk zijn we super blij met elkaar en dat we elkaar nu echtgenoot en echtgenote noemen brengt nog steeds een grote grijns op ons gezicht. Maar we zakken langzamerhand van de roze wolk af terug naar aarde, en dat maakt ons een beetje melancholiek.

Herkennen jullie dit?

Sylvia en Andre

  • Gast
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2008, 22:18:42 »
Voor ons is het pas een week geleden, en we zouden deze hele week leuke dingen gaan doen, maar we zijn de hele week week al moe en lopen met een heel onverklaarbaar gevoel in ons lichaam. Heel bizar. Het is niet een verdrietig gevoel, want we zijn echt dolgelukkig met elkaar, maar ik denk inderdaad dat het komt omdat er een geweldige ontlading heeft plaatsgevonden na een extreem druk half jaar van voorbereiding, en dat je hersenen veel tijd nodig hebben om dit te verwerken. Ik zou er anders niet echt een verklaring voor hebben.

Volgende week ga ik weer gewoon aan het werk, en dan zal ik wel weer snel in mijn gewone ritme komen en dan zal dat rare gevoel wel verdwijnen.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2008, 22:35:32 »
Ik denk dat ik straks ook in een 'gat' ga vallen na onze trouwdag. Zo lang als ik me kan herinneren weet ik al dat ik wil trouwen en ben al jaren aan het rond kijken wat ik wel/niet mooi vind. Als ik straks ook getrouwd ben, heb ik ineens een "hobby" minder. Het is dan allemaal achter de rug.

Xenia2009

  • Gast
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2008, 08:52:18 »
mijn vriend en ik 'vrezen' het ook een beetje...elkaar gevonden, huis gekocht, en dan straks getrouwd en huwelijksreis naar Schotland ....
Maar wat daarna? Waarschijnlijk geen kinderen.... maar waar leven we dan naartoe?
Samen oud worden zowieso  :biggrin:

Maar ik heb ook altijd willen trouwen, als klein meisje wilde ik het in een gele barbie trouwjurk in een gele cabrio auto.... haha  :tongue:
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2008, 08:53:18 door Xenia2009 »

rupsje

  • Gast
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2008, 09:22:05 »
Wij hebben geen last gehad van een 'after-wedding-dip', maar hebben wel een tijdje nodig gehad om alles te verwerken
en weer tot rust te komen. Het is inderdaad zo'n drukke tijd voorafgaande aan je bruiloft, en daarna hoef je ineens niets meer.
Dat was wel raar, maar om eerlijk te zijn was ik er ook heel blij mee. Ik was al dat geregel zo zat!
En na de bruiloft trok Steef bij mij in. Dat je dan ineens altijd samen mag zijn vond ik ook wel heerlijk. Wat dat betreft was
ons 'gat' denk ik minder diep dan wanneer je alles al samen gewend bent...?

K en P

  • Gast
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2008, 09:27:20 »
Het bekende zwarte gat  :wink:

Ik heb er gelukkig geen last van gehad, hoewel ik dat wel had verwacht.
Wij zijn bijna 2 jaar verloofd geweest en dus bijna 2 jaar bezig geweest met regelen enzo.
Maar toch geen last ervan gehad.
Vond het alleen niet leuk dat ik mn jurk nu niet meer aanmocht  :tongue:

Ik denk dat het ook wel scheelt dat we direct na de bruiloft bezig moesten met de verhuizing.
Dan ben je weer met heel andere dingen bezig.

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2008, 09:40:55 »
We hadden na onze huwelijksreis wel zoiets van nu zijn we echt getrouwd. Ik heb geen dip gehad maar was eerlijk gezegd ook wel blij dat alles weer een beetje normaal werd. Mijn man had er iets meer moeite mee maar dat was met name dat hij een nieuw 'project' moest vinden. Hij was namelijk heel druk bezig geweest om alles uit te zoeken voor onze huwelijksreis naar Canada waar we allemaal naar toe wilde met de camper. Maar ook hij vond het na een paar dagen wel lekker om weer ons oude leventje op te pakken. Ach en we zitten nu in de volgende fase die zijn einde nadert dus we hebben genoeg om ons druk over te maken :wink:

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2008, 10:10:52 »
Tja, ik denk dat het bij ons inderdaad ook komt omdat we geen nieuw "projectje" hebben zeg maar. Geen verhuizing, nieuwe baan, zwangerschap, samenwonen, weet ik veel. Alles gaat zijn gangetje zoals het eerst deed en ik wist dat ook wel van te voren, maar had niet verwacht dat het me met een moker op mijn hoofd zou slaan.

We hebben het ook ZO leuk gehad - echt een sprookje dat bijna een maand duurde.

Naja, ik moet maar op zoek naar een ander projectje dan hehehe.

rupsje

  • Gast
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2008, 10:46:41 »
Kinderen?  :tongue:

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2008, 11:39:19 »
No way Jose! :biggrin:

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2008, 11:49:33 »
Wij zijn nu iets meer dan een maand getrouwd, en eigenlijk zitten we nog steeds wel op die roze wolk. Maar misschien komt het ook wel omdat we nog niet alles hebben "afgerond". We wachten nog op de foto's van de fotograaf, hebben 'slechts' 7 foto's gekregen tot nu toe. En deze waren al zo super gaaf, dat we ontzettend uitkijken naar het grote album. En dan moet iedereen het nog zien.. maar of we daarna van die wolk af zullen vallen.

Eigenlijk verwacht ik het niet. Hij was voor de trouwerij al blij als ie me weer zag, maar blijkbaar kon hij nog blijer wezen. Op 1 of andere manier genieten wij veel meer van elkaar, dan voorheen. Zijn door al dat geregel wat vooraf kwam, veel meer naar elkaar toe gegroeid.

Maar al dat geregel ben ik nu wel zat, blij dat ik daar vanaf ben.

Liefs Rixt

happygirl

  • Gast
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #11 Gepost op: 27 juni 2008, 12:01:47 »
Ik herken er ook wel wat in ja. Wat bij ons leuk was is dat we per onze trouwdag zijn gaan samenwonen dus we hadden echt wel een nieuw avontuur. Maarja dan kom je terug van huwelijksreis en moet je weer aan het werk...en dan moet je opeens ook je eigen was doen, zelf koken, het huishouden..... Maar svaonds samen in bed kunnen kruipen maakte alles weer goed. Het eerste jaar was bij ons uiteindelijk heel erg leuk :)

rupsje

  • Gast
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #12 Gepost op: 27 juni 2008, 13:05:07 »
Ja he?! Dat hadden wij ook echt zo!!!

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #13 Gepost op: 27 juni 2008, 13:09:26 »
Dat herken ik wel hoor, nog blijer wezen dan voorheen als je elkaar weer ziet. De eerste dag werken, en dus apart van elkaar vonden wij echt helemaal niet leuk, maar des te fijner was het toen ie bij mijn werk voor de deur stond om me op te halen :wink:

Wij wachten ook nog op de foto's hoor :wink:
Ben zoooo benieuwd!!

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #14 Gepost op: 27 juni 2008, 13:47:46 »
Ik herken je 'probleem' deels, alleen wij zien het niet echt als een probleem. We zijn nu al meer dan twee maanden getrouwd en nog steeds is het niet 'over'; we hebben net het fotoboek gekregen en laten dat zien aan iedereen die langskomt, we gaan nog een fotoboek maken van de foto's die familie en vrienden gemaakt hebben enzo. Maar ook wij houden ons steeds minder met de bruiloft bezig ja, het was een prachtige dag en we hebben er geweldige herinneringen aan, maar de dag zelf is nu gewoon voorbij. Wij zien dit echter ook als een nieuw begin: ons leven als echtgenoot en echtgenote begint nu en zal (als het goed is :wink:) een leven lang duren! Dat is toch een geweldige uitdaging :)
Wat wij wel hadden was dat we na de huwelijksreis meteen wéér op vakantie wilden, maar dat kon natuurlijk niet :wink: Inmiddels hebben we voor in september wel een week weg geboekt, heerlijk! Verder gaat ons leven gewoon zijn gangetje. Ik heb me met nieuwe moed op mijn scriptie gestort en probeer mijn gezondheid in goede banen te leiden en manlief is na de honeymoon begonnen in zijn nieuwe baan.
Tja je kunt je niet eeuwig zoals op de trouwdag blijven voelen en dat zou ook niet praktisch zijn (want dan went het :wink:) maar je kunt natuurlijk wel die roze wolk af en toe terughalen met mooie foto's, een dinertje, de ringen oppoetsen e.d.

Alexia

  • Gast
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #15 Gepost op: 27 juni 2008, 16:06:20 »
:biggrin: op dit moment ben ik blij als alles voorbij is en ik over 1,5 week ergens ver weg op het strand lig te niksen :biggrin:

rupsje

  • Gast
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2008, 19:43:46 »
Haha, ja dat kan ik me ook heel goed voorstellen!  :biggrin:  Nog effies en dan genieten van je welverdiende rust!
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2008, 19:44:12 door rupsje »

svdh

  • Gast
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #17 Gepost op: 30 juni 2008, 09:22:43 »
Ik heb het ook heel erg gehad "het zwarte gat" hoor. Bijna 2 jaar zijn we bezig geweest met alle voorbereidingen en na de huwelijksreis was in 1x alles voorbij. We leefden nog wel gigantisch op een roze wolk maar een paar weken na onze bruiloft overleed onze hond plotseling. Toen zijn we wel keihard van de wolk afgedonderd hoor.
Nu een paar maanden later (en bijna een jaar getrouwd) denk ik weer super vaak aan de dag terug. En heb ik echt zoiets van het is toch veelste leuk voor 1 dag.
Gelukkig heb ik nu mijn handen weer vol aan ons nieuwe huis. We gaan een huis bouwen dus zijn nu druk bezig met alles uitzoeken e.d.
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2008, 13:26:11 door svdh »

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #18 Gepost op: 30 juni 2008, 11:06:08 »
Hier niet echt last van het zwarte gat. Maar goed we hebben ook een volgend project...
Zijn druk aan het verbouwen en klussen in ons nieuwe huis.
Wat mij betreft duurt dat niet zo heel lang meer....

Daarna gaan we ons nog wel weer bezig houden met foto's van de trouwerij en onze huwelijksreis, want daar zijn we nog niet aan toegekomen... Daar heb ik wel enorm veel zin in!!

Noukie

  • Gast
Hebben Jullie Dat Nou Ook (getrouwde Dames)?
« Reactie #19 Gepost op: 7 juli 2008, 16:48:31 »
Hier totaal geen last van een zwart gat. Heb er 9 maanden naartoe geleefd en het was een prachtige dag. Vond de voorbereiding en alles erg leuk, maar was ook echt wel klaar om te trouwen (petje af voor mensen die anderhalf jaar voorbereidingstijd 'volhouden'). Nu is gelukkig het gewone leven alweer een tijdje bezig, heerlijk. En, we hebben altijd de foto's nog ;-)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards